Xboxlife forum

Plex Nu På One og 360 Snart. BREAKING

Snak om alt der har med Mediacenter, Tversity, Transcode360, DivX, Xvid og lignende at gøre.

Re: BREAKING NEWS Plex På One og 360 Imorgen. BREAKING

Indlægaf Slimjay DK » 8. okt 2014 08:11

Elgaard skrev:Du taber mig en lille smule mere hver gang du bruger ord som "transcoding" og "airplay"... og det gør du desværre en del.
I min verden er der ingen led der forringer kvaliteten af video der hører hjemme i et lokalt streaming setup. Var jeg ligeglad med kvaliteten, så brugte jeg Netflix o.l.

Jeg kan også tilgå mine medier udefra i alle de situationer du nævner, forskellen er at jeg bruger VPN i stedet, så kan jeg åbne og afspille filerne direkte - uden transcoding, dermed uden kvalitetstab... og det er oven i købet bare fra en simpel Synology box, hvor du skal have en pæn størrelse transcoding server til at stå og kværne strøm.

Når jeg skriver at Plex er overkompliceret, så hentyder jeg ikke til interfacet - Det er fint at det hele er flot og nydeligt stillet op, men teknikken bag er alt andet end simpel, når du sammenligner med hvad jeg gør... åbner en flad fil på NAS'en, i et program der kan finde ud af at afspille den. Det bliver ikke simplere eller mere lavpraktisk.


Det er da også en ganske fin måde og en måde jeg selv benytter in house, når jeg skal til gå nogle mapper med indhold som ikke er blandt dem jeg har valgt i Plex .. men der er lige den med "åbner en flad fil på NAS'en, i et program der kan finde ud af at afspille den" . Jeg har Android devices i huset og 90% af filerne åbnes fint i MXPlayer, dog skal man lige hente et par filer og smide i en specifik mappe for at film med DTS lyd også afvikles, og den er ikke særlig glad for Subtitles der ligger på et netværksshare, Når MXplayer ikke virker så kan man forsøge med VLC Player, virker det heller ikke kan man prøve på en 3. player osv. Det samme gør sig gældende for iDevices, den afspiller mange formater men når det kommer til wmv, så halter det. Det har ikke lykkes mig at finde en Player der æder det hele. Det bliver en smule bøvlet

Kan du anbefale nogle ??

Så er der jo nogle der sætter pris på et pænt sæt op fremfor et filnavn :mrgreen:

Plex transcoder iøvrigt ikke alt ting, hvis devicen du sidder med kan håndtere den rå fil, så er der ingen transcode indblandet. Mange hoteller har begrænset båndbredde, hvor det kan være til fordel at du kan sætte båndbredden ned, mange hoteller blocker ligeledes for de porte der benyttes til VPN. Sidder man på et 3G netværk kan en rå fil også nemt blive for tung og man ender med "buffering" problemer.

Jeg siger ikke Plex løsningen er optimal, men for mit vedkommende er det bare nemmere og det giver mig en brugerflade der ser godt ud.
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: BREAKING NEWS Plex På One og 360 Imorgen. BREAKING

Indlægaf Jakabov » 8. okt 2014 08:24

Plex er en ok løsning men ikke noget jeg gider betale for. Jeg har en Qnap NAS stående med alle mine filer. I stuen har jeg en Intel NUC DN2820FYKH som booter automatisk op i XBMC, har også Windows på den hvis der skulle opstå et behov. Samme setup i soveværelset bare med en Asus Eeebox med XBMX/Win7. Hvis vi er på ferie og vil se et eller andet hopper jeg på NAS'en udefra og afspiller direkte.

For mig er det den sikreste løsning. For jo dit tv kører sikkert fint med Plex m.m. lige nu men hvad med om 2 år når der kommer en eller anden random update og tv-producenten ikke længere laver updates til lige nøjagtigt dit tv. Det sker ikke med en pc og det kommer nok heller ikke til at ske med Xbox One. At den så bruge en helvedes masse strøm til at være klient er så en hel anden ting, min NUC bruger ca. 20w ved afspilning af fx et bluray-rip.
Billede
Jakabov
Niveau 7
 
Indlæg: 4917
By: Vodskov


Re: BREAKING NEWS Plex På One og 360 Imorgen. BREAKING

Indlægaf Slimjay DK » 8. okt 2014 08:42

Den tid den sorg .. at bekymre sig om en klient bliver fjernet ved update, er livet ganske enkelt for kort til :) Fjerner de klienten fra TV'et så kan denne afvikles fra USB på TV'et :) http://plex.h3consulting.net/index.html den klient er iøvrigt bedre end den LG har som standard. Alternativ kan en Chromecast erhverves for 270 kr og så kan du caste fra Plex klienten fra en smartphone eller tablet.

Den løsning du har med XBMC er også lækker, men den ligger også i en anden prisklasse, en den løsning jeg f.eks. sidder med.

Men er man til Plex så må Xbox One godt nok være den dyreste måde at nyde det på :) Det løsning bliver ihvertfald ikke aktuel for mig ...
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: BREAKING NEWS Plex På One og 360 Imorgen. BREAKING

Indlægaf Jakabov » 8. okt 2014 08:51

Korrekt men jeg tænker ihvertfald over det. Lidt i samme boldgade som de mange 4K tv der bliver solgt i øjeblikket som slet ikke er klar til 4K og aldrig bliver det, fx. pga. manglede HDMI 2.0.

Og ja min løsning er nok fattigmands luksusudgaven men den kan laves for knap 1600-1700 med 4GB ram og en lille SSD og med strømforbruget er nogen af pengene ihvertfald hurtigt tjent ind. :-)
Billede
Jakabov
Niveau 7
 
Indlæg: 4917
By: Vodskov


Re: BREAKING NEWS Plex På One og 360 Imorgen. BREAKING

Indlægaf Major Oblivious » 8. okt 2014 08:55

Hvad afvikler du Plex på som giver dig mulighed for DD-MA og DTS-HD - er det TV´et som understøtter de formater ?
Har selv en HTPC med XBMC og den giver min kæreste nogle udfordringer en gang imellem, så hvis PLEX er endnu simplere, så er jeg meget interesseret dén løsning. Men kan ikke installere PLEX-servere på min NAS´s
Major Oblivious
Niveau 7
 
Indlæg: 5221


Re: BREAKING NEWS Plex På One og 360 Imorgen. BREAKING

Indlægaf Henrik_s » 8. okt 2014 08:56

Major Oblivious skrev:Hvad afvikler du Plex på som giver dig mulighed for DD-MA og DTS-HD - er det TV´et som understøtter de formater ?
Har selv en HTPC med XBMC og den giver min kæreste nogle udfordringer en gang imellem, så hvis PLEX er endnu simplere, så er jeg meget interesseret dén løsning. Men kan ikke installere PLEX-servere på min NAS´s


Hvilken NAS har du?
Henrik_s
Niveau 5
 
Indlæg: 840


Re: BREAKING NEWS Plex På One og 360 Imorgen. BREAKING

Indlægaf Major Oblivious » 8. okt 2014 09:04

Jeg har en Netgear ReadyNas Duo V1 og en Netgear Stora
Major Oblivious
Niveau 7
 
Indlæg: 5221


Re: BREAKING NEWS Plex På One og 360 Imorgen. BREAKING

Indlægaf Henrik_s » 8. okt 2014 09:10

Major Oblivious skrev:Jeg har en Netgear ReadyNas Duo V1 og en Netgear Stora


Ser da ud til at den findes til Netgear ReadyNAS bare tryk på NAS https://plex.tv/downloads :)
Henrik_s
Niveau 5
 
Indlæg: 840


Re: BREAKING NEWS Plex På One og 360 Imorgen. BREAKING

Indlægaf Major Oblivious » 8. okt 2014 09:16

ja og nej.. De lavede senere en V2 - som kan alverdens spændende ting og sager, men min er en "SPARC based ReadyNAS Duo v1" Hvor man ikk kan en skid ;) Men setup´et fungerer indtil videre nogenlunde, så jeg må jeg spare op til en ny NAS-server.
Major Oblivious
Niveau 7
 
Indlæg: 5221


Re: BREAKING NEWS Plex På One og 360 Imorgen. BREAKING

Indlægaf Slimjay DK » 8. okt 2014 09:16

Så kan du jo tjekke her før du køber : https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... tmMPc/edit

Der vil du også kunne se at næsten samtlige NAS boxe har problemer med at transcode, fordi de ikke er kraftige nok. Jeg sidder selv med en Synology DS213+ og den kan tilsyneladende ikke transcode, hvilket må betyde at de devices jeg bruger ikke har behov for at der bliver transcoded, ergo bliver de afspillet råt :shock:
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: BREAKING NEWS Plex På One og 360 Imorgen. BREAKING

Indlægaf Major Oblivious » 8. okt 2014 09:30

Prøvede en guide, hvor Synology selv anbefalede den her
https://www.synology.com/en-global/products/DS214play
Her står 1080p transcoding, men hvilken effekt giver dette lige ?
Major Oblivious
Niveau 7
 
Indlæg: 5221


Re: BREAKING NEWS Plex På One og 360 Imorgen. BREAKING

Indlægaf Slimjay DK » 8. okt 2014 09:50

I dag har Synology en DS Video app til f.eks. iPad. Der er mange filformater iPad ikke er særlig glad for og man ender rigtig tit op med at filformatet ikke er understøttet, jeg vil tro det er her deres transcoding kommer i brug ;) Om Plex kan gøre nytte af det aner jeg ikke.

Men man kan da lige læse dette vedr. transcoding, Direct play samt Direct Stream.

https://support.plex.tv/hc/en-us/articl ... ect-Stream

For mig ser det ud til at en Transcoding der virkelig skal bruge meget CPU kun gør sig gældende hvis Videoformat samt lydformat er helt ude i skoven.

transcode er tilsyneladende ikke noget jeg har haft behov for, da min Synology ikke kan Transcode, og pt. har den spillet de filer jeg har kastet efter den. :mrgreen:
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: BREAKING NEWS Plex På One og 360 Imorgen. BREAKING

Indlægaf Major Oblivious » 8. okt 2014 10:07

Ja, jeg har ikke sat min NAS til at kunne tilgås udenfor huset, så tror ærlig talt bare, at jeg holder mig til min Kodi (XBMC) løsning. Den fungerer ganske fint. Måske kan jeg godt fristes til at smide Plex Server på min Revo maskine, så det bliver muligt, at se film på iPad´en igen.
Major Oblivious
Niveau 7
 
Indlæg: 5221


Re: BREAKING NEWS Plex På One og 360 Imorgen. BREAKING

Indlægaf Henrik_s » 8. okt 2014 10:13

Henrik_s skrev:Off-topic spørgsmål: Hvis man nu betaler 5$ om måneden for plex pass, skal man så stadig betale 32,- for deres app til ios?


Nogen der har svaret på dette?
Henrik_s
Niveau 5
 
Indlæg: 840


Re: BREAKING NEWS Plex På One og 360 Imorgen. BREAKING

Indlægaf Jake242 » 8. okt 2014 10:28

Henrik_s skrev:
Henrik_s skrev:Off-topic spørgsmål: Hvis man nu betaler 5$ om måneden for plex pass, skal man så stadig betale 32,- for deres app til ios?


Nogen der har svaret på dette?


Ja, de to ting har ingenting med hinanden at gøre
Billede
Jake242
Niveau 7
 
Indlæg: 2759
By: TwentyThreeHundred


ForegåendeNæste

Tilbage til Mediacenter

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 1 gæst

cron