Xboxlife forum

Gaming via 4G netværk

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Gaming via 4G netværk

Indlægaf DK Sterner » 2. mar 2014 12:13

Hej

Er der nogen der har erfaring med at spille over det mobile 4G netværk. Er det stabilt nok?
DK Sterner
Niveau 1
 
Indlæg: 80


Re: Gaming via 4G netværk

Indlægaf BuBubbi » 2. mar 2014 12:29

Hastigheden er mere end rigeligt, det er ikke der problemet ligger.
Det vil helt sikkert være din ping der bliver et problem.

Du kan evt. teste din ping her: www.pingtest.net
Den skal være så lav som overhovedet muligt.
Billede
BuBubbi
Niveau 7
 
Indlæg: 4968
By: Odense C


Re: Gaming via 4G netværk

Indlægaf Morten Skou » 2. mar 2014 12:34

Vi har faktisk kørt FIFA turneringer over 3G modems på to cafeer på et tidspunkt (folk i KBH der spillede imod folk på en cafe i Århus) :D .... 4 kampe af gangen endda.

... og så skal du jo også lige huske, at der med mange 3G/4G modemmer ikke er ubegrænset trafik. Hvis du planlægger at sætte din Xbox One til, så vil det nok betyde en pæn sjat trafik udover det som de fleste pakker indeholder.
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Re: Gaming via 4G netværk

Indlægaf DK Sterner » 2. mar 2014 12:44

Hehe arbejder for Telenor så det er ikke noget problem. Tænkte mere om det er stabilt nok. Samt hvor langt ned er ens ping normalt på alm. bredbånd.?
DK Sterner
Niveau 1
 
Indlæg: 80


Re: Gaming via 4G netværk

Indlægaf NozioDK » 2. mar 2014 12:56

Hvis jeg tester på min TDC-adsl - så har jeg 21ms i ping og til den samme server over 4G har jeg en ping på 37 ms

Så højere hastighed på 4G - men ringere ping.
NozioDK
Niveau 1
 
Indlæg: 97


Re: Gaming via 4G netværk

Indlægaf DK Sterner » 2. mar 2014 13:14

Okay jeg køre omkrin 28ms men det svinger. I mener altså ikke der skulle være noget galt for at kunne dette?
DK Sterner
Niveau 1
 
Indlæg: 80


Re: Gaming via 4G netværk

Indlægaf BuBubbi » 2. mar 2014 14:21

Der kunne muligvis være noget med NAT'en.
Nu ved jeg ikke hvor mange firewalls osv ens data ryger igennem på 3G/4G, og om man har IP direkte ud til nettet.
Billede
BuBubbi
Niveau 7
 
Indlæg: 4968
By: Odense C


Re: Gaming via 4G netværk

Indlægaf DK Sterner » 2. mar 2014 14:59

hmm. det ved jeg heller ikke.
DK Sterner
Niveau 1
 
Indlæg: 80


Re: Gaming via 4G netværk

Indlægaf DK Sterner » 2. mar 2014 15:20

Har siddet lidt med det og nu er alle Xbox one porte åbne i routeren. Så må jeg se om den kommer med open nat.
Magter ikke at skulle bøvle med det:(
DK Sterner
Niveau 1
 
Indlæg: 80


Re: Gaming via 4G netværk

Indlægaf BuBubbi » 2. mar 2014 15:49

Husk, hvis du både skal have 360'en og Xbox One på uden problemer, er det port triggering du skal bruge, og ikke port forward..
Billede
BuBubbi
Niveau 7
 
Indlæg: 4968
By: Odense C


Re: Gaming via 4G netværk

Indlægaf BulletEyeDk » 2. mar 2014 17:03

Hvis du skulle ende ud med en moderat eller strict nat på xbox one, så er der en detalje du evt. kan prøve.

Jeg har selv bøvlet en del med min xbox one og NAT.. min netværksopsætning er helt som den skal være, med åbne porte osv. den del har jeg helt styr på, desværre var det ved mig bare stadig helt fucked op med NAT'en.

Jeg fandt ud af, at andre brugere har haft held til at få en åben nat ved at gøre følgende:

Settings -> Power and setup -> i power mode vælges "Energy-saving"... dette gør at din xbox således koldstarter hver gang den slukkes, men det kan jeg sagtens leve med... nu har jeg trods alt fået styr på mit NAT problem.

Jeg går ud fra at det er nødvendigt at have åbnet porte og forwarded som man ellers skal gøre, for at dette virker.

Men underligt at en sådan detalje kan få xboxens NAT på ret køl... det virker i hvert fald hos mig og har gjort det i en uge nu uden at være andet end open NAT.. og sådan plejede det ikke at være førhen... prøv det, hvis du har problemer ;)
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: Gaming via 4G netværk

Indlægaf DK Sterner » 2. mar 2014 19:31

Det er rigtig fedt at i kommer med input:-) har ikke min xbox 360 mere. Må jeg trække på jeres erfaring hvis jeg får problemet?
DK Sterner
Niveau 1
 
Indlæg: 80



Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 16 gæster

cron