Xboxlife forum

Xbox One Hardware - more than meets the eye

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Re: Xbox One Hardware - more than meets the eye

Indlægaf cigi silk » 29. maj 2015 11:59

Nå - jeg kan høre jeg har været savnet ;-) så jeg må hellere begynde at varme lidt op frem til E3 :lol: .

Tænker den her kunne være interessant, da der stadig er en del som hver gang forsøger at tale DX12 ned og understrege at det nok ikke bliver så stor en forskel, specielt i fht. XBOX - men nu er vi i det mindste kommet ned til at argumentet er TRO.

Men den her kunne måske give lidt anledning til at granske ens egen modstand og ide om hvorfor det ikke skulle få den store betydning for XBOX.

Faktum er at XBOX har en række specielle og ikke tidligere brugte chips - herunder har MS selv defineret 50 special purose chips, hvoraf det ikke er meldt ud mht. deres placering. Men vi kender til DMA, Tensilica (lyd chippen), MOVE engines og command processors som på XBOX one er beefed up til 4 ifht. PS4 EN!
Among the 50 MCUs are 15 special processors that can handle things like graphics and physics processing

http://www.itworld.com/article/2833207/ ... inect.html

Men hele esensen af dette indæg er at det nu er blevet mere og mere officielt at MS med DX12 kan integrere andre DGPU m.m. i samme setup og at de betragtes som en samlet mængde både mht. processorkraft of også memmory - noget som ikke har kunnet lade sig gøre før i et fx SLI setup. Det sjove er så at DX12 er ligeglad med om du laver offloading via chips on die ( altså på mother boarded) eller via netværk. Og som IkkNico har skrevet så har MS et stort forspring med offloading af execute og kan nedbringe båndbredde og latency kravet betydeligt. Men igen igen tror ingen på at Microsoft faktisk kan levere de de siger.

Billede

Hot Chips 25: Think DSP and Kinnect co-Processor more than beeps
You might notice that on the right hand side of the diagram there is a coherent connection to the CPU and main memory. If this was a simple audio block there would be no need for CPU coherency, nor the AXI bridge that links everything together. AXI is the ARM bus so why would you put that in an audio unit? Think there is more to this than beeps now?

https://semiaccurate.com/2013/09/03/xbo ... han-audio/

Og her ligger også hele hemligheden for hvorfor MS ikke har kunnet gøre brug af disse features, de kræver alle DX12 som tidligere nævnt. Derfor er alt hvad vi har set lige nu en dårlige DX11.X mulitithread løsning uden asynchronous compute og uden at få aktiveret alt det MS har lagt i og uden for APU'en - der er masser af gode ting i vente for XBOX fans. Greatness awaits, eller nå nej de var det andet hold. Men det var vist noget med at der var det nye kodeord SPARSE.

Kilde:
http://www.lazygamer.net/pc-hardware/am ... ed-memory/
http://wccftech.com/directx-12-multiada ... nce-gains/
cigi silk
Niveau 5
 
Indlæg: 815
By: Silkeborg


Re: Xbox One Hardware - more than meets the eye

Indlægaf IkkNico » 29. maj 2015 12:30

cigi silk skrev:Nå - jeg kan høre jeg har været savnet ;-)

Hvad baserer du det på?
Nej, skal nok være sød. Velkommen tilbage Cigi. Troede et øjeblik du havde sat mig på ignore :)

Som tidligere nævnt i denne tråd, så tror jeg helt bestemt på at DX12 vil gøre en forskel for XBO. Lidt optimeringer og et nyt byg med DX12, og så en forbedring på 30-40% er en dejlig konkret udmelding, som kun bliver bedre af, at det er en ny 3. parts udvikler, der kommer med den. Det er helt i tråd med min opfattelse af DX12s formåen, og måske endda lidt bedre, set isoleret på Anandtechs tech demo (den med de 200%).

Nå det er sagt, så tror jeg ikke der er specielt mange hemmelige chips og lignende i XBO. Jeg tror at XBO er bygget med DX12 for øje (det gjorde jeg bestemt ikke før DX12 annonceringen), men det kræver nødvendigvis heller ikke hemmelige chips.

Som Albert Penello selv tweetede den anden dag:
Yes. The components in the box are well understood. Nothing secret in there.

Kilde: https://twitter.com/albertpenello/statu ... 0633434112
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: Xbox One Hardware - more than meets the eye

Indlægaf Slimjay DK » 29. maj 2015 12:55

Velkommen tilbage ..

Dine 2 første links er fra 2013, 2 måneder før Xbox One's release og de 2 sidste nævnes der intet om Xbox One men om DX12 som er meget mere end Xbox One ... Bemærk iøvrigt de 2 dejlige PC GFX kort der er illustreret på dit billed.

EDIT : Der er ingen tvivl om at DX12 giver noget for Xbox One, men jeg nægter stadig at tro på at det skulle efterlade konkurrenten i støvet. Men jeg glæder mig til E3 og det er ikke fordi der skal findes en vinder, men fordi jeg håber at begge parter har noget godt til os i det kommende år, udover det vi allerede kender, for hvis de ikke har det så er vi alle tabere ;)
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One Hardware - more than meets the eye

Indlægaf Redman DK » 29. maj 2015 13:31

IkkNico skrev:Jeg tror heller ikke det bliver 30-40% bedre på alle punkter. Jeg tror ikke engang det vil have betydning for opløsningen, men tror på en bedre oplevelse (fordi DX12 ikke kun er grafik, men frigiver CPU), fx. bedre AI. DX12 skulle jo efter signende eliminere nogle CPU bottlenecks, og så bliver der plads til lidt pænere vejreffekter som regn, flere eller bedre AI.

Jeg tror i hvert fald på emn klar forbedring, for jeg kan ikke se hvad Simply skulle vinde ved at lyve efter at Project Cars er udkommet.


Nå så var vi måske ikke så uenige alligevel :)

De ting du nævner virker som sandsynlige ting der vil kunne ske en forbedring i. Dog tror jeg ikke vi ser bedre AI da det vist mest handler om mad programming skillz end mangel på ressourcer, men flere med AI lyder klart som noget der kunne ske.

Og det var ikke min mening at antyde at han løj, men mere at det ikke var så konkret det han skrev.
Redman DK
Niveau 4
 
Indlæg: 436


Re: Xbox One Hardware - more than meets the eye

Indlægaf Slimjay DK » 29. maj 2015 13:40

Redman : Det er 40% bedre AI, 40% bedre Framerate, 40% bedre Draw Distance, 40% bedre opløsning og 40% flere biler på vejen, 40% mere uvejr, 40% mere lir samt 40% rabat på DLC :)
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One Hardware - more than meets the eye

Indlægaf nakka » 29. maj 2015 17:19

IkkNico skrev:en forbedring på 30-40% er en dejlig konkret udmelding, som kun bliver bedre af, at det er en ny 3. parts udvikler, der kommer med den. Det er helt i tråd med min opfattelse af DX12s formåen, og måske endda lidt bedre, set isoleret på Anandtechs tech demo (den med de 200%).


At Ian idag har rettet hans udtagelser med de 30-40% til kun at fælde pc, ændre vel på den holdning?
http://www.dsogaming.com/news/project-c ... x12-on-pc/

7% er tallet til xbox one. Probably
nakka
Niveau 5
 
Indlæg: 1135

+1

Re: Xbox One Hardware - more than meets the eye

Indlægaf tue69 » 29. maj 2015 18:22

Redman DK skrev:Og det var ikke min mening at antyde at han løj, men mere at det ikke var så konkret det han skrev.


Det skulle så vise sig at være meget sigende... Jeg håber at den pågældende udvikler fik solgt de 100 Xboxe mere det krævede for ham at få hans bonus udbetalt, men det kan selvfølgelig også bare være at han synes at den ekstra omtale var lidt lækker...
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Re: Xbox One Hardware - more than meets the eye

Indlægaf IkkNico » 29. maj 2015 22:10

@Red:
Jeg bøjer mig. Det var ikke så konkret, og i sidste ende helt uden betydning for XBO.


nakka skrev:
IkkNico skrev:en forbedring på 30-40% er en dejlig konkret udmelding, som kun bliver bedre af, at det er en ny 3. parts udvikler, der kommer med den. Det er helt i tråd med min opfattelse af DX12s formåen, og måske endda lidt bedre, set isoleret på Anandtechs tech demo (den med de 200%).


At Ian idag har rettet hans udtagelser med de 30-40% til kun at fælde pc, ændre vel på den holdning?
http://www.dsogaming.com/news/project-c ... x12-on-pc/

7% er tallet til xbox one. Probably

Ååårh, der var du endelig rytter.
Jeg tænkte at det hele måske blev lidt for XBO-positivt for dig, og du derfor holdte dig væk. Det har du hermed bekræftet var tilfældet. Tak.

At han ændrer udtalelsen til kun at gælde PC ændrer jo ikke på at han forsøger at melde noget konkret ud (og at det er dejligt)., men det skal da bestemt tages med i betragtningerne omkring DX12s formåen på XBO. Som jeg skrev for nogle indlæg tilbage; Bliver spændende at se DX12 out-in-the wild snart.
Det mener jeg skam stadig

Man kan så undre sig over, at han melder 30-40% ud i en tråd på et subforum dedikeret til Project Cars på XBO
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: Xbox One Hardware - more than meets the eye

Indlægaf tue69 » 29. maj 2015 22:13

IkkNico skrev:Man kan så undre sig over, at han melder 30-40% ud i en tråd på et subforum dedikeret til Project Cars på XBO


Præcis min pointe med indlægget. Det kan simpelthen kun være for at få skabt noget opmærksomhed, eller lad os bare bruge termer fra VS-tråden: Clickbait.

Det ærgrer mig, men omvendt set, så er forbedringer jo forbedringer uanset!
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Re: Xbox One Hardware - more than meets the eye

Indlægaf IkkNico » 29. maj 2015 22:19

Når jeg bliver voksen, vil jeg være lige så klog som Tue. :mrgreen:
Du har helt ret, det kunne godt tyde på lidt social media advertisement
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: Xbox One Hardware - more than meets the eye

Indlægaf tue69 » 29. maj 2015 22:28

IkkNico skrev:Når jeg bliver voksen, vil jeg være lige så klog som Tue. :mrgreen:
Du har helt ret, det kunne godt tyde på lidt social media advertisement


Snøft... Lærlingen er blevet mesteren...

Det lugter af det i al fald af det. Men omvendt set, så er Project Cars jo altså ikke bygget op omkring DX12 alene. Jeg synes ikke at 7 procent kan defineres som sløvt (jo jo bevares, når vi havde håbet på 30-40 procent, så er det), men det viser jo immervæk bare det som du, Nico, og andre har sagt herover: DX12 betyder noget. Og det er vel det essentielle.
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Re: Xbox One Hardware - more than meets the eye

Indlægaf Niculla » 1. jun 2015 12:03

Jeg har fundet den næste store ting! En bruger ved navn Cigi_68 på MisterX har forklaret de rigtige planer med X1.

"I remember long time ago before the xbox one was even anounced I read Something about the next xbox and how cool it would be if you could take the ability to upgrade your box into the console world.

And if you look at what we got. The USB 3.0 port goes directly to the main social and not to the north bridge. The same goes for the ethernet. I totally believe that Ms have made the xbox one upgradeable. That would also explain a lot, the open mind towards xbox one games on pc, dynamic resolution, multi gpu adapter in dx12. They could just and a second pgu boom!!!!!

This does not mean that I don't think we have a lot more in the current box than is Perceived at this point. "

Haha. Brugeren er I øvrigt fra Danmark og har skrevet 72 posts derinde. Så kilden er i orden :P

Link: http://misterxmedia.livejournal.com/188 ... 02&page=10
Senest rettet af Niculla 1. jun 2015 17:04, rettet i alt 1 gang.
Niculla
Niveau 3
 
Indlæg: 267
By: Roskilde

+1

Re: Xbox One Hardware - more than meets the eye

Indlægaf Muggs » 1. jun 2015 13:18

Haha, hvem kan det mon være :D :D :D
PC: Intel Core i7 9700K, MSI Z370 Tomahawk, 32GB Corsair Vengeance RGB, GTX 1080 Ti.
Xbox One S
PlayStation 4 Pro
Muggs
Niveau 6
 
Indlæg: 1965
By: 8544 Mørke


Re: Xbox One Hardware - more than meets the eye

Indlægaf IkkNico » 1. jun 2015 16:11

Er der et link Niculla?
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: Xbox One Hardware - more than meets the eye

Indlægaf Niculla » 1. jun 2015 17:03

Jep :)

http://misterxmedia.livejournal.com/188 ... 02&page=10

Det lidt længere nede i kommentar-sektionen.

Edit: Der er et ret godt guldkorn her. Hvem finder det først? =D>
http://misterxmedia.livejournal.com/185288.html?page=2

Haha. Det er sq meget sjovt. [-X
Niculla
Niveau 3
 
Indlæg: 267
By: Roskilde


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 18 gæster

cron