Xboxlife forum

Xbox One-tråden

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Morten Skou » 6. aug 2014 18:09

Efter alt debatten her i forummet omkring at oplyse ukorrekt adresse når man køber spil på Xbox One f.eks. i USA, så tænkte jeg at jeg lige ville høre Microsoft Danmark omkring hvad deres holdning egentlig er til det.

Så vidt jeg kunne forstå, så har de i Danmark, ikke kendskab til nogen beslutning endnu om "straf" for at oplyse de forkerte adresseoplysninger - det betyder desværre også at der ikke er nogen garanti for, at man ikke f.eks. mister spillene eller at de på et eller andet tidspunkt blokerer for at danskere kan handle i andre lande.

Samtidig så gjorde de opmærksom på (som jeg og andre også selv har skrevet flere gange), at man selvfølgelig bryder betingelserne for brugen af Xbox Live, hvis man anvender falske oplysninger - hvilket betyder at Microsoft selvfølgelig er i sin fulde ret til at lukke konti der er "falske" hvis de skulle have lyst til det.

Mit personlige take på det er, at jeg tvivler meget på at de kunne finde på at banne konti, eller lukke for adgangen til de spil som vi allerede har købt - men jeg kan sagtens forestille mig, at de på et tidspunkt gør, så danske kreditkort ikke kan anvendes til at købe på US / UK Game Store mere - da det egentlig bryder med den danske skattelovgivning at muligheden er der.
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Mike JezZ » 6. aug 2014 23:17

Bare lige for at nævne det - så har de jo retten til at ændre det øjeblikkeligt og straffe tidligere brugere, evt ved Ban eller sletningen af spillene
Billede
Mike JezZ
Niveau 7
 
Indlæg: 2870
By: Jægerspris


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf CvKM » 6. aug 2014 23:22

Jeg har sagt til mig selv, at hvis det skulle komme så langt at de gør mine digitalt indkøbte spil ubrugelige, så sælger jeg min Xbox One og alt hvad jeg ejer til den. Hele lortet. Sådan noget gider jeg ikke. Men jeg tvivler stærkt på at det sker, men jeg har det altid i baghovedet også.
"The battle is going very heavily against us. We're being crushed by the enemy weight...We are facing very difficult days, perhaps the most difficult that a man can undergo."
Field Marshal Erwin Rommel - 3rd November 1942
CvKM
Niveau 7
 
Indlæg: 2988
By: Frederikssund.


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf torniel » 7. aug 2014 07:37

Morten Skou skrev:men jeg kan sagtens forestille mig, at de på et tidspunkt gør, så danske kreditkort ikke kan anvendes til at købe på US / UK Game Store mere - da det egentlig bryder med den danske skattelovgivning at muligheden er der.


På hvilken måde er det i strid med den danske skattelovgivning?
Hold til højre, tak.
torniel
Niveau 2
 
Indlæg: 175


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf BuBubbi » 7. aug 2014 08:08

torniel skrev:
Morten Skou skrev:men jeg kan sagtens forestille mig, at de på et tidspunkt gør, så danske kreditkort ikke kan anvendes til at købe på US / UK Game Store mere - da det egentlig bryder med den danske skattelovgivning at muligheden er der.


På hvilken måde er det i strid med den danske skattelovgivning?

Well. Du køber jo spil uden dansk moms og afgifter.

Men tror sgu aldrig Microsoft vil gøre noget ved det.
Billede
BuBubbi
Niveau 7
 
Indlæg: 4968
By: Odense C


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Mike JezZ » 7. aug 2014 08:10

CvKM skrev:Jeg har sagt til mig selv, at hvis det skulle komme så langt at de gør mine digitalt indkøbte spil ubrugelige, så sælger jeg min Xbox One og alt hvad jeg ejer til den. Hele lortet. Sådan noget gider jeg ikke. Men jeg tvivler stærkt på at det sker, men jeg har det altid i baghovedet også.


Så du vil have det i baghovedet permanent nu? Måske banner de dit id om 7 år, som var tilfældet med Xbox 360 stuntet :P

Igennem historiens tid, er der ingen der er banned for at købe spil på en anden Store. Der er derimod blevet banned folk, fordi de har lavet kontoer til andre regioner, for at hente gratis spil. Der er en forskel, da det er aftale mellem virksomhederne og MS.

Dog er vi nok mange der også har hentet de gratis Xbox One spil der har været på den amerikanske/engelske Store. Så nogle af os har jo gjort lidt det samme. Dog er det svinsk hvis de gør det, da der ikke er en dansk Store. Og ikke kun det, men også at det er så nemt at skifte region på en Xbox One - hvorfor gøre det så nemt, hvis det er "ulovligt" ?

BuBubbi skrev:
torniel skrev:
Morten Skou skrev:men jeg kan sagtens forestille mig, at de på et tidspunkt gør, så danske kreditkort ikke kan anvendes til at købe på US / UK Game Store mere - da det egentlig bryder med den danske skattelovgivning at muligheden er der.


På hvilken måde er det i strid med den danske skattelovgivning?

Well. Du køber jo spil uden dansk moms og afgifter.

Men tror sgu aldrig Microsoft vil gøre noget ved det.


Jeg ville sgu nok mere frygte skattefar :D
Billede
Mike JezZ
Niveau 7
 
Indlæg: 2870
By: Jægerspris


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf torniel » 7. aug 2014 08:36

BuBubbi skrev:
torniel skrev:
Morten Skou skrev:men jeg kan sagtens forestille mig, at de på et tidspunkt gør, så danske kreditkort ikke kan anvendes til at købe på US / UK Game Store mere - da det egentlig bryder med den danske skattelovgivning at muligheden er der.


På hvilken måde er det i strid med den danske skattelovgivning?

Well. Du køber jo spil uden dansk moms og afgifter.

Men tror sgu aldrig Microsoft vil gøre noget ved det.


Det er vel groft sagt ikke Microsoft US' problem at køberne ikke anmelder deres køb til det danske toldvæsen, eller er der andre hensyn der gør sig gældende?

Microsoft UK kan vel "bare" gøre som andre firmaer i EU, der sælger til danske forbrugere og opkræve dansk moms, eller hvad?
Hold til højre, tak.
torniel
Niveau 2
 
Indlæg: 175


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Mike JezZ » 7. aug 2014 08:44

Jeg mener heller ikke, at forbrugeren skal stå til ansvar for at MS ikke anmelder deres køb til det danske toldvæsen.

Men igen, du vader ind på en amerikansk digital butik hvor de forventer at det kun er amerikanere der køber.
Billede
Mike JezZ
Niveau 7
 
Indlæg: 2870
By: Jægerspris


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Blauwy » 7. aug 2014 09:07

Mike JezZ skrev:Men igen, du vader ind på en amerikansk digital butik hvor de forventer at det kun er amerikanere der køber.



Njaah, ikke når de ved folk vil importer den i lande hvor den var forsinket. Så de ved nok godt mange vil oprette sig til US.
Blauwy
Niveau 7
 
Indlæg: 3402


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Mike JezZ » 7. aug 2014 09:41

Blauwy skrev:
Mike JezZ skrev:Men igen, du vader ind på en amerikansk digital butik hvor de forventer at det kun er amerikanere der køber.



Njaah, ikke når de ved folk vil importer den i lande hvor den var forsinket. Så de ved nok godt mange vil oprette sig til US.


Jeg har selv købt på den amerikanske Store (Dead Rising 3 og Garden Warfare), men de behøver stadig ikke at stå til ansvar overfor det. Det er ikke deres problem at nogle af os ikke kunne vente på at maskinen kommer til Danmark.

Men hvis de gør noget ved det, kommer samtlige af de vestlige brugere jo til at blive banned eller få slettet deres købt indhold. Så skal MS nok regne med at miste kunder i EU, og den chance tror jeg ikke MS tager.

Igen, tror jeg de går op i det, NÅR den danske butik kommer op. Vi har jo ikke andre muligheder os der har købt den før tid.
Billede
Mike JezZ
Niveau 7
 
Indlæg: 2870
By: Jægerspris


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Zeh » 7. aug 2014 10:56

Mike JezZ du giver mig hovedpine! Det er som om du ikke følger med i tråden? Eller er det fordi du bare kan lide at diskuterer afsluttede diskussioner, eller forstår du det virkelig ikke?
Zeh
Niveau 3
 
Indlæg: 247


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Mike JezZ » 7. aug 2014 11:04

Zeh skrev:Mike JezZ du giver mig hovedpine! Det er som om du ikke følger med i tråden? Eller er det fordi du bare kan lide at diskuterer afsluttede diskussioner, eller forstår du det virkelig ikke?


Jeg elsker at plante tvivl :P Og jeg er jo ikke den eneste der snakker om det :P
Billede
Mike JezZ
Niveau 7
 
Indlæg: 2870
By: Jægerspris


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Blauwy » 7. aug 2014 11:38

Nej men alle andre har ligesom besluttet sig om én holdning til debatten og holder sig til den :P
Blauwy
Niveau 7
 
Indlæg: 3402


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Mike JezZ » 7. aug 2014 11:43

Blauwy skrev:Nej men alle andre har ligesom besluttet sig om én holdning til debatten og holder sig til den :P


Problemet fra min side er bare Microsofts udmelding som Hr Skou også snakker om :P

Morten Skou skrev:Så vidt jeg kunne forstå, så har de i Danmark, ikke kendskab til nogen beslutning endnu om "straf" for at oplyse de forkerte adresseoplysninger - det betyder desværre også at der ikke er nogen garanti for, at man ikke f.eks. mister spillene eller at de på et eller andet tidspunkt blokerer for at danskere kan handle i andre lande.


Ville være ret så ærgerligt at miste de spil vi har købt. Dog kan du købe spillene, logge ind på den engelske Store og redownload dem - så vi kan hente dem selvom vi ikke er koblet direkte på den amerikanske butik.

Hader bare tanken om måske at miste mine KØBTE spil :P De burde dog ikke kunne rette det senere, og slå ned på dem der brugte det FØR der ikke var noget galt ved at gøre det.

Ville hade at have givet 495 for Dead Rising 3 Premium og 200 For Garden Warfare, hvis jeg fik frarøvet mig de spil jeg har købt (da det formentligt ville blive UDEN refundering), og jeg var nødt til at købe dem igen. Så har man pludseligt givet ret mange penge for de spil.
Billede
Mike JezZ
Niveau 7
 
Indlæg: 2870
By: Jægerspris


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Competa » 7. aug 2014 11:54

Jeg forstår godt hvorfor du er bekymret, det kan sagtens ende med at vi efter har købt for over 3000kr spil ikke kan spille dem igen.
Men så vidt jeg har forstået, så er der mange, før XBOX one, som har handlet på det amerikanske marked uden at blive berørt.
Billede
Competa
Niveau 7
 
Indlæg: 3560
By: Slagelse


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 38 gæster

cron