Xboxlife forum

Xbox One eller PS4?

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Hvilken konsol vælger du?

Xbox One
368
55%
Playstation 4
179
27%
Begge
92
14%
Ingen af dem
27
4%
 
Afgivne stemmer : 666

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf nakka » 20. jun 2013 23:51

Slimjay DK skrev:@Nakka

Du snakker godt for din sag, men du vinder bare intet herinde selvom det er en "xboxone eller PS4" tråd ... Det er lidt ligesom at hoppe på et iPhone forum og prædike om Android / Samsung Galaxy eller omvendt, der er ingen gevinst ;) Men du bestemmer jo selvfølgelig selv, hvad du vil bruge din tid på .... Men ok, du skaber en debat, så det er vel ok :)


du har 100% ret. men ligesom morten brugte masser af energi på at prædike "gode" ting om xbox, og om hvad der er ligegyldigt.. så må jeg vel også heller nævne et par ting.
men ja, dette indlæg har da gjort, jeg nok pænt trækker mig (foruden indlæg henvendt til mig).

god gaming.
nakka
Niveau 5
 
Indlæg: 1135


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Derp » 20. jun 2013 23:56

Nu er jeg selv ret ligeglad med at Xbox One har HDMI in, men rent teknisk vil det helt sikkert give Microsoft nogle fordele rent "multimediemæssigt" over Sony.
Derp
Niveau 4
 
Indlæg: 480


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf arnel925 » 21. jun 2013 00:01

nakka skrev:
arnel925 skrev:Jeg drager min konklusion ud fra det jeg har set, xbox one kan på mindre end et sekund skifte fra spil til tv fra tv til musik fra musik til internet... det vil jeg give min venstre hånd på at Playstation 4 ikke kan.


må vel heller lige vise dig denne

ser ud til du mister din venstre hånd :D

og søg lige efter "fifa hack" eller hvad tråden hed. det var noget der fyldte her på xboxlife.. mens playstation ejere bare spillede videre ;)

arnel925 skrev:Desværre ikke noget som er vist live fra SONYs side, som Microsoft gjorde ved deres press conference... men nu må vi se når de to konsoller udkommer, så kan vi tag den derfra..

og vi fandt så senere udad det var fake, og ikke kørte livetv, eller ligeså flydende. vil du selv finde wires gennemgang af dette (video med folk fra MS - hun er sød). eller skal jeg finde den til dig.

Er det live??? Nej vel. Du jo bare en PS fanboy, kan ikke tag dig seriøst. Spiller selv mest på min ps3 men overvejer lidt at skifte til Microsoft til nextgen på grund af sådan nogen som dig :)
arnel925
Niveau 5
 
Indlæg: 1153


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Meistar » 21. jun 2013 00:03

arnel925 skrev:
nakka skrev:
arnel925 skrev:Jeg drager min konklusion ud fra det jeg har set, xbox one kan på mindre end et sekund skifte fra spil til tv fra tv til musik fra musik til internet... det vil jeg give min venstre hånd på at Playstation 4 ikke kan.


må vel heller lige vise dig denne

ser ud til du mister din venstre hånd :D

og søg lige efter "fifa hack" eller hvad tråden hed. det var noget der fyldte her på xboxlife.. mens playstation ejere bare spillede videre ;)

arnel925 skrev:Desværre ikke noget som er vist live fra SONYs side, som Microsoft gjorde ved deres press conference... men nu må vi se når de to konsoller udkommer, så kan vi tag den derfra..

og vi fandt så senere udad det var fake, og ikke kørte livetv, eller ligeså flydende. vil du selv finde wires gennemgang af dette (video med folk fra MS - hun er sød). eller skal jeg finde den til dig.

Er det live??? Nej vel. Du jo bare en PS fanboy, kan ikke tag dig seriøst. Spiller selv mest på min ps3 men overvejer lidt at skifte til Microsoft til nextgen på grund af sådan nogen som dig :)


Hold nu op.
Hvor meget har du undersøgt i det selv?

Der kan fifles så meget med ting til pressekonferencer for at det ser bedst muligt ud.
Manden kommer med et modsvar til dit. Ja nakka er fanboy så det siger spar to, men det ændrer ikke på det faktum at han argumenterer langt bedre end hvad du forsøgte at gøre før.

At en anden persons holdning kan have en effekt på hvilken konsol du køber er ret så skræmmende.
Meistar
Niveau 7
 
Indlæg: 2343
By: Los Angeles


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Slimjay DK » 21. jun 2013 00:04

Det er bestemt ikke indie spil der gør at jeg vælger en konsol fremfor en anden . Indie spil er for mig spil der spilles på en tablet, for at dræbe tiden med et eller andet når man er ude og tømme ryggen :)

Jeg er sikker på at PS4's interface virker bedst hvis man er "connected" :lol: men flot ser det ud, men der skulle jo heller ikke så meget til hvis man kigger på PS3's interface som iøvrigt har været det samme siden konsollen udkom, altså lige bortset fra menu punktet hvor man kunne installerer Linux, Det valgte de jo at fjerne i frygt for et eller andet :wink:

i dag er der 15.000 servers (virtuelle servers om i vil), hvilket bliver opgraderet til 300.000, og med de tal, ved vi at Microsoft har gjort noget ved deres backbone .. Hvad har Sony gjort ved deres backbone, for deres backbone i dag er jo ikke det stiveste, de lukker jo ned for det hele når de skal lave en update ?

Det der kunne bekymre mig er om Multiplatforms titlerne vil se meget bedre ud på PS4 end på Xbox One, eller om forskellen vil være så lidt at man ikke ser det når musikken først spiller :) kunne godt tænke mig at se noget site by site af f.eks. The Division, som jo bekendt kørte på PS4 og så blæret ud, lys effekter igennem skudhuller osv. er jo fede detaljer :D
Senest rettet af Slimjay DK 21. jun 2013 00:07, rettet i alt 1 gang.
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Derp » 21. jun 2013 00:06

Faktum er at nakka tager fejl på det punkt(ps videon viser jo netop heller ikke tv). Ligemeget hvor stor en fanboy man er og hvor meget man vender og drejer det, så er det en fordel at have HDMI in, modsat ikke at have det. Så lige på det punkt er Xbox One markant bedre end PS4.
Derp
Niveau 4
 
Indlæg: 480


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf arnel925 » 21. jun 2013 00:13

Meistar skrev:Hold nu op.
Hvor meget har du undersøgt i det selv?

Der kan fifles så meget med ting til pressekonferencer for at det ser bedst muligt ud.
Manden kommer med et modsvar til dit. Ja nakka er fanboy så det siger spar to, men det ændrer ikke på det faktum at han argumenterer langt bedre end hvad du forsøgte at gøre før.

At en anden persons holdning kan have en effekt på hvilken konsol du køber er ret så skræmmende.

Du er også PS fanboy kan se på din gamerscore... Vi nå ingen steder med denne diskussion... bare køb din ps4 og spil på den.
arnel925
Niveau 5
 
Indlæg: 1153


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf nakka » 21. jun 2013 00:19

arnel925"
Er det live??? Nej vel. Du jo bare en PS fanboy, kan ikke tag dig seriøst. Spiller selv mest på min ps3 men overvejer lidt at skifte til Microsoft til nextgen på grund af sådan nogen som dig :)[/quote]

nej det er ikke live (sikkert), og det samme er tilfældet ved microsofts konference. så hvor er det du vil hen?

[quote="Slimjay DK skrev:
Det er bestemt ikke indie spil der gør at jeg vælger en konsol fremfor en anden . Indie spil er for mig spil der spilles på en tablet, for at dræbe tiden med et eller andet når man er ude og tømme ryggen :)

Jeg er sikker på at PS4's interface virker bedst hvis man er "connected" :lol: men flot ser det ud, men der skulle jo heller ikke så meget til hvis man kigger på PS3's interface som iøvrigt har været det samme siden konsollen udkom, altså lige bortset fra menu punktet hvor man kunne installerer Linux, Det valgte de jo at fjerne i frygt for et eller andet :wink:

i dag er der 15.000 servers (virtuelle servers om i vil), hvilket bliver opgraderet til 300.000, og med de tal, ved vi at Microsoft har gjort noget ved deres backbone .. Hvad har Sony gjort ved deres backbone, for deres backbone i dag er jo ikke det stiveste, de lukker jo ned for det hele når de skal lave en update ?

Det der kunne bekymre mig er om Multiplatforms titlerne vil se meget bedre ud på PS4 end på Xbox One, eller om forskellen vil være så lidt at man ikke ser det når musikken først spiller :) kunne godt tænke mig at se noget site by site af f.eks. The Division, som jo bekendt kørte på PS4 og så blæret ud, lys effekter igennem skudhuller osv. er jo fede detaljer :D


1. minecraft startede jo som en indietitel.. idag er det et af de største spil. det er jo derfor scenen er vigtig, de fleste starter som et lille firma/lille spil der blive en sejr. hvis de har et godt forhold til sony, og ikke MS.. jamen så kommer det næste hit så ikke på xboxen. hvem ved hvad det næste store minecraft bliver? med MS holdning, er oddsne for det dukker op på xbox ikke stor.

2sony har købt gaikais netværk mm. og hvad vi har fået "fortalt/vist" fra sony, så virker det jo til at der er kommet enorme forbedringer. så deres backbone er blevet boostet godt ;)

3. pt. er der ikke mange titler der er vist på xboxen.. men ja, det bliver da spænende. der og spørgsmålet er hvor lang tid, man vil lade spil udvikle til laveste fællesnævner. der er altså f.eks stor forskel på 5gb ddr3 ram og 7 gddr5 ram. det samme gør sig gældende med de andre specs.
nakka
Niveau 5
 
Indlæg: 1135


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf CaptainKicker » 21. jun 2013 00:30

men den er billigere, og prisen kan nemt nå at blive bedre - ala coolshop fuckup. at sige prisen ikke kan være en grund til at vælge et køb.. det virker mystisk.
- Og samme kan ske for Xbox One. Igen, så længe prisforskellen ikke er så stor, så er der ikke meget og diskutere.

alt efter hvem du er, kan dette være meget vigtig - og dermed en begundelse for valg af konsol (at strømstikketkassen er inde i maskinen, kan også være en fordel for mange, der vil skjule ledninger osv.)
- Så A synes at Xbox One er fed, men A vælger den ikke pga. strømstikkekassen. Den har jeg aldrig hørt før. Så er man satme også nitpicky.

ja der blev snakket en del omkring xbox360vsps3 specs i sin tid. der er dog en STOR FORSKEL. de bruger samme arkitektur, samme setup mm. dette gør at det vil være tosset IKKE at tro, der kommer en forskel. og hvorfor stole på udviklerne.. de laver bare de spil vi skal spille. publisheren der skal sælge dem, derimod...
- Indtil videre, kan man ikke se en eneste forskel. Selv Forza ser 50 gange bedre ud end Driveclub. Jeg er ked af at skuffe dig. Men du skal nok ikke regne med den helt store forskel. Medmindre du virkelig har falkeblik, og kan se at den texture er 4,6 gange mere detaljeret end på Xbox One. Come on, det er jo ikke en HP fra 2008 med et familie grafikkort af laveste kvalitet i mod en ASUS fra 2013 med standard grafikkort. Snakker vi PC mod Xbox/Playstation, så er der noget om snakken...

spekulation, sepkulation. lad os nu se det i aktion, for det var ikke meget guf over "better with kinect" på xbox360. hvorfor skulle dette være anderledes. og kinect skal da ikke bestemme om mit horror spil skal "klø mere på", det skal give mig den fulde spiloplevelse.
og kinect er da gået istykker. søg da lige på google! og gør den det ved xbone.. ja se kan det være du ikke kan spille dine spil (som ikke bruger kinect). dealbreacker for mange.
- Okay, jeg skal ikke diskutere innovation med dig. Du er fuldstændig blottet for fremtiden. Mit eksempel, er en gave for gameren der er klar på en udfordring. Hvis du vil have en kedelig liniær oplevelse, så hyg dig med Knack.

at der mulighed for at der skabes dårlig salg/omdømme.. også kan vi få en situation som med ps3/wii u.. hvor mange 3partsspil ikke kom/kommer i starten. kan dette ikke få indflydelse for ejere i danmark?
- Bare rolig, Microsoft har valgt 21 lande, da det er den bedste intention. Tror slet ikke du skal bekymre dig om det.

du må satme gerne komme med nogle tal, for at et spil fifa køre bedre på xboxlife end på psn. for ellers kan du da ikke bare fyre en kommentar som den af. dermed er oplevelsen indtil du beviser andet, den samme. jeg kan spille og alt det gejl MS har vist på xbone, på samme måde på ps4. og når man så betaler (hvilket alle ikke gør 49 millioner live - mod 79 solgte enheder ), ja så for man mere i hatten ved ps+
- Hvis du er stædig, så kører PSN som en drøm, men alle mine oplevelser med PSN har været forfærdelige ift. Xbox Live. Både Call of Duty, Homefront & FIFA har været håbløse. Men det er måske bare mig der er tosset. Jeg gider ikke finde tal, for alle der har prøvet begge, har haft sin oplevelse, men Xbox Live er uden tvivl den bedre service. Ellers ville 49 mio. ikke betale for det!

du antager at vi alle har ligemange penge. kan kaste om med dem mm. det er sku ikke iorden. mikkel der går med aviser, tjener og spare sammen. han skal vælge et køb af konsol. han kan betale 3000-4000 for en af de konsoller. den ene for han 4spil med dag et (uden meromkostninger for ps+), og der er flere annonceret. og ja KI har hvor mange kæmpere til rådighed? de 4 f2p på ps4 giver mulighed for alle spillets falsetter uden minitransaktioner. project spark? bliver det endnu en milo? lad os se det i aktion, LBP kan også skabe tower defence, shootere mm. men det vil være et godt køb, hvis man kun kan købe et spil. kommer det dag 1, hvor man nu skal købe konsollen?
- Igen, køber du en konsol på launch, så må du forvente at punge dyrt ud. Hvis du ikke kan få råd til et spil, eller få et spil i en bundle, så vent da lige den måned med aviser mere... Eller lån af din ven. Har hørt der er en tutorial på nettet! Det her kan bare ikke være et problem i 2013!

hvorfor har man live? er det et must hvis man vil spille xboxspil? hvis man nu kun spiller singleplayerspil (det må da være nogle af de 30 millioner xbox360enheder der kun bruges til singleplayer - jeg kender et par. de må benytte af andre muligheder for at chatte sammen når de spiller deres forskellige spil), jamen så kan de chatte uden brug af telefon computer osv. så for dem er det da et + i valget af konsol.
- Wow, du kender 2.. Lad os omstrukturere... Kom nu, du prøver igen bare at komme med smålige ting, der ikke kan gøre op for hvilken konsol man skal have... Jeg har ALDRIG hørt om folk beklage sig over at man ikke kan cross-chatte. Microsoft disker op mod Skype, nuff said. Du får ikke bedre chat muligheder. Ellers er Skype gratis på din laptop, PC, mobil osv.

syntes ellers microsoft gør et stort nummer udad, at den skal bruges til andet? og når den mest populære enhed, til at vise netflix er ps3(ikke tvet, tablet eller mobillen). ja så er dette et udmærket argument for at beholde en sonykonsol
- Den ene dag brokker i jer over at Xbox One er "Tv, tv, tv" og næste dag ser flest Netflix på PS3. Nu må i lige komme ind i kampen... De 25 mio. der ikke gider Xbox Live, må så tage sig til takke med ingen Netflix, og så bruge PS3'ern til det. Netflix bør IKKE være et grundlag for en SPILLEkonsol... Også selvom Microsoft satser på det.

for dem der bor steder uden internet - dette er dog ikke et problem i danmark, det medgiver jeg. blev skrevet i den hurtige omgangs tryk tryk tryk.
- Lad os nu se om der er en disc med til at patche, eller Microsoft disker op med en løsning.

har du et link til dette? for som det er nu, så nej.. den kan xbone ikke - hvilket derfor er et fint argumentation for preorder af en anden konsol. ændres dette inden udgivelse kan man ændre sin preordre. som det er nu, virker det som et plus for sonys konsol
- Vent nu og se.

hvorfor? har du prøvet de 2 kontroller? hvorfor skal vi så ikke høre på dem der har? specielt når folk benytter det som et argument for at købe en xbox.. jamen dog, enten lader man være med at bruge det som argument, og venter til man står med den i hånden, ellers må man stole på dem der har stået med dem i hånden.
- At Playstation-pro sider siger det ene om PS4 controlleren, og resten er enige om at Xbox One controlleren er den perfekte, er fint. Det er stadig i One's favør. Jeg gider ikke diskutere det. Controlleren er en smags sag, men Xbox controlleren har altid været en fordel for Xbox, og det ændre sig ikke. Men at du så kan lide Playstation controlleren er fint. Så er du en af få Playstation fanboys der kan det. Men PS4'ern er sikkert fin.

hvad er nu det? nå, så playstation ejere skal bare spille fable, minecraft, world of tanks mm. på sin pc.. for der kan man spille disse spil?. ved at xboxen ikke er indievenlig, jamen det betyder at hits braid mm. ikke dukker op på xboxen. mange arcadespil/udviklere er gået væk fra xboxen (til sony og pc). det kan betyde at de næste store hits ala trails, the walking dead, minecraft ikke dukker op på xboxen.. det må da være et plus for dem der køber en ps4, om man har en pc eller ej.
- Undskyld, men hvis du mener Fable, Minecraft og Walking Dead er indie spil, så kan jeg ikke holde masken i denne diskussion. Disse titler er alt andet end indie. Don't Starve er indie as hell. Hvis du mener det spil er helt oppe hvor de andre er, så kan vi hellere ikke diskutere dette punkt. For der kan jeg slet ikke tage det seriøst.

er glad for du skriver IMO. for dette kan som overstående betyde, mange downloade spil ikke kommer til xbox (slemt i en tid hvor vi gerne vil downloade ting hva). og du vil ikke spille de 2/3 nye oddworld spil, men hellere spille det gamle ps1spil? jamen hvorfor købe en ny xbox, for at spille et nyt forza, halo eller minecraft.. behold du din xbox360 - den kan spille de gamle udgaver. det kan altså være store titler xboxen kan miste. et vigtigt valg for kommende konsol ejere - spil der kommer/kan komme til konsollen. selvfølgelig svært at spå om hvilke titler der bliver hits.. men mange af dem kommer nok ikke til din xbox. ingen fez 2 f.eks.
- Hahah, tror sgu nok at Xbox skal få de spil, og hvis ikke, så er det nok ikke noget der bliver Xboxens undergang. Du ved jo intet om, at Fez II kan ryge på. Det er jo sket på 360, og ingen af os 2 ved hvad der sker bag dørene. At kloge hoveder på neogaf, snakker højt om det ene og det andet, gør det ikke sandt. Du maler fanden på væggen alt for tideligt. Og personligt, så kan jeg sagtens overleve det.

nej, men dette kan da have indflydelse på f.eks. de fezfans, der har oplevet dette, og set hvordan ms' regler har gjort deres spiloplevelse ikke blev bedre. de vælger måske udfra dette. du gør ikke. det er fint.. men lad være med at tro, at fordi du ikke tager et valg på disse grundlag, at andre ikke gør..
- Men Xbox = penge. Der skal nok findes løsninger, og igen, vi er så tidlig i levealderen. Indie spil var hellere ikke klar fra start af i forrige generation.

tag du gerne indiespil fra. tallet er det samme - det er alle fra sonys egne hold/second party (f.eks er ready at down 2party - de smider et aaa spil ud i the order1886 - ingen af disse laver indiespil - eller de har ikke mens de har været ved sony. ændre det sig? link?). men lad os trække spil som titanfall fra xboxholdet, også kigger vi på et par kinecttitler :)
- Hvilke Kinect titler? Udover Kinect Sports Rivals (som ikke engang blev vist)? Jeg synes godt nok vi så et hav af IKKE-kinect spil. Titanfall kommer til PC, ingen tvivl. Men PS4. Næppe, også selvom jeres rygter og kilder siger det.

viser vel en pejling mod hvad vi kan forvente? det er der faktisk en del der ender med at vælge konsol på. kvaliteten af eksklusive spil. bare se her på siden, der er en del der alene grundet ND, vil købe en ps3/ps4. hvorfor? de laver kvalitet i særklasse -dermed de høje metascores.
- Så fordi noget er sket før, så sker det igen? Hvad hvis rollerne er byttet op? Det her kan vi jo ikke spå om. Medmindre du også kan spå lottotallene også? (payback)

mnja, tidseksklusivtet er en hel anden ting (og noget der er et stort plus for ms). men med det, der ved vi det kommer til ps4. med det eksklusive indhold - som du allerede mener du kan bestemme om folk syntes om eller ej - det forbliver på ps4. i et spil som diablo, hvor folk går op i loot.. ja der er eksklusiv loot da fedt. i store spil som Asscreed, batman og watch dogs (som er et af de spil, flest nævner som et køb dag 1), er mere gameplay/missioner da et stort plus (ligesom flere maps, er det i skydespil). og dette kan da nemt bestemme hvilken platform folk køber deres spil til.
- Den er 1-1. Tidseksklusivitet er vigtig. At jeg fik Skyrim DLC, Call of Duty og andet er ekstremt vigtigt. Og lad os nu lige huske på EA. Battlefront ekslusivitet, højst sandsyligt.. nårh ja, og FIFA. En mega-franchise. Det er uafgjort, og rent ud sagt preference. Plus for begge, men noget lort for forbrugerne, at det skilles så meget nu til dags.

det er da fedt man har ham med. ligesom det er fedt nintendo har Miyamoto. manden skaber store hits for børneflokken. og de spil, kan vende vægtskålen når der købes konsol
- Okay, det forstår jeg ikke. Men fair nok.

og et kæmpe plus for dem der har en pc, tablet eller mobiltelefon - playstation app understøttes også her, med de samme funktioner som den har på vitaen..
- og Xbox smartglass. Igen, der er ingen vilde fordele eller forskelle.

kan du ikke også give mig lottotallene for næste uge? du som kan se ind i fremtiden?. hvis funktionen kan virke for gaikai og onlive, hvorfor så ikke vita, tablets og mobil?
- Tror du seriøst det ville blive fedt? Det blev også hyped op til Vitaens release, og jeg syntes personlig allerede det var en overflødig feature efter 2 minutter. Ligeså meningsløs som Wii U'ens. Men igen, det er åbenbart kun mig der har det sådan.

vent og se hvad? har du insider viden? har du kendskab til feltet? arbejder du selv inden for dette område?.
hvis ikke, hvorfor skal du som "uvidende" inden for feltet, ikke stole på dem der gør?
- Ligesom du også slynger ting ud, du ikke har insider viden om. Mange af de her ting, ved du reelt set intet om, udover hvad IGN og Neogaf fortæller dig. Vi ved jo ikke hvad der sker bag i kulisserne.

300.000 virtuelle servere ;). hvor mange var det MS havde ved 360udgivelsen? og der fandt man jo udad det var viruelle servere - hvilket ikke er en dårlig ting. men det har INTET med gaikai at gøre/eller muligheden, og patenterne for cloud gaming
- Haha okay... Gaikai ftw tydeligvis. Jamen, i nyder det, vi nyder vores servers.

for hr jensen, der skal købe en konsol, der ikke følger hardcore med i gamingverden. han har kun set mainstream mediet fortælle (og sikkert forkert på flere områder), om konsollerne. han har set hvordan MS har fucket rundt (det samme har en del gamere). der skabes en utryk følelse omkring MS og dens xbox. dette for indflydelse på hans/deres køb af konsol. og tror du ikke der er nogen, der vil føle sig taget i numsen, hvis MS efter udgivelse pludselig vender på en terklerken igen?.
- Okay, skal vi kigge på historien? Hvordan gik det for PS3? Jeg var i London, dengang var PS3 udkom der, og i butikkerne grinede folk over PS3, og at ingen rigtig havde bestilt den. Ja, Xbox 360 var mere populær. Selv på Oxford Street, var der ikke særlig meget gang i den ved spilbutikkerne.

hvorfor ikke? det var da det samme som folk sagde med DLC til gtaIV, the elder scrolls 4, bioshock og mass effect. jamen dog.. de er alle på ps3 alligevel. også selvom MS/publisherne/udviklerne kaldte dem eksklusive. nej det kan selvølgelig ikke gentage sig med titanfall og dead rising (hvis 2'er pludselig dukkede op på ps3.. selvom serien var eksklusiv til MS). dette er helt sikkert med til at, sørge for at nogle, der ville købe en xbone for disse spil (samt en ps4), bare holder sig til en ps4. og som sagt, titanfall kommer jo til pc, og som du tidligere nævner.. så skal man bare spille de spil der ikke kommer til ens konsol der.
- Vi kan tales ved om et år. Er Dead Rising 3 og Titanfall annonceret til PS4, så vil jeg gerne æde min gamle hat... og hvis man spiller Titanfall på PC. Enjoy. Men mange konsol ejere vælger det til Xbox One... and only.

med den lille smule info jeg har om dig, så er det da en genre du nyder. og i denne generation har der været MANGE eksklusive jrpgs til ps3. og det er en niche serie.. men med spil som f.eks ni no kuni, gøre det rigtig godt.. ja så må der være mange fans. og de vælger altså derfor nok en ps4 - endnu et valg truffet udfra spil. og ja eternal sonta er fedt, og det kom med ekstra indhold på ps3 (flere figurer, udstyr mm. - er det en bagatel?). og tales serien kommer, som det ser ud nu, kun på ps4
- Jeg fik startet Ni No Kuni, og blev slemt skuffet. Ligesom jeg blev med Tales of Vesperia. Men hey, jeg giver dem en chance. Som sagt, Playstation appelere mere til det japanske markede, hvilket er grunden til JRPG's. Europa og USA er bare ikke et markede hvor det går i overvejelser, ligesom Japan ikke giver en skid for FIFA og andre sportsspil. Lad mig sige... WRPG ftw!

du kender til kvalitet spil fra Naughty dog, SSM, sucker punch. Turn 10 laver gode spil. 343 og sikkert også Lionhead ?. men hvor jeg så vil kunne forsætte sonys liste med store studier der laver kvalitetspil alene udfra navnet (salgstal og metascore) så VED vi ikke om der kommer kvalitet udad Black Tusk, Microsoft Games Victoria og Microsoft Osaka. det kan vise sig at være godt. det kan også være lort. men med en god track record, så er det ikke ofte det sker.
- Igen, lad os nu se. De fleste gode eksklusive kommer sent inde i konsollernes levetid, hvor de fleste alligevel har erhvervet sig begge. Du bliver nød til at leve i nuet, og ikke tænke på hvad der er på markedet om 3 år...

ikke mit valg, men der er andre som gerne vil have masser af 0.99$ spil når de udkommer. eller hvad med et til 2$, 4$? osv. og hvad med deres mystiske regler om dlcpriser/størrelse på indhold. dette betyder f.eks at witcher 3s dlc muligvis koste penge på xboen, hvor de derimod med sikkerhed kunne sige dette ikke vil ske på ps4 og pc. men du betaler gerne for noget, der er gratis på den anden konsol?
- Det kan jeg ikke tale om. Den situation har jeg ikke stået i.. og skal jeg så betale, jamen så er det jo sådan.

og lad mig slutte med dette. det kan godt være nogle punkter for DIG ikke har betydning, men for de 100+ millioner MS gerne vil sælge konsol til, ja der kan flere af dem, betyde at de køber en ps4 istedet.
- Har du tal på det? Hvordan kan du bakke op, at folk har det på samme måde som dig? Pas nu på med at du ikke gøre dine punkter bedre end de er, ligesom jeg også siger at det her er min personlige mening. Og som Slimjay siger. Indiespil er noget man spiller på sin tablet, eller sin PC. At det er SÅÅÅÅ vigtigt på konsol er mig ubegribeligt..
CaptainKicker
Moderator
 
Indlæg: 10813
By: Silkeborg


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf louie999 » 21. jun 2013 00:33

[/quote]3. pt. er der ikke mange titler der er vist på xboxen.. men ja, det bliver da spænende. der og spørgsmålet er hvor lang tid, man vil lade spil udvikle til laveste fællesnævner. der er altså f.eks stor forskel på 5gb ddr3 ram og 7 gddr5 ram. det samme gør sig gældende med de andre specs.[/quote]

Prøv lige hør her NAKKA! før du begynder på DDR3 og GDDR så undersøg lige hvad forskellen er på de 2. Lad mig starte med at sige, at der er en grund til, at man bruger DDR3 ram i en pc, da de er bedre og bruger ikke nær så meget strøm, og her snakker jeg hukommelse og ikke grafik.

Xbox One bruger DDR3 som hukommelse og PS4 bruger Gddr5 til hukommelse. Den eneste forskel du kan mærke måske, er hurtigere loading tider på konsollen, noget som PS3 har døjet med. Der bliver ikke brugt gddr som grafikhukommelse i PS4. De 50 % som folk går og tror PS4'eren er bedre, det kan du overhovedet ikke mærke.
louie999
Niveau 0
 
Indlæg: 1
By: Aalborg


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf nakka » 21. jun 2013 01:38

EDIT: hr. kaptajn. kan du ikke lige smide mig en PM, hvis du vælger at forsætte vores samtale? tråden har skiftet fokus, og jeg følger ikke længere "med". og hvis du svare, vil jeg da gerne komme med en tilbagemelding på det.

- Og samme kan ske for Xbox One. Igen, så længe prisforskellen ikke er så stor, så er der ikke meget og diskutere.
nej det er der ikke. ps4 er billigere, dette er et plus for rigtig mange.

- Så A synes at Xbox One er fed, men A vælger den ikke pga. strømstikkekassen. Den har jeg aldrig hørt før. Så er man satme også nitpicky.
som nævnt, design kan være et valg for mange. bare se på mobil og tvmarkedet


- Indtil videre, kan man ikke se en eneste forskel. Selv Forza ser 50 gange bedre ud end Driveclub. Jeg er ked af at skuffe dig. Men du skal nok ikke regne med den helt store forskel. Medmindre du virkelig har falkeblik, og kan se at den texture er 4,6 gange mere detaljeret end på Xbox One. Come on, det er jo ikke en HP fra 2008 med et familie grafikkort af laveste kvalitet i mod en ASUS fra 2013 med standard grafikkort. Snakker vi PC mod Xbox/Playstation, så er der noget om snakken...
gør det virkelig? jeg har ikke spillet dem endnu men lighting ser pænt bedre ud i driveclub.
og folk er virkelig ikke enig med dig

http://www.neogaf.com/forum/showthread. ... 753&page=5
og
http://www.neogaf.com/forum/showthread. ... 20&page=33
men lad os da kigge lidt på killzone og infamous :)
og der kommer virkelig til at være forskel på spillene. der er simpelthen for stor forskel på de to maskiners specs.
men lad ikke mig fortælle dig det. du stoler jo ikke på devs. så hvorfor stole på andre.
men heldigvis, er der andre der stoler på industrifolk fra devs, til mediefolk. hvis der kan være forskel på skyrim mellem ps3 og xbox360.. så er det da utroligt det ikke kan lade sig gøre at der er forskel på ps4 og xbonespil?


- Okay, jeg skal ikke diskutere innovation med dig. Du er fuldstændig blottet for fremtiden. Mit eksempel, er en gave for gameren der er klar på en udfordring. Hvis du vil have en kedelig liniær oplevelse, så hyg dig med Knack.
hvad har det med noget at gøre. vi snakker om konsollen kan bruges, hvis dets tilbehør, som IKKE skal bruges i mange spil, går i stykker. og ja, fremtiden er her, eyetoy var da genialt. og allerede nu vil man "væk" fra kinect, og arbejder mod Oculus Rift osv. men hold fokus på hvad vi snakker om. om konsollen kan bruges, hvis tilbehøret der ikke benyttes i spillet går i stykker.

- Bare rolig, Microsoft har valgt 21 lande, da det er den bedste intention. Tror slet ikke du skal bekymre dig om det.
og nintendo valgte flere med wiiU. det er ikke betrykkede :)

- Hvis du er stædig, så kører PSN som en drøm, men alle mine oplevelser med PSN har været forfærdelige ift. Xbox Live. Både Call of Duty, Homefront & FIFA har været håbløse. Men det er måske bare mig der er tosset. Jeg gider ikke finde tal, for alle der har prøvet begge, har haft sin oplevelse, men Xbox Live er uden tvivl den bedre service. Ellers ville 49 mio. ikke betale for det!
selvfølgelig vil de betale, ellers kan de ikke bruge deres spil fuldt ud. og ingen tal, gør ikke din oplevelse mere rigtig. o over 79 millioner mennesker har lavet en PSN konto, og kan spille over nettet. hvorfor lave en psnkonto hvis ikke man har lyst til at spille online (man behøver ikke for at spille offline). for at købe ting? bruge netflix osv.? jamen det kan måske også være derfor folk betaler for live. ingen tal for hvad kunderne benytter deres live og psn til. som med alt andet, kan jeg da hurtig tage en søgning på google, der fortæller om fantastisk oplevelse med PSN og live, det samme kan jeg med negative ting. vi har ingen definitive tal på lag osv. ergo er det et argument uden belæg, at live er bedre.


- Igen, køber du en konsol på launch, så må du forvente at punge dyrt ud. Hvis du ikke kan få råd til et spil, eller få et spil i en bundle, så vent da lige den måned med aviser mere... Eller lån af din ven. Har hørt der er en tutorial på nettet! Det her kan bare ikke være et problem i 2013!
at låne, vente og arbejde mere. jamen dette er slet ikke et problem hvis man køber ps4. tada der er spil out off the box uden det skal være en bundle. hvis ikke du kan se dette er en fordel at få gratis spil med uden merpris i HVILKEN som helst butik/køb privat. så tør jeg godt at kalde dig naiv


- Wow, du kender 2.. Lad os omstrukturere... Kom nu, du prøver igen bare at komme med smålige ting, der ikke kan gøre op for hvilken konsol man skal have... Jeg har ALDRIG hørt om folk beklage sig over at man ikke kan cross-chatte. Microsoft disker op mod Skype, nuff said. Du får ikke bedre chat muligheder. Ellers er Skype gratis på din laptop, PC, mobil osv.
jeg kender 2, hans kender 4, jonas 9, maria 3 osv. tallet vokser. og nej det er ikke det store problem. men hvis man skal BETALE for skype, jamen så holder dit argument ikke. du vil have alle skal betale for live. det er ikke en nødvendighed. og hvis man vælger ikke at gøre det, så har man en funktion xbox360 ejere har priset højt de sidste mange år. GRATIS for alle. og for dem der ikke er online (f.eks 30 millioner xboxbrugere), der vil det være en fed ting. hvorfor har xboxejer ellers nævnt dette som en af de fede ting ved live? jeg syntes stadig det er sjovt, DU kan gøre dig for dommer, over hvad andre syntes er småting. og der er da en del apple folk der syntes der findes et udemærket/hvis ikke bedre alternativ til skype (jeg syntes dog bedst om skype).

- Den ene dag brokker i jer over at Xbox One er "Tv, tv, tv" og næste dag ser flest Netflix på PS3. Nu må i lige komme ind i kampen... De 25 mio. der ikke gider Xbox Live, må så tage sig til takke med ingen Netflix, og så bruge PS3'ern til det. Netflix bør IKKE være et grundlag for en SPILLEkonsol... Også selvom Microsoft satser på det.
MS bruger energi på at lave disse deals/hente apps - hvor meget var det deres nfl koster? sony brugte ikke en mønt på at få netflix på konsollen, det var netflix der ville være på alt. at det for dig ikke er et plus, at din konsol kan gøre en masse uden man skal betale for det, betyder ikke at fodboldmoren i elgiganten ikke tænker over dette, når den købes til familien. så igen. det er altså et plus

- Lad os nu se om der er en disc med til at patche, eller Microsoft disker op med en løsning.
jep.


- Vent nu og se.
vent og se, må da ikke blive et argument for hvilken konsol man skal købe eller preorder. de har det ikke (på nuværende tidspunkt, hvem ved). det har ps4, dem der vil uploade lets play videoer, kan måske syntes mere om et køb af en ps4


- At Playstation-pro sider siger det ene om PS4 controlleren, og resten er enige om at Xbox One controlleren er den perfekte, er fint. Det er stadig i One's favør. Jeg gider ikke diskutere det. Controlleren er en smags sag, men Xbox controlleren har altid været en fordel for Xbox, og det ændre sig ikke. Men at du så kan lide Playstation controlleren er fint. Så er du en af få Playstation fanboys der kan det. Men PS4'ern er sikkert fin.
playstation pro???!?!? penny arcades!!!! gaintbomb!! og polygon!! det er fandme xboxland uden lige. og hvilke sidder er det du henviser til, som syntes bedst om xboxones kontroller? ja det er subjektivt NÅR VI ENDELIG holder den. det gør vi ikke nu, så vi har vel kun et grundlag af dømme udfra. dem der har holdt de to kontroller. hvor xboxen ligener sig selv, så kommer vi ikke uden om, at ps4s kontroller har fået lavet meget på sig. sticks, triggers, grip mm. og det er disse ændringer folk der har haft den i hånden nævner, som værende det der for den til at være "bedre" i deres øjne, end xboxens. det er godttnok underligt at der er en fælles konsensus.. hmm.

hvad er nu det? nå, så playstation ejere skal bare spille fable, minecraft, world of tanks mm. på sin pc.. for der kan
- Undskyld, men hvis du mener Fable, Minecraft og Walking Dead er indie spil, så kan jeg ikke holde masken i denne diskussion. Disse titler er alt andet end indie. Don't Starve er indie as hell. Hvis du mener det spil er helt oppe hvor de andre er, så kan vi hellere ikke diskutere dette punkt. For der kan jeg slet ikke tage det seriøst.
[b]så minecraft har aldrig gået under betegnelsen indiespil? wow. du mener vel ikke det seriøst? benævnelsen af fable, gik på dit grundlag for at "vil du spille x, som ikke kommer til din konsol, så spil det på pc (hvis det er der)"



- Hahah, tror sgu nok at Xbox skal få de spil, og hvis ikke, så er det nok ikke noget der bliver Xboxens undergang. Du ved jo intet om, at Fez II kan ryge på. Det er jo sket på 360, og ingen af os 2 ved hvad der sker bag dørene. At kloge hoveder på neogaf, snakker højt om det ene og det andet, gør det ikke sandt. Du maler fanden på væggen alt for tideligt. Og personligt, så kan jeg sagtens overleve det.
nu har "fisken" så sent som idag, snakket om hvad der sker med fez2, samt en sviner til MS.
http://www.dualshockers.com/2013/06/20/ ... raft-port/
så nej den kommer ikke til xbox.
og det er da fint du kan overleve uden disse spil. det er der andre der ikke kan, og det er dem som så vælger en ps4 frem for en xbox360.


- Men Xbox = penge. Der skal nok findes løsninger, og igen, vi er så tidlig i levealderen. Indie spil var hellere ikke klar fra start af i forrige generation.
de fandt ikke en løsning for fez. de fandt ikke en løsning for justaddwaters spil. gad vide om dette kan ske for andrespil

- Hvilke Kinect titler? Udover Kinect Sports Rivals? Jeg synes godt nok vi så et hav af IKKE-kinect spil. Titanfall kommer til PC, ingen tvivl. Men PS4. Næppe, også selvom jeres rygter og kilder siger det.
det der hamonixspil?. hvorfor er du sikker på titanfall ikke kommer på ps4? grundlag? er du ligeså sikker som dem der ikke mente at bioschok, TES:IV, og mass effect kom til ps3 (ja selv 1'eren der blev udgivet af microsoft kom til ps3). selv det dlc MS betalte for ved gtaIV kom til ps3. hvorfor kan titanfall så ikke komme?


- Så fordi noget er sket før, så sker det igen? Hvad hvis rollerne er byttet op? Det her kan vi jo ikke spå om. Medmindre du også kan spå lottotallene også? (payback)
nej det kan vi ikke vide med sikkerhed. men med 3 plus 92 spil i streg fra ND, ja så tror jeg ikke mange forventer andet end noget godt. ligesom GTAV med stor sandsynlighed bliver fantastisk. udviklere der gentagende gange laver høje scores må jo gøre noget rigtigt? MS har desværre ikke studier der skaber plus 92 scores i rap. det har sony. og den kvalitet er der mange der gerne vil købe en ps4 for

[
- Den er 1-1. Tidseksklusivitet er vigtig. At jeg fik Skyrim DLC, Call of Duty og andet er ekstremt vigtigt. Og lad os nu lige huske på EA. Battlefront ekslusivitet, højst sandsyligt.. nårh ja, og FIFA. En mega-franchise. Det er uafgjort, og rent ud sagt preference. Plus for begge, men noget lort for forbrugerne, at det skilles så meget nu til dags.
enig i sidste udtagelse

- Okay, det forstår jeg ikke. Men fair nok.
helt okay. manden er en vigtig spilskaber for det klientel. ligesom kojimas navn giver en masse singerdræbere blod på tanden-

- og Xbox smartglass. Igen, der er ingen vilde fordele.
medmindre gaikai også ender med at virke her? det var jo det han sagde, var planen. men, ja det var mere for at sige. selvfølgelig kan ps4 også dette - ligesom cloud computing ;)

- Tror du seriøst det ville blive fedt? Det blev også hyped op til Vitaens release, og jeg syntes personlig allerede det var en overflødig feature efter 2 minutter. Ligeså meningsløs som Wii U'ens. Men igen, det er åbenbart kun mig der har det sådan.
jeg brugte selv onlive. og senere gaikai til at spille et spil (kan ikke huske navnet. man var favede troldmænd). det virkede rigtig godt. så hvis det virker, så kan det være rigtig stort! men ja, for dig personligt, er dette ligegyldigt og overflødigt. for andre kan det være en fed ting for dem, med konsolgaming on the go med funking knapper :D

- Ligesom du også slynger ting ud, du ikke har insider viden om. Mange af de her ting, ved du reelt set intet om, udover hvad IGN og Neogaf fortæller dig. Vi ved jo ikke hvad der sker bag i kulisserne.
men i detmindste henviser jeg til neogaf, polygon, ign og gaintbomb. du hiver det bare op af hatten.

- Haha okay... Gaikai ftw tydeligvis. Jamen, i nyder det, vi nyder vores servers.
skal lige påpeges, at det IKKE er svært at lave virtuelle servere. kan vel lave 5000 pr host selv.
og hvorfor er det negativt at nævne gaikais netværk? et firma som levede af at deres infrastruktur og servere virkede. så ps4 nyder også deres servere;)



- Okay, skal vi kigge på historien? Hvordan gik det for PS3? Jeg var i London, dengang var PS3 udkom der, og i butikkerne grinede folk over PS3, og at ingen rigtig havde bestilt den. Ja, Xbox 360 var mere populær. Selv på Oxford Street, var der ikke særlig meget gang i den ved spilbutikkerne.
du understøtter jo min pointe! dengang var det sony der var fokus i mainstreammarkedet (og med en høj pris), det resulterede i en dårlig udgivelse. at de senere fik vendt det, og har solgt flere konsoller end MS den dag idag (på kortere tid), det er en anden sag. så MS stor i samme situation. spørgsmålet er om de kan vende det ligesom sony gjorde det nogle år efter. men med flere af de punkter der er her. ja så tror jeg det tager tid.


- Vi kan tales ved om et år. Er Dead Rising 3 og Titanfall annonceret til PS4, så vil jeg gerne æde min gamle hat... og hvis man spiller Titanfall på PC. Enjoy. Men mange konsol ejere vælger det til Xbox One... and only.
nej, vi tales ved om et år efter spillenes udgivelsesdag. også lad os se. når det er sket med så mange andre store titler, så kan det også ske for disse. og denne gang har udviklerene endda været mere "åbne" for tanken om at smide den andre steder hen. og nej konsolejere spiller ikke kun på xbox one.. der er er jo også dem der vælger at spille på xbox360.
år efter udgivelse. vi husker lige på det :D er der gevinst til vinderen ?


- Jeg fik startet Ni No Kuni, og blev slemt skuffet. Ligesom jeg blev med Tales of Vesperia. Men hey, jeg giver dem en chance. Som sagt, Playstation appelere mere til det japanske markede, hvilket er grunden til JRPG's. Europa og USA er bare ikke et markede hvor det går i overvejelser, ligesom Japan ikke giver en skid for FIFA og andre sportsspil.
man må da sige der er en del jrpgs som sælger virkelig godt i EU. og japan elsker PES og MLB - to store sportspil (aah pes : ) ). men for dem i EU(danmark)/japan/USA som kan lide denne genre. de køber ps4 - og når NISA, ATLUS, Namco osv. smider dem ud i andre steder end asien, må vel betyde der er salg i dem?


- Igen, lad os nu se. De fleste gode eksklusive kommer sent inde i konsollernes levetid, hvor de fleste alligevel har erhvervet sig begge. Du bliver nød til at leve i nuet, og ikke tænke på hvad der er på markedet om 3 år...
håber da at folk, når de køber et "dyrt" produkt, tænker lidt fremad? og 3år. MGSIV kom f.eks i 2008 under 2 år efter ps3kom i usa (1år for os i eu). det er stadig et af de bedre eksklusive spil. og vi ved begge godt, at der kan nævnes flere. det er enlig sagen uvedkommende. faktum er at flere af os, selv her på siden, nævnte navne op til MS og sonys konferencer. hvorfor gør vi det? fordi vi kender deres track record. vi ved hvad de kan, derfor giver det impact når de nævnes. dette er også grundlag for manges valg af konsol. "jeg ved at rare(ikke så meget mere) laver gode spil, de kommer kun til xbox, derfor køber jeg xbox". her er der altså bare flere af sonys studier der har den effect. dette gør at folk nok tænker "x laver spil til ps4, jeg plejer at kunne lide de forskellige spil de laver, derfor køber jeg ps4 dage1".
De nye navne i MSfold, kan sikkert ende med at lave gode spil. men i denne gen, fra start, ja der hjælper de ikke med i valget af konsolkøb. det gør de etableret navne, som f.eks turn 10. her har sony altså flere i stalden.


- Det kan jeg ikke tale om. Den situation har jeg ikke stået i.. og skal jeg så betale, jamen så er det jo sådan.
og det er dit valg. man at sige dette ikke kan være noget der kan svinge folk til køb af anden konsol, virker lidt meh

- Har du tal på det? Hvordan kan du bakke op, at folk har det på samme måde som dig? Pas nu på med at du ikke gøre dine punkter bedre end de er, ligesom jeg også siger at det her er min personlige mening
ingen tal, men du kender til flere hjemmesiders forum, tjek stemningen, se/læs deres indlæg. de er en del af MS potentielle salgsmarked. og de nævner jo flere af disse punkter vi har snakket om. dermed syntes jeg da godt, at jeg kan drage den konklusion? .[/quote]
Senest rettet af nakka 21. jun 2013 11:41, rettet i alt 1 gang.
nakka
Niveau 5
 
Indlæg: 1135


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf nakka » 21. jun 2013 01:49

louie999 skrev:
3. pt. er der ikke mange titler der er vist på xboxen.. men ja, det bliver da spænende. der og spørgsmålet er hvor lang tid, man vil lade spil udvikle til laveste fællesnævner. der er altså f.eks stor forskel på 5gb ddr3 ram og 7 gddr5 ram. det samme gør sig gældende med de andre specs.[/quote]

Prøv lige hør her NAKKA! før du begynder på DDR3 og GDDR så undersøg lige hvad forskellen er på de 2. Lad mig starte med at sige, at der er en grund til, at man bruger DDR3 ram i en pc, da de er bedre og bruger ikke nær så meget strøm, og her snakker jeg hukommelse og ikke grafik.

Xbox One bruger DDR3 som hukommelse og PS4 bruger Gddr5 til hukommelse. Den eneste forskel du kan mærke måske, er hurtigere loading tider på konsollen, noget som PS3 har døjet med. Der bliver ikke brugt gddr som grafikhukommelse i PS4. De 50 % som folk går og tror PS4'eren er bedre, det kan du overhovedet ikke mærke.[/quote]

de er ikke bedre, de er billigere, og de fleste pcs GPUs bruger da også GDDR5. og rammen på ps4 er shared foresten
og nej på grafiske rending mm. kommer RAM ikke til at betyde noget (det er der andre ting der gør ;) ). men det er f.eks med til at sørger for at openworld klare sig en del bedre. 32MB af eSRAM vil hjælpe, men satme ikke meget og du ved det. og vi kan da også snakke lidt om system memory bandwitch(68.3GB/s mod ps4s 176GB/s memory bandwidth), 12 cu mod ps4s 18(dette er en af de vigtige mine damer og herre :D ).
1.23TFLOP mod ps4s 1.84TFLOPS fra GPU throughput osv.
nakka
Niveau 5
 
Indlæg: 1135


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Krisgebis » 21. jun 2013 02:18

De vil udvikle til laveste fællesnævner, så længe der er penge i det. Det så vi også med PS2 og den første Xbox. Her måtte Xbox ejerne også tage sig til takke med porteringer, der ikke var ændret på fra PS2 udgaven, selvom hardwaren var et godt stykke overlegen.
Krisgebis
Niveau 7
 
Indlæg: 2034


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Major Oblivious » 21. jun 2013 05:06

http://www.vgchartz.com/article/251076/ ... 15th-2013/

Det her vhchartz som der med garanti vil blive refereret lystigt til den kommende tid har offentliggjort tal for US preorders.
PS4 75.000 og Xbox One 45.000

Læste også at Amazon har skubbet Xbox One releasen tilbage til 27. November
Major Oblivious
Niveau 7
 
Indlæg: 5221


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf -S- » 21. jun 2013 07:18

Bungie siger i et interview med et konkurrerende site, at de vil optimere Destiny til alle platforme, og jeg vil godt vædde med at vi her får at se hvordan PS4 er langt foran Xbox One.

Men det er jo BARE Bungie ;)

P.S: Fedt at se 'nakka' have styr på begge konsoller og han får virkelig markeret nogle vigtige punkter. Fedt fedt fedt
-S-
 


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 15 gæster

cron