Xboxlife forum

Xbox One - Game Sharing - Guide

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Xbox One - Game Sharing - Guide

Indlægaf BuBubbi » 19. maj 2014 13:09

Billede

Hejsa alle.

Som de fleste nok ved blev Game Sharing droppet i starten af Xbox One's liv pga det der DRM - Online Check halløj.
Men som mange nok ikke ved virker Game Sharing faktisk på en måde endnu.
Det virker dog kun med digitale spil og apps.

Grunden til det virker er for, at folk der ejer mere end en Xbox One konsol at hente ens spil på
begge/alle konsoller uden problemer.
Dette gøres ved at man sætter sin Nr 1. Xbox til My Home Xbox inde i indstillingerne.

Jeg har en kammerat som også har en Xbox One, og vi har lavet et lille forsøg der viste sig at lykkedes fuldt ud.
Om det er på kant med hvad Microsoft finder inden for reglerne skal jeg ikke kunne sige,
men kan faktisk ikke se hvordan det skal kunne brokke sig.

Det vi har gjort er følgende:
Min kammerat logger ind med MIN profil på hans egen Xbox One, og sætter den til at være MIN Home Xbox.
Jeg gør så det samme med HANS profil på min og sætter min Xbox One til at være HANS Home Xbox.

Derefter logger vi begge ud, og ind igen med vores egne profiler.
Kort efter kan vi se inde i Games & Apps at hinandens digitale spil og apps dukker op som klar til at downloade.
Derefter behøver vi ikke logge ind med hinandens profiler mere.

Vi har endda testet i flere spil om vi kan spille samtidigt med vores egne profiler, og endda spille sammen i multiplayer.
Når jeg så køber et spil med min egen profil på min Xbox som står til at være kammeratens Home Xbox,
dukker spillet få minutter efter op på hans Xbox som værende klar til download.
Og det samme gør sig gældende omvendt.
Så i stedet for at vi begge køber et spil vi gerne vil spille sammen, kan vi nu nøjes med at købe spillet én gang.

Men husk!
Vil i prøve dette kræver det at i stoler på jeres kammerat, da han jo skal have jeres kode til jeres Xbox profil.
Senest rettet af BuBubbi 19. maj 2014 22:03, rettet i alt 1 gang.
Billede
BuBubbi
Niveau 7
 
Indlæg: 4968
By: Odense C


Re: Xbox One - Game Sharing - Hvordan?

Indlægaf Zt3pH » 19. maj 2014 13:15

Lyder spændende - nok lige en tand for spændende til, at det er noget de ikke for lukket ned for ret hurtigt. Tror deres point stadig er den, at man kan dele spil med andre profiler på sin egen Xbox. Altså forstået på den måde, at hvis jeg har købt et spil så vil andre medlemmer i hustanden også kunne spille dette med deres egen profil.

Det der er jeg desværre bange for, at de nok hurtigt for aflivet :(
Winners never quit, Quitters never win...
Zt3pH
Niveau 7
 
Indlæg: 2723


Re: Xbox One - Game Sharing - Hvordan?

Indlægaf BuBubbi » 19. maj 2014 13:28

De kan ikke aflive det, da det vil fjerne muligheden for dem der ejer fx to Xbox One at hente deres egne spil på begge konsoller.
Billede
BuBubbi
Niveau 7
 
Indlæg: 4968
By: Odense C


Re: Xbox One - Game Sharing - Hvordan?

Indlægaf Slimjay DK » 19. maj 2014 13:42

Bubbibubbi skrev:De kan ikke aflive det, da det vil fjerne muligheden for dem der ejer fx to Xbox One at hente deres egne spil på begge konsoller.


Så længe du er logget ind og er online med din egen profil, så er mængden af Xbox One konsoller vel ligegyldigt ?

Det du gør her er at du gør din vens maskine til din primære maskine, hvilket gør at du ikke behøver at være logget ind på den for at dine spil skal virke. Du laver så din egen maskine om til en sekundær maskine (eller en ude af huset maskine), og den skal være logget ind og online for at virke, hvis du vil spille på din egen profil. Så mister du dit internet, så kan du kun bruge spillene din ven har købt, da hans profil er den primære på din konsol, dine egne indkøbte spil vil ikke virke. Og det samme gør sig gældende den anden vej rundt for din ven.
Senest rettet af Slimjay DK 19. maj 2014 14:28, rettet i alt 1 gang.
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One - Game Sharing - Hvordan?

Indlægaf Morten Skou » 19. maj 2014 14:11

Jeg bruger det imellem mine to Xbox Ones - det er smart nok, har dog ikke overvejet at man også kunne bruge det sammen med en ven. Fin guide Bubbi! :D

(Har ryddet lidt op i tråden).
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Re: Xbox One - Game Sharing - Hvordan?

Indlægaf BuBubbi » 19. maj 2014 14:13

Morten Skou skrev:Jeg bruger det imellem mine to Xbox Ones - det er smart nok, har dog ikke overvejet at man også kunne bruge det sammen med en ven. Fin guide Bubbi! :D

Jeg viste godt det virkede, men var dog ikke klar over at samme spil kunne spilles samtidigt.
Og endda i multiplayer med hinanden med hver sin bruger.. :)

Troede i det mindste der var noget licens halløj der gjorde at et spil max kunne spilles på en konsol ad gangen.
Men nix.
Billede
BuBubbi
Niveau 7
 
Indlæg: 4968
By: Odense C


Re: Xbox One - Game Sharing - Hvordan?

Indlægaf Michelve » 19. maj 2014 21:24

Nice info her :) Håber jeg kan bruge det om en par år min gode venner købe nok ikke en xboxone før).
Michelve
Niveau 6
 
Indlæg: 1534
By: randers


Re: Xbox One - Game Sharing - Guide

Indlægaf PhantomRay » 19. maj 2014 23:35

Har Microsoft sagt noget om hvor mange licenser man har adgang til på Xbox One?
Jeg havde nemlig 2 Xbox 360 hvor jeg først hentede/købte DLC/Arcade titler på min secondary konsol (Så den altid havde adgang til det downloadede indhold) og så hentede jeg den bagefter på min primære konsol bagefter (krævede at jeg var logget ind med min Xbox Live konto for at starte/bruge indholdet/spillet).

PS3 havde en lidt for venlig licens-tjeneste i starten, hvor du kunne dele din PSN-konto's indhold på op til 4 maskiner samtidigt, dette blev dog senere skåret ned til 2 PS3 (+ evt. 1xPSP og 1xVita.) og til 1PS3/1PS4/1PSV/1PSP.

Forhåbentlig re-introducere Microsoft officielt Game Share til Xbox Live Guld kunder på et tidspunkt(Men det bliver nok en krig for dem at få 3-parts udgiverne med på det)

Indtil da, nice fundet!
Stay hungry, stay foolish.
PhantomRay
Niveau 4
 
Indlæg: 501
By: Roskilde


Re: Xbox One - Game Sharing - Guide

Indlægaf Panacea73 » 20. maj 2014 14:33

Hatten af for Bubbibubbi !
Billede
Panacea73
Niveau 7
 
Indlæg: 4963


Re: Xbox One - Game Sharing - Hvordan?

Indlægaf Zt3pH » 20. maj 2014 15:09

Bubbibubbi skrev:De kan ikke aflive det, da det vil fjerne muligheden for dem der ejer fx to Xbox One at hente deres egne spil på begge konsoller.


Jo det kan de altså snildt gøre. Det er relativt simpelt at sætte det op som en IP begrænser - Så kan du have 10 boxe i samme hustand som kan dele det samme spil, men tror desværre de nok skal få dæmmet op for det her.
Jeg håber det dog ikke, det ville da være helt fantastisk hvis man var i stand til det her hele konsollens levetid.

Men et eller andet sted var det jo det de "lovede" at man ville kunne gøre. Principielt skulle man jo kunne tilføje 10 af sine venner som værende den nærmeste familie, og dele sine games med dem. Hvis jeg ikke husker helt forkert...
Winners never quit, Quitters never win...
Zt3pH
Niveau 7
 
Indlæg: 2723


Re: Xbox One - Game Sharing - Hvordan?

Indlægaf BuBubbi » 20. maj 2014 16:31

Zt3pH skrev:
Bubbibubbi skrev:De kan ikke aflive det, da det vil fjerne muligheden for dem der ejer fx to Xbox One at hente deres egne spil på begge konsoller.


Jo det kan de altså snildt gøre. Det er relativt simpelt at sætte det op som en IP begrænser - Så kan du have 10 boxe i samme hustand som kan dele det samme spil, men tror desværre de nok skal få dæmmet op for det her.
Jeg håber det dog ikke, det ville da være helt fantastisk hvis man var i stand til det her hele konsollens levetid.

Men et eller andet sted var det jo det de "lovede" at man ville kunne gøre. Principielt skulle man jo kunne tilføje 10 af sine venner som værende den nærmeste familie, og dele sine games med dem. Hvis jeg ikke husker helt forkert...

De har selv meldt ud at man skal have muligheden for at hente sine egne spil når du er ude ved venner og bekendte.
Og også hvis du fx har en Xbox One i dit sommerhus.
Så tvivler stærkt på de gør det.
Måske med antallet, hvis man har 5-10 Xbox'e sat på.
Men nu har jeg lavet guiden til 2 personer der hver har en Xbox One.
Og det burde de i hvert fald aldrig stoppe.
Billede
BuBubbi
Niveau 7
 
Indlæg: 4968
By: Odense C


Re: Xbox One - Game Sharing - Guide

Indlægaf allanb » 20. maj 2014 19:29

Genial guide :D så mangler jeg bare mine venner tager sig sammen og indser XO er den bedste next gen...
Er også aktiv på PSlife.dk med samme bruger navn.
allanb
Niveau 5
 
Indlæg: 1168
By: Slangerup


Re: Xbox One - Game Sharing - Guide

Indlægaf angak » 23. maj 2014 13:13

allanb skrev:Genial guide :D så mangler jeg bare mine venner tager sig sammen og indser XO er den bedste next gen...
Samme problem her ;)
Ellers en rigtig god guide!! =D>
angak
Niveau 4
 
Indlæg: 704
By: Låsby


Re: Xbox One - Game Sharing - Guide

Indlægaf koopi » 31. jul 2014 02:28

Mine forældre har også en Xbox One, og den har jeg sat til My Home Xbox, så de kan spille mine downloadede spil og have Gold osv., uden at de skal logge på min profil ... kan jeg også godt gøre det på min vens Xbox One? Altså skifte ml. hvilken en der er min "Home Xbox"? Så han også kan spille de spil jeg har? Og så bare skifte mellem de to konsoller engang i mellem? Lyder det for godt til at være sandt? :D
koopi
Niveau 4
 
Indlæg: 394


Re: Xbox One - Game Sharing - Guide

Indlægaf BuBubbi » 31. jul 2014 07:03

Du kan kun gøre det mellem to Xbox'e ad gangen.
Men du kan godt skifte mellem dem så tit du vil.
Hvis du fx får din ven til at logge ind med din profil på hans Xbox og sætte den til din 'Home Xbox' så kan han spille dine spil,
lige ind til du igen logger ind på dine forældres Xbox og sætter den til 'Home Xbox'.
Og det samme omvendt self.
Billede
BuBubbi
Niveau 7
 
Indlæg: 4968
By: Odense C


Næste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 20 gæster

cron