Xboxlife forum

At vælge UK eller US på XONE

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

At vælge UK eller US på XONE

Indlægaf Clonix » 4. mar 2014 19:26

Hejsa folkens!

Jeg har lige et spørgsmål vedrørende hvilket land man vælger til sin Xbox One.
Flere af mine venner har valgt USA i stedet for UK, bare pågrund af de billige spil hos XBOX Store med dollaren så lav.
Men jeg synes bare det virker lidt underligt at den lader os vælge USA og få spillene markant billigere. Kan man blive bandet af at snyde på den måde eller der noget man skal være opmærksom på? Man kan jo ikke vælge DK, sååå :D
Clonix
Niveau 4
 
Indlæg: 352


Re: At vælge UK eller US på XONE

Indlægaf BuBubbi » 4. mar 2014 19:46

Grundet vi ikke kan vælge Danmark har Microsoft supporten til flere af os herinde sagt vi kan vælge USA.
Så gør du bare det.
Er lige så forkert at vælge UK som det er at vælge US.
Så hvorfor ikke bare gøre det billigste.

90210 Beverly Hills, California siger jeg bare. :D
Billede
BuBubbi
Niveau 7
 
Indlæg: 4968
By: Odense C


Re: At vælge UK eller US på XONE

Indlægaf Rustynail » 4. mar 2014 20:00

Vent til den er kommet til Danmark...
Rustynail
Niveau 2
 
Indlæg: 108


Re: At vælge UK eller US på XONE

Indlægaf BuBubbi » 4. mar 2014 21:07

Rustynail skrev:Vent til den er kommet til Danmark...

Hvorfor hulen skal han det?
Det ville da være dumt, da der er mange penge at spare på spil.
Billede
BuBubbi
Niveau 7
 
Indlæg: 4968
By: Odense C


Re: At vælge UK eller US på XONE

Indlægaf Rustynail » 4. mar 2014 21:22

Fordi der ikke er nok spil udkommet og fordi man ikke længere vil kunne downloade de fede games with gold spil. Det er også dumt at købe fra de udenlandske markedspladser hvis man senere gerne vil skifte tilbage til den danske markedsplads med danske menuer osv. så kan man ikke længere spille spillene også skal man også købe licens til det land.
Rustynail
Niveau 2
 
Indlæg: 108


Re: At vælge UK eller US på XONE

Indlægaf Major Oblivious » 4. mar 2014 21:37

Rustynail skrev:Fordi der ikke er nok spil udkommet og fordi man ikke længere vil kunne downloade de fede games with gold spil. Det er også dumt at købe fra de udenlandske markedspladser hvis man senere gerne vil skifte tilbage til den danske markedsplads med danske menuer osv. så kan man ikke længere spille spillene også skal man også købe licens til det land.


Det aner du intet op.. Jeg har postet en kommentar fra Reddit, hvor en gut fra Irland køber sin konsol i Irland, og fint kan skifte til UK og købe spil derfra.
Der er absolut intet som taler for, at vi ikke vil kunne forsætte med at hoppe mellem regioner når XB1 engang officielt udkommer i DK
Major Oblivious
Niveau 7
 
Indlæg: 5221


Re: At vælge UK eller US på XONE

Indlægaf Morten Skou » 4. mar 2014 21:39

Til gengæld har de jo meldt ud, at konsollen er regionsfri, men det er da hurtigt at prøve? :)
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Re: At vælge UK eller US på XONE

Indlægaf BuBubbi » 4. mar 2014 22:19

Rustynail skrev:Fordi der ikke er nok spil udkommet og fordi man ikke længere vil kunne downloade de fede games with gold spil. Det er også dumt at købe fra de udenlandske markedspladser hvis man senere gerne vil skifte tilbage til den danske markedsplads med danske menuer osv. så kan man ikke længere spille spillene også skal man også købe licens til det land.

Undskyld mig, men hvad hulen snakker du om??
Er det ikke lidt dumt at fraråde folk fra at gøre noget når du absolut ingen beskæftigelser har på dine udtagelser??

Jeg har købt fra både det amerikanske og det engelske marketplace, og der er intet der bliver slettet og alt kan spilles.
Peggle købte jeg som det første digitale spil på det engelske marked, og har derefter købe flere spil fra det amerikanske.
Jeg har skiftet region flere gange til både tysk/engelsk/østrigsk og amerikansk.
Ingen forskel, alle spil virker som de skal.

Jeg er personligt selv blevet rådet til at gøre det på denne måde af Microsoft.
Billede
BuBubbi
Niveau 7
 
Indlæg: 4968
By: Odense C


Re: At vælge UK eller US på XONE

Indlægaf cigi silk » 4. mar 2014 22:28

Bubbibubbi skrev:Grundet vi ikke kan vælge Danmark har Microsoft supporten til flere af os herinde sagt vi kan vælge USA.
Så gør du bare det.
Er lige så forkert at vælge UK som det er at vælge US.
Så hvorfor ikke bare gøre det billigste.

90210 Beverly Hills, California siger jeg bare. :D


Er det ikke mere optimalt at vælge en stat som har 0% i sales tax som fx Montana ? spørger fordi jeg ikke ved om der kommer noget oveni prisen på fx. californien. Ved bare at det gør der fx. ved Apple store.
cigi silk
Niveau 5
 
Indlæg: 815
By: Silkeborg


Re: At vælge UK eller US på XONE

Indlægaf Psymatiq » 4. mar 2014 22:28

Rustynail skrev:Fordi der ikke er nok spil udkommet og fordi man ikke længere vil kunne downloade de fede games with gold spil. Det er også dumt at købe fra de udenlandske markedspladser hvis man senere gerne vil skifte tilbage til den danske markedsplads med danske menuer osv. så kan man ikke længere spille spillene også skal man også købe licens til det land.


Ha styr på dine facts før du begynder at fylde internettet med BS. Alle spil man har købt på us store er forbundet til ens xbox og konto så selv hvis MS ændre det til strict DRM ift til marketplace(som de har sagt nada om og som de ikke har gjort noget ved igennem hele x360 liv) så vil spillene være bundet til xboxen og din konto.
Psymatiq
Niveau 7
 
Indlæg: 5290
By: Charlottenlund


Re: At vælge UK eller US på XONE

Indlægaf Rustynail » 4. mar 2014 23:05

Major Oblivious skrev:
Rustynail skrev:Fordi der ikke er nok spil udkommet og fordi man ikke længere vil kunne downloade de fede games with gold spil. Det er også dumt at købe fra de udenlandske markedspladser hvis man senere gerne vil skifte tilbage til den danske markedsplads med danske menuer osv. så kan man ikke længere spille spillene også skal man også købe licens til det land.


Det aner du intet op.. Jeg har postet en kommentar fra Reddit, hvor en gut fra Irland køber sin konsol i Irland, og fint kan skifte til UK og købe spil derfra.
Der er absolut intet som taler for, at vi ikke vil kunne forsætte med at hoppe mellem regioner når XB1 engang officielt udkommer i DK

Jeg snakkede ikke kun om Xbox 1 markedspladsen men også om Xbox 360 markedspladsen, man kan ikke hele tiden skifte rundt på region, man skal vente 2 måneder, man er nødt til at have 1 region fordi at man vil få problemer når man skal hente games with gold spil, deal of the weeks, og når man skal hente indhold man før har slettet på 360'en og som da behøver en ny licens til det pågældende land. Bedste ville nok være at vente til den kommer til Danmark når prisnedsættelsen og når flere spil er kommet.
Rustynail
Niveau 2
 
Indlæg: 108


Re: At vælge UK eller US på XONE

Indlægaf BuBubbi » 5. mar 2014 06:17

Rustynail skrev:Jeg snakkede ikke kun om Xbox 1 markedspladsen men også om Xbox 360 markedspladsen, man kan ikke hele tiden skifte rundt på region, man skal vente 2 måneder, man er nødt til at have 1 region fordi at man vil få problemer når man skal hente games with gold spil, deal of the weeks, og når man skal hente indhold man før har slettet på 360'en og som da behøver en ny licens til det pågældende land. Bedste ville nok være at vente til den kommer til Danmark når prisnedsættelsen og når flere spil er kommet.

Og hvorfor hulen snakke om regioner på 360'en når du hele tråden kun handler om Xbox One?
Vi kan da også begynde at snakke om hvilken karburator der skal i en gammel Cortina....

Du kan sagtens køre amerikansk location på din Xbox One og stadig køre på den danske på 360'en.
De har intet med hinanden at gøre. Det er KUN location man skal ændre på selve konsollen.
Din profils region bliver ikke ændret.
Så dine argumenter høre ikke rigtigt nogen steder henne.
De er faktisk kun med til at forvirre folk unødvendigt.
Billede
BuBubbi
Niveau 7
 
Indlæg: 4968
By: Odense C


Re: At vælge UK eller US på XONE

Indlægaf Psymatiq » 5. mar 2014 07:33

Rustynail skrev:
Major Oblivious skrev:
Rustynail skrev:Fordi der ikke er nok spil udkommet og fordi man ikke længere vil kunne downloade de fede games with gold spil. Det er også dumt at købe fra de udenlandske markedspladser hvis man senere gerne vil skifte tilbage til den danske markedsplads med danske menuer osv. så kan man ikke længere spille spillene også skal man også købe licens til det land.


Det aner du intet op.. Jeg har postet en kommentar fra Reddit, hvor en gut fra Irland køber sin konsol i Irland, og fint kan skifte til UK og købe spil derfra.
Der er absolut intet som taler for, at vi ikke vil kunne forsætte med at hoppe mellem regioner når XB1 engang officielt udkommer i DK

Jeg snakkede ikke kun om Xbox 1 markedspladsen men også om Xbox 360 markedspladsen, man kan ikke hele tiden skifte rundt på region, man skal vente 2 måneder, man er nødt til at have 1 region fordi at man vil få problemer når man skal hente games with gold spil, deal of the weeks, og når man skal hente indhold man før har slettet på 360'en og som da behøver en ny licens til det pågældende land. Bedste ville nok være at vente til den kommer til Danmark når prisnedsættelsen og når flere spil er kommet.


Du er en uinformeret idiot. Du kan ændre din locale på x360 lige så meget du har lyst til. På x360 er det dit accounts location der bestemmer marketplace indhold og jeg har en us account for det på min x360 med over 750 køb og det fungere fint.

på X1 er marketplace ikke bundet til dit account endnu men til localen som du sætter den til. I begge scenarier er indholdet bundet til account og hardware.

to recap

Stop talking
Psymatiq
Niveau 7
 
Indlæg: 5290
By: Charlottenlund


Re: At vælge UK eller US på XONE

Indlægaf Rustynail » 5. mar 2014 20:19

Psymatiq skrev:Du er en uinformeret idiot. Du kan ændre din locale på x360 lige så meget du har lyst til. På x360 er det dit accounts location der bestemmer marketplace indhold og jeg har en us account for det på min x360 med over 750 køb og det fungere fint.

på X1 er marketplace ikke bundet til dit account endnu men til localen som du sætter den til. I begge scenarier er indholdet bundet til account og hardware.

to recap

Stop talking

Er du 10 år gammel? Du lyder som en møgunge der aldrig har lært at tale anstændigt til folk. Du kan ikke engang finde ud af at stave, få rettet på dine stavelser før du kommer her og kalder mig for en idiot. Jeg har forsøgt at hjælpe, har jeg skrevet en fejl så ret mig, men jeg har ikke hånet nogen ved at skrive den, så snak pænt tak.

Her kan du læse mere om det jeg tænkte på før.
http://support.xbox.com/en-GB/my-accoun ... nge-region
Rustynail
Niveau 2
 
Indlæg: 108


Re: At vælge UK eller US på XONE

Indlægaf Prozel » 5. mar 2014 20:28

Gå nu væk.
Jeg har tænkt på at rykke over på andet mere "modent" sted:-D - Hyggen76
Prozel
Niveau 7
 
Indlæg: 3181
By: Havnen


Næste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 16 gæster

cron