Xboxlife forum

Xbox One-tråden

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Re: Xbox One-tråden

Indlægaf BuBubbi » 27. aug 2014 19:33

Billede

Spændende.
En svensker skriver at han ikke længere kan tilgå den engelske store, som han har brugt siden han fik sin Xbox One.
Og selveste Majornelson svarer tilbage at Microsoft muligvis arbejder på at lukke for butikker i andre regioner
end den man man selv befinder sig i.
Så skal vi måske alligevel have fat i en VPN For at tilgå den amerikanske store.

Link til billedet fra Reddit:
http://i.imgur.com/WNCm56C.jpg
Link til tråden på Reddit.
http://www.reddit.com/r/xboxone/comment ... weden_not/

Det bliver spændende at se hvad de finder ud af.
Jeg kan i hvert fald i skrivende stund sagtens tilgå den amerikanske store endnu.
Senest rettet af BuBubbi 27. aug 2014 19:48, rettet i alt 1 gang.
Billede
BuBubbi
Niveau 7
 
Indlæg: 4968
By: Odense C


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Competa » 27. aug 2014 19:48

Nooo ! Men det er vel ikke noget unblock-us ikke kan fixe, vel ?
Billede
Competa
Niveau 7
 
Indlæg: 3560
By: Slagelse


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf BuBubbi » 27. aug 2014 19:50

Competa skrev:Nooo ! Men det er vel ikke noget unblock-us ikke kan fixe, vel ?

Det må vi jo se på når det kommer så langt.
Men jeg vil tro det er nok.
Med mindre Microsoft selvfølgelig går ind og blokere unblock-us og andre lignende DNS services ligesom fx.
Hulu, en amerikanske film streaming services er begyndt på.
Billede
BuBubbi
Niveau 7
 
Indlæg: 4968
By: Odense C


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Psymatiq » 27. aug 2014 19:54

De blockede ikke unblock på x360. Er virkelig røv da jeg har købt alting da 300kr for et retail spil ER hvad et console spil skulle koste maks.
Psymatiq
Niveau 7
 
Indlæg: 5290
By: Charlottenlund


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Henrik_s » 27. aug 2014 20:06

Nooooo! :( synes lige det virkede som et mega plus ved X1 at man kunne tricke lidt..... Håber bare ikke der bliver lukket ned for den!
Henrik_s
Niveau 5
 
Indlæg: 840


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Slimjay DK » 27. aug 2014 20:07

Det lyder ikke godt ... :-/ Og slet ikke for dem der har købt alt på US. Men lad os nu se :wink:
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Henrik_s » 27. aug 2014 20:13

En der ved om det kun er når man henter spillet man skal stå til at bo i US, altså hvis man f.eks. Bruger dns services, eller skal man også være det hvis man spiller online osv.....?
Henrik_s
Niveau 5
 
Indlæg: 840


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf CaptainKicker » 27. aug 2014 20:22

Hvad kommer der til at ske for os med EA Access? Det er jo ikke udgivet i Danmark.
CaptainKicker
Moderator
 
Indlæg: 10813
By: Silkeborg


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf BuBubbi » 27. aug 2014 21:14

Rooooolig nu allesammen.
I lyder jo snart som Mike JezZ uden sin sølvpapirshat på..

Skal vi nu ikke lige slå koldt vand i blodet og se om det overhovedet er noget der kommer til at have nogen betydning for os.
Og CaptainKicker, det er der ingen der ved, endnu.
Billede
BuBubbi
Niveau 7
 
Indlæg: 4968
By: Odense C


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Morten Skou » 27. aug 2014 21:19

Slimjay DK skrev:Det lyder ikke godt ... :-/ Og slet ikke for dem der har købt alt på US. Men lad os nu se :wink:


Jeg synes personligt at det er fair nok, at de begrænser til landene, der er jo skattelovgivning osv. som skal overholdes (jeg har også tidligere skrevet et indlæg efter at have snakket med Microsoft Danmark om det herinde). Det er klart, at Major Nelson / Microsoft ikke officielt vil skrive, at det er OK at bruge den amerikanske butik, så ville de jo bryde loven i adskillige lande med vilje - hvis de derimod "måske arbejder på en løsning", så er meldingen anderledes IMO.

Tvivler dog på at man kommer til at miste de spil man allerede har købt digitalt, og da Xbox ikke er regionslåst, så kan man jo stadig få spil billigere ved at købe dem fysisk i USA eller England, det er jo så bare ikke digitale eksemplarer.

Men som Bubbi skriver, så lad os se hvad der sker - min shop virker også fortsat (bruger den engelske).
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Mike JezZ » 27. aug 2014 21:31

Slimjay DK skrev:Det lyder ikke godt ... :-/ Og slet ikke for dem der har købt alt på US. Men lad os nu se :wink:



Det du har købt på us kan du også hente hvis du skifter region, så det burde ikke være et problem

BuBubbi skrev:Rooooolig nu allesammen.
I lyder jo snart som Mike JezZ uden sin sølvpapirshat på..


Meh

Ville dog være et dick move op til destiny release, har 50 USD på kontoen. Man må vel bare VPN.
Billede
Mike JezZ
Niveau 7
 
Indlæg: 2870
By: Jægerspris


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf BuBubbi » 27. aug 2014 21:49

Morten Skou skrev:Jeg synes personligt at det er fair nok, at de begrænser til landene, der er jo skattelovgivning osv. som skal overholdes (jeg har også tidligere skrevet et indlæg efter at have snakket med Microsoft Danmark om det herinde). Det er klart, at Major Nelson / Microsoft ikke officielt vil skrive, at det er OK at bruge den amerikanske butik, så ville de jo bryde loven i adskillige lande med vilje - hvis de derimod "måske arbejder på en løsning", så er meldingen anderledes IMO.

Tvivler dog på at man kommer til at miste de spil man allerede har købt digitalt, og da Xbox ikke er regionslåst, så kan man jo stadig få spil billigere ved at købe dem fysisk i USA eller England, det er jo så bare ikke digitale eksemplarer.

Men som Bubbi skriver, så lad os se hvad der sker - min shop virker også fortsat (bruger den engelske).

Helt enig.
Det er bestemt fair nok hvis de vælger at begrænse adgangen til de andre landes stores.
Det er jo en form for snyd det vi gør.
Men som det har været fra udgivelsesdatoen sidste år og frem til den danske store åbnede, så har de efter min mening selv været skyld i det.
De havde vel ikke regnet med at alle hardcore Xbox fans i de lande der blev udskudt pænt sad og ventede helt frem til september, og i lang tid anede vi jo ikke engang hvornår den ville komme.
De kunne jo sagtens allerede dengang have åbnet for den danske store, og bare have ladet sprog osv. være på engelsk, men med danske priser.

Og jeg tror heller ikke på at der vil ske noget med de spil vi allerede har købt.
Majornelson har selv i en video for længe siden udtalt at spil der er købt er købt, og kunden vil kunne ikke miste sine spil.

Så jeg ser ret roligt på det ind til videre.
Og skulle der ende med vi kun kan bruge det danske marketplace, så må det jo bare være sådan.
Og så kan vi der har købt Xbox'en tidligt bare være glade over de spil vi nu engang har fået købt MEGET billigt.
Billede
BuBubbi
Niveau 7
 
Indlæg: 4968
By: Odense C


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf JohnH » 27. aug 2014 21:56

BuBubbi skrev:Og så kan vi der har købt Xbox'en tidligt bare være glade over de spil vi nu engang har fået købt MEGET billigt.


Nemmerli, er også glad for ikke at have en eneste skive at skulle smide i maskinen, digitale spil er sejt! 8)
JohnH
Niveau 7
 
Indlæg: 5121
By: Eastcoast , Køge


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Mike JezZ » 27. aug 2014 21:57

Spil købt uanset region er låst op på din konto i alle lande. Køb et spil på US Store og du kan hente det fra UK eller hvor du nu ønsker det.

Det store spørgsmål er om man burde brænde sine 50 USD af på sin konto eller satse

John H ved ikke hvor seje digitale spil til 550 er :P det er lidt for pebret for mig
Billede
Mike JezZ
Niveau 7
 
Indlæg: 2870
By: Jægerspris


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf JesperN2820 » 27. aug 2014 22:06

Jeg testede det lige ved at impulskøbe Metro Redux Bundle fra US store. Betaling fungerer aldeles fint (som det plejer), og de installerer nu.

Så jeg kan ikke genkende svenskeren fra Reddit's problem.

VH J
JesperN2820
Niveau 1
 
Indlæg: 67


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 21 gæster

cron