Xboxlife forum

Magic 2013

Alt snak om Xbox Live Arcadespil i dette form.

Re: Magic 2013

Indlægaf Da Senzai » 27. mar 2013 23:16

Hov! Jeg har slet ikke overvejet den mulighed, at du ikke har unlocket alle kort endnu ^_^;
Billede
Da Senzai
Niveau 8
 
Indlæg: 9374
By: København


Re: Magic 2013

Indlægaf Da Senzai » 28. mar 2013 02:58

Hah! Nu poster jeg mit deck her alligevel. Gad ellers ikke, fordi jeg er træt i fingrene!

Decket virker godt, og jeg synes, at det er sjovt at spille.

Ideen er, at have en masse kort, der gør noget når creatures dør, og så have måder at slå mine egne dyr ihjel for value. Temaet er kortfordel, kortfordel, kortfordel. Synergi, Synergi, Synergi! Decket kræver meget mana, så det accelerer først late game.

4 Evolving Wilds- Jeg vil gerne have 2 grønne mana i tur 3 til Yavimaya Elder, og 3 sorte i tur 4 til Grave Pact. Det kan man ikke - slet ikke, hvis man ikke spiller med Evolving! Det er vigtigt, at man ikke bruger dem medmindre, at man aktivt mangler mana, da der er mere value i at bruge dem sammen med Oracle of Mul Daya.

2 Rancor - Laver samtlige af mine dyr om til trusler, og vigtigere endnu så garanterer den kort-fordel med Greater Good. Den vinder spillet sammen med Spiritmonger, og den gør at dine Ulve fra Master of the Wild Hunt bider ekstra hårdt.

2 Blood Artist - Dyr dør til højre og venstre på begge sider af bordet med dette deck, så Blood Artist kan nå at give overraskende meget i skade i løbet af et spil, hvis modstanderen ikke bruger en removal spell på denne.
4 Go for the Throat - Removal så vi overlever til Late-game.
2 Veridian Emmissary - RAMP! Han skal bare chump-blocke.

1 Golgari Germination - Lidt fesen, men gør at alle mine non-tokens dør 2 gange. Kan godt skiftes ud med noget bedre.
2 Maelstrom Pulse - Suverænt alsidigt spot-removal.
4 Yavimaya Elder - Finder tripple-sort mana, trækker kort, blander decket for Oracle of Mul Daya, og saccer ALTID for Value med Greater Good. All-Star!

1 Consuming Vapors: 2 for 1 Removal
2 Crackwhore Leige: Brækker dyr ud på bordet - som der dør - Helst til Greater Good, så vi kan trække kort.
1 Damnation: 20 for 1 Removal. Mindst.
2 Oracle of Mul Daya : Konge-kortet. Hun fjerner lande fra toppen af decket, så du altid trækker action. Sørg for at udnytte deckets mange shuffle-effekter som Evolving Wilds, hvis du ser et kort på toppen, du ikke vil trække. Man kan nærmest sige at Oracle of Mul Daya fjerner alle lande fra dit deck.
2 Greater Good: Kortet er nærmest broken med alle de kort, vi kan trække efter lidt setup. Har vi bare en rancor er der infinite kort-fordel
1 Grave Pact: Den vinder os spillet med alle de dyr, der dør
2 Master of the Wild Hunt: Infinite dyr, infinite removal, infinite dyr, der dør. VALUE-TOWN!


1 Drana, the High Chef: Hun remover et dyr i turen. Vores deck har en million mana, så hun slår for en million flyvende.
2 Mitotic Slime: Den dør 7 gange.

2 Spiritmonger: Fuldstændigt off-tema, men den er for god til ikke at spille med. Der er dømt GG, hvis den får en rancor. Vores plan b.
1 Cabal Patriarch: Late game Remover han alle dyr og deres mor.
2 Droolin Groodion: Late Game Finisher

Dette er skrevet klokken 02:30 (skulle lige spille kort med Terrificy), så tilgiv lige sprogbøffer. Øv, hvor jeg ikke gider op og vaske tøj om seks timer.
Senest rettet af Da Senzai 28. mar 2013 09:26, rettet i alt 1 gang.
Billede
Da Senzai
Niveau 8
 
Indlæg: 9374
By: København


Re: Magic 2013

Indlægaf IkkNico » 28. mar 2013 09:10

Da Senzai skrev:Selv har jeg bygget det som et Token-self-sacrifice-card-drawing-machine. Det er ikke det bedste, men det er sjovt at spille. Du er næsten nødt til at se det en dag.

Puha, jeg har sgu' stadig meget at lære om at bygge decks, og du skulle næsten anmeldes for at abuse Blood Artist.

Jeg havde heller ikke spottet Evolving Wilds og Oracle of Mul Daya comboen. Tror lige jeg skal prøve at smide de kort ind i mit deck, og så må Scute Mob og troldene en tur ude i kulden. Jeg bibeholder Mortivore og Sewer Nemesis som win conditions
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: Magic 2013

Indlægaf Da Senzai » 28. mar 2013 11:10

Hej!

Hvis man skal vinde i Magic gælder det om, at have en plan for, hvordan man vil vinde, og så spille kort, der hjælper den plan :D

Det lyder som om, at din gameplan er at smaske modstanderen med Huge-Ass-Creatures, der bliver større jo flere kor, der kommer i modstanderens Graveyard. Store dyr er altid fedt! :D

Det jeg skriver her er ikke for at være "belærende", men mest fordi, at jeg elsker at lave decks i duels :D

Lov mig for gud´s skyld, at du kommer 2 Rancor i dit deck. Der er ikke noget ved at have en 10/10, hvis den bare kan blokeres af 2/2´ere hver tur, indtil modstanderen finder på et svar. Rancor giver dit dyr 2 mere i power, og TRAMPLE så dyret er farligt første gang det angriber. Du får også Rancor igen, hvis dit monster dør. :D

Har du overvejet Lord of Extinction? Den er det samme kort som Sewer Nemesis og Voltourus Zombie. Bare bedre. Især med trample fra Rancor.

Grunden til, at jeg bedre kan lide den er, at den er starter med at være stor, og du derfor ikke skal bruge tid på at bygge den op. V-Zombie bliver større, hver gang der kommer et kort i modstanderens grav, men først efter Zombien ligger på bordet. Lord of Extinction bliver større for ALLE kort - også dem, der kom i graven FØR Lord of E kom i spil. Lord EXT rammer også bordet dobbelt så stor som Sewer Nemesis ^_^., da den tæller alle spilleres grave.


Det "kedelige" (der er dog intet for Mortivore og Sewer Nemesis er awesome) ved Morti-Morti-Mortivore og Sewer Nemesis er, at i tur 4 er de ofte stadigvæk små ufarlige dyr!

Det kan vi lave om på ved at spille kort, der smider kort i modstanderens grav inden tur 4! :D

Ind med 2 Ravenous Rats og 2 Mindrot. Spil en tur 3-4 Mind Rot for at smide to kort i Graven for at booste Sever Nemis´en, så den ikke er en slapsvans, når den kommer ned i tur 4-5 stykker :D

Mindrot er næsten altid to for en, og kan den fjerne enten Removal, så vores store dyr ikke dør eller bare ramme en modstanders Win-Condition, så er det super :D

Så, hvis det var mig, der var chef, så skal følgende kort ind, så vi forstærker vores gameplan og tema.

Ind:
2 Lord of Extinction - der sammen med Sewer Nemesis, Voltourus Zombi og Mortivore er, hvordan vi vil vinde spillet :D
2 Ravenous Rat - Chumper så vi lever længe nok til vores dyr kommer online. Kick-starter vores graveyard afhængige dyr.
2 Mind Rot - Kick-starter vores graveyard afhængige dyr, og fjerner forhåbentligt removal, så vores dyr ikke dør.
2 Rancor - Så vi tramper let og elegant over vores modstanderes splejsede dyr, og rent faktisk kan komme ind og ramme med vores :D
Alle Evolving Wilds - så vi kan spille vores spells og har 2 grønne i tur 3 og tre sorte i tur 5, så vi både kan spille Mortivore og Regenere ham samme tur, han kommer ned. Morti er i virkeligheden et 5 drop.

Måske ind:
1-2 Greater Good: Sac et dyr, der alligevel ville dø, og træk 7 kort? Tjoeh
1 Bellowing Tanglewurm: Rancor nr. 3. Bare fordi, det kunne være lidt sjovt at gøre Lord of Extinction, V-Zomb, og SpiritMonger unblockable

----------------------------------------------------------

Forslag til kort, der kan tages ud: :D

Creature
2x Scute Mob - Ud! - Medmindre, vi er All-In på Bellowed Tangleworm
2x Blood Artist - Ud! - Vores dyr dør ikke
2x Viridian Emissary - Must Keep - Skal bare ned og blokke. Det er alpha og Omega, at vi har 5 Mana i tur 5!
2x Troll Ascetic - Ud! - Godt kort, men vi har ikke tid til at spille ham, da vi hellere vil spille Yavimaya eller Mind Rot i tur tre.
1x Yavimaya Dryad - Must Keep - Skal bare ned og blokke. Det er alpha og Omega, at vi har 5 Mana i tur 5
4x Yavimaya Elder - Must Keep - Skal bare ned og blokke. Det er alpha og Omega, at vi har 5 Mana i tur 5
2x Creakwood Liege
2x Mortivore - :D
2x Sewer Nemesis - :D
2x Spiritmonger - Must Keep - Smid en Rancor på Svinet og vi har verdens bedste plan B :D
3x Vulturous Zombie - :D

Spell
1x Evolving Wilds - :D
2x Diabolic Edict
4x Go for the Throat - Must Keep! - Gotta survive to dat tur 5.
2x Maelstrom Pulse - Must Keep! - Vi må gå ud fra, at modstanderen også spiller med gode kort!
2x Pernicious Deed
1x Consuming Vapors - Must Keep! - Gotta survive to dat tur 5.
1x Damnation - Must Keep! - Gotta survive to dat tur 5.
1x Defense of the Heart
1x Grave Pact
1x Asceticism - Ud! - Kortet koster 5 mana, og gør ikke noget. Vores dyr dør ikke, da de har en million point i røven, og SpiritMortiMongerVore kan regenere alligevel. Skal det være, så ville jeg meget hellere spille Greater Good og sacrifice dyrene i respons til Removal Spells, og på den måde trække flere dyr :D


Diabolic Edict, Pernicious Deed, Creakwood Liege synes jeg ikke er dårlige kort. De virker bare lidt meh i vores deck :P
Billede
Da Senzai
Niveau 8
 
Indlæg: 9374
By: København


Re: Magic 2013

Indlægaf IkkNico » 28. mar 2013 16:18

Da Senzai skrev:Det lyder som om, at din gameplan er at smaske modstanderen med Huge-Ass-Creatures, der bliver større jo flere kor, der kommer i modstanderens Graveyard. Store dyr er altid fedt! :D

Tror min gameplan havde sat sig lidt mellem 2 stole; store dyr via graveyards / Bloodartist. Tror jeg vil prøve dine forslag, og se hvad det kaster af sig.
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: Magic 2013

Indlægaf Thjul » 4. nov 2013 14:42

Det kunne da godt være man skulle prøve det.. Er kun lige gået igang med Magic the gathering kortene .. Har dog lige fået øjnene op for Magic boosters og er helt oppe at køre over det :) :)
Thjul
Niveau 0
 
Indlæg: 22


Re: Magic 2013

Indlægaf Da Senzai » 9. feb 2014 01:21

Jeg blev lige udfordret af Epic "Jeg sparker dig i fjæset med Hwoarang" Stoffer til en gang Magic 2013. Jeg tror, at vi i alt spillede en 15-20 kampe, og nøj, hvor var det fedt.

Magic 2013 er så meget bedre end 2014. Langt, langt federe decks, og med endnu flere forskellige måder at bygge dem på. Det var virkeligt en fornøjelse. Jeg havde helt glemt, hvor fedt 2013 var.

Det kan jeg også tydeligt se på mine indlæg i denne tråd. De emmer langt mere begejstring end dem i 2014 tråden, og der er langt dybbere deckbuildning diskussion - netop fordi, der er så mange muligheder. Det her spil <3
Billede
Da Senzai
Niveau 8
 
Indlæg: 9374
By: København


Re: Magic 2013

Indlægaf IkkNico » 9. feb 2014 09:01

Da Senzai skrev:Magic 2013 er så meget bedre end 2014. Langt, langt federe decks, og med endnu flere forskellige måder at bygge dem på. Det var virkeligt en fornøjelse. Jeg havde helt glemt, hvor fedt 2013 var.

Jeg husker også 2013 som det bedste i serien.
Måske man lige skulle hive dem frem fra skuffen igen
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: Magic 2013

Indlægaf Da Senzai » 9. feb 2014 22:26

Du skal være velkommen til at sende en invitation, hvis du ser mig online. Jeg er ikke sikker på, at der er så mange, der stadig spiller 2013 online, så der kan godt tage lidt tid at finde gode kampe ^_^
Billede
Da Senzai
Niveau 8
 
Indlæg: 9374
By: København


Foregående

Tilbage til Arcade

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster