Xboxlife forum

Xbox One-tråden

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Re: Xbox One-tråden

Indlægaf pede B » 21. nov 2014 01:39

Er der nogle herinde der har forstand på Open NAT?

Jeg spillede Crucible (multiplayer) i Destiny, og kunne ikke engang spille én runde før jeg røg af.. Skete 5 gange i træk indtil jeg slukkede for det. Jeg kørte på wireless og havde en strictly nat, så smed jeg et kabel i og den var moderat. Men de gange jeg har kigget derinde, har den været open.. Ved ikke hvad der er sket? Og hvad jeg gør for at ændre det??

Der er intet galt med min forbindelse, kørte lige en speedtest der viste 28/8.
Billede
pede B
Niveau 4
 
Indlæg: 304
By: København


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf BuBubbi » 21. nov 2014 03:24

pede B skrev:Er der nogle herinde der har forstand på Open NAT?

Jeg spillede Crucible (multiplayer) i Destiny, og kunne ikke engang spille én runde før jeg røg af.. Skete 5 gange i træk indtil jeg slukkede for det. Jeg kørte på wireless og havde en strictly nat, så smed jeg et kabel i og den var moderat. Men de gange jeg har kigget derinde, har den været open.. Ved ikke hvad der er sket? Og hvad jeg gør for at ændre det??

Der er intet galt med min forbindelse, kørte lige en speedtest der viste 28/8.

Open NAT har intet med din forbindelses hastighed at gøre.

For sat få en Open NAT kræver det at din Xbox kan kontaktes på de korrekte porte ude fra.
Når en router deler en forbindelse op i et lokalt netværk, får alle dine enheder en lokal IP, men deler allesammen den samme Udgående IP ud til internettet.
Når så nogen ude fra internettet, fx Xbox Live skal kontakte din Xbox One, kræver det at din router ved hvilken enhed på din lokale netværk den skal sende dataen hen til.

Problemet du har, er nok at UPnP er slået til i din router, men ikke virker som det skal hvis din router skifter lokal IP.

Derfor vil jeg foreslå at du åbner de korrekte porte manuelt.
Dette gøres ved fx at. Port Forward'e eller ved Port Triggering i din Routers indstillinger.
Det er følgende porte der kræves åbne for at få Open NAT på din Xbox One:

- Port 88 (UDP)
- Port 3074 (UDP og TCP)
- Port 53 (UDP og TCP)
- Port 80 (TCP)
- Port 500 (UDP)
- Port 3544 (UDP)
- Port 4500 (UDP)


Hvis du kun har en Xbox, kan du give din Xbox One en fast lokal IP, og forwarde dine porte til den IP.
Har du mere end en Xbox, fx en Xbox 360 og en Xbox One kan jeg anbefale at bruge Port Triggering.
Med port forward kan man kun åbne portene til én enhed på sit lokale netværk.
Med port triggering lytter Routeren efter aktivitet på de angivne porte, og åbner dem når der er brug for dem.

Hvordan alt dette gøres afhænger meget af hvilken router du har, da de forskellige mærker har forskellige opsætninger.
Men du kan prøve at se om du kan kan finde din router her:
http://portforward.com/english/applicat ... /Xbox_One/

De har nogle gode guides til langt de fleste routere.
Hvis du bruger et modem/router som du har fået af din internetudbyder, kan deres support også hjælpe dig.
Hvis du sidder bag mere en en router bliver det lidt mere besværligt. Men det kan stadig lade sig gøre. :)
Billede
BuBubbi
Niveau 7
 
Indlæg: 4968
By: Odense C


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf pede B » 21. nov 2014 09:20

Hey BuBubbi, tak for det super gode svar.. Fedt at få forklaret ikke blot hvilke porte man skal åbne, men også hvorfor :)

Hvis jeg nu ingen har forstand har med at åbne porte (lige nu sidder jeg og googler hvordan jeg overhovedet kommer ind i routeren) - vil du så anbefale at jeg ringer til min udbyders support? Hvilket er Dansk Net. Kan de åbne alle portene derfra?

Og har det på en eller anden måde noget med DNS at gøre? For jeg skiftede den manuelt vha. en Youtube video, så jeg kunne se amerikansk netflix på box'en - fik det dog aldrig til at virke, så skiftede den bare til automatisk igen?
Billede
pede B
Niveau 4
 
Indlæg: 304
By: København


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf pede B » 21. nov 2014 09:48

Nå jeg ringede ind fordi jeg er utålmodig, og han fik åbnet de porte + fast ip til xbox - genstarter xboxen nu = stadig moderat.
I det mindste ikke strict. Glemte selvfølgelig at nævne DNS, men den står jo til automatisk?

Jeg prøver at spille noget multiplayer og ser hvad der sker :)

30-40 min og så røg jeg af - ved selvfølgelig ikke om det også har noget at gøre med Bungie's servere.. Men irriterende er det i hvert fald!
Billede
pede B
Niveau 4
 
Indlæg: 304
By: København


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Phimosis » 21. nov 2014 17:06

Kommer til at spille en del Battlefield 1.
Phimosis
Niveau 6
 
Indlæg: 1374
By: Sunred Beach


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf JohnH » 21. nov 2014 17:28

Gaveregn fra Microsoft, men også til os ??? Synes ikke jeg kan se hvor og hvem der får gaver ??

Saturday, November 22, marks the official one year anniversary of Xbox One. It’s been an unbelievable year, but we never would have gotten to this point without our incredible fans. We want to thank you for being a part of an amazing 12 months by celebrating with you all weekend long.

First, if you’re in one of our original 13 markets and have opted in to receive Xbox Marketing emails*, you’ll receive a personalized email detailing what you’ve accomplished since Xbox One launched last November. Here’s a look at some of the community achievements made on Xbox One this past year:

Overall, the total community Gamerscore earned on Xbox One is more than 11 billion
Fans spent more than 2 billion hours playing games on Xbox One
The top four most popular achievements unlocked include:
Forza Motorsport 5: Welcome to Forza Motorsport
Titanfall: Build Yourself
Destiny: Ship Rite
Call of Duty: Ghosts: Spatial Awareness
But that’s not all! To show our appreciation for your loyal and continued support for Xbox One, we’ll have several gifts available for our fans, celebrating one year on Xbox One. Beginning Friday, everyone** will get:

A Year One Gamer Picture
New Xbox One backgrounds: A special Year One background as well as an exclusive Day One background for those who unlocked the Day One achievement
A Year One background image for use on Twitter, your desktop, etc.
A free rental of “Halo 4: Forward Unto Dawn” (for a limited time)
A free rental of “Dragon Ball Z: Battle of the Gods” movie and a sampler pack of “Dragon Ball Z” TV episodes (for a limited time, available in the U.S. and Canada only)
And in addition, fans will be selected at random to receive a special gift from us. The full list of possible gifts include:

Xbox One Limited Edition Call of Duty: Advanced Warfare Bundle
Xbox One Special Edition Sunset Overdrive Bundle
One month membership for Xbox One-exclusive EA Access service
Tiger Shark cash card for Grand Theft Auto V, worth $200,000 in-game GTA Online dollars
Forza gift pack with Forza RallyCross hat, Lamborghini Huracán 1/24 scale replica, and Xbox One Controller (launch team edition) signed by Tanner Foust, host of Top Gear America, Global RallyCross champion and professional stunt driver
Forza Horizon 2 Limited Edition Casio G-Shock Men’s Black Multi-Function Digital Sports Watch
Grand Theft Auto V gift pack with the Los Santos Sheriff Trucker cap, Michael, Franklin and Trevor Posters, and a Grand Theft Auto V sticker pack
Xbox Live Gold 12-month membership digital code
Killer Instinct Season 1 Combo Breaker Pack, the retail version of Killer Instinct Xbox One’s first season and includes all eight season one characters: Jago, Sabrewulf, Glacius, Thunder, Sadira, Orchid, and Spinal. Also includes Fulgore DLC character.
Special limited edition Nissan 370Z, featuring a custom Casio livery for Forza Horizon 2
Air Vehicle shortcut for Battlefield 4 for immediate access to all available unlocks for helicopters and jets available in the main Battlefield 4 game
Arno’s French Rapier for Assassin’s Creed Unity to improve your combat skills
75 Platinum in Warframe
Plants vs. Zombies: Garden Warfare Costume Pack for Peggle 2
Epic Quest Table in Pinball FX2
Dance Central Spotlight (full game token)
Project Spark Premium – 15 days: Grants 2x gain of Spark XP, credits, and champion XP, as well as the ability to purchase new token-only content for earned in-game credits
While we’re just getting started in some markets, we remain committed to all of our incredible fans worldwide and we’re so grateful for your support over the last year. Thank you for helping us celebrate this incredible milestone.

*The achievements celebration email will be sent to Xbox One customers who purchased prior to October 1, 2014, in our 13 launch markets who opted in to receive Xbox Marketing emails prior to Nov 11, 2014, are 17 years or older and have 10+ hours of usage on Xbox One. You can see which email address (if any) you have opted in, by signing in to your Xbox Live account on Xbox.com, clicking your Gamertag in the upper right, then Profile > Privacy Settings > Contact Preferences.

**The Year One Celebration gift box email will be sent to Xbox One customers who purchased the console between 11/22/13 – 11/11/14, in our 13 launch markets, are 17 years or older and have 10+ hours of usage on Xbox One.



http://majornelson.com/2014/11/19/many- ... -xbox-one/
JohnH
Niveau 7
 
Indlæg: 5121
By: Eastcoast , Køge


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf maagaard90 » 23. nov 2014 09:07

I USA og de 12 andre launch lande får de lige nu mails og beskeder på Xbox med at de får Limbo gratis til Xbox One, når det udkommer i 2015, samt alle mulige andre gavekort til Xbox One Store. Har I modtaget noget? I så fald, har I Day One edition og hvornår anskaffede I jer den?
100% Xbox 360: Battlefield 1943, Brothers, Chime, Dead Space, Dead Space Ignition, Dead Space 2, Deadlight, Fez, Minecraft, Plants vs. Zombies, The Walking Dead Season 1 & 2, WinterBottom.
Fotoblog: Billedstrøm
maagaard90
Niveau 7
 
Indlæg: 2724
By: Aalborg


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf BuBubbi » 23. nov 2014 11:38

maagaard90 skrev:I USA og de 12 andre launch lande får de lige nu mails og beskeder på Xbox med at de får Limbo gratis til Xbox One, når det udkommer i 2015, samt alle mulige andre gavekort til Xbox One Store. Har I modtaget noget? I så fald, har I Day One edition og hvornår anskaffede I jer den?

Jeg kan faktisk ikke helt huske det, da min første Xbox One var dead-on-arrival.
Gik noget tid før jeg fik en ny.
Men kan se jeg har indtastet min Day One achievement D. 1/12-2013.
Jeg mener dog først jeg fik min fungerende Xbox One senere i december..
Billede
BuBubbi
Niveau 7
 
Indlæg: 4968
By: Odense C


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf jepsen80 » 23. nov 2014 12:04

maagaard90 skrev:I USA og de 12 andre launch lande får de lige nu mails og beskeder på Xbox med at de får Limbo gratis til Xbox One, når det udkommer i 2015, samt alle mulige andre gavekort til Xbox One Store. Har I modtaget noget? I så fald, har I Day One edition og hvornår anskaffede I jer den?


Jeg fik igår en battlefield 4 shortcut bundle kode fra dem :)
jepsen80
Niveau 5
 
Indlæg: 942
By: Glostrup


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf hoxar97 » 1. dec 2014 23:12

Heey alle sammen.. jeg har købt min xbox one på ebay og min DNS server står i UK.. det jeg mener med det er om jeg kan ændre min region til dansk, selvom min xbox one er fra UK :)
Håber på at nogen kan hjælpe mig videre med dette! :D
hoxar97
Niveau 0
 
Indlæg: 2
By: Nyborg


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf BuBubbi » 2. dec 2014 00:34

hoxar97 skrev:Heey alle sammen.. jeg har købt min xbox one på ebay og min DNS server står i UK.. det jeg mener med det er om jeg kan ændre min region til dansk, selvom min xbox one er fra UK :)
Håber på at nogen kan hjælpe mig videre med dette! :D

Det kan du sagtens.
Du ændre bare sproget til dansk, og så kan du vælge Danmark som region.
Derefter kan du så nyde de dyre overpriser på den danske store.. ;)
Billede
BuBubbi
Niveau 7
 
Indlæg: 4968
By: Odense C


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf IkkNico » 2. dec 2014 15:54

BuBubbi skrev:Derefter kan du så nyde de dyre overpriser på den danske store.. ;)

Snakkde med en kollega om digitale priser idag, og vi var rørende enige om, at det er pisse flabet at tage det samme for en digital kopi som for en fysisk. Der må trods alt være en besparelse i ikke at skulle have sit spil trykt i Kina, og derefter sendt rundt til hele verden
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Mike JezZ » 2. dec 2014 16:08

IkkNico skrev:
BuBubbi skrev:Derefter kan du så nyde de dyre overpriser på den danske store.. ;)

Snakkde med en kollega om digitale priser idag, og vi var rørende enige om, at det er pisse flabet at tage det samme for en digital kopi som for en fysisk. Der må trods alt være en besparelse i ikke at skulle have sit spil trykt i Kina, og derefter sendt rundt til hele verden


Problemet er givetvis danske afgifter samt konkurrence mod gamestop osv.
Billede
Mike JezZ
Niveau 7
 
Indlæg: 2870
By: Jægerspris


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Rasmusdc » 2. dec 2014 20:44

Mike JezZ skrev:
IkkNico skrev:
BuBubbi skrev:Derefter kan du så nyde de dyre overpriser på den danske store.. ;)

Snakkde med en kollega om digitale priser idag, og vi var rørende enige om, at det er pisse flabet at tage det samme for en digital kopi som for en fysisk. Der må trods alt være en besparelse i ikke at skulle have sit spil trykt i Kina, og derefter sendt rundt til hele verden


Problemet er givetvis danske afgifter samt konkurrence mod gamestop osv.


klart, du mister et helt distributions led, og det er en kæmpe fordel..

men hvis vi ser på prisen på det fysiske medie, kontra server omkostningerne... så tror jeg reelt at det er dyrere at holde serverpladsen og båndbredden fri, så folk kan genloade spil, når de lyster, end at trykke et enkelt medie..

Men .. de kunne sagtens banke en 20-30% af prisen, da det må være fortjenesten hos butikken... men gør man det, så mister butikkerne ALT salg = de dropper at sælge produkter = du har en stak købere uden hurtigt internet, som du ikke kan sælge produkter til.

tror det er lidt af en balance gang, men de tjener BUNKER af penge, på det der er solgt digitalt.
Rasmusdc
Niveau 5
 
Indlæg: 807


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf susperia » 5. dec 2014 22:58

Er der andre som ingen besked får på Xbox one, når venner logger på? Jeg har haft problemet et stykke tid nu.
Den sagde heller ikke til, sidst da min controller var ved at løbe tør for strøm,

Den er sat til, at den skal sige til ved favoritter, det samme gælder smartglas på min telefon, den siger heller ikke til mere. når favoritter logger på.

Edit: Fandt selv lige det her, så det ser ud til at være et problem for mange.
http://forums.xbox.com/xbox_forums/xbox ... 70609.aspx
Billede
susperia
Niveau 5
 
Indlæg: 1274
By: Haarby


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 16 gæster

cron