Xboxlife forum

DotP 2014

Alt snak om Xbox Live Arcadespil i dette form.

Re: DotP 2014

Indlægaf Da Senzai » 30. sep 2013 14:21

IkkNico skrev:Puha, jeg skal godt nok ikke spille med papir. Jeg har brug for spillet til at holde mig i hånden :mrgreen:


Jeg kan godt forestille mig, at det kan virke lidt uoverskueligt, hvis man er ikke er så rutineret. Så er det lidt nemmere, når spillet holder styr på reglerne ^_^

Jeg synes, at det er sjovere at spille fysiske kort- og brætspil end det er at spille videospil ^_^.

Jeg står faktisk i den situation, at vi mangler en spiller mere til Munchkin om Torsdagen på min adresse i Vanløse. Vi spiller fast hver anden torsdag i ulige uger. Det passer ikke længere vores fjerde-mand så godt at spille om torsdagen, og du skal være velkommen til at være med, IkkNico. Faktisk ville det være rigtigt fedt, hvis du ville ^_^-

Vi plejer at være Jeg, Terrificy og Good-Guy Torben fra mit Arbejde.

Du skal ikke have andet med end dit gode humør, da jeg har alt, hvad vi skal bruge i form af spilleplade, brikker og kort.

Munchkin er meget, meget simplere end spil som Magic og Netrunner (som vi er begyndt at spille Mandag aften i KBH). Så det vil ikke tage dig lang tid at lære.

Spillet går kort fortalt ud på at banke monstre, stjæle monstrenes skatte og stige i level. Den der først bliver level 10 vinder.

Når du vinder over et monster får du et level, og må trække et kort fra skattebunken. Kortet giver dig oftest en kampbonus, så du kan vinde over endnu farligere monstre.

Hver tur starter du med at trække et kort fra "door" bunken, og er det et monster skal du kæmpe mod det. Monstrets styrke er det samme som dets level, og for at vinde skal du have en højere styrke end monstret. Din styrke er dit eget level + kampbonus fra eventuelle items (som du har trukket fra skattebunken).

Og det er sådan set det. Nemt, simpelt og sjovt. Det er derfor, vi spiller det. Alle kan være med, og der er en god portion held involveret så alle har en chance for at vinde.

TableTop har lavet en rigtig god video, hvor de spiller et Demo-spil. Så kan du se, hvordan det ser ud rent praktisk.

Ham med brillerne er Steve Jackson. Det er ham, der har lavet spillet ^_^

Billede
Da Senzai
Niveau 8
 
Indlæg: 9374
By: København


Re: DotP 2014

Indlægaf IkkNico » 30. sep 2013 14:27

Da Senzai skrev:
IkkNico skrev:Puha, jeg skal godt nok ikke spille med papir. Jeg har brug for spillet til at holde mig i hånden :mrgreen:

Jeg står faktisk i den situation, at vi mangler en spiller mere til Munchkin om Torsdagen på min adresse i Vanløse. Vi spiller fast hver anden torsdag i ulige uger. Det passer ikke længere vores fjerde-mand så godt at spille om torsdagen, og du skal være velkommen til at være med, IkkNico. Faktisk ville det være rigtigt fedt, hvis du ville ^_^-

Vi plejer at være Jeg, Terrificy og Good-Guy Torben fra mit Arbejde.

Du skal ikke have andet med end dit gode humør, da jeg har alt, hvad vi skal bruge i form af spilleplade, brikker og kort.

Nøøøj du lokker godt. Jeg ville godt, men torsdag passer også dårligt for mig. Fruen skal til gymnastik, så jeg er alene hjemme med børnepasser-tjansen
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: DotP 2014

Indlægaf Da Senzai » 30. sep 2013 16:03

Det er i orden, ven. ^_^

Det er faktisk ret svært at finde en fjerde-spiller, når alle har Arbejde, kæreste og børn ^_^;

Er her andre herinde, der har lyst til at være med til Munchkin hos mig, så sig endelig til. I skal bare være indforstået med, at vi først og fremmest spiller for sjov og for hyggens skyld.

Det er lidt grænse-overskridende for mig bare at lave en åben invitation til folk, jeg ikke kender, men jeg kunne mægtigt godt tænke mig at få gang i noget fire-fem-splller-Munchkin.

Hvis I er Nice-guys og ikke tager Munchkin super-super seriøst, må I gerne være med ^_^.

I kan prøve at være med, og synes I, at det er sjovt, kan I komme igen en anden gang, og brød I jer ikke om det, ja, så bliver I bare væk, fremadrettet.
Billede
Da Senzai
Niveau 8
 
Indlæg: 9374
By: København


Re: DotP 2014

Indlægaf Derp » 1. okt 2013 11:13

Super fedt at du er så passioneret omkring MTG og de andre kortspil. Jeg har altid synes at det virkede en anelse for nørdet, men sidste år foreslå en ven at jeg prøvede det. Det var oplagt at lære spillet med dotp, så jeg købte 2013 udgaven til min iPad. Jeg må indrømme at det var ganske sjovt, dog med nogle irriterende UI begrænsninger. I år har jeg så købt 2014 udgaven, men desværre er jeg lidt skuffet over det. UI forbedringerne er rare og det er fedt selv at kunne vælge antallet af lande. De decks man kan vælge er dog helt vildt kedelige. 2013 virkede som et langt mere balanceret spil, med mange forskellige og sjove måder at spille på. I 2014 virker det som om at det stort set bare handler om at spamme creatures. Desuden synes jeg at der er mange OP kort i 2014 som man ikke kan gøre noget ved og umiddelbart er der stor forskel på hvor gode decksne er. Det hvide human deck er helt vildt godt, det er hverken sjovt at spille med eller mod. Tilgengæld er et deck som dracomancer jo stort set ubrugeligt. Det kan jeg slet ikke få til at gøre n et som helst. Mit ynglings deck er zombie decket. Med hjælp fra internettet har jeg fået lavet et rigtig sjovt deck, som kan slå alle deck, men som samtidig ikke føles enkelt eller op...

Nu er jeg igang med at spille med de nye deck til 2014 og min fornemmelse er igen at de ikke er ligeså sjove som i 2013.
Derp
Niveau 4
 
Indlæg: 480


Re: DotP 2014

Indlægaf TerrificFalcon » 1. okt 2013 12:07

Da Senzai skrev:Det er i orden, ven. ^_^

Hvis I er Nice-guys og ikke tager Munchkin super-super seriøst, må I gerne være med ^_^.


Undskyld... :(
TerrificFalcon
Niveau 7
 
Indlæg: 5741


Re: DotP 2014

Indlægaf Da Senzai » 1. okt 2013 15:49

Haha, Terri! Du er altså også Munchkin-spilleren fra helvede! :D - men det er kun fedt! Der er jo en, der skal være skurken, og du er altid velkommen til at være med! :D

@ Derp.

Jeg er helt enig i alt, hvad du skriver! Jeg synes kun, at det er Dimir-decket, der er rigtigt fedt. Jeg kan også godt lide Chant of Mul Daya og mit build af Auramancer. Det jeg godt kan lide ved de Decks, er at der er meget spil i dem, og man skal tage mange beslutninger. Hvorimod som du selv nævner så i humans, Illusions, osv, der skal du bare spille en masse dyr og vende dem sidelæns hurtigst muligt. De spiller sig selv, og det gør dem kedelige

Comboer som Lord of the Unreal + Phantasmal Image eller bare Angelic Overseer er for platte. Du kan i få gange godt gøre noget ved dem. F: eks en Heldig Removal spell i respons til Image eller en god All is dust/mutilate, men altså. Oftest føles kortene som unfair, og man føler ikke, at man taber fordi at ens modstander er bedre, men tværtimod fordi, at hans kort er for gode, og fordi spillet giver dig for få muligheder for at gøre noget ved dem.

2014 er ret kedeligt i forhold til til 2013.

Jeg jublede, da jeg så, at dæmon-decket havde en håndfuld Halo-Hunters. Lige indtil, jeg kom i tanke om at Angelic Overseer har Hexproof og er indestructible, mens Baneslayer Angel har protection fra dæmoner xD.
Billede
Da Senzai
Niveau 8
 
Indlæg: 9374
By: København


Re: DotP 2014

Indlægaf Da Senzai » 6. okt 2013 18:45

Fik lige ramt min Modstander med All is Dust + It that Betrays-comboen. Så kan han lære at lade være med at fedtspille!

Jeg synes godt nok, at det er svært at tabe med Chant of Mul Daya-decket.
Billede
Da Senzai
Niveau 8
 
Indlæg: 9374
By: København


Re: DotP 2014

Indlægaf Da Senzai » 18. nov 2013 18:29

Er her nogen, der har købt den nye deck-pack, og hvad synes I om dem?

Jeg køber dem nu, og er online til ca. 20.-20-30, hvis nogen har lyst til at prøve dem ^_^.

I kan også bare downloade den gratis compatibletiblyty pack, hvis I ikke vil bruge penge på dem
Billede
Da Senzai
Niveau 8
 
Indlæg: 9374
By: København


Re: DotP 2014

Indlægaf Da Senzai » 18. nov 2013 21:16

Jeg fik spillet lidt med det nye Reanimator deck og kørte kun med Promo´er som eneste unlocks.

Jeg vandt 7 og tabte 2 kampe.

Jeg synes, at decket er ret sjovt at spille. Reanimator Targetsne er dog lidt fesné. Jeg spiller dog også stort set kun med target´s der koster 6 mana, så ofte kan jeg bare Hardcaste dem, da jeg spiller med alt Card-draw.

Jeg ved ikke lige, hvad jeg ellers skal sige om det.

Jeg havde dog et Episk spil mod dimir-decket, hvor jeg reanimerede min modstanders chittering rats tre ture i træk, hvorefter han rage-quittede :D
Billede
Da Senzai
Niveau 8
 
Indlæg: 9374
By: København


Re: DotP 2014

Indlægaf Da Senzai » 11. jan 2014 15:14

Der er kommet fire nye decks, siden sidst jeg har skrevet i denne tråd.

Jeg har dog ikke købt nogen af dem endnu. Da der ser ret kedelige ud, og så tror jeg egentligt bare, at jeg efterhånden har spillet det Dotp, som jeg skal spille.

Jeg kunne da ikke lade være med smile, da jeg loggede på min Xbox her for 10 minutter siden, og så, at der lå en Voice-besked, fra en dansker jeg ikke har spillet med før.

"Hej Shin. Når jeg kommer online igen, så vil jeg godt have en 1 mod 1 mod dig i det første Magic og i 2013 og i 2014.... 1 mod 1, så kan jeg se, hvad du duer til"

Så nu overvejer om jeg skal købe det nye DLC, så jeg kan være med igen, men altså.
Billede
Da Senzai
Niveau 8
 
Indlæg: 9374
By: København


Re: DotP 2014

Indlægaf IkkNico » 11. jan 2014 15:17

Da Senzai skrev:... jeg efterhånden har spillet det Dotp, som jeg skal spille.

Har det på samme måde.

Normalt plejer jeg, at spille en masse Duels på denne tid af året, og checket officielle forum dagligt for de seneste rygter om næste spil i serien.
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: DotP 2014

Indlægaf Da Senzai » 11. jan 2014 15:24

Semi-off topic, men dette bliver tråden;

Jeg sad og spillede Dragons Dogma: Dark Arisen til klokken 02.00 igår, så jeg havde egentligt ikke nogle planer om at tage til Lørdags-Modern (Magic i Faraos Cigarer). Jeg vågnede dog klokken 09.00 imorges, og kunne ikke falde i søvn igen.

Så tænkte jeg fuck it! Og tog en tur ind til Faraos. Jeg kom i god tid, så jeg stod lige og kiggede i spillet butikken, og hvad så jeg?!?!

At Faraos Cigarer har fået Rook City / Infernal Relic -udvidelsen til kortspillet Sentinels of the Multiverse! Jeg har siddet den sidste måned og lidt nettet tyndt for at finde en forhandler i EU, der havde det. Jeg har været meget tæt på flere gange at betale 50 dollars i porto for at få det sendt fra USA og så yderligere 300 kroner, når det bliver snuppet i tolden, men så havde de det sgu i Faraos til 319! Udmærket!

Og hvad ligesågodt var er, at jeg gik 5-0 til Magic Turneringen, og derfor kunne bruge Prize-Money på at købe det! xD.

Jeg spiller stadig mit RB/Aggro-Reanimater deck.

Ses her: http://www.danskmagic.com/deckbox/index ... =&sok=japp

Jeg elsker Rakdos the Defiler :D
Billede
Da Senzai
Niveau 8
 
Indlæg: 9374
By: København


Re: DotP 2014

Indlægaf Da Senzai » 11. jan 2014 15:27

IkkNico skrev:
Da Senzai skrev:... jeg efterhånden har spillet det Dotp, som jeg skal spille.

Har det på samme måde.

Normalt plejer jeg, at spille en masse Duels på denne tid af året, og checket officielle forum dagligt for de seneste rygter om næste spil i serien.



Det gør det bare heller ikke bedre, at de nye deck-packs blandt andet indeholder et Mono-Grønt aggro-deck og et Grønt-hvidt Aura deck.

Der var jo både et Mono-grønt aggro-deck og et Hvidt Aura-deck i grundspillet!

Find dog på noget nyt! Magic: The Gathering har eksisteret i mere end 20 år (det er faktisk vildt), og der bliver stadig lavet nye kort og spilmekanikker, så der sgu da nok kort og deck-typer /ideer at tage af.
Billede
Da Senzai
Niveau 8
 
Indlæg: 9374
By: København


Re: DotP 2014

Indlægaf Da Senzai » 22. apr 2014 13:25

IkkNico skrev:Ville gerne, men 360eren er rykket ind til den store OG jeg er på job lige nu ;)


Dude! Du er nødt til at se mit deck. Det er virkeligt kedeligt! :D Kan ikke huske, hvornår jeg sidst har haft så meget sjov med Dotp2014! Jeg har vist vundet omkring 7 ud af 9 kampe med det! :D

Det er rødt-blåt, og ideen er at blive ved med at ramme modstanderen med Scroll Thief, mens jeg smadrer deres lande igen og igen. Jeg flere gange jeg rammer med Scroll Thief jo større er chancen for, at jeg vinder.

Det er fedt at spille et Sealed deck, der rent faktisk har en plan :D

Deck list:

Mana:

8 Island - så vi kan spille Scroll Thief.
8 Mountain - så vi kan spille Tectonic Rift.

Planen:

2 x Glimpse of the Future - til at finde Scroll Thief og Tectonic Rift.

3 x Scroll Thief - Gameplan. Jo flere gange den rammer jo længere foran kommer jeg, og jo flere Tectonic Rift´s kan jeg spille.
1 x Trained Condor - Giver Scroll Thief flyving, så den bedre kan ramme.
1 x Tricks of the Trade - gør scroll thief unblockable.

4 x Tectonic Rift - Smadrer et land, og gør at alle non-flying creatures ikke kan blocke until end of turn - hvilket betyder gratis hits med Scroll Thief! Nå ja. Ingen lande, ingen spells. Om ikke andet, kan jeg ihvertfald sørge for at holde den ene af modstanderens farver nede.
2 x Archaeomancer - til hive Tectonic Rift op fra graven. Kan til nød hive Removal op.

Removal:

1 x Brittle Effigy - Removal
3 x Essence Scatter - Removal. Jeg har ingen andre tur 2 plays, så bliver ALTID spillet i tur 2-3, hvis muligt for at købe mig tid til at sætte Scroll Thief of Tectonic Rift op. I tur 4-5-6 har jeg som regel ikke tid til at spille den.
2 x Turn to slag - Giver 5 skade, og kan derfor slå det meste ihjel. Modstanderen bør ikke have rød til at spille dyr, der er større end 5/5, da jeg forhåbentligt har bøffet et par lande med Tectonic Rift.

Andet:

2 x Earth Servant - Finisher. Jeg kan gode lide, at den har latterligt meget i toughness (4+ antallet af røde lande, jeg har i spil). Det gør, at den kan overleve de fleste sammenstød, hvilket er vigtigt, da jeg spiller meget få dyr.
1 x Volcanic Dragon - En ekstra finisher, da jeg ikke kan forvente at den ene (eller begge af mine) Earth Servant overlever at være i spil. Hvis den overhovedet kommer i spil. Blå og sort er populære, så den kan både blive counteret og discarded. Jeg synes ikke, at Volcanic Dragon er helt god nok, men jeg har ikke åbnet sejere store creatures i mine farver.

2 x Unsummon - Beskytter Scroll Thief. Lader mig spille Archaeomancer (og derved Tectonic Rift) flere gange. Fjerner problem Aura´er, og fjerner til nød blokere eller angribende monstre. All-Around Solidt kort.

Det er mit deck, og jeg kan godt lide det :D.
Billede
Da Senzai
Niveau 8
 
Indlæg: 9374
By: København


Re: DotP 2014

Indlægaf Da Senzai » 22. apr 2014 13:45

Ideelt set kører det sådan her:

Tur 1: Ikke noget
Tur 2: Essence Scatter
Tur 3: Scroll Thief
Tur 4: Tectonic, Swing med Scroll Thief ---> draw
Tur 5: Tectonic/Condor/TrickoftheTrade, Swing med Scroll Thief ---> Draw
Tur 6: Archaeo/Glimpse/Whatever
Tur 7: TECTONIC!! Swing med Scroll Thief ---> Draw :P
Billede
Da Senzai
Niveau 8
 
Indlæg: 9374
By: København


ForegåendeNæste

Tilbage til Arcade

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster

cron