Xboxlife forum

2 xbox one i samme hus

Har du brug for hjælp, så spørg her.

2 xbox one i samme hus

Indlægaf dantyr » 19. dec 2013 22:42

Hvis nu jeg har 2 Xbox one i mit hus, en i stuen og en på drengens værelse. Kan jeg så dele de spil der bliver købt digitalt på begge maskiner eller er vi nødt til at købe dem 2 gange.
dantyr
Niveau 3
 
Indlæg: 211


Re: 2 xbox one i samme hus

Indlægaf MrCarrazzia001 » 19. dec 2013 22:52

Jeg mener at det netop var en af de funktioner de fjernede fordi folk ikke kunne lide DRM. Jeg kunne selvfølgelig tage fejl
The people who are crazy enough to think they can change the world, are the ones who do
MrCarrazzia001
Niveau 4
 
Indlæg: 638


Re: 2 xbox one i samme hus

Indlægaf TZidakutch » 19. dec 2013 23:17

i kan dele game liberies, skulle jeg mene :) med op til 10 personer på jeres vennelister, dog kan i ikke spille dem på samme tid :)
Jeg ved ikke, hvilke våben der vil blive brugt i 3 verdenskrig......Jeg ved bare at 4 verdenskrig vil blive udkæmpet med køller! Billede
TZidakutch
Niveau 4
 
Indlæg: 558
By: Silkeborg


Re: 2 xbox one i samme hus

Indlægaf dantyr » 19. dec 2013 23:18

ahhhh øv
dantyr
Niveau 3
 
Indlæg: 211


Re: 2 xbox one i samme hus

Indlægaf BuBubbi » 19. dec 2013 23:35

Er ret sikker på det med at dele game libraries blev fjernet da folk begyndte at brokke sig over DRM.
Desværre.
Jeg havde hellere set DRM og ingen skift af skiver samt family share, men næh nej. :/

Står noget om det her:
http://support.xbox.com/en-US/xbox-one/ ... e-consoles

Husk at sætte siden til United States.
Billede
BuBubbi
Niveau 7
 
Indlæg: 4968
By: Odense C


Re: 2 xbox one i samme hus

Indlægaf dantyr » 19. dec 2013 23:38

Ja det ville da være dejligt. Så er der ikke så meget ved at have mere end en....
dantyr
Niveau 3
 
Indlæg: 211


Re: 2 xbox one i samme hus

Indlægaf XenturionxTc » 20. dec 2013 06:56

Jeg er meget i tvivl, men i teorien bør følgende være muligt:

I har hvert sit gamertag.
Du benytter dit gamertag i stuen, drengen benytter sit på eget værelse.
Du logger på drengens xbox one med dit gamertag, og sætter hans maskine til xbox home box.
Du køber herefter konsekvent spillene på denne box.
Du logger efterfølgende på i stuen og downloader spillene igen med eget gamertag.

Herefter bør drengen kunne benytte home box licensen, mens du i stuen kan benytte gamertag licensen.

Om i kan spille sammen på samme spil i multiplayer ved jeg ikke, men du må meget gerne prøve og vende tilbage, idet jeg står i samme situation om nogle måneder.
XenturionxTc
Niveau 2
 
Indlæg: 111


Re: 2 xbox one i samme hus

Indlægaf dantyr » 20. dec 2013 09:09

XenturionxTc skrev:Jeg er meget i tvivl, men i teorien bør følgende være muligt:

I har hvert sit gamertag.
Du benytter dit gamertag i stuen, drengen benytter sit på eget værelse.
Du logger på drengens xbox one med dit gamertag, og sætter hans maskine til xbox home box.
Du køber herefter konsekvent spillene på denne box.
Du logger efterfølgende på i stuen og downloader spillene igen med eget gamertag.

Herefter bør drengen kunne benytte home box licensen, mens du i stuen kan benytte gamertag licensen.

Om i kan spille sammen på samme spil i multiplayer ved jeg ikke, men du må meget gerne prøve og vende tilbage, idet jeg står i samme situation om nogle måneder.

Det tror jeg da næsten der skal prøves. Ved nemlig ikke helt om jeg skal sælge den ene eller selv beholde den.
dantyr
Niveau 3
 
Indlæg: 211


Re: 2 xbox one i samme hus

Indlægaf Morten Skou » 20. dec 2013 09:27

Jeg har to Xbox Ones, og det fungerer på den her måde:

Min Xbox One #1 står som "primær" konsol for både mit "skou"-gamertag og mit sekundære gamertag.

Hvis jeg på Xbox One #1 henter et digitalt spil ned med min "skou" profil, så kan alle profiler der efterfølgende er logget ind på Xbox One #1 spille disse spil, også uden at jeg er logget ind som "skou".

Hvis jeg så skifter over til min Xbox One #2, så kan jeg godt hente de samme spil via 'skou' profilen - men nu er det så påkrævet at jeg er logget ind med "skou" før at jeg kan spille dem. Det betyder også at andre brugere på denne konsol, ikke kan spille spillene uden at "skou" er logget ind.

Jeg har endnu ikke prøvet om jeg kan spille samme spil samtidig på to forskellige konsoller. Det må jeg lige få gjort :D

Så ja, det fungerer præcis som XenturionxTc siger.
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Re: 2 xbox one i samme hus

Indlægaf ztuphar » 20. dec 2013 11:16

Er det samme "regler", der gælder for Xbox 360, Morten? Jeg har netop sat en Xbox 360 ekstra op, hvis jeg køber FIFA 14 til 50 pct. i dag - kan jeg så spille det på begge mine konsoller? (Det er samme bruger, jeg bruger, på begge)
Billede
ztuphar
Niveau 4
 
Indlæg: 414


Re: 2 xbox one i samme hus

Indlægaf dksiam » 20. dec 2013 11:20

Kan du godt dit spil du har købt følger dig altid, så er det lige gyldigt om du har din profils licens på boxen.
http://www.pslife.dk/profile/5319/ratings - mine pslife handelskarakterer
http://www.xboxlife.dk/profile/9147/ratings - mine xboxlife handelskarakterer
dksiam
Niveau 4
 
Indlæg: 419


Re: 2 xbox one i samme hus

Indlægaf ztuphar » 20. dec 2013 11:33

Kanon. Tak for svaret.
Billede
ztuphar
Niveau 4
 
Indlæg: 414


Re: 2 xbox one i samme hus

Indlægaf TZidakutch » 20. dec 2013 12:00

så din #1 main xbox1, bruger du bare med din sekundære bruger? og så bruger din #2 xbox1 med din primære bruger, så kan du vel spille de samme spil, på hver xbox1? eller har jeg ikke forstået det rigtigt?
Jeg ved ikke, hvilke våben der vil blive brugt i 3 verdenskrig......Jeg ved bare at 4 verdenskrig vil blive udkæmpet med køller! Billede
TZidakutch
Niveau 4
 
Indlæg: 558
By: Silkeborg



Tilbage til Hjælp

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster

cron