Xboxlife forum

Dragon Age: Inquisition

Diskuter RPG og MMORPG's her.

Re: Dragon Age: Inquisition

Indlægaf A42Merlin » 19. nov 2014 14:56

spif2001 skrev:
A42Merlin skrev:Skulle den ikke komme igår den 18. nov?

Ikke i EU


Ahh. Jamen jeg må jo lære at undersøge tingene ordenligt.
Jeg kunne sku heller ikke forstå der ikke var nogen der noget at sige om den.
A42Merlin
Niveau 5
 
Indlæg: 1190
By: Ølgod


Re: Dragon Age: Inquisition

Indlægaf Lord Beef Jerky » 21. nov 2014 20:22

Jeg er kommet lidt i gang med det. First off - som altid er character creation meget detaljeret, og som altid har jeg formået at lave karakter, som virkelig ligner en nar. Det morer jeg mig meget med =)

Jeg er lige omkring slutningen af introduktionen. Level up systemet virker en smule uoverskueligt, og jeg havde meget svært ved at finde skills, jeg egentligt gad have. Kampsystemet hvor man kan pause og se det oppefra er dog meget tiltalende. Er sikker på at det bliver meget strategisk og brugbart senere hen, men det er jo altid let i starten, og indtil videre er spillet nærmest rent hack and slash. Jeg glæder mig til at blive sluppet løs, og gå på opdagelse i spillets verden, men det er jo altid svært at blive fuldstændigt solgt af introduktionen i et rollespil (selv i Skyrim var denne røvkedelig).
Lord Beef Jerky
Niveau 3
 
Indlæg: 222
By: Humlebæk


Re: Dragon Age: Inquisition

Indlægaf Ink129 » 21. nov 2014 23:53

Dragon Age: Inquisition er heldigvis langt bedre end 2'eren, som jeg ikke var alt for vild med. Jeg synes dog endnu ikke, at det er bedre end 1'eren, men det kan ændre sig jo længere ind i spillet jeg kommer. Grafikken er faktisk bedre end jeg forventede, karaktererne er interessante, som kun Bioware kan gøre dem, og tactical overview er meget velkomment. Min eneste anke lige pt. er, at det kan komme til at virke en smule for MMORPG-agtig, når man render rundt i verdenen og gør quests og finder ressourcer - det føles lidt "grindy" med rimelig mange fetch quests, der for det meste klares med kamp og ikke så meget dialog og diplomati. Måske den del bliver bedre, jo længere i spillet jeg kommer.

Jeg føler mig dog dybt underholdt og virkelig "suget ind" i spillet og universet.
Whenever you are feeling blue, jaded and down on your luck, just remember: even the Pope poops!
Ink129
Niveau 6
 
Indlæg: 1306


Re: Dragon Age: Inquisition

Indlægaf Pingo » 22. nov 2014 02:03

Har ikke før spillet dragon age, men overvejer virkelig at anskaffe inquisition, kan man spille det uden at man har spillet de andre først ?
Pingo
Niveau 3
 
Indlæg: 240
By: Viby J


Re: Dragon Age: Inquisition

Indlægaf Carsten O » 22. nov 2014 07:13

Jeg har ikke spillet de andre, og er i fuld gang med spillet. Man behøver absolut ikke at have spillet de andre.
Min blog om bøger: http://www.eskapisten.dk
Carsten O
Niveau 6
 
Indlæg: 1417


Re: Dragon Age: Inquisition

Indlægaf spif2001 » 22. nov 2014 08:16

...og man kan hoppe! Det virker meget underligt i et BioWare spil :)
spif2001
Niveau 9
 
Indlæg: 12954
By: Horsens


Re: Dragon Age: Inquisition

Indlægaf Carsten O » 22. nov 2014 08:37

Ink129 skrev:Dragon Age: Inquisition er heldigvis langt bedre end 2'eren, som jeg ikke var alt for vild med. Jeg synes dog endnu ikke, at det er bedre end 1'eren, men det kan ændre sig jo længere ind i spillet jeg kommer. Grafikken er faktisk bedre end jeg forventede, karaktererne er interessante, som kun Bioware kan gøre dem, og tactical overview er meget velkomment. Min eneste anke lige pt. er, at det kan komme til at virke en smule for MMORPG-agtig, når man render rundt i verdenen og gør quests og finder ressourcer - det føles lidt "grindy" med rimelig mange fetch quests, der for det meste klares med kamp og ikke så meget dialog og diplomati. Måske den del bliver bedre, jo længere i spillet jeg kommer.

Jeg føler mig dog dybt underholdt og virkelig "suget ind" i spillet og universet.


Er det ikke bare fordi du stadig render rundt i The Hinterlands?
Min blog om bøger: http://www.eskapisten.dk
Carsten O
Niveau 6
 
Indlæg: 1417


Re: Dragon Age: Inquisition

Indlægaf Ink129 » 22. nov 2014 13:30

Carsten O skrev:
Ink129 skrev:Dragon Age: Inquisition er heldigvis langt bedre end 2'eren, som jeg ikke var alt for vild med. Jeg synes dog endnu ikke, at det er bedre end 1'eren, men det kan ændre sig jo længere ind i spillet jeg kommer. Grafikken er faktisk bedre end jeg forventede, karaktererne er interessante, som kun Bioware kan gøre dem, og tactical overview er meget velkomment. Min eneste anke lige pt. er, at det kan komme til at virke en smule for MMORPG-agtig, når man render rundt i verdenen og gør quests og finder ressourcer - det føles lidt "grindy" med rimelig mange fetch quests, der for det meste klares med kamp og ikke så meget dialog og diplomati. Måske den del bliver bedre, jo længere i spillet jeg kommer.

Jeg føler mig dog dybt underholdt og virkelig "suget ind" i spillet og universet.


Er det ikke bare fordi du stadig render rundt i The Hinterlands?


I forhold til det, at jeg synes, at det føles lidt MMORPG-agtig med mange fetch quests og meget kamp og lidt diplomati? For jo, jeg render nemlig stadig rundt i Hinterlands. Bliver det da bedre senere hen på dette punkt - for det ville være awesome, hvis det gjorde.
Whenever you are feeling blue, jaded and down on your luck, just remember: even the Pope poops!
Ink129
Niveau 6
 
Indlæg: 1306


Re: Dragon Age: Inquisition

Indlægaf Carsten O » 22. nov 2014 14:00

Jeg synes helt sikkert at spillet ændrer karakter, når man tager fra Hinterlands.
Min blog om bøger: http://www.eskapisten.dk
Carsten O
Niveau 6
 
Indlæg: 1417


Re: Dragon Age: Inquisition

Indlægaf Ink129 » 22. nov 2014 15:00

Det lyder godt. Vi må se, om jeg er enig - jeg tager derfra nu, da de resterende områder, som jeg mangler at undersøge i Hinterlands, lige er high-level nok for mig lige pt.
Whenever you are feeling blue, jaded and down on your luck, just remember: even the Pope poops!
Ink129
Niveau 6
 
Indlæg: 1306


Re: Dragon Age: Inquisition

Indlægaf rasmusvn » 26. nov 2014 04:21

Så gik der ellers omkring 50 timer, og jeg har nu taget den stille og rolige tur til "borgen".

Det var ganske episk :)
rasmusvn
Niveau 4
 
Indlæg: 626


Re: Dragon Age: Inquisition

Indlægaf KingHans » 26. nov 2014 12:34

Jeg er også bare i Hinderlands nu, men det virker stadig meget spænenden. men fedt at det ændre sig, det glæder jeg mig til. Tog det dig 50 timer at gemmemføre spillet, eller hinderlands?
KingHans
Niveau 4
 
Indlæg: 335


Re: Dragon Age: Inquisition

Indlægaf rasmusvn » 26. nov 2014 16:01

Spillet er ikke gennemført, vi blev blot nødt til at flytte..

De 50 timer er ca. alt i Hinterlands, samt lidt ved The Storm Coast og to andre steder, som jeg har glemt navnet på. Jeg er så også gået/løbet overalt og generelt taget mig rigtig god tid.

Og synes man, at det hele bliver lidt for højtideligt til tider, skal man bare have fat i Sera.
rasmusvn
Niveau 4
 
Indlæg: 626


Re: Dragon Age: Inquisition

Indlægaf A42Merlin » 26. nov 2014 20:42

Er jeg den eneste der syntes at DA: I ligner et 360'er spil når man kigger på det grafiske?
A42Merlin
Niveau 5
 
Indlæg: 1190
By: Ølgod


Re: Dragon Age: Inquisition

Indlægaf rasmusvn » 27. nov 2014 04:01

A42Merlin skrev:Er jeg den eneste der syntes at DA: I ligner et 360'er spil når man kigger på det grafiske?


Det ved jeg nu ikke, om jeg er helt enig i. Skulle jeg være lidt kritisk, så ville det være:

- Animationer for tale (læber/mund bevægelse)
- Håret på visse personer

som godt kunne være bedre.
rasmusvn
Niveau 4
 
Indlæg: 626


ForegåendeNæste

Tilbage til RPG

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster