Xboxlife forum

Xbox One-tråden

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Re: Xbox One-tråden

Indlægaf TerrificFalcon » 24. jun 2013 15:56

Annxii skrev:
TerrificFalcon skrev:Tak for info - det lyder meget godt, at de har fået datatransfer med som en del af Play&Charge-kittets opgave denne her gang. Jeg fungerer seriøst ikke med en trådløs controller i hånden.

hvorfor ikke det?


3 frames lag. Jeg ved godt, at det er fesent, men jeg synes, at det hele bliver væsentligt mindre præcist og on-point med en trådløs controller. Jeg kan ikke ramme ting, jeg misser just frames, etc. Det blev diskuteret i stor stil til EM i SoulCalibur V, og jeg kan huske at der blev sagt følgende: "med en trådløs controller er jeg tre frames dårligere end ellers, og det er syv frames dårligere end jeg har lyst til at være". Det kan jeg nikke genkendende til.

Derudover synes jeg, at den med ledning (til Xbox 360, ganske vidst) passer bedre i hånden (der er ikke noget, som forhindrer mig i at flette fingre med mig selv), har en mere passende vægt og så bliver den ikke vægt.

Al respekt for at folk synes, at trådløse controllere er fedt, men jeg sidder i en stol, ikke specielt langt fra min monitor, når jeg spiller - det er nok noget andet, når smider sig i en sofa. Ikke desto mindre synes jeg ikke, at jeg får noget positivt ud af en trådløs controller, men til gengæld får jeg ~3 frames lag, som jeg ikke har lyst til at have.
TerrificFalcon
Niveau 7
 
Indlæg: 5741


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf CaptainKicker » 24. jun 2013 19:10

Øv for Sony-folket (aka Playstation fanboys - bare pænere sagt). Snart endnu et argument der ikke kan bruges, hvis Microsoft ændre mening her også.

http://www.xbox360achievements.org/news ... shing.html
CaptainKicker
Moderator
 
Indlæg: 10813
By: Silkeborg


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Elgaard » 24. jun 2013 19:18

CaptainKicker skrev:Øv for Sony-folket. Snart endnu et argument der ikke kan bruges, hvis Microsoft ændre mening her også.

http://www.xbox360achievements.org/news ... shing.html


Hvorfor øv for Sony folket? Det påvirker jo ikke Sony. Not a single fuck was given.
Billede
Elgaard
Niveau 7
 
Indlæg: 2000
By: Randers


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf CaptainKicker » 24. jun 2013 19:20

Ser ud til at der er fare for Kinect ikke kan være connected hele tiden.

http://www.oxm.co.uk/56914/new-us-bill- ... onnection/
CaptainKicker
Moderator
 
Indlæg: 10813
By: Silkeborg


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf JanR » 24. jun 2013 19:21

CaptainKicker skrev:Øv for Sony-folket. Snart endnu et argument der ikke kan bruges, hvis Microsoft ændre mening her også.

http://www.xbox360achievements.org/news ... shing.html


Endnu mere damage control fra Microsoft, efter at skaden allerede er sket.
De fleste indie-udviklere er allerede smuttet over til Sony, hvor de har mere frihed og medansvar. Læs mere hos Wired.

Nu mangler Microsoft bare at fjerne deres kæmpe Live-paywall fra udviklerne, så de ikke skal af med en mindre formue når et spil skal patches.

Elgaard skrev:Hvorfor øv for Sony folket? Det påvirker jo ikke Sony. Not a single fuck was given.


+1
Billede
JanR
Niveau 2
 
Indlæg: 116


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf TerrificFalcon » 24. jun 2013 19:23

Elgaard skrev:
CaptainKicker skrev:Øv for Sony-folket. Snart endnu et argument der ikke kan bruges, hvis Microsoft ændre mening her også.

http://www.xbox360achievements.org/news ... shing.html


Hvorfor øv for Sony folket? Det påvirker jo ikke Sony. Not a single fuck was given.


Som CaptainKicker siger, fordi at Sony-folkets eneste hobby er at komme herind og trolle (PS3 has no games, you know) ;).

Spøg til side, kan vi så ikke alle sammen bare blive enige om, at det er en skidegod nyhed, hvis Microsoft gør det lettere for indie-udviklerne og gør det attraktivt for dem at udgive på begge platforme, så vi alle sammen kan spille spillene? Fedt for mig, fedt for dig.

At man siger, at det er en øv-nyhed for dem der hælder til PS4, fordi at det får Xbox One til at se bedre ud, er altså ret så småligt og minder næsten om et personangreb, frem for en saglig og sober diskussion omkring Xbox One - det må høre til i den anden tråd, ikke herinde :).
TerrificFalcon
Niveau 7
 
Indlæg: 5741


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf CaptainKicker » 24. jun 2013 19:26

Det er en RIGTIG god nyhed, og det var egentlig bare lige for at prikke til dem der igen og igen, får Xbox One til at være dårligere end den egentlig er. Men det skal man nok ikke tage så hårdt på vej. ;)

I øvrigt, hvis det med Kinect er sandt, kan det vel ske, at Kinect slet ikke bliver bundled - hvilket vil betyde billigere priser. Kan være derfor at Microsoft ikke har lavet nogen bundles udover Day One Edition, da man vidste dette kunne ske?
CaptainKicker
Moderator
 
Indlæg: 10813
By: Silkeborg


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf JanR » 24. jun 2013 19:31

CaptainKicker skrev:Det er en RIGTIG god nyhed, og det var egentlig bare lige for at prikke til dem der igen og igen, får Xbox One til at være dårligere end den egentlig er.


Folk får ikke Xbox One til at se dårligere ud, end den er - det klarer den udmærket selv.
Tilgengæld skriver folk herinde, når der er for meget røvslikkeri, og ensidig debat.

OT: Jeg forstår slet ikke hvorfor Kinect absolut SKAL være tilsluttet, før konsollen virker.
Det giver ingen mening overhovedet. De kan jo bare inkludere Kinect 2 alligevel, og så kan man få en besked på skærmen, hvis et spil kræver at det er sat til.
Billede
JanR
Niveau 2
 
Indlæg: 116


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf EvilNinjaMoby » 24. jun 2013 19:37

TerrificFalcon skrev:At man siger, at det er en øv-nyhed for dem der hælder til PS4, fordi at det får Xbox One til at se bedre ud, er altså ret så småligt og minder næsten om et personangreb, frem for en saglig og sober diskussion omkring Xbox One - det må høre til i den anden tråd, ikke herinde :).

Nemlig... :)

Og dybest set, så er det jo bare lidt infantilt når folk føler et behov for at give igen og igen - er folk bange for at de er på den forkerte vogn, siden det synes nogen så magtpåliggende at forsvare whatever konsol man skal have!? Ja, jeg undrer mig, mens jeg samtidig nyder alle de informationer folk bringer frem i dagens lys... Om BEGGE konsoller.
EvilNinjaMoby
Moderator
 
Indlæg: 5814


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf TerrificFalcon » 24. jun 2013 19:39

JanR skrev:
CaptainKicker skrev:Det er en RIGTIG god nyhed, og det var egentlig bare lige for at prikke til dem der igen og igen, får Xbox One til at være dårligere end den egentlig er.


Folk får ikke Xbox One til at se dårligere ud, end den er - det klarer den udmærket selv.
Tilgengæld skriver folk herinde, når der er for meget røvslikkeri, og ensidig debat.

OT: Jeg forstår slet ikke hvorfor Kinect absolut SKAL være tilsluttet, før konsollen virker.
Det giver ingen mening overhovedet. De kan jo bare inkludere Kinect 2 alligevel, og så kan man få en besked på skærmen, hvis et spil kræver at det er sat til.


Tror ikke ligefrem at Xbox One selv formår at se dårligere ud, end den er :). Den formår vel selv at se lige præcist så dårlig/god ud, som den er?
Ensidig debat og røvslikkeri - makker, du er på et Xbox-orienteret forum. Det er meget naturligt, og jeg håber forhåbentlig ikke, at du eller nogen som helst andet person opfatter det som deres "pligt" at rydde op i debatten og komme og argumentere stærkt for den anden side (dermed ikke sagt, at folk ikke er velkomne til det - det er de i hvert fald, I mine øjne, så længe debatten holdes på et seriøst og sobert niveau. Der er ingen, som har lyst til at se alle trådene udvikle sig til grine-smileyer og "du er dum!" "nej du er dum!").

OT: Det har vel noget at gøre med stemme-genkendelse og så videre, men det burde jo heller ikke gøre det til et decideret krav at Kinect var sluttet til. Konsollen har jo stadigvæk en tænd/sluk-knap, og det er forhåbentligt stadigvæk muligt at navigere dashboardet med en controller. Din løsning ville faktisk, i mine øjne, være ret god. Mht. at man kan slukke kameraet, er det så bekræftet, at man absolut skal tænde det igen, lige så snart Xbox'en tændes?
TerrificFalcon
Niveau 7
 
Indlæg: 5741


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf CaptainKicker » 24. jun 2013 19:43

Hvis man ikke kan lide Xbox One, så undre jeg mig over hvad man laver i sådan en tråd som denne - man kan vel ikke forvente andet en Xbox-opbakning. Men af samme grund jeg ikke befinder mig i PS4 tråde på pslife.

Anyway, min kommentar skal nok bare anses som jeg nævnte, et prik til dem som igen og igen brugte DRM som en begrundelse for hvor lort Xbox One var, til det nu er Kinect og Indie der er grunden.

Oh well, internet.

TerrificFalcon skrev:Mht. at man kan slukke kameraet, er det så bekræftet, at man absolut skal tænde det igen, lige så snart Xbox'en tændes?


Som jeg forstod det, kan man slå kameraet HELT fra under settings, og så er det sådan det er, til du selv ændre det.
CaptainKicker
Moderator
 
Indlæg: 10813
By: Silkeborg


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf EvilNinjaMoby » 24. jun 2013 19:52

CaptainKicker skrev:Hvis man ikke kan lide Xbox One, så undre jeg mig over hvad man laver i sådan en tråd som denne - man kan vel ikke forvente andet en Xbox-opbakning. Men af samme grund jeg ikke befinder mig i PS4 tråde på pslife.

Folk kan vel interessere sig for flere konsoller - og ikke synes at alt er fryd og gammen ved hverken den ene eller den anden konsol. Og det skal folk vel have lov at debattere...? Det er tydeligt, at debatten er sort/hvid for nogen, men det er den altså ikke for alle...

Hvis man overhovedet intet kan lide ved Xbox One, så kan du da have lidt ret, så er der jo ingen grund til kigge herind, hvis formålet kun er at piske en stemning op - men jeg synes der er mange som bidrager med en vis nuancering, som gavner debatten. Og det skal folk da endelig gøre, ellers bliver det da så kedeligt...
EvilNinjaMoby
Moderator
 
Indlæg: 5814


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf CaptainKicker » 24. jun 2013 19:57

EvilNinjaMoby skrev:
CaptainKicker skrev:Hvis man ikke kan lide Xbox One, så undre jeg mig over hvad man laver i sådan en tråd som denne - man kan vel ikke forvente andet en Xbox-opbakning. Men af samme grund jeg ikke befinder mig i PS4 tråde på pslife.

Folk kan vel interessere sig for flere konsoller - og ikke synes at alt er fryd og gammen ved hverken den ene eller den anden konsol. Og det skal folk vel have lov at debattere...? Det er tydeligt, at debatten er sort/hvid for nogen, men det er den altså ikke for alle...

Hvis man overhovedet intet kan lide ved Xbox One, så kan du da have lidt ret, så er der jo ingen grund til kigge herind, hvis formålet kun er at piske en stemning op - men jeg synes der er mange som bidrager med en vis nuancering, som gavner debatten. Og det skal folk da endelig gøre, ellers bliver det da så kedeligt...


Selvfølgelig må man debattere. Men det tager lidt af glæden ud af Xbox One, at vi gentagende gange skal se links om hvor meget bedre det er på PS4. Jeg kan ikke finde bare 10 sider, hvor det har været positiv snak, eller hvor emnet faktisk har været pro-Xbox. Det er klart, at folk skal have lov til at ytre sig om maskinen, men det er bare trættende i længden. Jeg går hellere ikke på PSlife, og skriver om hvor meget bedre Xbox One er, da jeg synes de skal have lov til at glæde sig i fred. (Hence, hvorfor jeg er meget aktiv i de her tråde - da jeg glæder mig)

Det er bare min mening. :)
CaptainKicker
Moderator
 
Indlæg: 10813
By: Silkeborg


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf JanR » 24. jun 2013 20:11

TerrificFalcon skrev:Tror ikke ligefrem at Xbox One selv formår at se dårligere ud, end den er :). Den formår vel selv at se lige præcist så dårlig/god ud, som den er?


Den har lovet masser af fantastiske ting (Microsoft), som så alligevel viser sig at være at være noget andet i virkeligheden.
Family sharing, hvor man kunne dele hele sit spilkatalog med 10 fremmede mennesker, viser sig bare at være tidsbegrænsede demoer af fulde spil, som PS3 har haft i årevis. Så kan man spille op til en times tid, hvorefter man skal købe adgang til hele spillet, og ens fremskridt.

Det benægter de først, men så bliver det bekræftet igen.
Sådanne ting er sket siden maj, hvor Microsoft har været fuldstændigt ligeglade med feedback fra forbrugerne, og først har valgt at ændre nogle af beslutningerne når de har kunnet mærke det økonomisk (forudbestillinger).

TerrificFalcon skrev:Ensidig debat og røvslikkeri - makker, du er på et Xbox-orienteret forum. Det er meget naturligt, og jeg håber forhåbentlig ikke, at du eller nogen som helst andet person opfatter det som deres "pligt" at rydde op i debatten og komme og argumentere stærkt for den anden side (dermed ikke sagt, at folk ikke er velkomne til det - det er de i hvert fald, I mine øjne, så længe debatten holdes på et seriøst og sobert niveau. Der er ingen, som har lyst til at se alle trådene udvikle sig til grine-smileyer og "du er dum!" "nej du er dum!").


Er det naturligt at man ikke forholder sig til virkeligheden på et Xbox-forum, og ikke laver andet end at rygklappe hinanden (taler ikke om dig, men generelt) og Microsoft? Jeg savner bare en lidt mere nuanceret debat, og at man stiller spørgsmåltegn ved de negative ting og funktioner - i stedet for blot at acceptere hvad som helst.
Og selv om man ikke skal have en Xbox One selv, kan man godt følge med alligevel, og stille spørgsmåltegn til nogle af tingene.

TerrificFalcon skrev:OT: Det har vel noget at gøre med stemme-genkendelse og så videre, men det burde jo heller ikke gøre det til et decideret krav at Kinect var sluttet til. Konsollen har jo stadigvæk en tænd/sluk-knap, og det er forhåbentligt stadigvæk muligt at navigere dashboardet med en controller. Din løsning ville faktisk, i mine øjne, være ret god. Mht. at man kan slukke kameraet, er det så bekræftet, at man absolut skal tænde det igen, lige så snart Xbox'en tændes?


Det er som om at Microsoft bare vil gøre det sværere for sig selv.
De kan sørge for at Kinect 2 automatisk følger med enhver Xbox One, og samtidig gøre det valgfrit om man vil have det slået til.
På den måde vil de få mange mennesker tilbage i folden igen, uden at de skal gå på kompromis med nye spiloplevelser, da Kinect blot kan være obligatorisk for de spil som kræver det.

CaptainKicker skrev:Hvis man ikke kan lide Xbox One, så undre jeg mig over hvad man laver i sådan en tråd som denne - man kan vel ikke forvente andet en Xbox-opbakning. Men af samme grund jeg ikke befinder mig i PS4 tråde på pslife.

Anyway, min kommentar skal nok bare anses som jeg nævnte, et prik til dem som igen og igen brugte DRM som en begrundelse for hvor lort Xbox One var, til det nu er Kinect og Indie der er grunden.

Oh well, internet.


Jo, man kan forvente sund fornuft, og lidt kritisk tænkning.
Jeg er herinde for at læse om konkrete ting vedrørende Xbox One, og ikke Joseph Goebbels retorik.

Og det har ikke været én specifik ting, som har gjort Xbox One til noget "lort" som du udtrykker det - men hele pakken, og derfor at så få mennesker har forudbestilt den. Det siger sig selv.

Men jeg er da glad på jeres vegne, og at de har fjernet nogle af de negative ting. De skulle bare ikke have fjernet én god ting, per to dårlige som de har fjernet.
De to ting hører ikke nødvendigvis sammen, som de så gerne vil have det til at lyde som om.
Billede
JanR
Niveau 2
 
Indlæg: 116


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf torniel » 24. jun 2013 20:50

JanR skrev:Det er som om at Microsoft bare vil gøre det sværere for sig selv.
De kan sørge for at Kinect 2 automatisk følger med enhver Xbox One, og samtidig gøre det valgfrit om man vil have det slået til.
På den måde vil de få mange mennesker tilbage i folden igen, uden at de skal gå på kompromis med nye spiloplevelser, da Kinect blot kan være obligatorisk for de spil som kræver det.


Ja, det er uforståeligt at de ikke har taget ved lære at hele Windows8-affæren, hvor de nu tillader at man starter direkte op på skrivebordet og genindfører en startknap i Windows8.1. Valgfrihed, tak (og jeg er endda glad for Mac...).
torniel
Niveau 2
 
Indlæg: 175


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 25 gæster