Xboxlife forum

Xbox One eller PS4?

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Hvilken konsol vælger du?

Xbox One
368
55%
Playstation 4
179
27%
Begge
92
14%
Ingen af dem
27
4%
 
Afgivne stemmer : 666

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Shooter DK » 16. aug 2014 13:22

Slimjay DK skrev:Guys, Fuck 'em ... Hvis folk ikke viser interesse for deres indlæg, så føler de nok ikke den store interesse for at poste det. En fed ting ville være hvis Ignore funktionen på sitet gjorde at hvis folk Quoted en person man havde i sin ignore liste, så ville man ikke se den post :) på den måde kunne man helt slippe for at se på det personer man ikke gider.


Ja, den ignore funktion er desværre lidt begrænset, men okay, hvis den var bedre så jeg jo aldrig dine beskeder. ;)
(Joke)
Sony KDL50W805BBN
Sony HT-CT770
Sony PS4 2TB
Xbox One 500GB
Turtle Beach Ear Force PX4
Vision PC S4368
Samsung galaxy S4 (4G)
Shooter DK
Niveau 7
 
Indlæg: 2012


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf IkkNico » 16. aug 2014 13:23

Kæmpe plus til XB1: EA Access

Egentlig havde jeg ikke så meget fidsu til det, men nu har jeg lige lagt 166 gode danske, devaluerede kroner, og efterfølgende downloaded; BF4, Madden 25 og Peggle 2.

BF4 bliver primært for singleplayer-delen, som sammenlignet med en god DVD forhåbentlig er mere end de 166 kr værd alene. Madden har jeg aldrig spillet, men nu er det jo "gratis" (har betalt for BF4 jo), så det skal da lige prøves. Peggle 2 siger mig intet, men igen; nu kan jeg jo lige så godt prøve det.

Jeg forventer at NFS og Plants vs Zombies bliver tilgængelige i løbet af vinterhalvåret at få. To spil jeg absolut ingen planer havde om at betale 400kr+ for stykket. nu kan jeg prøve dem for en brøkdel af prisen.

Show me the games, og det gjorde EA og MS så med den aftale. Jeg er en tilfreds mand lige nu :)
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf susperia » 16. aug 2014 13:27

Det er godt nok ved at være en mærkelig tråd det her, der er jo snart ikke det der ikke er blevet diskuteret.
Men at det nu er hvem der har flest børnespil :lol:

Jeg har spillet Peggle 2, det er jo næsten pinligt, når jeg er 34 :oops:
Kan bare godt lide at veksle lidt imellem det hele, og tænker ikke rigtigt på om det er børnespil.

Jeg har desværre stadig ikke prøvet Infamous Second Son, Så kan ikke fortælle hvad der er mest barnligt af det, og Ryse.
Men nu vil jeg se om der ikke er en som der har Second Son, til en god pris, da det jo skal prøves.

Fortsat god diskussion/debat :)
Billede
susperia
Niveau 5
 
Indlæg: 1274
By: Haarby


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Cena » 16. aug 2014 13:53

IkkNico skrev:Kæmpe plus til XB1: EA Access

Egentlig havde jeg ikke så meget fidsu til det, men nu har jeg lige lagt 166 gode danske, devaluerede kroner, og efterfølgende downloaded; BF4, Madden 25 og Peggle 2.

BF4 bliver primært for singleplayer-delen, som sammenlignet med en god DVD forhåbentlig er mere end de 166 kr værd alene. Madden har jeg aldrig spillet, men nu er det jo "gratis" (har betalt for BF4 jo), så det skal da lige prøves. Peggle 2 siger mig intet, men igen; nu kan jeg jo lige så godt prøve det.

Jeg forventer at NFS og Plants vs Zombies bliver tilgængelige i løbet af vinterhalvåret at få. To spil jeg absolut ingen planer havde om at betale 400kr+ for stykket. nu kan jeg prøve dem for en brøkdel af prisen.

Show me the games, og det gjorde EA og MS så med den aftale. Jeg er en tilfreds mand lige nu :)


Jeg havde måske hoppet på hvis det også kom på PS4. Kan du få achivements?
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 5325
By: You can't see me!


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf SteffenPoulsen » 16. aug 2014 14:27

Nu er jeg selv ved at være sikker på at jeg køber en xbox one, selv om ps4 er mest kraftfuld. Når nogen af jer har valgt ps4, savner i så ikke ting som achievements,xbox live,den gode xbox controller og spil som gears of war og halo osv? Eller er ps4 en god afløser?
SteffenPoulsen
Niveau 4
 
Indlæg: 317
By: Esbjerg


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf IkkNico » 16. aug 2014 15:02

Cena skrev:Jeg havde måske hoppet på hvis det også kom på PS4. Kan du få achivements?

Yessir.

Du downloader spillet som ethvert andet digitalt køb. Jeg vil tro at der ved opstart er et check på om du stadig er aktivt EA Access medlem, men ellers fungerer det som ethvert andet spil
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf susperia » 16. aug 2014 15:03

IkkNico skrev:Kæmpe plus til XB1: EA Access

Egentlig havde jeg ikke så meget fidsu til det, men nu har jeg lige lagt 166 gode danske, devaluerede kroner, og efterfølgende downloaded; BF4, Madden 25 og Peggle 2.

BF4 bliver primært for singleplayer-delen, som sammenlignet med en god DVD forhåbentlig er mere end de 166 kr værd alene. Madden har jeg aldrig spillet, men nu er det jo "gratis" (har betalt for BF4 jo), så det skal da lige prøves. Peggle 2 siger mig intet, men igen; nu kan jeg jo lige så godt prøve det.

Jeg forventer at NFS og Plants vs Zombies bliver tilgængelige i løbet af vinterhalvåret at få. To spil jeg absolut ingen planer havde om at betale 400kr+ for stykket. nu kan jeg prøve dem for en brøkdel af prisen.

Show me the games, og det gjorde EA og MS så med den aftale. Jeg er en tilfreds mand lige nu :)

Jeg har lige gjort det samme, efter at jeg så dit indlæg.
Bf4 og Peggle 2 havde jeg godt nok, og derfor har jeg egentlig ikke ville have det.
Men kom til at tænke på, at jeg i næste måned får en One mere, og at jeg så skulle have et Bf4 mere, da mit er fysisk skive, og kæresten også gerne vil med ind engang imellem og spille med.

Så nu har jeg sparet at købe Bf4 digitalt, og kan så prøve Fifa 14, og Madden 25 for 166 kr i et år =D>
Edit: Og selvfølgelig hvad der ellers skulle komme på listen det næste års tid.
Billede
susperia
Niveau 5
 
Indlæg: 1274
By: Haarby


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Blauwy » 16. aug 2014 15:08

SteffenPoulsen skrev:Nu er jeg selv ved at være sikker på at jeg køber en xbox one, selv om ps4 er mest kraftfuld. Når nogen af jer har valgt ps4, savner i så ikke ting som achievements,xbox live,den gode xbox controller og spil som gears of war og halo osv? Eller er ps4 en god afløser?


Der er trophies på PS og det er ligesom achievements. Ikke den store forskel der.
Live på PS fungerer også nu, lige så godt som Xbox Live. Med undtagelse af de irriterende ofte nedetider pga updates.
DS4 controlleren er blevet klart inspireret af X360 controlleren, og er uden tvivl på højde med XB1 controlleren. Nogle vil endda mene den er bedre. Jeg er klart mere fan af DS4 end jeg var af DS3.

Køb af konsollen skal altid komme an på hvilke spil man vil spille. Jeg købte bare begge da der er spil på begge jeg gerne vil spille, så jeg savner ingen af de eksklusiver.
Jeg synes bedre om PS4 end XB1 i det store hele. Langt hurtigere og med mere overskueligt og snappy UI. Så jeg synes bestemt det er en værdi afløser.
Blauwy
Niveau 7
 
Indlæg: 3402


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Dr_Gonzo » 16. aug 2014 15:12

Jeg har skiftet til PS4 fra 360'eren. Jeg synes at DS4 er en super controller, den ligger måske ikke helt så godt i hånden, men den kan så meget andet. Jeg synes især højtaleren i controlleren er et fedt tiltag, som udnyttes godt i enkelte spil. Jeg mener at de trofæer man får på PS4 er lige så gode som achivements. Halo har aldrig sagt mig noget, da jeg, undskyld ordvalget her, lige siden det første Halo har synes at designet og verdenen er meget kedelig og lidt barnlig. Gears of War elskede jeg max, men under 3'eren begyndte jeg at synes at det var lidt udvandet og har aldrig prøvet det seneste spil, da jeg simpelthen ikke havde lyst til at spille det. Jeg valgte PS4 fordi at jeg er stor fan af 3rd person adventure-spil og horror-spil, begge genre ser pt. ud til at være bedst repræsenteret på playstation. Men jeg er ikke bleg for at købe en xbone, hvis der en dag kommer et spil jeg bare må eje. Quantum Break ligner noget der kunne få mig til at købe den konsol, men lad os nu vente og se.

Det jeg savner mest er Forza, jeg er kæmpe bilnørd, og synes Forza er den bedste bilserie, på konsol. Dog siger Forza Horizon mig absolut intet. Freeroam bilspil har bare aldrig virket for mig.
Senest rettet af Dr_Gonzo 16. aug 2014 15:15, rettet i alt 1 gang.
Billede
Dr_Gonzo
Niveau 7
 
Indlæg: 4047


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf SteffenPoulsen » 16. aug 2014 15:14

Ok tak for jeres mening. Ps3 fangede mig nemlig aldrig rigtigt på samme måde som xbox 360, netop pga at jeg ikke syntes at ds3 egnede sig godt til fps spil lige som xbox 360 controlleren, og xbox live føltes mere levende og stabil end psn.
SteffenPoulsen
Niveau 4
 
Indlæg: 317
By: Esbjerg


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Shooter DK » 16. aug 2014 15:22

SteffenPoulsen skrev:Nu er jeg selv ved at være sikker på at jeg køber en xbox one, selv om ps4 er mest kraftfuld. Når nogen af jer har valgt ps4, savner i så ikke ting som achievements,xbox live,den gode xbox controller og spil som gears of war og halo osv? Eller er ps4 en god afløser?


PSN = Xbox live (ud over når der er updates)
Trophy - Achievements
DS4 = Xbox controller (DS3 var lort, men DS4 er klart forbedres)

Ang. spil så vil jeg savne "gears of war", men halo har jeg altid syntes var elendigt. Jeg kan ikke forklare det, men spillet har aldrig fanget mig.
Jeg SAVNER virkeligt et godt bil spil. Hvis det ikke var fordi, at project cars, drive club, the crew kommer i år, så kunne jeg godt overveje xbox one for forza motorsport 5.
Jeg er ligeledes misundlig på "Tomb Raider Rise of something" hvis det ikke også ender på ps4, og Quantum break ser også spændende ud, men jeg mener ikke der er nok spil endnu, som kan retfærdiggøre et køb af xbox one, når der er så mange ps4 spil, som jeg gerne vil spille. :)
Sony KDL50W805BBN
Sony HT-CT770
Sony PS4 2TB
Xbox One 500GB
Turtle Beach Ear Force PX4
Vision PC S4368
Samsung galaxy S4 (4G)
Shooter DK
Niveau 7
 
Indlæg: 2012


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Shooter DK » 16. aug 2014 15:23

susperia skrev:
IkkNico skrev:Kæmpe plus til XB1: EA Access

Egentlig havde jeg ikke så meget fidsu til det, men nu har jeg lige lagt 166 gode danske, devaluerede kroner, og efterfølgende downloaded; BF4, Madden 25 og Peggle 2.

BF4 bliver primært for singleplayer-delen, som sammenlignet med en god DVD forhåbentlig er mere end de 166 kr værd alene. Madden har jeg aldrig spillet, men nu er det jo "gratis" (har betalt for BF4 jo), så det skal da lige prøves. Peggle 2 siger mig intet, men igen; nu kan jeg jo lige så godt prøve det.

Jeg forventer at NFS og Plants vs Zombies bliver tilgængelige i løbet af vinterhalvåret at få. To spil jeg absolut ingen planer havde om at betale 400kr+ for stykket. nu kan jeg prøve dem for en brøkdel af prisen.

Show me the games, og det gjorde EA og MS så med den aftale. Jeg er en tilfreds mand lige nu :)

Jeg har lige gjort det samme, efter at jeg så dit indlæg.
Bf4 og Peggle 2 havde jeg godt nok, og derfor har jeg egentlig ikke ville have det.
Men kom til at tænke på, at jeg i næste måned får en One mere, og at jeg så skulle have et Bf4 mere, da mit er fysisk skive, og kæresten også gerne vil med ind engang imellem og spille med.

Så nu har jeg sparet at købe Bf4 digitalt, og kan så prøve Fifa 14, og Madden 25 for 166 kr i et år =D>
Edit: Og selvfølgelig hvad der ellers skulle komme på listen det næste års tid.


Lol, jeg troede det var pr. måned. :)
Sony KDL50W805BBN
Sony HT-CT770
Sony PS4 2TB
Xbox One 500GB
Turtle Beach Ear Force PX4
Vision PC S4368
Samsung galaxy S4 (4G)
Shooter DK
Niveau 7
 
Indlæg: 2012


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Shooter DK » 16. aug 2014 15:29

SteffenPoulsen skrev:Ok tak for jeres mening. Ps3 fangede mig nemlig aldrig rigtigt på samme måde som xbox 360, netop pga at jeg ikke syntes at ds3 egnede sig godt til fps spil lige som xbox 360 controlleren, og xbox live føltes mere levende og stabil end psn.


Xbox 360 var klart en bedre konsol end ps3. Både controller, xboxlive mv. fungerede bare bedre og multiplatform spillene virkede bare bedre på xbox 360 de fleste år. Først til sidst tog ps3 fart med nogle virkelig gode exclusive titler bl.a. last of us.
Sony KDL50W805BBN
Sony HT-CT770
Sony PS4 2TB
Xbox One 500GB
Turtle Beach Ear Force PX4
Vision PC S4368
Samsung galaxy S4 (4G)
Shooter DK
Niveau 7
 
Indlæg: 2012


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf SteffenPoulsen » 16. aug 2014 15:30

Nej jeg må indrømme at spil som The last of us remastered, the order,no Mans sky osv er noget som trækker mig mod ps4, men det er et svært skift når man har været på xbox live i ca 7-8år og har friends lister og achievements lister at bygge videre på. Havde jeg aldrig haft en xbox 360 havde der ikke været den mindste tvivl om at jeg var sprunget på ps4 med det samme.
SteffenPoulsen
Niveau 4
 
Indlæg: 317
By: Esbjerg


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Ragnarr90 » 16. aug 2014 15:40

I feel ya, Steffen. Har også været på Xbox siden 2006, og er noget ensom på PSN. Lidt irriterende, at man nu skal bygge en omkreds op igen.

Hvad angår snakken om DS4 vs X1 controlleren, har jeg tidligere kritiseret DS4 for at være gimmick agtig, og nu hvor jeg ejer en PS4 er kritikken der stadig. X1 controlleren føles bare bedre end DS4. Ergonomien er klaaart forbedret fra DS3, men selve byggekvaliteten føles bare mere hård og solid på X1. Havde ærlig talt foretrukket at Sony droppede touchpaddet og motion detection og i stedet brugt pengene på byggekvalitet.
Ragnarr90
Niveau 1
 
Indlæg: 86


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 27 gæster

cron