Xboxlife forum

Kinect 2.0

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Kinect 2.0

Indlægaf CaptainKicker » 22. jun 2013 23:25

Jeg er altså rimelig spændt på Kinect 2.0, og det vil jeg gerne indrømme. Personligt, syntes jeg at spil som Kinect Sports 1 og 2, var god underholdning i selskab med et par venner, og selv folk jeg kender, som normalt ikke spiller, fandt Kinect meget spændende og underholdende.

Med de seneste opgraderinger, kan vi se frem til et Kinect, der fungere i mindre rum, og som opfanger lyd meget bedre end før. Samtidig kan det spotte hvem der sidder med hvilken controller, så den ikke tager fejl af Player 1 og Player 2.

Her er eksempler der er blevet forklaret, om hvorvidt Kinect kan bruges i forhold til gameplay. Det her er ren og skær oversætning af hvad der er blevet sagt af udviklere og folk hos Microsoft.

Hvis ønskes kan man blandt andet;

I RPG spil, bruge ansigtsudtryk i form af interaktion med andre. Dvs. sidder du og smiler, så hilser folk pænt, og smiler tilbage. Ser du sur ud, så undgår folk dig. Du kan vinke til en købmand, og måske score en god deal pga. din høflighed.

I Horror-spil, vil Kinect kunne regne hjerteslag ud, og se om du er bange eller udviser frygt, og måske pudse mere på dig. Eller... Hvis du sidder med lidt tough-guy attitude, så kan spillet gå hårdere til dig.

i Sports-spil, kan du påvirke dommeren, og motivere dine spillere, ved at hhv. protestere mod kendelser eller juble/rose et mål eller en aflevering.

I Krigsspil og andre strategiske spil, vil man kunne give kommandoer, og styre sit hold lidt a lá EndWar.

Samtidig er der også spil der har et par features.. Her i blandt;

Dead Rising 3;
Zombier ville kunne høre dig, på baggrund af støj du laver, eller som forekommer i din stue.
Kilde: http://www.xbox.com/en-US/xbox-one/games/dead-rising-3

Call of Duty: Ghost
Taktiske stemme kommandoer.
Kilde: http://www.vg247.com/2013/05/24/xbox-on ... e-commands

Witcher 3
Stemme kommandoer til at skifte våben og spells.
Kilde: http://epdaily.tv/all/type-of/news/witc ... t-detailed
CaptainKicker
Moderator
 
Indlæg: 10813
By: Silkeborg


Re: Kinect 2.0

Indlægaf ALIE » 22. jun 2013 23:49

Glæder mig også. Lyder som 2.0 bliver den originale vision :D
Dét om Dead Rising er ny info for mig, lyder pisse fedt.
Men vil vi i DK kunne snakke med den [-o<
Billede
ALIE
Niveau 7
 
Indlæg: 5030


Re: Kinect 2.0

Indlægaf Lowlandet » 23. jun 2013 00:10

ALIE skrev:Glæder mig også. Lyder som 2.0 bliver den originale vision :D
Dét om Dead Rising er ny info for mig, lyder pisse fedt.
Men vil vi i DK kunne snakke med den [-o<


Jeg har ihvertfald deltaget 2 gange i deres tests om at indtale sætning på Dansk. :-)
Billede
Lowlandet
Niveau 7
 
Indlæg: 4582
By: Downtown, Nykøbing Falster


Re: Kinect 2.0

Indlægaf Mysticurse » 23. jun 2013 06:29

ALIE skrev:Glæder mig også. Lyder som 2.0 bliver den originale vision :D
Dét om Dead Rising er ny info for mig, lyder pisse fedt.
Men vil vi i DK kunne snakke med den [-o<

Ja den funktion i DR lyder mega fed :D

Jeg kan ikke lige finde ud af hvor det var jeg hørte/læste det, så hæng mig venligst ikke op på det. Men er ret sikker på jeg et sted hørte at alle de funktion Kinect kan SAMT Apps OSV skulle alt sammen komme til DK, ligesåvel som det gør i USA. Vi skulle ikke blive snydt for noget denne gang;-)
"Am I classified as human?? - Negative, I am a meat-popsicle"
Det spiller jeg for tiden: No Man's Sky, Subnautica, Diablo 3 RoS, Minecraft, Dead Space, Dead Space 2 og Dead Space 3.
Add mig hvis i har lyst til at spille noget af det, men skriv lige en besked, så jeg ved du/i er herfra ;-)
Mysticurse
Niveau 5
 
Indlæg: 1130
By: Sønderborg


Re: Kinect 2.0

Indlægaf Annxii » 23. jun 2013 09:16

ALIE skrev:Glæder mig også. Lyder som 2.0 bliver den originale vision :D
Dét om Dead Rising er ny info for mig, lyder pisse fedt.
Men vil vi i DK kunne snakke med den [-o<

Jeg tror uanset hvad vil jeg ende med at snakke engelsk til den. Det fungerer ok med den nuværende kinect men jeg tror det bliver super meget bedre! Det så meget smooth ud til præsentationen :)

Det er rigtig nice at de har fattet at vi ikke gider stå og hoppe foran skærmen hele tiden! Alt det der er blevet vist med kinect ser meget mere subtilt ud, sådan som det bør være :)
Annxii
Niveau 6
 
Indlæg: 1541


Re: Kinect 2.0

Indlægaf Rechain » 23. jun 2013 11:07

Det jeg finder mest interesant ved kinect er at kommunikere med spil :) syntes jeg er fedt!! Nok det jeg forventer allermest af i den nye generation. At udviklere putter flere tale kommandoer ind i deres spil til mange ting. Selve menuen på Xbox bruger jeg bare controller.

/Rechain
Billede
Rechain
Niveau 9
 
Indlæg: 12816
By: Kastrup


Re: Kinect 2.0

Indlægaf Baltzardo » 23. jun 2013 11:15

Kunne være man faktisk skulle prøve at bruge kinect ordentligt denne gang ;)
Add mig på friendlist
Baltzardo
Niveau 2
 
Indlæg: 194
By: Silkeborg


Re: Kinect 2.0

Indlægaf Annxii » 23. jun 2013 11:34

CaptainBaltzer skrev:Kunne være man faktisk skulle prøve at bruge kinect ordentligt denne gang ;)

jeg tror i hvert fald det ville være dumt at afskrive den udelukkende på baggrund af den nuværende kinect! Mange af de måder den nye kinect kommer til at blive brugt på kender vi sikkert slet ikke endnu :D
Annxii
Niveau 6
 
Indlæg: 1541


Re: Kinect 2.0

Indlægaf Baltzardo » 23. jun 2013 12:12

Annxii skrev:
CaptainBaltzer skrev:Kunne være man faktisk skulle prøve at bruge kinect ordentligt denne gang ;)

jeg tror i hvert fald det ville være dumt at afskrive den udelukkende på baggrund af den nuværende kinect! Mange af de måder den nye kinect kommer til at blive brugt på kender vi sikkert slet ikke endnu :D




Bliver spændende at se ihvertfald ;)
Add mig på friendlist
Baltzardo
Niveau 2
 
Indlæg: 194
By: Silkeborg


Re: Kinect 2.0

Indlægaf DrGetHigh DK » 23. jun 2013 15:23

Og så brokker folk sig over, at den er inkluderet i Xbox One pakken... Nu må de fanme komme ind i kampen altså - det lyder mega fedt! Nu skal der sku være stille når jeg spiller DR3 ellers bliver der delt ørefigner ud!! :D
..:::Created to be hated:::..
http://www.youtube.com/VultureEditing
DrGetHigh DK
Niveau 4
 
Indlæg: 638


Re: Kinect 2.0

Indlægaf ALIE » 23. jun 2013 15:31

Syndes det er sjovt folk er bange for aflytning af samtaler.
De steder man skal frygte, at blive aflyttet bliver vi nok allerede.
Plus Det er en kæmpe fordel at alle har kinect 2, da det kun kan Gøre at udviklerne tager den i brug.
Billede
ALIE
Niveau 7
 
Indlæg: 5030


Re: Kinect 2.0

Indlægaf EvilNinjaMoby » 23. jun 2013 15:39

Er der meldt noget ud om, hvor meget ambient belysning der skal være i lokalet, for at Kinect virker - nogle spil skal jo bare spilles i kulkældermørke og eneste lysudbredelse er det ens skærm og/eller projektor udbreder.
EvilNinjaMoby
Moderator
 
Indlæg: 5814


Re: Kinect 2.0

Indlægaf tue69 » 23. jun 2013 15:41

CaptainKicker skrev:I Horror-spil, vil Kinect kunne regne hjerteslag ud, og se om du er bange eller udviser frygt, og måske pudse mere på dig. Eller... Hvis du sidder med lidt tough-guy attitude, så kan spillet gå hårdere til dig.

...

Dead Rising 3;
Zombier ville kunne høre dig, på baggrund af støj du laver, eller som forekommer i din stue.
Kilde: http://www.xbox.com/en-US/xbox-one/games/dead-rising-3


Sådan noget som det her - det er altså det Kinect konceptet er skabt til. Som udpræget horror-mand, så ville jeg elske de features!
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Re: Kinect 2.0

Indlægaf o1-bennermin10 » 23. jun 2013 15:58

EvilNinjaMoby skrev:Er der meldt noget ud om, hvor meget ambient belysning der skal være i lokalet, for at Kinect virker - nogle spil skal jo bare spilles i kulkældermørke og eneste lysudbredelse er det ens skærm og/eller projektor udbreder.


Mener jeg så en video, hvor de viste at man kan spille kinect helt i mørke. Er på mobilen lige nu, så kan ikke lige finde linket til video. :-)
FIFA & Manchester United
o1-bennermin10
Niveau 3
 
Indlæg: 211
By: Slagelse/Nyrup


Re: Kinect 2.0

Indlægaf Vedel DK » 23. jun 2013 16:09

Jo den er god nok. Kinect 2.0 virker i bulder mørke da den har infrarød kamera i også. Forøvrigt kan den også se alt i modlys eller hvis der er en kraftig lyskilde der genere.Klare den også det. Så en rigtig spændene video om det. Kan desværre ikke lige huske hvor.

Forøvrigt forstår jeg heller ikke at folk har så meget imod kinect. Men for mange er forandringer eller være nytænkende tit forbundet med frygt. Og det nemmeste her i verden er jo helt sikkert at rakke ned på noget man ikke lige forstår. Lidt ligesom i den dybe middelalder ;)
Vedel DK
Niveau 0
 
Indlæg: 24


Næste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 19 gæster

cron