Xboxlife forum

Xbox One eller PS4?

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Hvilken konsol vælger du?

Xbox One
368
55%
Playstation 4
179
27%
Begge
92
14%
Ingen af dem
27
4%
 
Afgivne stemmer : 666

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Cena » 25. jun 2013 21:20

CaptainKicker skrev:Phew, fik nu bekræftet at jeg ikke skal have PS4. Den controller ser stadig for lille ud, ift. mine præferencer. Xbox controlleren har bare den rette størrelse, og det kan der ikke laves om på. Samt Analogernes placering er heeelt forkert for mig. Tak!


Analogerne og triggerne er en af grundene til jeg virkelig overvejer om det skal være ps næste gang.
PS3 controlleren var for mig håbløs. Det med at mine tomler skulle sidde så tæt virkede bare ikke mig. Controlleren var for lille - ja jeg brød mig generelt slet ikke om den. Jeg elsker virkelig Xbox 360 controlleren og vil savne den noget så grusomt hvis jeg skifter til ps.
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 5325
By: You can't see me!


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Slimjay DK » 25. jun 2013 21:21

Hvis man skal læse hvad Respawn.com selv siger omkring Titanfall og brugen af Xbox live Cloud, så lyder det ikke som om at muligheden for det samme spil kommer til PS4.

http://www.ign.com/articles/2013/06/25/ ... d-benefits

Men hvem ved :)
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf EvilNinjaMoby » 25. jun 2013 21:22

Buktu skrev:Jeg glæder mig bare til rent faktisk at prøve og få den nye controller i hånden, så jeg rent faktisk kan danne mig en mening om den. Jeg er absolut heller ikke glad for DS3 controlleren, den er en kæmpe stopklods i forhold til at eje en PS3 for mig. Men når man ikke læser andet end ros, uanset kilde, så bliver jeg da i hvert fald nysgerrig efter at se om det passer. Og det er edderdælme svært at finde ud af fra et billede. Jeg har da i hvert fald tænkt mig at forholde mig positiv og åbent indtil jeg rent faktisk har et grundlag at bedømme den på :)

Pudsigt nok, så har jeg nøjagtig samme tilgang til dette - kunne ikke drømme om at afskrive noget førend jeg selv har prøvet det... Derfor hedder det heller ikke Xbox One eller PS4 her i huset, men indtil videre: og... :)
EvilNinjaMoby
Moderator
 
Indlæg: 5814


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf CaptainKicker » 25. jun 2013 21:23

tue69 skrev:Jeg tror pointen ligger i, at Sony har flere esser i ærmet, idet der er flere titler, som ikke er offentliggjort.

Af de offentliggjorte titler har jeg heller ikke nogen Wauw-oplevelser. Killzone serien har jeg prøvet, og det sagde mig intet, Knack har jeg intet forhold til, bilspil siger mig intet og The Order mangler jeg noget gameplay fra. Men når/hvis Naughty Dog kommer på banen, så er jeg klar.

Indtil da lever jeg fint med multiplatform spil, også selvom de skulle ende med at blive grafisk ens med Xbox One.



Ahh okay. Well, nu må vi se. Igen, det skal virkelig være nogen vilde esser, hvis det skal overbevise mig. Indtil videre ser Xbox One kataloget bedre ud, da Heavy Rain, Disgaea spillene (som dog er portet til Vita) & Uncharted er de eneste spil jeg lige sådan kan sige, er det værd at eje PS for.

Ellers har jeg min Vita hvor jeg kan nuppe cross-titlerne. Fik lige hentet det nye Sly-spil i dag!
CaptainKicker
Moderator
 
Indlæg: 10813
By: Silkeborg


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf tue69 » 25. jun 2013 21:23

Slimjay DK skrev:Hvis man skal læse hvad Respawn.com selv siger omkring Titanfall og brugen af Xbox live Cloud, så lyder det ikke som om at muligheden for det samme spil kommer til PS4.

http://www.ign.com/articles/2013/06/25/ ... d-benefits

Men hvem ved :)


Det er vel ret beset ikke anderledes, end at man laver konsolekslusivt indhold. Jeg satser nu heller ikke mine penge på en PS4-udgivelse af Titanfall, men det er så heller ikke en af de titler jeg sådan for alvor følger.
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Slimjay DK » 25. jun 2013 21:27

Omkring spil, så har jeg det lidt som Tue. Naughty dog og Uncharted var grunden til at jeg i sin tid købte en PS3, skulle Naughty dog melde sig på banen inden launch med en omgang Uncharted 4, så kunne valget meget nemt blive en PS4, men hvis jeg kigger på de titler der er meldt ud nu og gerne vil have en konsol på launch, så er det Xbox One der trækker mest i mig.
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Cena » 25. jun 2013 21:32

Slimjay DK skrev:Omkring spil, så har jeg det lidt som Tue. Naughty dog og Uncharted var grunden til at jeg i sin tid købte en PS3, skulle Naughty dog melde sig på banen inden launch med en omgang Uncharted 4, så kunne valget meget nemt blive en PS4, men hvis jeg kigger på de titler der er meldt ud nu og gerne vil have en konsol på launch, så er det Xbox One der trækker mest i mig.


For mig er den sku svær mht eksklusiverne. Har aldrig rigtig prøvet uncharted men det og god og war er det der ser mest spændende ud. Men forza serien er også et af dem jeg meget nødigt vil undvære!
Godt beslutningen først skal træffes om nogle måneder.
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 5325
By: You can't see me!


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf tue69 » 25. jun 2013 21:33

Det værste er dog, at jeg endnu ikke har spillet nogle af de Uncharted titler, så bliver nødt til at købe det der Gaikai... Fesent!!
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Slimjay DK » 25. jun 2013 21:34

The Last Of Us er også en perle og jeg har kun spillet ca. 2 timer på det indtil nu :) Hvilket egentlig minder mig om at jeg vil gå ind og fortsætte, har jo en masse spil der skal spilles inden næste generation :)
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Slimjay DK » 25. jun 2013 21:35

tue69 skrev:Det værste er dog, at jeg endnu ikke har spillet nogle af de Uncharted titler, så bliver nødt til at købe det der Gaikai... Fesent!!


Det er en skam, for det er klasse spil :) og Heavy Rain er også en god oplevelse 8)

Du er jo slet ikke klar til en ny generation af konsoller 8)
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf tue69 » 25. jun 2013 21:37

Slimjay DK skrev:
tue69 skrev:Det værste er dog, at jeg endnu ikke har spillet nogle af de Uncharted titler, så bliver nødt til at købe det der Gaikai... Fesent!!


Det er en skam, for det er klasse spil :) og Heavy Rain er også en god oplevelse 8)

Du er jo slet ikke klar til en ny generation af konsoller 8)


Nej, det har jeg aldrig nogensinde været :D Jeg savner min Gamecube.
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Cena » 25. jun 2013 21:38

Slimjay DK skrev:
tue69 skrev:Det værste er dog, at jeg endnu ikke har spillet nogle af de Uncharted titler, så bliver nødt til at købe det der Gaikai... Fesent!!


Det er en skam, for det er klasse spil :) og Heavy Rain er også en god oplevelse 8)

Du er jo slet ikke klar til en ny generation af konsoller 8)


Uncharted er meget lig og faktisk lige så godt som Tomb Raider ikke?
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 5325
By: You can't see me!


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf EvilNinjaMoby » 25. jun 2013 21:45

Cena skrev:Uncharted er meget lig og faktisk lige så godt som Tomb Raider ikke?

Jeg synes Uncharted-serien er rigtig fin, og synes også, at den har overhalet TR, særligt på selve historien i spillene... Synes dog også at 2013-genfortolkningen af TR var god.

Uncharted, Heavy Rain og InFamous var de primære grunde til at jeg genanskaffede mig en PS3. Og så lige MGS 4...
EvilNinjaMoby
Moderator
 
Indlæg: 5814


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf UnrealPirate » 25. jun 2013 21:48

Har selv holdt af PlayStation siden 95/96 og jeg har altid holdt meget af controlleren. Kan godt forstå argumenterne fra Jer ang. hvilken controller der er den bedste osv., vi har jo alle nogle præferencer. Jeg har i mine lidt over 20 år som gamer, prøvet alle Nintendo, Sony og MS konsoller. Jeg kan lide dem alle, så det med controller valg, gør mig ikke så meget.

Pt. for mig hedder det PS4 når den kommer. Det er den maskine jeg skal have alle de lækre spil på som vi så til E3, og jeg ser MEGET frem til at spille dem. Jeg har dog også, som jeg nok har skrevet en hel del gange før, stadig min pre-order på Xbox One day one edition, og den beholder jeg også indtil videre. For mig er det kun Forza, Halo, PGR, Killer Instinct og diverse eksklusive titler som jeg er ude efter. Den eneste grund til at jeg stadig er interesseret i X1 er fordi de droppede deres DRM ting, dog så er jeg lidt bekymret for at MS, og måske endda Sony en eller anden dag, langsomt prøver at få det indført. Se bare eks. et spil som Destiny. Pisse fedt spil og som tilmed er fra det højtelskede Bungie, det kræver som jeg kan forstå det en internet forbindelse for at kunne spille det.

Anyways. Jeg HÅBER at MS snart får fyret ham Don Mattrick og får ansat nogen PR folk der har bestået fagprøven og fortæller mig HVORFOR jeg skal have en Xbox. Fortæller mig at den kan noget jeg bare ikke kan leve uden. Sagen er den, at køber jeg ikke X1 på launch og får jeg den der følelse "Du kan leve uden" og at jeg ikke behøver at spille MS titler, så får jeg den aldrig købt. Så sagt på en anden måde, køber jeg den ikke på launch, udkommer der et Halo spil (elsker Halo) og jeg stadig ikke føler jeg skal have den, ja, så er det sket for mig og Xbox. Desværre...
"It's good to play together", so "Jump in" 'cause "It's more fun on Xbox One"!
UnrealPirate
Niveau 4
 
Indlæg: 602
By: Sønderborg


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Shooter DK » 25. jun 2013 21:48

Jeg har besluttet mig for i denne generation at købe en ps4 til at starte med. Så hvis der kommer et spil jeg bare må eje køber jeg xbox one, men lige nu kan jeg ikke se hvad det skal skulle være. Lige nu kan jeg ærgre mig over at jeg kun har en xbox360 hvor næsten alle de spil jeg kan lig er multiplatform og alle de fede eksklusive er ovre hos sony bl.a. beyond two souls, heavy rain, last of us.
Sony KDL50W805BBN
Sony HT-CT770
Sony PS4 2TB
Xbox One 500GB
Turtle Beach Ear Force PX4
Vision PC S4368
Samsung galaxy S4 (4G)
Shooter DK
Niveau 7
 
Indlæg: 2012


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 12 gæster

cron