Xboxlife forum

Xbox One-tråden

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Blandina » 12. nov 2013 19:49

Det er da godt nok vildt at de ligger så tæt, "den anden konsol" har lige så dårlig AA

http://www.thesixthaxis.com/2013/11/12/ ... son-video/

Man skal vide hvad version man ser billeder fra, ellers kan man ikke se det !!!

Check lige de 2 billeder her !!!!
http://www.thesixthaxis.com/wp-content/ ... Thumb2.jpg
http://www.thesixthaxis.com/wp-content/ ... Thumb2.jpg

"The games are the benchmarks" :D
Blandina
Niveau 4
 
Indlæg: 500
By: Skanderborg


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Shooter DK » 12. nov 2013 19:53

Jeg er desværre nu i et dilemma. Jeg har en forudbestilling på xbox one, men ingen spil! Nu er DR3 afskrevet og jeg har derfor kun en forudbestilling på FM5, men er begyndt at kede mig over bil spi,l så jeg er desværre i tvivl. Det er så godt først til den danske release så nye spil kan jo blive annonceret. Multiplatform spillene ser ud til at blive forbeholdt ps4, da den er indtil videre i fleste tilfælde ser ud til, at performe bedst.
Sony KDL50W805BBN
Sony HT-CT770
Sony PS4 2TB
Xbox One 500GB
Turtle Beach Ear Force PX4
Vision PC S4368
Samsung galaxy S4 (4G)
Shooter DK
Niveau 7
 
Indlæg: 2012


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Blandina » 12. nov 2013 19:55

Shooter DK skrev:Helt nede på 16 - 18 frames! Jeg overvejer at afbestiller. Jeg skal sikkert alligevel betale fuld pris for spillet, selvom jeg venter til dansk release, også selvom det sikkert er halveret i pris andre steder.


Det er et halv sekund så er frameraten oppe igen. Uden videoen med fps tæller var der ingen der nogensinde ville bemærke det. Der er jo ingen screen tearing.

Men spillet kunne self sagtens have haft brug for et halv år mere, men det er en launch title, sådan er det altid.
Blandina
Niveau 4
 
Indlæg: 500
By: Skanderborg


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Blandina » 12. nov 2013 19:56

Shooter DK skrev:Jeg er desværre nu i et dilemma. Jeg har en forudbestilling på xbox one, men ingen spil! Nu er DR3 afskrevet og jeg har derfor kun en forudbestilling på FM5, men er begyndt at kede mig over bil spi,l så jeg er desværre i tvivl. Det er så godt først til den danske release så nye spil kan jo blive annonceret. Multiplatform spillene ser ud til at blive forbeholdt ps4, da den er indtil videre i fleste tilfælde ser ud til, at performe bedst.


Det er der nu delte meninger om - se fx COD Ghost
Blandina
Niveau 4
 
Indlæg: 500
By: Skanderborg


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Shooter DK » 12. nov 2013 19:59

Blandina skrev:
Shooter DK skrev:Jeg er desværre nu i et dilemma. Jeg har en forudbestilling på xbox one, men ingen spil! Nu er DR3 afskrevet og jeg har derfor kun en forudbestilling på FM5, men er begyndt at kede mig over bil spi,l så jeg er desværre i tvivl. Det er så godt først til den danske release så nye spil kan jo blive annonceret. Multiplatform spillene ser ud til at blive forbeholdt ps4, da den er indtil videre i fleste tilfælde ser ud til, at performe bedst.


Det er der nu delte meninger om - se fx COD Ghost


COD er en død serie (for mig), men objektivt set så er grafikken ikke god på nogen af dem og udvikleren burde seriøst få skabt en ny engine (IMO).
Det jeg mener med, at spillene ser ud til at være bedre på ps4, er lige nu kun baseret på højere opløsning, men måske bliver det udlignet, når udviklerne lærer xbox one at kende.
Men lige meget hvad for et spil vi snakker om så er det trist at next gen i nogen tilfælde har svært ved at trække 720p & 30FPS, det er nemlig noget jeg har lyst til at kalde last gen.
Senest rettet af Shooter DK 12. nov 2013 20:02, rettet i alt 1 gang.
Sony KDL50W805BBN
Sony HT-CT770
Sony PS4 2TB
Xbox One 500GB
Turtle Beach Ear Force PX4
Vision PC S4368
Samsung galaxy S4 (4G)
Shooter DK
Niveau 7
 
Indlæg: 2012


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Erroneus » 12. nov 2013 20:00

Jeg tror virkelig ikke man skal bruge COD:Ghost til at bedømme ret meget på. Det er en cross-platform titel med en gammel engine, fr en udvikler der pumper samme spil ud hvert år og det virker helt ærligt sløset, de tekniske begrænsninger som COD Ghosts har sig.
Billede
Erroneus
Niveau 6
 
Indlæg: 1683
By: Nyborg


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Blandina » 12. nov 2013 20:03

Shooter DK skrev:
Blandina skrev:
Shooter DK skrev:Jeg er desværre nu i et dilemma. Jeg har en forudbestilling på xbox one, men ingen spil! Nu er DR3 afskrevet og jeg har derfor kun en forudbestilling på FM5, men er begyndt at kede mig over bil spi,l så jeg er desværre i tvivl. Det er så godt først til den danske release så nye spil kan jo blive annonceret. Multiplatform spillene ser ud til at blive forbeholdt ps4, da den er indtil videre i fleste tilfælde ser ud til, at performe bedst.


Det er der nu delte meninger om - se fx COD Ghost


COD er en død serie (for mig), men objektivt set så er grafikken ikke god på nogen af dem og udvikleren burde seriøst få skabt en ny engine (IMO).


COD sælger som varmt brød. Men med hensyn til multiplatform spillene, så er det heldigvis ligegyldig hvilken af de to konsoller du vælger. Så det må være eksklusive titlerne der bliver det afgørende for dig. ( Og self "THE CONTROLLER", ingen slår jo Xbox controlleren ) :D

Wow, native 1080p looks the same as the X1 up scaled, and “one” runs like butter, the others got the stutter… good times ahead folks!
Blandina
Niveau 4
 
Indlæg: 500
By: Skanderborg


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Clinkie » 12. nov 2013 20:09

Det er så fedt, at PS3 og Xbox 360 ejere begynder at måbe over at spil som minimum skal køre med 30 FPS, når det på INGEN måde har været tilfældet i denne generation, og alt for ofte kører spillene helt forfærdeligt sammenlignet med de frames i sekundet vi lader til at blive lovet på next-gen maskiner (ja, selv DR3). Det er sjovt at mange konsolspillere havde svært ved at mærke framerate hiccups på deres PS360, når de nu er deciderede blodhunde, der kun er ude efter 60 FPS.

Det har ikke været et problem for langt de fleste før i tiden, at PS360 har været lysår bagud, mht. frames i sekundet, og det bør heller ikke være tilfældet når PSBone rammer kloden om et par uger. Når først I får maskinerne hjemme i stuerne, så er der garantrisse intet at mærke :)
Clinkie
Niveau 3
 
Indlæg: 292


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Shooter DK » 12. nov 2013 20:10

Xbox controlleren er absolut lækker, men ud fra hvad jeg har set, så ser den nye ps controller også helt ok ud. Igen så vil jeg ikke lave benchmarks ud fra COD, da det er middelmådig standard på det tekniske område. Lige meget om COD Ghost sælger 1 eksemplar eller 1.000.000.000, så synes jeg stadig at COD er en død serie, selvom jeg godt ved, at det vil sælge mere end Battlefield 4 og killzone 4 til sammen, som er to spil, jeg glæder mig til, at smide i min ps4.
Sony KDL50W805BBN
Sony HT-CT770
Sony PS4 2TB
Xbox One 500GB
Turtle Beach Ear Force PX4
Vision PC S4368
Samsung galaxy S4 (4G)
Shooter DK
Niveau 7
 
Indlæg: 2012


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Benja190782 » 12. nov 2013 20:24

Det jeg ærgrer mig mest over lige nu, er at jeg ikke forudbestilte BEGGE konsoller på én gang tilbage i Juli måned, i stedet for "bare" at bestille en Xbox One.
Fordi så kunne jeg lade konsol-krigen kører og til sidst beslutte mig få dage før udgivelsen af konsollerne!

EDIT: læste lige det her...
"Wow, native 1080p looks the same as the X1 up scaled, and “one” runs like butter, the others got the stutter… good times ahead folks!"

Betyder det at spil hakker på PS4 pga. den højere opløsning? (1080p)
Spiller lige nu: Project CARS 2, DiRT 4, Need for Speed 2015, GTA V, Assetto Corsa og FIFA 18
Benja190782
Niveau 7
 
Indlæg: 2020
By: Frederikshavn


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Blandina » 12. nov 2013 20:25

Clinkie skrev:Det er så fedt, at PS3 og Xbox 360 ejere begynder at måbe over at spil som minimum skal køre med 30 FPS, når det på INGEN måde har været tilfældet i denne generation, og alt for ofte kører spillene helt forfærdeligt sammenlignet med de frames i sekundet vi lader til at blive lovet på next-gen maskiner (ja, selv DR3). Det er sjovt at mange konsolspillere havde svært ved at mærke framerate hiccups på deres PS360, når de nu er deciderede blodhunde, der kun er ude efter 60 FPS.

Det har ikke været et problem for langt de fleste før i tiden, at PS360 har været lysår bagud, mht. frames i sekundet, og det bør heller ikke være tilfældet når PSBone rammer kloden om et par uger. Når først I får maskinerne hjemme i stuerne, så er der garantrisse intet at mærke :)


Enig. Har lige spillet Lego Pirates hvor billedet nogen gange næsten frøs, og der var tearing i en extrem grad, og sådan har der været en masse spil til ps/360. Med spillet var skidesjov, no prb :D

Men nu er der pluselig ingen der kan spille et spil med lidt framedrops. !!! "blame the internet".

Men nu er der da gudskelov kun halvanden uge indtil vi kan komme igang med alle de fede ny spil =D>
Blandina
Niveau 4
 
Indlæg: 500
By: Skanderborg


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Erroneus » 12. nov 2013 20:28

Benja190782 skrev:"Wow, native 1080p looks the same as the X1 up scaled, and “one” runs like butter, the others got the stutter… good times ahead folks!"

Betyder det at spil hakker på PS4 pga. den højere opløsning? (1080p)

Det betyder at COD Ghost ikke kører med en stabil FPS på 60 i multiplayeren, pga. den højere opløsning. Om Activision kan nå at fixe det er svært at sige, men man kan undre sig over, hvorfor de så ikke bare har skruet opløsningen lidt ned, hvis deres spil ikke kører ordenligt i 1080p, men måske de tror de kan fixe det. Svært at sige, som så mange andre ting med Activision.

Ud over det, så er det ikke alle anmeldelser der mener de ser ens ud, men forskellen er ikke stor nej.
Billede
Erroneus
Niveau 6
 
Indlæg: 1683
By: Nyborg


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Blandina » 12. nov 2013 20:32

Benja190782 skrev:Det jeg ærgrer mig mest over lige nu, er at jeg ikke forudbestilte BEGGE konsoller på én gang tilbage i Juli måned, i stedet for "bare" at bestille en Xbox One.
Fordi så kunne jeg lade konsol-krigen kører og til sidst beslutte mig få dage før udgivelsen af konsollerne!

EDIT: læste lige det her...
"Wow, native 1080p looks the same as the X1 up scaled, and “one” runs like butter, the others got the stutter… good times ahead folks!"

Betyder det at spil hakker på PS4 pga. den højere opløsning? (1080p)


Den " højere opløsning" kan du rolig se bort fra, check billederne og videoen og lad dine øjne være dommer.

http://www.thesixthaxis.com/2013/11/12/ ... son-video/ :D

Alt for mange går op i tal og målinger denne generation, forskellen på spillene er så minimale, så det er heldigvis ikke det der er afgørende for hvad konsol man vælger :D
Blandina
Niveau 4
 
Indlæg: 500
By: Skanderborg


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Blandina » 12. nov 2013 20:34

Erroneus skrev:Ud over det, så er det ikke alle anmeldelser der mener de ser ens ud, men forskellen er ikke stor nej.


Anmeldelser er ligegyldige, vi kan jo selv bedømme heldivis :D
Blandina
Niveau 4
 
Indlæg: 500
By: Skanderborg


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Erroneus » 12. nov 2013 20:38

Det er bare svært at bedømme ud fra stille stående screenshots og Youtube videoer som smadrer frames og biraten :)

I øvrigt er billederne fra TSA ikke særligt godt at bedømme ud fra, pga. lysindstillingerne er sat forkert på PS4 versionen, som også nævnes i deres video.
Billede
Erroneus
Niveau 6
 
Indlæg: 1683
By: Nyborg


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 24 gæster