Xboxlife forum

Hjælp til valg af xbox One

Har du brug for hjælp, så spørg her.

Hjælp til valg af xbox One

Indlægaf CaioN » 21. okt 2014 20:21

Jeg overvejer at købe en xbox one. Jeg har kigget lidt på forskellige anmeldelser men synes ikke de går i detaljer med værdien af kinect. Jeg har derfor nogle spørgsmål som jeg håber folk med konsollen kan besvare.

Jeg har svært ved at danne mig et overblik over hvad jeg kan/ikke kan med en kinect version i DK. Her er derfor nogle umiddelbare spørgsmål. Er der noget jeg ikke har nævnt er i velkommen til at byde ind med det. Jeg er ikke interesseret i kinect ift. Spil.

  • jeg er klar over Voice commands ikke virker på dansk. Kan jeg sætte sprog i OS til engelsk og ad den vej aktivere engelske Voice kommandoer?
  • virker IR blasteren i DK med gængse apparater? Jeg har onkyo receiver og Panasonic plasma tv.
  • hvor avanceret er IR blaster funktionalitet. Kan den skifte kanal på min receiver ala en logitech harmony? Kan jeg gennem kinect skifte kanal på min receiver (feks. Til ps4 kanal) uden videre eller kan man kun konfigurere den til at tænde det hele ifm start af xbox?
  • er der andre features i dashboard som gør kinect uundværlig? Jeg kan forstå xbox record that er populær, men ikke noget jeg gør så meget i.

Sidst men ikke mindst: jeg kan forstå xbox store er bundet til sprog på Dashboard? Kan jeg skifte til DK sprog, købe spil, skifte til engelsk sprog og stadig bruge spillet uden begrænsninger, som feks. Online check ( når det nu er købt i en anden region)?

I er selvfølgelig velkomne til at byde ind med jeres mening om kinect/ ingen kinect. Jeg er dog hovedsageligt ude efter fakta om kinect og vil derfor sætte pris på at i også byder ind på denne front, ellers bliver det hurtigt en væg af subjektive meninger der ikke hjælper så meget. På forhånd tak.
Billede
FINISH THE FIGHT
CaioN
Niveau 7
 
Indlæg: 2119


Re: Hjælp til valg af xbox One

Indlægaf BuBubbi » 21. okt 2014 21:33

Du behøver ikke skifte til Dansk/Danmark for at købe spil, med mindre du er tilfreds med at give en rigtig høj pris for dem.
Sæt den til Engelsk/USA, og køb nye spil til $59.99. (Ca 350,-)
Kig evt. i min guide hvordan du tilføjer dit kreditkort på den amerikanske store.

Med hensyn til kinect kan du sagtens snakke engelsk til den når Xbox'en står til Engelsk.
Er ikke så meget inde i hvad IR blasteren kan, da jeg kun har prøvet den kort med min elendige Stofa boks.
Der virkede det i hvert fald fint.
Jeg er selv glad for min kinect, og er glad for jeg ikke købte min uden, men Xbox'en er dog blevet nemmere at bruge for dem uden kinect.
Fx kan man nu optage de sidste 30 sekunder ved at dobbeltklikke på Xbox-knappen og derefter X.
Jeg bruger dog stadig kinecten.
Dog synes jeg stadig skift af spil og apps er langt hurtigere med kinect.
Billede
BuBubbi
Niveau 7
 
Indlæg: 4968
By: Odense C


Re: Hjælp til valg af xbox One

Indlægaf CaioN » 22. okt 2014 17:08

Tak for dit svar.

Jeg kan se at der mange steder sælges en EU eller import version fremfor en nordisk version.. Er der nogen reel forskel på at købe en nordisk eller europæisk model udover evt strømstik?
Billede
FINISH THE FIGHT
CaioN
Niveau 7
 
Indlæg: 2119


Re: Hjælp til valg af xbox One

Indlægaf BuBubbi » 22. okt 2014 23:34

Nej. Selve hardwaren er ens.
Eneste forskel kan være strømstikket som du selv nævner.
Sådan et kan fås for ca 30 kr.
Billede
BuBubbi
Niveau 7
 
Indlæg: 4968
By: Odense C



Tilbage til Hjælp

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 9 gæster

cron