Xboxlife forum

Køb fra US store efter MS har blokeret det(updated)

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Re: Køb fra US store efter MS har blokeret det

Indlægaf Tbigum » 12. nov 2014 09:30

Er gået tilbage til dansk og har købt GTAV der, er bange for, at MS måske vil til at håndhæve deres Tola, og banne folk som omgås den.
Evt. favestejl skyldes alkohol
Tbigum
Niveau 7
 
Indlæg: 3410
By: Esbjerg N


Re: Køb fra US store efter MS har blokeret det

Indlægaf Zt3pH » 12. nov 2014 10:29

Ej mand... Det er altså nedslående at læse den her tråd.

Kan også sagtens være min moral er noget flosset på det her område. Jeg synes bare ikke jeg følte mig så "kriminel" dengang man kunne handle direkte på US-store uden at skulle lave alle mulige krumspring, for at tilgå denne.

Jeg er sq lidt ked af de har fået lavet det om, selvom jeg et eller andet sted vidste at en tro på noget andet var ret utopisk - så levede håbet da, da jeg ikke kunne forstå de ikke havde gjort det noget før. Det burde da være relativt enkelt at dæmme op for?
Winners never quit, Quitters never win...
Zt3pH
Niveau 7
 
Indlæg: 2723


Re: Køb fra US store efter MS har blokeret det

Indlægaf Tbigum » 12. nov 2014 11:16

Bare det at xbox live har haft statussen " content og social problems" i så lang tid, tyder på, at de er igang med at rydde op og lukke huller. Tror at problemet med, at folk udenfor US. logger på deres store, er noget større end først regnet. Kunne være sjovt med en statestik, som viser antal solgte xbox ones og hvor mange der er sat US.
Evt. favestejl skyldes alkohol
Tbigum
Niveau 7
 
Indlæg: 3410
By: Esbjerg N


Re: Køb fra US store efter MS har blokeret det

Indlægaf angak » 12. nov 2014 12:32

Jeg bliver altså ved med at forsøge. Jeg betaler altså ikke 550 kroner for et spil, når jeg kan få det for 360.
MS vinder også til dels ved det, eftersom jeg ikke sælger mine spil efterfølgende.
angak
Niveau 4
 
Indlæg: 704
By: Låsby


Re: Køb fra US store efter MS har blokeret det

Indlægaf Major Oblivious » 12. nov 2014 12:43

Så længe man kan købe valuta-kort på Amazon, så er det vel ikke helt skidt ? Her er det kun Amazon som kan blive sure over, at man bruger en fask adresse :)
Major Oblivious
Niveau 7
 
Indlæg: 5221


Re: Køb fra US store efter MS har blokeret det

Indlægaf CaptainKicker » 12. nov 2014 13:21

De kommer til at miste et stort segment af deres Xbox Live-brugere (dem som ikke er casual) hvis de begynder og banne folk der køber udfra deres region.

Amerikanerne flokkes om at købe deres spil via. Indien, eller Hong Kong, og det er dælme mange der ryger i købet... og europæer (skandinaver, englænder osv.) vil blive banned i tonsvis for at købe på US.

Men det er nok primært Hong Kong/Indien købene der har sat Microsoft på arbejde.
CaptainKicker
Moderator
 
Indlæg: 10813
By: Silkeborg


Re: Køb fra US store efter MS har blokeret det

Indlægaf brummbass » 12. nov 2014 13:41

jeg købte gta5 pre-order. omkring kl 9.30 idag via hola på andriod uden problemer. samme gjorde jeg med Assassin's Creed: Unity igår heller intet galt. kun at spil er langsomme i hentningen via storen. men hvordan kan jeg fint købe via hola på smartglass? skulle det så ikke være lukket for alle? :D
brummbass
Niveau 0
 
Indlæg: 27


Re: Køb fra US store efter MS har blokeret det

Indlægaf CaptainKicker » 12. nov 2014 13:54

Jeg har også lige købt D4 via. smartglass/hola på iOS og det virkede efter 3 forsøg.
CaptainKicker
Moderator
 
Indlæg: 10813
By: Silkeborg


Re: Køb fra US store efter MS har blokeret det

Indlægaf Atomichippo » 12. nov 2014 13:59

Lige bestilt GtaV via hola/smartglass på Android uden problemer.. Så det virker stadig
Atomichippo
Niveau 2
 
Indlæg: 189
By: Køge


Re: Køb fra US store efter MS har blokeret det

Indlægaf Henrik_s » 12. nov 2014 14:01

Atomichippo skrev:Lige bestilt GtaV via hola/smartglass på Android uden problemer.. Så det virker stadig


Kan ikke få Hola til at virke på ISO, smartglass bliver ved med at sige jeg er i DK, selvom jeg har fulgt deres guide og logget på US VPN :S
Henrik_s
Niveau 5
 
Indlæg: 840


Re: Køb fra US store efter MS har blokeret det

Indlægaf Jake242 » 12. nov 2014 15:37

Henrik_s skrev:
Atomichippo skrev:Lige bestilt GtaV via hola/smartglass på Android uden problemer.. Så det virker stadig


Kan ikke få Hola til at virke på ISO, smartglass bliver ved med at sige jeg er i DK, selvom jeg har fulgt deres guide og logget på US VPN :S


Er du forbundet til din xbox one som er sat til us adresse?
Billede
Jake242
Niveau 7
 
Indlæg: 2759
By: TwentyThreeHundred


Re: Køb fra US store efter MS har blokeret det

Indlægaf Palawan » 12. nov 2014 15:47

Enkelt spørgsmål vedr. Android og Hola løsningen. Skal man ændre sprog på Android til US (mener ikke man kan indstille lokation på Android) eller er det lige meget ? I.e. så længe ens Xbox One står til US, man aktiverer Smartglass via Hola og er hooket op på sin XBox One, så burde man kunne ordre via Smartglass ?
Palawan
Niveau 3
 
Indlæg: 251


Re: Køb fra US store efter MS har blokeret det

Indlægaf JohnH » 12. nov 2014 15:55

Palawan skrev:Enkelt spørgsmål vedr. Android og Hola løsningen. Skal man ændre sprog på Android til US (mener ikke man kan indstille lokation på Android) eller er det lige meget ? I.e. så længe ens Xbox One står til US, man aktiverer Smartglass via Hola og er hooket op på sin XBox One, så burde man kunne ordre via Smartglass ?


Nej, du skal ikke ændre noget på tablet/tlf, når du starter Hola op og vælger Smartglass, så står den til Usa, eller du kan ihvertfald vælge det og så kører det bare.
JohnH
Niveau 7
 
Indlæg: 5121
By: Eastcoast , Køge


Re: Køb fra US store efter MS har blokeret det

Indlægaf Nygaard » 12. nov 2014 17:03

Kan Microsoft ikke dybest set være ligeglade med hvilken store man køber fra? Grunden til de betydeligt højere priser i DK skyldes vel primært told og moms?

Der er selvfølgelig en problematik i de mange falske adresser, men alligevel..

Overvejer lidt at købe Halo MCC, og det er da fristende at spare 200-250 kroner, men hvis det dybest set kan betyde et online ban, så forsvinder fidusen lidt ved at købe spillet.
Nygaard
Niveau 6
 
Indlæg: 1944


Re: Køb fra US store efter MS har blokeret det

Indlægaf Major Oblivious » 12. nov 2014 17:33

En ban kommer aldrig til at ske, da millioner har været nød til at bruge falsk adresse, i det første år, da den jo først udkom for 2 måneder siden i Tier 2 landene.
Sony har også lukket for muligheden for at bruge kreditkort, men det kan løses med pre-paid kort fra Amazon. Herinde er VPN-løsninger åbenbart mere populære..

Større problem er det nu heller ikke..
Senest rettet af Major Oblivious 12. nov 2014 18:55, rettet i alt 1 gang.
Major Oblivious
Niveau 7
 
Indlæg: 5221


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 26 gæster

cron