Xboxlife forum

Brugt Xbox One

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Brugt Xbox One

Indlægaf Mitzurugi » 3. dec 2014 12:00

Hey Xbox entusiaster. Jeg er ved at lave en handel omkring en Xbox One. Sælgeren har skrevet at hans One har været et smut forbi Microsoft hvor det endte med at han fik en ny. Hvis den går i stykker, vil jeg så kunne få den repareret? Er der andet man skal være opmærksom på når man køber en brugt Xbox One?
På forhånd tak.
- Mitzu
Billede
Mitzurugi
Niveau 7
 
Indlæg: 5180


Re: Brugt Xbox One

Indlægaf Zt3pH » 3. dec 2014 12:12

Yo Mitzu

Der burde ikke være noget problem i at få den lavet igen, hvis uheldet måtte være ude. De forespørger ikke efter kvittering eller lign. Ved MS. Så de er principielt ligeglad med om du har stjålet den i Elgiganten, bare den er registreret til din profil på Xbox.com. Jeg tror det er 2 års reparations service de yder på den - den vil dog blive påbegyndt "forfra" hvis du får en ny konsol. Historikken kan konstant tjekkers på Xbox.com, så der kan man se hvilke datoer man skal tage udgangspunkt i.

Ellers skal man vel bare være opmærksom på alle de gængse ting, når man køber brugt elektronik

Håber du bliver glad for den :)
Winners never quit, Quitters never win...
Zt3pH
Niveau 7
 
Indlæg: 2723


Re: Brugt Xbox One

Indlægaf JohnH » 3. dec 2014 17:23

Der er kun 1 års garanti på Xbox One

http://support.xbox.com/da-DK/xbox-one/ ... t-warranty

Hvad skal du give for den brugte? Tænk på at du kan købe en helt ny for 2799,- incl spil og sikkert være heldig at finde en til 2499,- kr uden spil.
JohnH
Niveau 7
 
Indlæg: 5121
By: Eastcoast , Køge


Re: Brugt Xbox One

Indlægaf Mitzurugi » 3. dec 2014 17:54

Tak for svarene :)
Senest rettet af Mitzurugi 4. dec 2014 16:51, rettet i alt 1 gang.
Billede
Mitzurugi
Niveau 7
 
Indlæg: 5180


Re: Brugt Xbox One

Indlægaf zordiak » 3. dec 2014 20:31

JohnH skrev:Der er kun 1 års garanti på Xbox One

http://support.xbox.com/da-DK/xbox-one/ ... t-warranty

Hvad skal du give for den brugte? Tænk på at du kan købe en helt ny for 2799,- incl spil og sikkert være heldig at finde en til 2499,- kr uden spil.


hvis maskinen er købt i danmark skal microsoft ligesom alle andre følge den danske købelov så uanset hvad er der 2 år reklamationsret på en xbox one.
det kan så være at microsoft har valgt at lave et udvidet garanti af en art som kun gælder et år det skal jeg ikke kunne sige men den almindeligt reklamationsret gælder i 2 år.
zordiak
Niveau 1
 
Indlæg: 67
By: Odense V


Re: Brugt Xbox One

Indlægaf Rotator » 4. dec 2014 00:05

Ja, og den almindelige reklamationsret kan du så ikke bruge til en skid, efter de første 6 måneder, da det er dig, der som forbruger har bevisbyrden og dermed skal sandsynliggøre at fejlen har været til stede ved købstidspunktet. Og det er stort set umuligt. Ergo har du 1 års garanti, ydet af Microsoft.
Hvis jeg klarer mig bedre end dig, så er du en noob!
Hvis du klarer dig bedre end mig, så har du ikke noget liv!
Hvis alle klarer sig bedre end mig... LAAAG!!!
Rotator
Skribent
 
Indlæg: 7078
By: 3630 Jægerspris


Re: Brugt Xbox One

Indlægaf Lord Beef Jerky » 4. dec 2014 20:59

Rotator skrev:Ja, og den almindelige reklamationsret kan du så ikke bruge til en skid, efter de første 6 måneder, da det er dig, der som forbruger har bevisbyrden og dermed skal sandsynliggøre at fejlen har været til stede ved købstidspunktet. Og det er stort set umuligt. Ergo har du 1 års garanti, ydet af Microsoft.


Nu ved jeg ikke hvorfra, du har den erfaring, men reklamationsretten bliver flittigt benyttet i GameStop. Hvis en maskine ikke har nogle synlige fysiske skader, og fejlen kan beskrives detaljeret og påvises, ryger den afsted til reperation med det samme. Det er godt nok sjældent, at en maskine bliver afvist indenfor reklamationsretten.
Lord Beef Jerky
Niveau 3
 
Indlæg: 222
By: Humlebæk


Re: Brugt Xbox One

Indlægaf Kraftonia » 5. dec 2014 12:58

Billede
Kraftonia
Niveau 4
 
Indlæg: 340
By: Middelfart



Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 9 gæster

cron