Xboxlife forum

Project CARS 60fps 1080p??

Forum dedikeret til al snak vedr. pCARS, herunder bla. planlægning af løb osv.

Re: Project CARS 60fps 1080p??

Indlægaf Cena » 7. maj 2015 09:00

Benja190782 skrev:En ting er helt sikkert - dem der ikke kan kører bilspil med en controller uden at tappe Left Stick, bliver straffet hårdt og vil sikkert ikke kunne lide spillet. Man skal kunne stikke LS lidt op og så føle sig roligt frem med tommelfingeren. Har set nogle video med folk der "tapper" styringen og bilen er umulig at styre for dem.

Jeg sætter mit Thrustmaster TX rat til nu og så henter jeg spillet...


Helt enig. Man skal satme være rolig på stikken, selv i biler som Ford Focus, Renault Clio og sådan. På mulsanne (staves?) langsiden kørte jeg en smule skævt og skulle lige hurtigt rette op. Det gik for hurtigt og bilen spandt rundt. Havde også en episode med en R8 hvor jeg var helt nede i fart i et skarpt sving og bare gav gas ud af svinget. Det kan man ikke!

Det er vildt så meget forskel der er på at styre de forskellige biler. Det kan godt være spillet kun har 80 biler, men hvis de alle føles så forskelligt som de få jeg har prøvet, gør det ikke noget. Heller det end 300 der mere eller mindre føles ens!
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 5325
By: You can't see me!

+2

Re: Project CARS 60fps 1080p??

Indlægaf Muggs » 7. maj 2015 09:06

Det her spil holder 100%.. Har lige kørt 3 løb i 3 forskellige biler. Det føles som det skal! Og lyden er også helt i vinkel!
Og grafikken... Fy for en skefuld.. 1920x1080, alt på højeste (Ultra, High og hvad de nu ellers hedder). Det er virkelig lækkert at se på! Dropper lige til 42-56 FPS (alt efter bane) når kameraet ruller forbi start grid'en. Men når starten går er det laveste jeg har været på 76 FPS :D
Edit: Og Xbox One controlleren fungerer fortrinligt til spillet :) Overvejer dog at anskaffe mig et rat!
PC: Intel Core i7 9700K, MSI Z370 Tomahawk, 32GB Corsair Vengeance RGB, GTX 1080 Ti.
Xbox One S
PlayStation 4 Pro
Muggs
Niveau 6
 
Indlæg: 1965
By: 8544 Mørke

+2

Re: Project CARS 60fps 1080p??

Indlægaf TigerJax007 » 7. maj 2015 09:24

Benja190782 skrev:
Rasbred skrev:nå 2 genstart af spillet hjalp..

nåede lige at spille en halv time før armen gav op (fik rykket albuen af led i sidste uge = hele armen i gips)

for satan det er godt !!!!! Forza skal sku stramme sin an... har kørt i Mclaren P1,F1 og Bac Mono... Mind blown... det er svært. men hvis man strammer sig an så bliver man belønnet x 10

kører sindsygt godt på min xbox :D selvom det er lidt svært med en arm i gips!

nu pause :D så må jeg prøve igen når det er morfin pilletid til frokost :P


Fedt! Er der problemer med framedrops?


Nej overhovedet ikke her. Der er nogle få hak, hvor man ligesom lige mister 5 meter i en kort pause, og det er vældig irriterende. Det kan godt forekomme 2-3 gange i løbet af et race på 5-10 omgange. Men et generelt drop i frameraten er der ikke. Det kører glidende og smukt hos mig. Fantastisk spil, men fandme svært. Det kræver virkelig nogle følsomme tommelfingre på analog og trigger :-)
TigerJax007
Skribent
 
Indlæg: 724

+1

Re: Project CARS 60fps 1080p??

Indlægaf Benja190782 » 7. maj 2015 10:14

Lyder rigtig godt, drenge! Jeg er ved at installere min Limited Edition version nu, så er MEGA spændt!
@Muggs: jeg kan klart anbefale et Thrustmaster TX racing wheel - det er en af de bedste baser der er bygget uden tvivl. Det kan du også bruge til både PC og Xbox One! Jeg har en DSD adapter du kan købe billigt, så du kan sætte et rigtigt bilrat på - det har jeg gjort og dermed fik realismen lige 10 hak opad! Kæft det er lækkert! Har også en TH8A shifter! Det er altså kram!
Spiller lige nu: Project CARS 2, DiRT 4, Need for Speed 2015, GTA V, Assetto Corsa og FIFA 18
Benja190782
Niveau 7
 
Indlæg: 2020
By: Frederikshavn


Re: Project CARS 60fps 1080p??

Indlægaf Benja190782 » 7. maj 2015 11:32

Kæft hvor er det røvfedt! Lyden er kanon rå! Replay mode er fantastisk med lange klip i perfekt TV udseende. -og du kan endda styre slowmotion og hele pisset.

Har slået deadzone ned på 0. Det hjalp på styringen - men er sikker på det kan justeres endnu bedre!

Det bedste af det hele er at ALT kan justeres - alle kan tilpasse dette spil til hvad de end har lyst til!
Spiller lige nu: Project CARS 2, DiRT 4, Need for Speed 2015, GTA V, Assetto Corsa og FIFA 18
Benja190782
Niveau 7
 
Indlæg: 2020
By: Frederikshavn


Re: Project CARS 60fps 1080p??

Indlægaf bOOmer DK » 7. maj 2015 12:07

Argh, har ikke modtaget mit endnu fra posten....

"Omdelt til 2400 København NV i dag
07.05.2015 - 10:53
Omdeling af et mindre antal pakker bliver forsinket med en dag. "

Tak Postdanmark....
bOOmer DK
Niveau 4
 
Indlæg: 437
By: København


Re: Project CARS 60fps 1080p??

Indlægaf Muggs » 7. maj 2015 12:19

Det var ikke sket ved digital køb :P
PC: Intel Core i7 9700K, MSI Z370 Tomahawk, 32GB Corsair Vengeance RGB, GTX 1080 Ti.
Xbox One S
PlayStation 4 Pro
Muggs
Niveau 6
 
Indlæg: 1965
By: 8544 Mørke


Re: Project CARS 60fps 1080p??

Indlægaf bOOmer DK » 7. maj 2015 12:21

Muggs skrev:Det var ikke sket ved digital køb :P


Det er rigtig :) Så må jeg bruge dagen på at gennemføre GTA V
bOOmer DK
Niveau 4
 
Indlæg: 437
By: København


Re: Project CARS 60fps 1080p??

Indlægaf BulletEyeDk » 7. maj 2015 13:01

Det er godt nok et bund solidt racerspil, kan ikke mindes jeg har spillet et så fængende racer spil. Det var ganske rigtigt frustrerende at SMS udsatte spillet gang på gang, men det giver helt klart pote nu....
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: Project CARS 60fps 1080p??

Indlægaf BonZo » 7. maj 2015 15:45

Hvis nogen er friske kunne det være sjovt at køre et par online løb i aften en gang.
Man bliver aldrig for gammel til at game - Man er først gammel den dag man holder op
BonZo
Niveau 1
 
Indlæg: 69


Re: Project CARS 60fps 1080p??

Indlægaf ekelund » 7. maj 2015 16:03

Jer der har købt fra US virker jeres endnu
ekelund
Niveau 3
 
Indlæg: 276


Re: Project CARS 60fps 1080p??

Indlægaf JPR » 7. maj 2015 18:31

ekelund skrev:Jer der har købt fra US virker jeres endnu

Nej, mit gør ikke.
JPR
Niveau 0
 
Indlæg: 13
By: Glostrup


Re: Project CARS 60fps 1080p??

Indlægaf ShumwayDK » 7. maj 2015 18:41

Jeg synes godt nok at standard controller layout'et stiller store krav til mine fingerfærdigheder, når gear op og ned ligger på bumperne. :)
Må indrømme at jeg har ændret layout til at ligne Forza mere med op/ned på a/x

Spillet er fortsat ved at downloade, så har kun prøvet en lmp1 i Dubai, hvilket virker svært, men det lover rigtigt godt spillet.
ShumwayDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1093
By: København

+1

Re: Project CARS 60fps 1080p??

Indlægaf Benja190782 » 7. maj 2015 19:05

ShumwayDK skrev:Jeg synes godt nok at standard controller layout'et stiller store krav til mine fingerfærdigheder, når gear op og ned ligger på bumperne. :)
Må indrømme at jeg har ændret layout til at ligne Forza mere med op/ned på a/x

Spillet er fortsat ved at downloade, så har kun prøvet en lmp1 i Dubai, hvilket virker svært, men det lover rigtigt godt spillet.


Jeg kan godt hjælpe dig med at gøre styringen på controller lidt nemmere. Start med at sætte deadzone på steering ned på 0. Ligesom du også skal sætte Steering Sensitivity ned på 0.

Jeg har også sat Speed sensitivity ned på 60 hvilket er tæt på et sweetspot kan jeg mærke.
Controller Filtering Sensitivity har jeg sat på 40. (Jo højere tal jo mindre følsom)
Jeg tester CFS på 100 nu, men synes jeg kan mærke input lag på 100 frem for 40.

Jeg synes vi skal poste vores controller settings, så vi kan hjælpe hinanden med at finde det bedst mulige setup.
Mit største problem lige nu er at jeg ikke kan fange bagenden hvis jeg først mister den, altså det burde være muligt at rette den op, men den styre voldsomt kontra. Så jeg har kigget på det der hedder Steering Lock Help, men ved ikke hvad den gør, fordi der står intet om det.

Nu har jeg brugt over 4 timer på bare at justere styringen i practice mode. :lol:
Spiller lige nu: Project CARS 2, DiRT 4, Need for Speed 2015, GTA V, Assetto Corsa og FIFA 18
Benja190782
Niveau 7
 
Indlæg: 2020
By: Frederikshavn


Re: Project CARS 60fps 1080p??

Indlægaf ShumwayDK » 7. maj 2015 19:23

Mange tak.
Den med deadzone havde jeg fanget og sat på nul. Det hjalp en hel del på styringen.
Da jeg ikke helt fatter hvad mange af de andre indstillinger gør, så har jeg ikke pillet ved dem endnu.
Men nu vil jeg starte med dine og se hvad der sker, og tage den derfra.
ShumwayDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1093
By: København


ForegåendeNæste

Tilbage til pCARS Community

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 12 gæster

cron