Xboxlife forum

Xbox One-tråden

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Re: Xbox One-tråden

Indlægaf BuBubbi » 1. sep 2014 16:04

Jeg tror der er en rimelig stor chance for vi ikke får dansk stemmestyring lige med det samme.
Holland skal i hvert fald undværre det til at starte med:
http://tweakers.net/nieuws/98159/micros ... nning.html
Siden kan oversættes i fx Google Chrome, men overskriften siger:
Microsoft frigiver Xbox One i Holland uden stemmegenkendelse.

Hvis man så bare kunne sætte engelsk stemmegenkendelse på men stadig bruge sit eget sprog til resten af systemet, men det kan man ikke.
Billede
BuBubbi
Niveau 7
 
Indlæg: 4968
By: Odense C


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Morten Skou » 1. sep 2014 16:17

Problemet er jo, at det netop giver endnu en grund til, at man ikke ønsker at skifte over til dansk - Kinect er jo ubrugelig uden at man kan snakke til den.
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Erroneus » 1. sep 2014 16:27

Xbox gå hjem! Hvis de vil lancere den uden dansk stemmekontrol, så skal de da snart til at melde noget ud.
Billede
Erroneus
Niveau 6
 
Indlæg: 1683
By: Nyborg


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf BuBubbi » 1. sep 2014 16:32

Erroneus skrev:Xbox gå hjem! Hvis de vil lancere den uden dansk stemmekontrol, så skal de da snart til at melde noget ud.

Måske er det nemmere bare at håbe på folk ikke opdager det. :D
Det er i hver fald ikke et ret stort sagsargument til Kinecten på dansk. :/
Billede
BuBubbi
Niveau 7
 
Indlæg: 4968
By: Odense C


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Reimer » 1. sep 2014 16:51

Til dem som ikke har tålmodighed og gerne vil hjælpe med at de udgiver det så hurtigt som muligt:

Så kunne folk godt begynde at bruge appen "Voice Studio", så vil det måske gå lidt hurtigere med at de udgiver stemmestyring på dansk.
The Power of the Cloud
Reimer
Niveau 0
 
Indlæg: 33
By: Stege


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf ShumwayDK » 1. sep 2014 18:24

Det var faktisk en god idé! Den vil jeg da starte regelmæssigt.
Har lige kørt den to gange umiddelbart efter hinanden, og det er ikke det samme man skal sige hver gang.
ShumwayDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1093
By: København


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Rechain » 1. sep 2014 18:40

Tvivler på det, for jeg menes at kunne huske vi hjalp med de danske stemmer i 2010, mht Kinect beta'en (os der var med i den) og det er efterhånden en del år siden og det lader til vi igen har ventet forgæves? Microsoft skuffer mig mere og mere, det er sku trist :O

/Rechain
Billede
Rechain
Niveau 9
 
Indlæg: 12816
By: Kastrup


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Phimosis » 1. sep 2014 21:50

Ved som sådan ikke om jeg vil sige jeg er skuffet over MS, det er da en trist ting det ikke virker, når det var det de gav lidt, som grund til vi ikke kunne få den i starten.
Men havde ikke planer om at tale til den alligevel, jo måske inde i et spil, og der skal jeg jo alligevel råbe på engelsk, så ser det ikke som det kæmpe problem er måske lige pt bliver gjort til.
Kommer til at spille en del Battlefield 1.
Phimosis
Niveau 6
 
Indlæg: 1374
By: Sunred Beach


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Morten Skou » 1. sep 2014 22:35

Jeg synes at problemet er, hvis de sælger et produkt i Danmark under nogle forudsætninger som ikke kan blive opfyldt - særligt hvis der ikke kommer en officiel udmelding om, at man altså ikke kan bruge stemmestyring med Kinect hvis man anvender sin Xbox One med en dansk konto.

Det betyder i mine øjne, at man kan risikere at købe en bundle med Xbox One + Kinect i Danmark for næsten 4000 kroner, men ikke kan få fuldt udbytte af Kinecten, med mindre at man sætter sit land til England eller USA - og dermed går glip af at kunne bruge dansk dashboard og dansk shop.

Igen så håber jeg selvfølgelig at jeg tager fejl og at stemme supporten rent faktisk er der den 5. september. Det samme med alle TV funktionerne som de har brugt så meget energi på at promovere, ellers er der uden tvivl nogle som bliver skuffede over deres køb.

Der er også debat om det i vores nyhed her:
http://www.xboxlife.dk/news/11749/ubekr ... yring.html
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf BLKKClique » 2. sep 2014 01:36

Er det muligt at se, hvem der har den nye generation, og hvem der stadigvæk spiller på den gamle? Her tænker jeg ud fra deres gamertag.
Jeg er ny herinde, og søger danskere til gaming :-)
22 år og går under gamertagget: BLKKClique. Jeg får min Xbox One, på fredag! MVH
BLKKClique
Niveau 0
 
Indlæg: 3


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Muggs » 2. sep 2014 05:36

BLKKClique skrev:Er det muligt at se, hvem der har den nye generation, og hvem der stadigvæk spiller på den gamle? Her tænker jeg ud fra deres gamertag.

Hvis du tilgår din venneliste på X360 kan du se hvad folk spiller på. Du kan bare ikke se hvad dem med X1 spiller, bare at de spiller X1.
Fra X1 kan du se hvad folk spiller på og hvad de spiller.
Men du kan ikke ud fra gamertaget se om de ejer en X1.
PC: Intel Core i7 9700K, MSI Z370 Tomahawk, 32GB Corsair Vengeance RGB, GTX 1080 Ti.
Xbox One S
PlayStation 4 Pro
Muggs
Niveau 6
 
Indlæg: 1965
By: 8544 Mørke


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Rasmusdc » 2. sep 2014 07:22

det er vel derfor man har valgt at fjerne Kinect fra bundlen, så man kan købe den uden det kamera, og så kan de tillade sig at kode den uden Kinect.

alt den snak om "nationalization" som kostede skandinavien 6-9 mdn i forhold til resten af verden, er jo bare lidt bull så, det krævede reelt bare en oversættelse til shoppen og menu´erne og intet andet.

Jeg købte min i Tyskland, og jeg har heldigvis aldrig haft indgangsvinklen at jeg vil bruge kinect, hader den faktisk. men jeg vile da være træt af det, hvis jeg havde købt boksen, og troet på deres salgsgas om at den ville blive gjort brugbar i DK...

det er ved at være normen, at det bare er okay at lyve, men lad os se hvad de melder ud.

Købte lidt Vita´en for PS remoteplay som skulle supportere ALLE spil, det kom aldrig rigtigt til at virke. det virker til PS4, men det var lovet til PS3, og stod endag på kassen.
Rasmusdc
Niveau 5
 
Indlæg: 807


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf JohnH » 2. sep 2014 09:47

Har lige læst i Metroexpress at man bør vente et år med at købe Xbox One (tal lige om gratis reklame ;-) ) , har jeg så købt min for tidligt? :-)
JohnH
Niveau 7
 
Indlæg: 5121
By: Eastcoast , Køge


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf artemisthemp » 2. sep 2014 09:49

JohnH skrev:Har lige læst i Metroexpress at man bør vente et år med at købe Xbox One (tal lige om gratis reklame ;-) ) , har jeg så købt min for tidligt? :-)

Funny jeg er også lige bleven færdig med at, læse article og er enig med dem.

Det selvfølig dejlig at, kunne afpille MKV og MP4 men, det ikke 3299 kr. værd :P
Billede
artemisthemp
Niveau 3
 
Indlæg: 222


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf BuBubbi » 2. sep 2014 10:20

Okay..
Så kunne jeg ikke vente længere.
Så jeg gik totalt i "Operation X mode" og ringede til supporten, og digtede lidt en historie om en ven der
ikke var så god til engelsk, som jeg gerne ville anbefale en Xbox One til..

Jeg ved ikke om det er helt lovligt at jeg optog det, men jeg har da *beep'et* vores navne ud.
Så det er vel mere eller mindre anonymt.

https://www.youtube.com/watch?v=HxasHkD17ww
Det lyder dælme ikke godt for dem der venter på dansk stemmestyring.
Senest rettet af BuBubbi 2. sep 2014 13:49, rettet i alt 1 gang.
Billede
BuBubbi
Niveau 7
 
Indlæg: 4968
By: Odense C


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 18 gæster