Xboxlife forum

Xbox One-tråden

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Mike JezZ » 7. aug 2014 11:56

Competa skrev:Jeg forstår godt hvorfor du er bekymret, det kan sagtens ende med at vi efter har købt for over 3000kr spil ikke kan spille dem igen.
Men så vidt jeg har forstået, så er der mange, før XBOX one, som har handlet på det amerikanske marked uden at blive berørt.


Der er også nogle, som er. Dog har jeg kun set det ved at du udnytter Free Games With Gold ved at få gratis spil i nogle regioner hvor andre har andre spil - altså henter gratis spil der ikke burde være gratis for dig.

Men her igen har mange af os jo nok hentet de gratis GwG spil fra USA eller UK som vi jo egentligt ikke er berettiget til :lol:

Det er en farlig gråzone. Og det ville være møg ærgerligt at miste de spil vi har købt før.

Men har Microsoft ikke reklameret med at Xbox One er region fri?

Ordering import games is a fun hobby, though some consoles are region-locked, which prevents these titles from being played. However, those who buy the Xbox One later this year won't run into this problem.

Microsoft explained to Eurogamer today that the Xbox One will officially be region free, so owners can play their imports without any hassle whatsoever.

"When the console launches this November, we will support Xbox One in 13 markets. Xbox One may be used in all countries, including the non-launched markets. In addition, Xbox One games are not region locked. Any Xbox One game purchased at retail can be used in any country on any Xbox One," said the company in a statement.

That doesn't mean Xbox Live games will be region free, though. "That said, there needs to be a valid payment method corresponding to a supported launch country in order for any transactions to occur over Xbox Live, and some content may not be accessible outside launch markets due to geographic content restrictions imposed by content right holders."

The Xbox One will arrive on store shelves this fall.


Og vi har jo ikke været helt ærlige med vores betalings adresse :P

Det er frygten for at miste mine penge jeg er bange for, eller ban af konsollen eller lignende. Der er en risiko, da vi ikke har fået noget andet at vide.
Billede
Mike JezZ
Niveau 7
 
Indlæg: 2870
By: Jægerspris


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Zeh » 7. aug 2014 12:13

Mike du hører jo kun dig selv. Stop at skriv og kig mit video link. Du forvirrer andre bruger mere end hvad godt er!
Zeh
Niveau 3
 
Indlæg: 247



Re: Xbox One-tråden

Indlægaf gaxed » 7. aug 2014 12:41

Hey, for at skifte emne lidt igen...
Er der nogen herinde, som har en fornemmelse for, hvornår den officeille update kommer?
gaxed
Niveau 2
 
Indlæg: 110


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Blauwy » 7. aug 2014 12:42

Ej hold nu op mand. Hvor mange gange skal man skrive at det IKKE er det samme med dem der hentede "gratis" spil?
Du bliver ved med at sammenligne de to ting og bruge det som argument i sagen her.

Vi snakker for døve øre her synes jeg lidt.

Du bruger meget energi på at bekymre dig om ting der måske kan ske. Ting der sikkert ikke sker, for de vil nok ikke lukke for adgangen til spil bagudrettet når de har fået deres penge.
Blauwy
Niveau 7
 
Indlæg: 3402


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Mike JezZ » 7. aug 2014 13:01

Blauwy skrev:Ej hold nu op mand. Hvor mange gange skal man skrive at det IKKE er det samme med dem der hentede "gratis" spil?
Du bliver ved med at sammenligne de to ting og bruge det som argument i sagen her.


Jamen vi har jo også hentet gratis spil på den engelske eller amerikanske Store som ikke var tilgængelige i Danmark :P Men ja, ingen os ved noget. Sker det så sker det. Sker det ikke, så sker det ikke.
Billede
Mike JezZ
Niveau 7
 
Indlæg: 2870
By: Jægerspris


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Zeh » 7. aug 2014 13:05

De spil har du stadig betalt for gennem Guld Abonnement - så den vidst ikke længere.
Zeh
Niveau 3
 
Indlæg: 247


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Mike JezZ » 7. aug 2014 13:20

Zeh skrev:De spil har du stadig betalt for gennem Guld Abonnement - så den vidst ikke længere.


Der var jo nogle der blev banned for at hente guld spil fra andre regioner, og vi bor ikke i USA.
Billede
Mike JezZ
Niveau 7
 
Indlæg: 2870
By: Jægerspris


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Zeh » 7. aug 2014 13:27

På en ikke regionsfri maskine? Sig mig ærligt, følger du ikke med eller hvad sker der? De to sager er ikke at sammenligne.
Zeh
Niveau 3
 
Indlæg: 247


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Mike JezZ » 7. aug 2014 13:29

Jamen hvis maskinen er regionsfri, burde vi vel være 100% home free ved at bruge US Store.

Omvendt, hvorfor har de forskellige lande hvor den er launchet deres egen Store :P
Billede
Mike JezZ
Niveau 7
 
Indlæg: 2870
By: Jægerspris


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Zeh » 7. aug 2014 13:35

Åååh.. ja, vi er homefree. Har du overhoved set det video link lagde jeg ud tidligere?.. Se det link og forstå det, så har du forhåbentlig ikke flere gentagende spørgsmål!
Zeh
Niveau 3
 
Indlæg: 247


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Mike JezZ » 7. aug 2014 13:47

Zeh skrev:Åååh.. ja, vi er homefree. Har du overhoved set det video link lagde jeg ud tidligere?.. Se det link og forstå det, så har du forhåbentlig ikke flere gentagende spørgsmål!


Der hvor ham den danske siger vi kan gøre det på den der messe?

Hvis det er den, så ja. Men det strider jo lidt med det Skou har fået at vide :P
Billede
Mike JezZ
Niveau 7
 
Indlæg: 2870
By: Jægerspris


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Dreiager » 7. aug 2014 14:09

Mike JezZ, du gør mig træt...
Dreiager
Niveau 4
 
Indlæg: 661


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Major Oblivious » 7. aug 2014 14:15

Mike JezZ skrev:
Zeh skrev:Åååh.. ja, vi er homefree. Har du overhoved set det video link lagde jeg ud tidligere?.. Se det link og forstå det, så har du forhåbentlig ikke flere gentagende spørgsmål!


Der hvor ham den danske siger vi kan gøre det på den der messe?

Hvis det er den, så ja. Men det strider jo lidt med det Skou har fået at vide :P

Jeg har mistet Dead Rising 3, og den eneste grund til, at jeg ikke har det igen (lige nu) er at min lillebror har min XB1 pt, og den skulle jeg bruge for at kunne komme videre.

Da jeg snakkede med chatten gik de straks igang med, at fejlfinde i systemet, efter jeg fik forklaret uden chancen for tvivl, at det både er muligt og sket, at jeg har købt på US-store, men bor i DK. De er meget hjælpsomme, og så længe, at du betaler for dine spil, så ingen grund til bekymring.
Major Oblivious
Niveau 7
 
Indlæg: 5221


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Mike JezZ » 7. aug 2014 14:24

Major Oblivious skrev:
Mike JezZ skrev:
Zeh skrev:Åååh.. ja, vi er homefree. Har du overhoved set det video link lagde jeg ud tidligere?.. Se det link og forstå det, så har du forhåbentlig ikke flere gentagende spørgsmål!


Der hvor ham den danske siger vi kan gøre det på den der messe?

Hvis det er den, så ja. Men det strider jo lidt med det Skou har fået at vide :P

Jeg har mistet Dead Rising 3, og den eneste grund til, at jeg ikke har det igen (lige nu) er at min lillebror har min XB1 pt, og den skulle jeg bruge for at kunne komme videre.

Da jeg snakkede med chatten gik de straks igang med, at fejlfinde i systemet, efter jeg fik forklaret uden chancen for tvivl, at det både er muligt og sket, at jeg har købt på US-store, men bor i DK. De er meget hjælpsomme, og så længe, at du betaler for dine spil, så ingen grund til bekymring.


Hvordan har du "mistet" det?

Efter købet på den amerikanske butik kunne jeg re-downloade det både fra den engelske og den amerikanske.
Billede
Mike JezZ
Niveau 7
 
Indlæg: 2870
By: Jægerspris


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 20 gæster

cron