Xboxlife forum

Elgato - sort skærm

Har du brug for hjælp, så spørg her.

Elgato - sort skærm

Indlægaf IkkNico » 13. dec 2013 23:26

Jeg modtog en fin ny Elgato fra cdon igår, eller fin og fin, jeg ved ikke helt om den er defekt.

Alt er sluttet rigtigt til, og jeg kan sagtens optage gameplay, men jeg kan ikke spille på min Xbox, hvis ikke Elgato er sluttet til en computer via USB. Game Capture HD applikationen behøver ikke køre, men Elgato skal være sluttet til via USB, ellers er der 'no signal' og sort skærm.

Skou har været lidt usamarbejdsvillig, og påstår at sådan skal det være ifølge manualen, men jeg er en halv dement gammel mand, så jeg kan simpelthen ikke finde denmanual, og så har jeg ham Skou mistænkt for at lyve.

Nogen der kan kaste lidt lys over dette?
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: Elgato - sort skærm

Indlægaf himmelfisk » 13. dec 2013 23:33

Der er vist manual og det hele her, og det ser umiddelbart ud som om Hr. Skou har ret :D
http://www.elgato.com/gaming/game-capture-hd/support
Billede
himmelfisk
Niveau 4
 
Indlæg: 368
By: Hillerød


Re: Elgato - sort skærm

Indlægaf Lowlandet » 13. dec 2013 23:38

Bare stik USB stikket i din Xbox, og så har den strøm, og kan sende signalet igennem, nemt og enkelt. :-)
Billede
Lowlandet
Niveau 7
 
Indlæg: 4582
By: Downtown, Nykøbing Falster


Re: Elgato - sort skærm

Indlægaf IkkNico » 13. dec 2013 23:40

himmelfisk skrev:Der er vist manual og det hele her, og det ser umiddelbart ud som om Hr. Skou har ret :D

Jeg gider ikke være med, hvis Skou har ret ... men rart at vide den trods alt ikke er defekt
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: Elgato - sort skærm

Indlægaf Morten Skou » 13. dec 2013 23:45

Noget siger mig, at Nico ikke har gidet at læse den anmeldelse som vi har af Elgato Game Capture HD herinde:

Strømmen til enheden får den via USB-kablet, så der er altså ikke brug for andre strømkilder end det. Det betyder til gengæld også, at hvis du har forbundet Elgato enheden imellem din Xbox 360 og dit TV, så skal din PC være tændt, før du kan se noget på skærmen.


Elgato Game Capture HD anmeldelse

Hvis du ville have muligheden for "pass through", så skulle du nok have købt en Hauppauge HD PVR 2 Gaming Edition Plus - pga. den eksterne strømforsyning til den, kræver den ikke at man har en PC sat til før den kan sende signalet videre.


BOOYAH! ;)

PS.: Du er et slemt slemt menneske, at beskylde mig for at lyve om din nye fantastiske Elgato-optager :mrgreen:
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Re: Elgato - sort skærm

Indlægaf IkkNico » 13. dec 2013 23:49

Morten Skou skrev:Noget siger mig, at Nico ikke har gidet at læse den anmeldelse som vi har af Elgato Game Capture HD herinde

Jeg læser KUN mine egne anmeldelser :mrgreen:
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: Elgato - sort skærm

Indlægaf JohnH » 14. dec 2013 00:57

Det var da lidt tidligt du har fået din julegave , men tillykke med den ;-)
JohnH
Niveau 7
 
Indlæg: 5121
By: Eastcoast , Køge


Re: Elgato - sort skærm

Indlægaf IkkNico » 14. dec 2013 09:28

Tak, ja og nu var katten jo ude af sækken
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: Elgato - sort skærm

Indlægaf Vestergaard » 14. dec 2013 09:30

Det er ikke altid noget jeg er stolt af at sige, men jeg gør ligesom søren og smider usbstikket i xboxen, så behøver man ikke altid huske sin computer.
Billede
Vestergaard
Niveau 7
 
Indlæg: 3334
By: Esbjerg


Re: Elgato - sort skærm

Indlægaf NikolajR » 14. dec 2013 13:03

Jeg havde en Elgato. Og blev utrolig træt af at den skulle være sluttet til via USB, og syntes også at den gjorde kvaliteten på skærm dårligere, når den ikke havde åbnet softwaren.

Så jeg var så heldig at vinde en HD PVR2 GE+ fra komplett. Og den har jeg været glad for lige siden, da den ikke behøver være sat til PC for at vise billedet på skærmen, da den har en strømforsyning :)
Så kan stærkt anbefale HD PVR2.
NikolajR
Niveau 0
 
Indlæg: 28
By: Kalundborg


Re: Elgato - sort skærm

Indlægaf JohnH » 14. dec 2013 13:46

NikolajR skrev:Jeg havde en Elgato. Og blev utrolig træt af at den skulle være sluttet til via USB, og syntes også at den gjorde kvaliteten på skærm dårligere, når den ikke havde åbnet softwaren.


Jeg var også i tvivl, og har prøvet med og uden Elgato koblet til, software on/off, ingen forskel her, hverken på billedkvalitet eller lag m.m. Den virker bare perfekt og fylder intet. Har alligevel altid min bærbare tændt ved siden af Xboxen, så det med usbtilslutningen betyder intet.

NikolajR skrev:Så jeg var så heldig at vinde en HD PVR2 GE+ fra komplett. Og den har jeg været glad for lige siden, da den ikke behøver være sat til PC for at vise billedet på skærmen, da den har en strømforsyning :)
Så kan stærkt anbefale HD PVR2.


Jeg har prøvet begge og de giver begge to god billedkvalitet, men jeg synes at Elgatoens software virker meget bedre og så fylder den mindre.
JohnH
Niveau 7
 
Indlæg: 5121
By: Eastcoast , Køge



Tilbage til Hjælp

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 1 gæst

cron