Xboxlife forum

Hvilket spil definerede Xbox 360?

Generelt snak om spil til Xbox & Xbox360.

Hvilket spil definerede Xbox 360?

Indlægaf Dirty Harry » 21. aug 2013 18:52

Xbox 360 står snart med afløser; Nemlig Xbox One. Siden December 2005 har du og jeg, kæmpet os fra Mombasas's gader til fjerne galakser, slagtet orker i hobevis og blevet Archmage af hele universet. Hvilket spil mener du har defineret hvad Xbox 360 er, og vil stå som eksempel for fremtiden?

Personligt vil jeg sige at mange af de spil der kom ud i år 2007 står som nogle af de bedste vi har set indtil videre. Spil som Halo 3 der afsluttede Bungies Halo historie, Assassin's Creed som bragte Korstogene til live, Call of Duty 4: Modern Warfare som satte en ny standard for First-Person-Shooters.
Dirty Harry
Niveau 7
 
Indlæg: 2433


Re: Hvilket spil definerede Xbox 360?

Indlægaf TU I Raven » 21. aug 2013 19:06

Personligt vil det være det første møde med Marcus Fenix i det første gears of war.
TU I Raven
Niveau 4
 
Indlæg: 616


Re: Hvilket spil definerede Xbox 360?

Indlægaf Rahbek » 21. aug 2013 20:54

Jeg vil klart sige GeoW. Jeg kan ikke tænke xbox uden at sæt dem sammen.

Honorable mention; Halo 3
Billede
Rahbek
Niveau 6
 
Indlæg: 1905


Re: Hvilket spil definerede Xbox 360?

Indlægaf tue69 » 21. aug 2013 20:55

Gears of War, uden tvivl.

Som Rahbek er jeg enig med Halo 3 - Viva Pinata står af en eller anden grund også meget klart i min hukommelse.
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Re: Hvilket spil definerede Xbox 360?

Indlægaf IkkNico » 21. aug 2013 21:07

Gears of War ... fantastisk spil med masser af tab-kæben-øjeblikke og en konsolsælger.



Synd at ingen af fortsættelserne kunne leve op til den første
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: Hvilket spil definerede Xbox 360?

Indlægaf Da Senzai » 21. aug 2013 21:19

Gears of War selvfølgelig.

Personligt for mig, så var Xbox 360 første gang jeg stiftede bekendtskab med online gaming.

Derfor for mig, så er Xbox 360 defineret af de bedste online titler, jeg spillede i første halvdel af maskinens levetid.

Shadowrun, Chromehounds, Full Auto og Dead or Alive 4. Det er de titler jeg har brugt mest tid på online, og samtidigt dem, jeg har haft det sjovest.

Hver især er de fantatiske spil, men også på grund af de personligheder jeg har spillet både mig og mod.
Billede
Da Senzai
Niveau 8
 
Indlæg: 9374
By: København


Re: Hvilket spil definerede Xbox 360?

Indlægaf Ink129 » 22. aug 2013 12:07

Jeg er heller ikke mere original end at måtte sige Gears of War. Dog vil jeg personligt også nævne Mass Effect-serien, selvom det også kom til PC og endnu senere PS3. Af en eller anden grund vil den serie (i hvert fald denne første trilogi) altid stå i Xboxens tegn for mig. Gud, hvor jeg elsker de spil!

Og Alan Wake for dælen da. Super titel!
Whenever you are feeling blue, jaded and down on your luck, just remember: even the Pope poops!
Ink129
Niveau 6
 
Indlæg: 1306


Re: Hvilket spil definerede Xbox 360?

Indlægaf Mysticurse » 22. aug 2013 12:21

Jeg holder på Dead Space 1 på 1. pladsen, Mass Effect på 2. pladsen og sidst men ikke mindst GOW.... Af alle 3 elsker jeg sku hele serien der er blevet lavet :D
Selv om dette spil ikke har været det der har gjort mest for mig, kan jeg heller ikke lade være med at tænke på NFS MW (det gamle selvf. ;)) Xbox 360 var den første konsol jeg nogensinde kom til at eje, og det var sammen med spillet NFS: MW, derfor skal det også lige med på listen :P
"Am I classified as human?? - Negative, I am a meat-popsicle"
Det spiller jeg for tiden: No Man's Sky, Subnautica, Diablo 3 RoS, Minecraft, Dead Space, Dead Space 2 og Dead Space 3.
Add mig hvis i har lyst til at spille noget af det, men skriv lige en besked, så jeg ved du/i er herfra ;-)
Mysticurse
Niveau 5
 
Indlæg: 1130
By: Sønderborg


Re: Hvilket spil definerede Xbox 360?

Indlægaf hazsdk » 22. aug 2013 12:50

Fallout - både 3 og New Vegas - har helt klart lagt flest timer der.

Men GTV IV var grunden til jeg købte xboxen og GTA V er nok det sidste jeg køber :)
hazsdk
Niveau 0
 
Indlæg: 23


Re: Hvilket spil definerede Xbox 360?

Indlægaf kolyzer » 22. aug 2013 13:00

Uden tvivl Mass Effect serien :)
Billede
kolyzer
Niveau 3
 
Indlæg: 265


Re: Hvilket spil definerede Xbox 360?

Indlægaf Spankey103 » 22. aug 2013 13:26

Helt klart Halo 3 og Gears of War :-) Så kom Call of Duty og ødelagde det hele :-P
Spankey103
Niveau 7
 
Indlæg: 2915
By: Grenaa


Re: Hvilket spil definerede Xbox 360?

Indlægaf Zt3pH » 22. aug 2013 13:41

Må også tilsutte mig Gears koret - Det var off the hook især det første spil!
Ja så var der de episke rollespil: Oblivion, Mass effect og ikke mindst Skyrim.

Men spil som Rockstars table tennis, Condemned og Red dead redemption står også rigtig højt på min liste.

Dog er de spil som jeg har haft det ubestridt sjovest med på denne genration helt klar L4D og L4D2 - de var simpelthen fantastiske! Mega mange timer af uforbeholdent multiplayer sjov :)
Winners never quit, Quitters never win...
Zt3pH
Niveau 7
 
Indlæg: 2723


Re: Hvilket spil definerede Xbox 360?

Indlægaf Michelve » 23. aug 2013 10:12

for mig gears, selvom jeg først fik min xbox sidste år......er også stadigvæk en af de eneste spil jeg har spillet færdig-

syntes ikke at multiplatform spil kan definere xbox 360
Michelve
Niveau 6
 
Indlæg: 1534
By: randers


Re: Hvilket spil definerede Xbox 360?

Indlægaf ALIE » 23. aug 2013 17:17

Castle Crashers, Mass Effect, Condemned, Alan Awake. Gears, Halo, Braid... Avatar the burning earth :lol:
multiplatform GTA, Deus EX, Far Cry 3, Tomb Raider 2013, Read Dead. Bioshock, Bioshock infinite, Oblivion nok mere ind Skyrim, men det var nok bare tidspunktet det udkom, der går det. Batman Arkham Asylum, Borderlands, Bad Company, Mirror’s Edge, Burnout: Paradise synd deres Need For Speed Fokus holder dem væk, selv om formlen virker som den samme, når de ikke Paradise til sokkeholderne. Dragon Age: Origins,
Billede
ALIE
Niveau 7
 
Indlæg: 5030


Re: Hvilket spil definerede Xbox 360?

Indlægaf makta » 24. aug 2013 19:56

Gears of War og Alan Wake - hands-down
makta
Niveau 7
 
Indlæg: 2183


Næste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 10 gæster