Xboxlife forum

Warframe - info

Diskuter RPG og MMORPG's her.

Warframe - info

Indlægaf IkkNico » 9. maj 2015 17:09

Warframe er allerede ude til XBO (version 16.3)
Det fylder sølle 17GB og koster 0kr.

Jeg har læst mig til, at det skulle være alt det som Destiny burde have været. Altså kæmpestort med massevis af unlocks, våben, karakterer mm, og så kan man åbenbart åbne alt i spillet uden at bruge så meget som en krone.
*edit* De første par timer i spillet understøtter denne påstand. 23 forskellige Warframes (karakterer), 36 forskellige rifles, 16 systemer emd 8-10 missioner hver.

Derfor har jeg tænkt mig at give det et skud, men da det også kan være en uoverskuelig størrelse for en komplet n00b søgte jeg lidt info for begyndere på nettet, og fandt denne video ...



Warframe Beginner guide (YT playlist)

Reddit Waframe FAQ

Reddit Warframe Wiki

Warframe Wiki

Hvis andre har flere gode kilder med info, så del dem gerne her i tråden. Så kan andre begyndere måske også få glæde af Warframe. :)
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: Warframe - info

Indlægaf SvAmP » 9. maj 2015 19:01

Er det ikke pay to win synes jeg at have læst :
Billede
SvAmP
Niveau 6
 
Indlæg: 1880


Re: Warframe - info

Indlægaf JohnH » 9. maj 2015 19:20

SvAmP skrev:Er det ikke pay to win synes jeg at have læst :


Det er mere Pay to Skip , du kan købe opgraderinger, men dem kan du også sagtens optjene til , helt gratis i spillet.
JohnH
Niveau 7
 
Indlæg: 5121
By: Eastcoast , Køge


Re: Warframe - info

Indlægaf IkkNico » 9. maj 2015 20:34

SvAmP skrev:Er det ikke pay to win synes jeg at have læst :

Alt hvad jeg har læst mig til, og set af videor, fortæller samme historie; Du kan købe alt, men du kan også åbne alt uden at skulle betale, og endda uden at det er så voldsomt et grind som fx. Hearthstone. Der er både PvP og PvE missioner.

Er kun lige igang med anden mission, og har hverken mods eller klan på plads i spillet, men foreløbigt er det rigtigt sjovt, og jeg kan allerede nu se, hvad folk mener, når de siger, at Warframe er alt det Destiny skulle have været for der er godt nok meget at unlocke.

Gunplay og controls er rigtig gode, og eneste minus (2 missioner inde i spillet), er at perspektivet er 3. person. Ville hellere spille det i FPS. Sådan foretrækker jeg mine skydespil, og så er det lidt irriterende at når man ADS'er, så dækker en sløret udgave af ens karakter den ene side af skærmen.

Er man i tvivl, så prøv det. Det koster aller højst et par spildte timer ;)
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: Warframe - info

Indlægaf IkkNico » 17. maj 2015 12:46

En uge inde, og jeg kan kun anbefale dette spil.

Man kan spille coop eller solo, og det er stadig skægt. Man vælger helt selv missioner, hvilke våben og warframes man vil bygge og så er der den evige jagt på Mods, som (foreløbigt) ikke føles som kedelig eller et grind.

Man styrer selv om man vil have 30 mins superlet grind eller med et helt squad ind og arbejde sammen om en hård mission eller boss. Der er så meget indhold, at jeg slet ikke ved, hvor jeg skal begynde eller starte. Har kun selv åbnet 4 planeter m 15 missioner hver, og har endnu ike gennemført dem.

Det er IKKE pay-to-win. Alt kan unlockes og købes med credits (som man tjener ved missioner). Alt kan også købes med platinum (som koster rigtige penge), men hvad er der sjovt ved det.

To minusser:
Framerate kan hakke en del, når der kommer 20+ fjender efter dig på en gang. Dette kan dog afhjælpes noget ved at slå alle grafiske detaljer fra (personligt kan jeg bedre lide dette grafiske udtryk).

Intet first person view, hvilket kan være irriterende når man sigter. Spillet virker fint som 3rd person, men ved ADS ville et FPS view hjælpe.
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: Warframe - info

Indlægaf xsoenx » 18. maj 2015 15:39

Til alle som spiller Warframe, så er der en del events løbende for tiden

FREE KUBROW STARTER KIT – MAY 14 - 26
Kubrow er en ulv/hund som du kan have med dig på missioner til at hjælpe med at nakke fjender. Så en gratis Kubrow til alle er ikke noget man skal gå glip af :D

DOUBLE DROPS, RESOURCES AND AFFINITY DAYS – MAY 21-24 (Affinity er hvad de kalder XP )
Starting May 21 at 2 p.m. EDT to May 24 at 2 p.m. EDT, you’ll be rolling in Resources and Affinity with double the chance and double the amount of Resource Drops, PLUS Double Affinity during missions to help rank up your Warframe and weapons!

FREE ATROX GENE-MASKING KIT – MAY 21-24
Give your Kubrow a whole new look with the new Atrox Gene-Masking Kit! Watch for this new kit in your Inbox on May 21 at 2 p.m. EDT! You’ll have until May 24 at 2 p.m. EDT to claim it.

BUY ONE GET ONE SALE – May 21-26
Buy one item, get the second free! Starting on May 21 at 2 p.m. EDT until May 26 at 2 p.m. EDT, stock up on Orokin Catalyst, Orokin Reactors, Orokin Cells, all Mod Card Packs, and all Fusion Packs and you’ll get a second of the same item for free.

https://warframe.com/news/den-kubrow-bonus-weeks-now

Tror nok jeg skal farme lidt her i weekenden, har 3-6 våben jeg gerne vil have lvlet op :D
Billede
xsoenx
Niveau 6
 
Indlæg: 1819
By: Slangerup


Re: Warframe - info

Indlægaf IkkNico » 5. jun 2015 20:11

Så er update 16.5 rullet ud på XBO.

Den indeholder bla.
- Huge Performance Improvements!
- 8 player Trials of Retribution
- Blackout Tactical Alert
- Operation False Profit
- Operation Tubemen of Regor
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: Warframe - info

Indlægaf TerrificFalcon » 21. jun 2015 19:21

Så - nu fik jeg sgu også tid til at prøve Warframe. Det virker ret sjovt indtil videre - jeg er ret stor fan af at være ham idioten, som tager bue og sværd med til sci-fi-skyderi.
TerrificFalcon
Niveau 7
 
Indlæg: 5741

+2

Re: Warframe - info

Indlægaf IkkNico » 10. jul 2015 17:48

2 mdr inde, og jeg har kun unlocket halvdelen af banerne (starmap). Jeg finder stadig nye features og lag i spillet, og jeg tror ikke, jeg har ikke været så bidt eller godt underholdt af et spil siden BC2. Der er våben for enhver smag, og hele tiden noget nyt at jagte eller unlocke.
Det bedste er næsten, at spillet har det kostet lige præcis 0kr ... Det er så ikke helt rigtigt, for når man laver noget så godt, så har man fortjent økonomisk støtte fra mig, så jeg har købt lidt Platin (og gør det helt sikkert igen på et senere tidspunkt).

Jeg kan kun anbefale folk at prøve det.
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: Warframe - info

Indlægaf TerrificFalcon » 11. jul 2015 11:59

Så skal du altså også lære mig at spille det.
TerrificFalcon
Niveau 7
 
Indlæg: 5741


Re: Warframe - info

Indlægaf IkkNico » 11. jul 2015 13:30

Selvfølgelig ... og du må meget gerne være ham der tager bue og pil med ;)

Det er desværre Warfranes svage punkt; det er ikke så begynder-venligt. Det er nemt nok at spille, men der er simpelthen SÅ meget info, og så meget at lave, at det for en begynder er uoverskueligt.
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: Warframe - info

Indlægaf TerrificFalcon » 11. jul 2015 20:26

Fedt! Så skal vi to i gang på et tidspunkt =)

Er der nogen der vil være med til at spille Warframe og høre dumme historier? Jeg lover top dollar humor og pletskud.
TerrificFalcon
Niveau 7
 
Indlæg: 5741


Re: Warframe - info

Indlægaf xsoenx » 11. jul 2015 21:54

Jeg vil da gerne være med :)
Haar spillet siden det kom til Xboxen, men det altid federe at snakke med folk imens :)
Billede
xsoenx
Niveau 6
 
Indlæg: 1819
By: Slangerup

+1

Re: Warframe - info

Indlægaf IkkNico » 12. jul 2015 08:42

Jeg er kun MR6, så rutinerede kræfter er altid velkomne :)

Vi tager i sommerhus mandag (eller tirsdag), og kommer så hjem fredag (eller lørdag). Jeg er på on/off i dag, men er helt klar i aften fra omkring kl. 19:30
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: Warframe - info

Indlægaf IkkNico » 22. jul 2015 13:07

Ferien er ovre, og jeg er klar på noget PvE.

Alle missioner og skill levels er i spil for mit vedkommende. Lige nu er jeg på vej gennem hele star mappet med min Rhino, mens jeg også leveller min Saryn. Planen er at få fingre i Frost og Trinity blueprints, men for min skyld kan vi lige så godt grinde XP og low level mods på Mercury eller gå efter prime parts i Void.

Jeg er ikke ekspert, og har hverken våben eller frames til end-game, men jeg kan holde de fleste begyndere i live på langt de fleste missioner. Jeg besvarer også gladeligt spørgsmål og hjælper :)

Smid en besked her eller på Xboxen (af uransagelige årsager får jeg ikke besked om nye friend requests på XBO :? ), hvis i vil være med. Spiller mest i weekenderne, men logger på dagligt.
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Næste

Tilbage til RPG

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 8 gæster

cron