Xboxlife forum

Kan man sælge digitalt købte xbox one spil

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Kan man sælge digitalt købte xbox one spil

Indlægaf bakkers » 3. dec 2013 08:38

Hejsa

Jeg har købt Forza 5 digitalt via xbox store og kom til at tænke på om jeg på nogen som helst måde kan komme til at sælge det spil når jeg engang er færdig med det?
Iphone udvikling, se mere på www.enora.dk
bakkers
Niveau 4
 
Indlæg: 398


Re: Kan man sælge digitalt købte xbox one spil

Indlægaf Slimjay DK » 3. dec 2013 08:39

Som tingene er i dag, så er et ikke muligt.
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Kan man sælge digitalt købte xbox one spil

Indlægaf bakkers » 3. dec 2013 08:51

Ok, det var også det jeg regnede med. Man synes godt nok det er dumt de så tager samme pris om jeg køber det digitalt eller fysisk i en butik.

For jeg kommer desværre ikke til at købe flere digitalt da jeg så ender med at giver dobbelt så meget for mine spil som når jeg køber dem fysisk, da jeg altid sælger spil jeg er færdige med at spille og så plejer jeg at få 2-300 for dem igen.
Iphone udvikling, se mere på www.enora.dk
bakkers
Niveau 4
 
Indlæg: 398


Re: Kan man sælge digitalt købte xbox one spil

Indlægaf Slimjay DK » 3. dec 2013 08:57

Ja, det er jo den diskussion der har været en milliard gange her på sitet :)

Synes dog jeg har i Xbox One tråden at du bare kan bruge det amerikanske marked og så er titlerne nede i en pris af 300 kr ?
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Kan man sælge digitalt købte xbox one spil

Indlægaf bakkers » 3. dec 2013 08:58

Ok det kan være jeg skal prøve at ændre til at jeg er fra usa. Lige nu er den bare sat til england og der er spil samme pris som her i DK. Er der nogle som har testet med at hvis man skifter land hvad der så sker med de spil man har købt i et andet lands butik?
Iphone udvikling, se mere på www.enora.dk
bakkers
Niveau 4
 
Indlæg: 398


Re: Kan man sælge digitalt købte xbox one spil

Indlægaf Major Oblivious » 3. dec 2013 09:27

bakkers skrev:Ok det kan være jeg skal prøve at ændre til at jeg er fra usa. Lige nu er den bare sat til england og der er spil samme pris som her i DK. Er der nogle som har testet med at hvis man skifter land hvad der så sker med de spil man har købt i et andet lands butik?


Der sker ingenting.. Jeg og en del andre har købt spil digitalt fra USA. Ændret Locale til US, betalt i dollars, skiftet tilbage til UK som locale, og der er ingen problemer.

Eksempelvis har jeg købt:
- COD: Ghost
- Dead Rising 3
- Season Pass Assassins Creed 4 på US-storen. Assassins Creed 4 er endda købt i Media Mart i Tyskland, så alle restriktioner er fjernet lader det til.
Major Oblivious
Niveau 7
 
Indlæg: 5221


Re: Kan man sælge digitalt købte xbox one spil

Indlægaf bakkers » 3. dec 2013 10:12

Major Oblivious skrev:
bakkers skrev:Ok det kan være jeg skal prøve at ændre til at jeg er fra usa. Lige nu er den bare sat til england og der er spil samme pris som her i DK. Er der nogle som har testet med at hvis man skifter land hvad der så sker med de spil man har købt i et andet lands butik?


Der sker ingenting.. Jeg og en del andre har købt spil digitalt fra USA. Ændret Locale til US, betalt i dollars, skiftet tilbage til UK som locale, og der er ingen problemer.

Eksempelvis har jeg købt:
- COD: Ghost
- Dead Rising 3
- Season Pass Assassins Creed 4 på US-storen. Assassins Creed 4 er endda købt i Media Mart i Tyskland, så alle restriktioner er fjernet lader det til.


Ok det er da fedt, det skal jeg da lige prøve af. Så er det ikke så galt da det så kun er 300 for et nyt spil
Iphone udvikling, se mere på www.enora.dk
bakkers
Niveau 4
 
Indlæg: 398


Re: Kan man sælge digitalt købte xbox one spil

Indlægaf IkkNico » 3. dec 2013 11:35

Ideen med online checks var, at man kunne sælge sine digitale titler, men MS var nødt til at fjeren dette check pga. voldsom kritik.

Er i øvrigt enig i, at det er noget svineri at tage samme pris for et DD spil (og ofte mere), som en skive i butikkerne
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: Kan man sælge digitalt købte xbox one spil

Indlægaf DrGetHigh DK » 3. dec 2013 20:36

Major Oblivious skrev:
bakkers skrev:Ok det kan være jeg skal prøve at ændre til at jeg er fra usa. Lige nu er den bare sat til england og der er spil samme pris som her i DK. Er der nogle som har testet med at hvis man skifter land hvad der så sker med de spil man har købt i et andet lands butik?


Der sker ingenting.. Jeg og en del andre har købt spil digitalt fra USA. Ændret Locale til US, betalt i dollars, skiftet tilbage til UK som locale, og der er ingen problemer.

Eksempelvis har jeg købt:
- COD: Ghost
- Dead Rising 3
- Season Pass Assassins Creed 4 på US-storen. Assassins Creed 4 er endda købt i Media Mart i Tyskland, så alle restriktioner er fjernet lader det til.


hvorfor så skifte tilbage til UK igen? Nogle specielle fordele eller?
hvorfor så skifte tilbage til UK igen? Nogle specielle fordele eller?
..:::Created to be hated:::..
http://www.youtube.com/VultureEditing
DrGetHigh DK
Niveau 4
 
Indlæg: 638


Re: Kan man sælge digitalt købte xbox one spil

Indlægaf ALIE » 5. dec 2013 12:48

Jeg køre fuldt digital.
Syndes 350 for et nyt spil er helt OK.
Billede
ALIE
Niveau 7
 
Indlæg: 5030


Re: Kan man sælge digitalt købte xbox one spil

Indlægaf Slimjay DK » 5. dec 2013 17:51

ALIE skrev:Jeg køre fuldt digital.
Syndes 350 for et nyt spil er helt OK.


yeah, det er en fin pris selvom harddisken bliver fyldt hurtigt op. Dog holder jeg mig til fysiske medier til 400 i stedet og sælger dem efterfølgende for det halve eller mere, det er en endnu bedre pris :)

Og hvis jeg skal være helt ærlig, så tror jeg kun i får lov til at lave det her US stunt indtil maskinen bliver frigivet i norden, for det har ikke lykkedes mig at finde nogle tråde på nettet, fra f.eks. Engelske bruger der benytter samme trick, og det er måske fordi det ikke er muligt ?
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund



Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 26 gæster

cron