Xboxlife forum

Competitive miljø er det interessant?

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Competitive miljø er det interessant?

Indlægaf DuGGii MoNsTeR » 1. okt 2013 19:01

Hej drenge, jeg ville lige lave et lille post og spørge jer alle sammen, hvad jeres holdning til Competitive er.

Jeg spiller selv Competitive CoD 4v4. Under Decerto.net regelsættet.

Og har gjord siden slutningen af Black Ops 1, hvor jeg ellers spillet med sniper og fik clips til montages og sener bare den gale try hard for KD og wins. :wink:

Men jeg er så glad for jeg har skiftet over til Competitive, fordi jeg syntes det er super fedt. (kan da godt skrive hvorfor jeg syntes det fedt hvis nogen vil vide det)

Men jeg ville rigtigt gerne høre jer om hvad i mener om Competitive eSport, alle spil ikke blot CoD.
Er det bare store legebørn som ikke burde gå ligeså meget op i det som de gør?
Eller kan man betragte det som en form for sport?
Og jer som bare spiller for hygges skyld, har i overvejet at prøve at finde mere udfordrerne kampe?

Hvis nogen af jer ikke skulle vide hvad 4v4 Decerto scrims går ud på, så har jeg lavet en video med ”Team Listen in” altså hvor man kan høre holdets kommunikation.

Det var mod et hold som hedder ”Entity” eller En tity…. Lol (Blandt andet er de sponsoret af virksomheder som SteelSeries og kontrolFreek) Men det her er vist deres B hold. =D>

Her er videoen så i kan få et billede af hvad det er jeg bruger min tid på
Billede
DuGGii MoNsTeR
Niveau 3
 
Indlæg: 245


Re: Competitive miljø er det interessant?

Indlægaf Krisgebis » 2. okt 2013 10:32

Godt spillet

At spillet et videospil kompetitivt, er vel som ethvert andet konkurrence element på højt plan. Det kræver meget tid og dedikation for at kunne følge med. Så det er da bare fedt, at folk kan dedikere dem selv til at gå op i sådan noget, så længe det ikke gør, at de forsømmer andre nødvendige ting i deres liv.

Jeg har aldrig givet mig i kast med det, selvom jeg bruger meget tid på spil, fordi jeg oftest spiller mange forskellige spil og mit egentlige konkurrence gen er også først kommet ind i det hele så sent, at mine reaktionstider efterhånden er for langsomme.

Personligt ser jeg kun professionelt Starcraft og Street Fighter med jævne mellemrum.
Krisgebis
Niveau 7
 
Indlæg: 2034


Re: Competitive miljø er det interessant?

Indlægaf Michelve » 2. okt 2013 11:06

Syntes det er fed at I som er semi pro nakker hinanden i sted for at få en 30-3 score hver gang i mod os andre ......LOL

Vis jeg havde skills og tid til at være ligeså dygtig ville det nok være det fedeste at være med til Competitive .
For nu er jeg bare super glad når jeg rammer den top 3 vis jeg er sammen med 9 andre
Michelve
Niveau 6
 
Indlæg: 1534
By: randers


Re: Competitive miljø er det interessant?

Indlægaf Competa » 2. okt 2013 11:19

Jeg sad præcis og gjorde det samme som dig, bare i Halo 3.

Good times...

Billede
Competa
Niveau 7
 
Indlæg: 3560
By: Slagelse


Re: Competitive miljø er det interessant?

Indlægaf Michelve » 2. okt 2013 11:24

Competa skrev:Jeg sad præcis og gjorde det samme som dig, bare i Halo 3.

Good times...



Den bane linger godt nok meget en bane fra Halo Reach......eller huske jeg nu forkeret?, har nemlig næsten ikke spillet Halo 3 :?
Michelve
Niveau 6
 
Indlæg: 1534
By: randers


Re: Competitive miljø er det interessant?

Indlægaf TerrificFalcon » 2. okt 2013 14:30

Jeg ser kampspilsturneringer engang i mellem, men synes at det danske competetive-miljø inden for Call of Duty er yderst uinteressant og det virker til, at der er en generel mangel på sportsmanship blandt spillerne - hvilket er ærgerligt. Jeg så gerne, at der faktisk var et fornuftigt eSports-miljø, hvor der blev spillet et FPS.

Synes også det er ærgerligt at det ser så sløjt ud mht. kampspilsturneringer herhjemme, mest af alt fordi, at antallet af spillere er håbløst lavt - hvilket er synd.

Jeg ville egentlig gerne spille et eller andet på et lidt højere plan end jeg gør nu, men ud over Destiny og Titanfall, så ser det ikke ligefrem ud til, at det kan komme til at ske det næste lange stykke tid.
TerrificFalcon
Niveau 7
 
Indlæg: 5741


Re: Competitive miljø er det interessant?

Indlægaf Dark x Crow » 2. okt 2013 15:47

TerrificFalcon skrev:Jeg ser kampspilsturneringer engang i mellem, men synes at det danske competetive-miljø inden for Call of Duty er yderst uinteressant og det virker til, at der er en generel mangel på sportsmanship blandt spillerne - hvilket er ærgerligt. Jeg så gerne, at der faktisk var et fornuftigt eSports-miljø, hvor der blev spillet et FPS.

100% enig
Billede
Dark x Crow
Niveau 6
 
Indlæg: 1321

Brugeravatar

Re: Competitive miljø er det interessant?

Indlægaf IkkNico » 2. okt 2013 16:02

DuGGii MoNsTeR skrev:Hej drenge, jeg ville lige lave et lille post og spørge jer alle sammen, hvad jeres holdning til Competitive er.

Jeg elsker at vinde, men gider ikke lægge timer i træning, map callouts o.lign. så jeg bliver aldrig rigtig competitive.

Mit indtryk af danske klaner er ikke specielt positivt, hvilket bestemt ikke giver mig mere lyst til at deltage i turneringer. Jeg har aldrig været til en event, men kigger man i klan forummet herinde, så er det fyldt med tilsvininger, der får medlemmerne af de involverede klaner til at fremstå meget barnlige.
Dette indtryk forstærkes af, at man får den der "skal vi ikke starte et band"-fornemmelse. Man finder et fedt bandnavn og ... så sker der ikke så meget mere. Her er det bare en klan, der bliver annonceret med fin hjemmeside (hos en eller anden gratis host), og en allerede fastlagt kommando-struktur. Team leader, næstkommanderende og så skal man "bare" have fyldt de sidste 3-4 pladser med menige. 2 mdr senere annonceres en ny klan, med en ny hjemmeside men ofte nogle af de samme medlemmer fra tidligere annonceringer.

Hov, nu kom jeg til at skrive et gammel-mands-rant :mrgreen:

Det korte svar: jeg vil gerne vinde, men vil ikke lægge den træningsindsats det kræves for at spille med og mod de bedste.
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: Competitive miljø er det interessant?

Indlægaf DuGGii MoNsTeR » 2. okt 2013 16:42

IkkNico skrev:
DuGGii MoNsTeR skrev:Hej drenge, jeg ville lige lave et lille post og spørge jer alle sammen, hvad jeres holdning til Competitive er.

Jeg elsker at vinde, men gider ikke lægge timer i træning, map callouts o.lign. så jeg bliver aldrig rigtig competitive.

Mit indtryk af danske klaner er ikke specielt positivt, hvilket bestemt ikke giver mig mere lyst til at deltage i turneringer. Jeg har aldrig været til en event, men kigger man i klan forummet herinde, så er det fyldt med tilsvininger, der får medlemmerne af de involverede klaner til at fremstå meget barnlige.
Dette indtryk forstærkes af, at man får den der "skal vi ikke starte et band"-fornemmelse. Man finder et fedt bandnavn og ... så sker der ikke så meget mere. Her er det bare en klan, der bliver annonceret med fin hjemmeside (hos en eller anden gratis host), og en allerede fastlagt kommando-struktur. Team leader, næstkommanderende og så skal man "bare" have fyldt de sidste 3-4 pladser med menige. 2 mdr senere annonceres en ny klan, med en ny hjemmeside men ofte nogle af de samme medlemmer fra tidligere annonceringer.

Hov, nu kom jeg til at skrive et gammel-mands-rant :mrgreen:

Det korte svar: jeg vil gerne vinde, men vil ikke lægge den træningsindsats det kræves for at spille med og mod de bedste.


Åh ja, det har der sq været nok med :P helt 100 der.

Dog har jeg aldrig haft noget med nogen af dem at gøre ^^
Og af samme grund, som du kommer med.

RIGTIGT MEGET ER SÅDAN, Vil ik nævne nogen navne og starte en krig.
I Mw3 var der RIGTIGT mange hold, og mange tilmeldinger til FISK Tournys, men nu er der ingen af de seriøse hold som bruger denne side, så det med at kigge på Klan tappen, giver ikke et rigtigt billede af hvilke hold der er.

Vi har dygtige spiller i landet, men lysten til mere fra de fleste af spilleren er der bare ikke.
Lidt snydt da jeg godt kunne tænke mig at vi havde ligeså gode og store som hold i Sverige.

De fleste hold som er gode, spiller ikke rigtigt mere, blandt andet på grund af der ikke er nogen turneringer som bliver holdt for Danske teams. (og mange gider næsten ikke spille Bo2 mere)

Jeg kunne personligt rigtigt godt tænke mig at komme til et Event i England eller Holland, men ”stemningen” er der ikke lige nu i Danmark, fra de andre spiller jeg omgiver mig med.

Men vi har en gruppe inde på facebook, hvor de fleste spiller som er aktive i competitve er inde, og kan sætte kampe op, og høre om nogen vil scrim decerto eller what ever.
Billede
DuGGii MoNsTeR
Niveau 3
 
Indlæg: 245


Re: Competitive miljø er det interessant?

Indlægaf DuGGii MoNsTeR » 2. okt 2013 16:49

TerrificFalcon skrev: der er en generel mangel på sportsmanship blandt spillerne - hvilket er ærgerligt. Jeg så gerne, at der faktisk var et fornuftigt eSports-miljø, hvor der blev spillet et FPS.


GLAD FOR DU KOMMER IND PÅ DET! Fordi det har jeg faktisk lyst til at snakke om :D
er det sådan noget som dette du mener? Eller er det trash talk big mouth over tasterne?

Billede
DuGGii MoNsTeR
Niveau 3
 
Indlæg: 245


Re: Competitive miljø er det interessant?

Indlægaf Da Senzai » 2. okt 2013 17:12

Jeg har primært en Fighting Game baggrund og da jeg var yngre var kompetitivt spil det fedeste, og mine 14.000+ online kampe i Dead or Alive 4 siger vist også en del. Dertil skal lægges en grotesk mængde Tekken og mange, mange timer fordelt på Ultimate Mortal Kombat 3 og Marvel vs. Capcom 2

Det er dog ligeså stille gået i sig selv igen. Jeg fik et arbejde og 2-3 år efter flyttede jeg hjemmefra. Med egen lejlighed og job, der skal passes, så er det sgu ikke længere så vigtigt om jeg vinder eller taber i et video-spil.

Jeg får ikke spillet Fighting Games længere. Lige når det kommer til kampspil, kan jeg nemlig ikke lide at spille dem halvt. Jeg bliver sur og irriteret, når jeg ikke kan huske min komboer, og jeg ved, at jeg har været meget bedre. Omvendt er det også umuligt for mig kun at spille dem casual med folk, der ikke spiller så meget. For der gennemtæver jeg dem jo.

Her for en 1-2 års tid siden havde jeg kontakt igen til TekkenClub, der var begyndt at afholde ugentlige spil på Frederiksberg. De gutter er virkeligt gode. De er verdensklasse i bogstaveligste forstand, og deltager jævnligt ved turneringer rundt omkring i Europa.

Jeg fik tæsk, og det var ikke så sjovt. Så tog jeg hjem og øvede mig, og så gik det væsentligt bedre. Jeg fandt så ud af, at hvis jeg skulle spille lige op med de fyre, så var jeg nødt til at spille meget mere end jeg gjorde. De går meget op i Tekken. For dem er et en sport, de dyrker på Elite Niveau, og de spiller derfor mange timer om ugen/dagen. For at jeg skal have en reel chance for at spille med eller vinde over dem, så ville jeg også være nødt til at spille spillet meget mere, og gerne et par timer om dagen.

Da jeg nåede op af på det niveau, så var det ikke længere sjovt for mig. For så istedet for et sjovt hyggespil, så gik det hen og blev hårdt arbejde, og det sjove gik også lidt af. Jeg ville heller ikke længere have tid til andre ting eller spil, jeg gerne ville.

Så for mig, så synes jeg egenligt at kompetitive FIghting spil er fede nok. Jeg synes bare ikke, at jeg selv længere har tiden eller lyst til at bruge så meget tid på dem, som de kræver, og da jeg ikke kan lide at spille kampspil halvt... Ja så får jeg dem ikke spillet mere.

Kompetive skydespil siger mig ikke umiddelbart så meget. I mit øje er der ikke nok spil i f. eks Call of Duty til, at det er interessant nok til at tage seriøst.

Et spil som ShadowRun derimod er der langt mere spil i. Jeg har ikke spillet det i klan, men jeg spillede det meget med den samme gruppe af spillere (Badabing, Fletch, BoomBoom, GhostReptile, SE MUD, osv), hvor vi spillede mange private matches, og det var rigtigt fedt. ShadowRun har også meget spil i sig med en overflod af muligheder i gameplay´et, samtidigt med en virkeligt god balance.

Jeg har selv spillet i klan på gamebattles i GRAW, og det spil var virkeligt en-dimensionelt og kedeligt.

Med hensyn til danske klaner jeg rigtigt mange fordomme. Når man ser indlæggene her på xboxlife.dk virker mange klaner og deres medlemmer som største tosser ever.

Jeg spiller ikke selv i nogen klan (TEAM 100% WIN-RATIO er mest en Joke-Ting selvom vi vinder overraskende meget xD), men derimod spiller jeg meget på hold med de samme spillere som jeg godt kan lide - og det er rigtigt fedt. Vi er vel en "klan" vi kalder det bare ikke det. Vi spiller bare sammen.

Kompetitivt spil er fedt nok, jeg har bare ikke selv overskud til det længere.



Senest rettet af Da Senzai 2. okt 2013 17:34, rettet i alt 2 gange.
Billede
Da Senzai
Niveau 8
 
Indlæg: 9374
By: København


Re: Competitive miljø er det interessant?

Indlægaf TerrificFalcon » 2. okt 2013 17:21

@Duggii:

Begge dele - men det der er et fremragende eksempel på, hvorfor der ikke kommer et miljø op at stå: det virker simpelthen ikke til, at spillerne kan finde ud af at snakke med hinanden. Mindes at der faktisk blev forsøgt at stable et par turneringer op efter FISK, men at det blev noget værre rod - men nu er det jo ikke noget, som jeg er inde i. Det virker ærligt talt åndssvagt, for der er gjort flere forsøg på at få et ordentligt miljø på benene, men det fungerer åbenbart bare ikke.
Det er meget sjovt, for hver gang jeg spiller turneringer i noget som helst (hvilket oftest er i virkeligheden), så forsøger jeg egentlig på mest af alt at have en god dag sammen med nogle fede mennesker. Der er jo ikke nogen der gider at bruge 8 timer af sin dag på en turnering med idioter og røvhuller, bare fordi man kan vinde præmier.
TerrificFalcon
Niveau 7
 
Indlæg: 5741


Re: Competitive miljø er det interessant?

Indlægaf hamdenfede » 2. okt 2013 20:37

DuGGii MoNsTeR skrev:
IkkNico skrev:
DuGGii MoNsTeR skrev:Hej drenge, jeg ville lige lave et lille post og spørge jer alle sammen, hvad jeres holdning til Competitive er.

Jeg elsker at vinde, men gider ikke lægge timer i træning, map callouts o.lign. så jeg bliver aldrig rigtig competitive.

Mit indtryk af danske klaner er ikke specielt positivt, hvilket bestemt ikke giver mig mere lyst til at deltage i turneringer. Jeg har aldrig været til en event, men kigger man i klan forummet herinde, så er det fyldt med tilsvininger, der får medlemmerne af de involverede klaner til at fremstå meget barnlige.
Dette indtryk forstærkes af, at man får den der "skal vi ikke starte et band"-fornemmelse. Man finder et fedt bandnavn og ... så sker der ikke så meget mere. Her er det bare en klan, der bliver annonceret med fin hjemmeside (hos en eller anden gratis host), og en allerede fastlagt kommando-struktur. Team leader, næstkommanderende og så skal man "bare" have fyldt de sidste 3-4 pladser med menige. 2 mdr senere annonceres en ny klan, med en ny hjemmeside men ofte nogle af de samme medlemmer fra tidligere annonceringer.

Hov, nu kom jeg til at skrive et gammel-mands-rant :mrgreen:

Bare rolig Duggi jeg kommer tilbage til Ghost og Xbox One.. mener også at flere af de andre gør! vi gider bare ikke Blops 2 :P

Det korte svar: jeg vil gerne vinde, men vil ikke lægge den træningsindsats det kræves for at spille med og mod de bedste.


Åh ja, det har der sq været nok med :P helt 100 der.

Dog har jeg aldrig haft noget med nogen af dem at gøre ^^
Og af samme grund, som du kommer med.

RIGTIGT MEGET ER SÅDAN, Vil ik nævne nogen navne og starte en krig.
I Mw3 var der RIGTIGT mange hold, og mange tilmeldinger til FISK Tournys, men nu er der ingen af de seriøse hold som bruger denne side, så det med at kigge på Klan tappen, giver ikke et rigtigt billede af hvilke hold der er.

Vi har dygtige spiller i landet, men lysten til mere fra de fleste af spilleren er der bare ikke.
Lidt snydt da jeg godt kunne tænke mig at vi havde ligeså gode og store som hold i Sverige.

De fleste hold som er gode, spiller ikke rigtigt mere, blandt andet på grund af der ikke er nogen turneringer som bliver holdt for Danske teams. (og mange gider næsten ikke spille Bo2 mere)

Jeg kunne personligt rigtigt godt tænke mig at komme til et Event i England eller Holland, men ”stemningen” er der ikke lige nu i Danmark, fra de andre spiller jeg omgiver mig med.

Men vi har en gruppe inde på facebook, hvor de fleste spiller som er aktive i competitve er inde, og kan sætte kampe op, og høre om nogen vil scrim decerto eller what ever.
hamdenfede
Niveau 5
 
Indlæg: 968
By: Nykøbing Falster


Re: Competitive miljø er det interessant?

Indlægaf hamdenfede » 2. okt 2013 20:38

DuGGii MoNsTeR skrev:
IkkNico skrev:
DuGGii MoNsTeR skrev:Hej drenge, jeg ville lige lave et lille post og spørge jer alle sammen, hvad jeres holdning til Competitive er.

Jeg elsker at vinde, men gider ikke lægge timer i træning, map callouts o.lign. så jeg bliver aldrig rigtig competitive.

Mit indtryk af danske klaner er ikke specielt positivt, hvilket bestemt ikke giver mig mere lyst til at deltage i turneringer. Jeg har aldrig været til en event, men kigger man i klan forummet herinde, så er det fyldt med tilsvininger, der får medlemmerne af de involverede klaner til at fremstå meget barnlige.
Dette indtryk forstærkes af, at man får den der "skal vi ikke starte et band"-fornemmelse. Man finder et fedt bandnavn og ... så sker der ikke så meget mere. Her er det bare en klan, der bliver annonceret med fin hjemmeside (hos en eller anden gratis host), og en allerede fastlagt kommando-struktur. Team leader, næstkommanderende og så skal man "bare" have fyldt de sidste 3-4 pladser med menige. 2 mdr senere annonceres en ny klan, med en ny hjemmeside men ofte nogle af de samme medlemmer fra tidligere annonceringer.

Hov, nu kom jeg til at skrive et gammel-mands-rant :mrgreen:

Det korte svar: jeg vil gerne vinde, men vil ikke lægge den træningsindsats det kræves for at spille med og mod de bedste.


Åh ja, det har der sq været nok med :P helt 100 der.

Dog har jeg aldrig haft noget med nogen af dem at gøre ^^
Og af samme grund, som du kommer med.

RIGTIGT MEGET ER SÅDAN, Vil ik nævne nogen navne og starte en krig.
I Mw3 var der RIGTIGT mange hold, og mange tilmeldinger til FISK Tournys, men nu er der ingen af de seriøse hold som bruger denne side, så det med at kigge på Klan tappen, giver ikke et rigtigt billede af hvilke hold der er.

Vi har dygtige spiller i landet, men lysten til mere fra de fleste af spilleren er der bare ikke.
Lidt snydt da jeg godt kunne tænke mig at vi havde ligeså gode og store som hold i Sverige.

De fleste hold som er gode, spiller ikke rigtigt mere, blandt andet på grund af der ikke er nogen turneringer som bliver holdt for Danske teams. (og mange gider næsten ikke spille Bo2 mere)

Jeg kunne personligt rigtigt godt tænke mig at komme til et Event i England eller Holland, men ”stemningen” er der ikke lige nu i Danmark, fra de andre spiller jeg omgiver mig med.

Men vi har en gruppe inde på facebook, hvor de fleste spiller som er aktive i competitve er inde, og kan sætte kampe op, og høre om nogen vil scrim decerto eller what ever.


Bare rolig Duggi jeg kommer tilbage til Ghost og Xbox One.. mener også at flere af de andre gør! vi gider bare ikke Blops 2 :P
hamdenfede
Niveau 5
 
Indlæg: 968
By: Nykøbing Falster


Re: Competitive miljø er det interessant?

Indlægaf Mitzurugi » 2. okt 2013 23:17

Da Senzai skrev:Jeg har primært en Fighting Game baggrund og da jeg var yngre var kompetitivt spil det fedeste, og mine 14.000+ online kampe i Dead or Alive 4 siger vist også en del. Dertil skal lægges en grotesk mængde Tekken og mange, mange timer fordelt på Ultimate Mortal Kombat 3 og Marvel vs. Capcom 2
Et spil som ShadowRun derimod er der langt mere spil i. Jeg har ikke spillet det i klan, men jeg spillede det meget med den samme gruppe af spillere (Badabing, Fletch, BoomBoom, GhostReptile, SE MUD, osv), hvor vi spillede mange private matches, og det var rigtigt fedt. ShadowRun har også meget spil i sig med en overflod af muligheder i gameplay´et, samtidigt med en virkeligt god balance. Jeg har selv spillet i klan på gamebattles i GRAW, og det spil var virkeligt en-dimensionelt og kedeligt.

Here we go again... Lige meget hvilken tråd det er handler dine indlæg om dine DoA4 dage eller ShadowRun ;-)
Jeg ville mægtig gerne besvare trådens spørgsmål hvis ikke det var lavet af Duggi, som kun gør det for at skabe opmærksomhed omkring hans videoer [-X
Billede
Mitzurugi
Niveau 7
 
Indlæg: 5180


Næste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 16 gæster