Xboxlife forum

PES 2016 eller FIFA 16

For sport fanatikere.

Hvilket fodbold spil køber du i år?

Afstemning sluttede 30. dec 2015 22:58

FIFA 16
25
66%
PES 2016
4
11%
Ingen af dem
5
13%
Begge
4
11%
 
Afgivne stemmer : 38

PES 2016 eller FIFA 16

Indlægaf IkkNico » 14. aug 2015 22:58

Sidste år nåede jeg både FIFA og PES. Sidstnævnte var spilmæssigt det bedste, men af uransagelige årsager hakkede spillet helt vildt på min XBO, så jeg endte med FIFA.

Nu er det snart den tid på året, hvor nye udgaver af disse 2 spil udkommer, og jeg er sgu' i tvivl om hvilket jeg skal have i år, og om jeg overhovedet skal have et af dem.

PES 2016 demoen kører fint, og det føles ind i mellem som rigtig fodbold, men ligesom i FIFA nagles spillere til jorden, når de skal modtage en aflevering. Dybt irriterende da det fuldstændig tager tempoet ud af kampene. Derudover er der stadig ikke åbnet for at importere billeder eller option file (som på PS4).

FIFA 16 demoen kommer først til septemeber, så jeg må vente lidt med at sammenligne. Det ser dog ud til, at fokus i år har været på mere indhold frem for gameplay, og det lover ikke godt, da FIFA er endnu være end PES til at "låse" spillere og scripte.

Jeg kunne rigtig godt tænke mig et mere "casual" eller arcade-agtigt fodbold spil, hvor jeg ikke behøver 22 forskellige taste kombinationer for at få det til at ligne rigtig fodbold. Det må hellere være sjovt frem for realistisk.

Hvilket spil tager i år; FIFA eller PES?
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: PES 2016 eller FIFA 16

Indlægaf Annxii » 15. aug 2015 07:56

FIFA

Der er ikke så meget diskution...

Min største ange er at jeg hvert år håber at indendørsfodbold kommer igen! Det var mega grineren i fifa 97 og 98! og nej FIFA Street kan ikke bruges!!
Annxii
Niveau 6
 
Indlæg: 1541


Re: PES 2016 eller FIFA 16

Indlægaf IkkNico » 15. aug 2015 08:23

Jeg ville elske et godt FIFA Street. Hvis EA kunne lave noget efter samme form og indhold som NBA Street, altså 3-4 mand på hvert hold, ikke så mange restriktioner, super-nem tilgang til finter, lynhurtige afleveringer og skud, og det ville være dag 1 køb for mig.
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: PES 2016 eller FIFA 16

Indlægaf Niculla » 15. aug 2015 09:02

Pes i år er virkelig godt.

Indendørs i fifa 98 slår alt. Punktum.
Niculla
Niveau 3
 
Indlæg: 267
By: Roskilde


Re: PES 2016 eller FIFA 16

Indlægaf CaptainKicker » 15. aug 2015 13:10

Okay, så her den seneste måned har jeg, og et par venner + min bror når han har tid, mødtes, og spillet lokalt PES2015, hvor vi alle 4 kæmper som et hold i Masters-game moden. Jeg indså, at gameplaymæssigt appellere PES mere til fodboldfanen, da ham min ene ven ikke har spillet fodbold spil siden 2011 - men elsker PES.

I går mødtes vi kl 20, og klokken 3 blev vi enige om at vi nok måtte stoppe, og det er sket 4-5 gange indenfor 2 uger nu. Gameplayet, og realismen i PES gør det bare til et underholdende spil, og efter vi har prøvet 2016-demoen var vi alle enige om. Dag 1 køb. Det kører LANGT bedre end 15. Driblinger er spot on, afleveringer kører smooth, og alt i alt virker det til en kæmpe opgradering. Dog skal det siges at vi spiller på PS4, da ham den ene ikke ejer en Xbox One. Så ved ikke om Xbox One versionen er nær så pænt grafisk ift. PS4. Der var i hvertfald en slående forskel på grafikken i PES2015 på hver sin konsol.

PES er generelt set bare det sjovere fodboldspil.

FIFA 16 derimod. Nu har jeg spillet FIFA siden 96', og jeg køber spillene hver år. Det har været noget af en udvikling, og fra legendariske spil som FIFA 98' til 2000, til 2003 - til 2007 - så har serien faldet i kvalitet fra 12' som jeg mener var det sidste gode FIFA spil. 13' var også rigtig godt, men man kunne fornemme det gik ned af bakke.

Sidste års spil havde potentiale, men efter den famøse 1. og 2. patch, så fik de ødelagt gameplay. FUT Draft har lidt trukket i mig, da jeg synes det virker som et sjovt game mode, men udover det - så virker det ikke til den store forskel fra 15 til 16. Men det er svært at vurdere uden at have prøvet demoen.

Så personligt:

PES2016: Bedste lokale/manager mode spil.

FIFA 16: Online-delen.
CaptainKicker
Moderator
 
Indlæg: 10813
By: Silkeborg


Re: PES 2016 eller FIFA 16

Indlægaf Adampantic » 15. aug 2015 14:23

Jeg var faktisk ikke så imponeret af PES demoen. Jeg syntes spillet virker til at gå lidt langsomt, og næsten alt hvad keeperen foretager sig, virker eeeenormt langsomt. Jeg var tidligere kæmpe fan af PES, men skiftede til FIFA, da jeg syntes PES tog et par skridt ned de seneste 4-5 år (dog blevet bedre de seneste 2 år). Keeperne har dog længe været elendige i min verden, og jeg tog mig selv mange gange i at bande dem langt væk sidste år, da de simpelthen var så latterligt dårlige.

I FIFA er de scriptede hændelser for irriterende. Det er meget meget tid, man sidder og tænker når modstanderen scorer, at det er ligegyldigt hvad man havde gjort i situationen, så ville det ende i mål..

Atmosfæren i FIFA + Grafik, er til at foretrækker i min verden - mens meget af spillet på banen i PES altid har været at foretrække.

Ingen af titlerne ender dog som Day 1 hos mig, da jeg syntes titlerne er faldet i kvalitet.
Adampantic
Niveau 5
 
Indlæg: 1099


Re: PES 2016 eller FIFA 16

Indlægaf IkkNico » 15. aug 2015 14:48

Kan godt høre jeg ikke er den eneste, der er i tvivl i år. Rart :)

Jeg er i øvrigt absolut ikke hardcore spiler, så sværhedsgrad ryger aldrig op på Legendary/Superstar, ligesom jeg heller aldrig spiller online. Til gengæld kan jeg heller ikke drible, om det så gjaldt mit liv :mrgreen:
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar
+2

Re: PES 2016 eller FIFA 16

Indlægaf BulletEyeDk » 15. aug 2015 20:44

Jeg vil egentlig bare have et godt gameplay, gerne poleret med fin grafik, de rigtige spillere inkl. deres klubber osv... og så er det bare svært at komme uden om Fifa.

Selv om det irriterer mig grænseløst, at EA blander sig i de enkelte kampe med scriptning og handicap, så ender det sgu nok med at jeg igen igen køber endnu et spil fra dem.

Jeg kan nok ikke helt forestille mig ikke at spille FUT

EDIT: jeg har spillet PES demoen fra sidste år, og selve gameplayet er jeg virkelig godt tilfreds med...
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: PES 2016 eller FIFA 16

Indlægaf NielsenDk » 15. aug 2015 23:04

Jeg er på Fifa og FUT.

Jeg synes PES har fået en kæmpe opgradering, men jeg kan ikke lige vænne mig til det gameplay. Dog betydeligt bedre end det jeg husker om PES 15.
Jeg er imponeret over grafikken, som specielt ses når jeg får slowmotion versionen af målene.
NielsenDk
Niveau 1
 
Indlæg: 52
By: Roskilde


Re: PES 2016 eller FIFA 16

Indlægaf IkkNico » 16. aug 2015 09:45

Har spillet lidt mere PES demo, og spillet er vokset lidt på mig. Jeg kunne godt finde på at købe det. Måske ... Eller ...

BulletEyeDk skrev:Jeg kan nok ikke helt forestille mig ikke at spille FUT

PES har MyClub (som vist er det samme som FUT)
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: PES 2016 eller FIFA 16

Indlægaf Mikadk » 26. aug 2015 16:11

FIFA 16 Demo | 8 - 10 september.
Spil med bl.a. Barcelona, Real Madrid og PSG. Prøv kræfter med kvindernes landshold og vær blandt de første der spiller FUT Draft!
Udgivelsesdato kan ændres uden varsel & kvindelige landshold kan kun spille mod andre kvindelige landshold.

Billede
Billede
Mikadk
Niveau 4
 
Indlæg: 436

+1

Re: PES 2016 eller FIFA 16

Indlægaf the 007 baker » 26. aug 2015 19:26

Animationerne i PES16 demo'en er for syge og gameplayet er flydende. Jeg er dog en sucker for FUT online så det bliver FIFA16.
When you're pushed, baking is as easy as breathing.
There is no business like dough business.
Mia San Mia
the 007 baker
Niveau 4
 
Indlæg: 551
By: Roskilde


Re: PES 2016 eller FIFA 16

Indlægaf KIAMMI » 26. aug 2015 20:36

jeg fik smag for fifa 15 på X1, da vi fik besøg af vores vennepar teenagersøn og vi dystede mod hinanden det meste af aftenen, jeg var virkelig godt underholdt og kunne faktisk godt lide de forskellige challenge. så jeg har bestilt preordered og installeret FIFA16 :)
KIAMMI
Niveau 7
 
Indlæg: 2597
By: 2100 København Ø

+1

Re: PES 2016 eller FIFA 16

Indlægaf Blaugrana » 11. sep 2015 12:53

Til jer der har prøvet begge demoer.

Jeg har været Fifa mand i alle mine år, men ud fra hvad jeg kan læse så er årets ændringer ikke begejstrende. Derimod kunne jeg godt finde på at prøve PES 16. Dog nok kun hvis det er muligt at patche så alle navne bliver korrekte. Synes at have læst det ikke er muligt på Xbox One?

Det skal lige siges at jeg nok kun kommer til at spise offline, så online delen i begge spil er jeg egentlig ligeglad med.

Har ikke selv haft tid til at prøve Fifa 16 demoen endnu. PES 16 har jeg dog, og det er nok første gange i mange år at jeg ville overveje at købe det i stedet for Fifa.
Blaugrana
Niveau 4
 
Indlæg: 375


Re: PES 2016 eller FIFA 16

Indlægaf Blaugrana » 15. sep 2015 09:37

Nå, jeg har nu forudbestilt PES16.
Var svært skuffet over Fifa16 demoen. Ser umiddelbart ingen stor forskel fra Fifa15.

Glæder mig til at komme igang med PES og prøve manager mode.
Blaugrana
Niveau 4
 
Indlæg: 375


Næste

Tilbage til Sport

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster

cron