Xboxlife forum

Pest eller kolera

Har du brug for hjælp, så spørg her.

Pest eller kolera

Indlægaf Kh4zy » 17. jun 2013 21:50

Hej alle.

Jeg skal snart til at flytte og har nu fundet ud af at jeg har valget imellem pest eller kolera ang. bredbånd.
Valget står imellem TDC & Telia. Yousee dækker TV men dog ikke internet da de ikke har lagt kabler ud til det endnu.

Skal have en TV + bredbåndsløsning da jeg ser som det billigste. Har kun været kunde hos TDC som mobilejer, men har hørt at de godt kunne kludre i det. Telia har jeg hørt rygter om at det er svært at komme ud af den dag man endelig skal det.

Hvad synes i? Hvad er jeres erfaring?

TDC på trustpilot: 3.1 af 10
Telia på trustpilot: 4.3 af 10

Hvad jeg ved så er TDC vist opkøbt af telenor og er ikke stor fan af teleor.
Kh4zy
Niveau 3
 
Indlæg: 225


Re: Pest eller kolera

Indlægaf Lowlandet » 17. jun 2013 21:57

Uanset hvem du vælger så vil de vist altid bruge TDC's kabler, så vidt jeg ved? Jeg har selv kørt med Dansk kabel tv som hører under TDC, og har været fint tilfreds. :-)
Billede
Lowlandet
Niveau 7
 
Indlæg: 4582
By: Downtown, Nykøbing Falster


Re: Pest eller kolera

Indlægaf Kh4zy » 17. jun 2013 22:00

Lowlandet skrev:Uanset hvem du vælger så vil de vist altid bruge TDC's kabler, så vidt jeg ved? Jeg har selv kørt med Dansk kabel tv som hører under TDC, og har været fint tilfreds. :-)


Jeg er desværre ikke stor fan af dansk kabel tv som jeg har lige nu :S

Der har været rigtig mange fejl som de slet ikke har kunne forklare mig. Jeg er halvt uddannet it ekspert på infrastruktur & netværk, og dem i deres central der har support med teknikken ved ikke en dyt :s
Kh4zy
Niveau 3
 
Indlæg: 225


Re: Pest eller kolera

Indlægaf Descenter 1976 » 17. jun 2013 22:01

Lowlandet skrev:Uanset hvem du vælger så vil de vist altid bruge TDC's kabler, så vidt jeg ved? Jeg har selv kørt med Dansk kabel tv som hører under TDC, og har været fint tilfreds. :-)


Korrekt
Descenter 1976
Niveau 5
 
Indlæg: 991


Re: Pest eller kolera

Indlægaf Mysticurse » 17. jun 2013 22:29

Jeg havde selv TDC for nogle år tilbage (Ca 5 år)... Du nævner at have hørt, at de kludre meget i det..? Det vil jeg så sige at jeg aldrig oplevede i de 3 år jeg havde dem. DOG, er TDC ret dyre med deres produkter - i forhold til andre selvskaber, som er mindst lige så gode og dygtige som TDC.

Telia har jeg så kun haft som mobil gennem en X-kæreste. Men jeg husker tydeligt alt det bøvl vi havde med at sige op ved dem.
Så regner du med at blive ved dem i en hel del år ville jeg vælge Telia, da deres produkter er mindst lige så gode som TDC, de er billigere end TDC og deres kundeservice er lige så god.
Derimod, hvis du tvivler, eller er en der ved du skifter udbyder jævnligt, vil jeg vælge TDC.

Menøøøøøhh.... det undre mig meget hvis de er de eneste du kan få..? Hvad med sådan noget som Fullrate F.esk. Synes da at kunne huske at X'en har internet og TV fra dem og det er da ikke med kabel...??

Lowlandet skrev:Uanset hvem du vælger så vil de vist altid bruge TDC's kabler, så vidt jeg ved?

Ja, TDC eller dit lokale energi selvskab's kabler vil blive brugt. Dog bor man i boligforening, kan det være et lokal selvskab der har lagt kablet fra vejen og ind i bygningen (som hos mig hvor det er Stofa);-)
"Am I classified as human?? - Negative, I am a meat-popsicle"
Det spiller jeg for tiden: No Man's Sky, Subnautica, Diablo 3 RoS, Minecraft, Dead Space, Dead Space 2 og Dead Space 3.
Add mig hvis i har lyst til at spille noget af det, men skriv lige en besked, så jeg ved du/i er herfra ;-)
Mysticurse
Niveau 5
 
Indlæg: 1130
By: Sønderborg


Re: Pest eller kolera

Indlægaf Morten Skou » 17. jun 2013 22:30

Kh4zy skrev:Hej alle.

Jeg skal snart til at flytte og har nu fundet ud af at jeg har valget imellem pest eller kolera ang. bredbånd.
Valget står imellem TDC & Telia. Yousee dækker TV men dog ikke internet da de ikke har lagt kabler ud til det endnu.

Skal have en TV + bredbåndsløsning da jeg ser som det billigste. Har kun været kunde hos TDC som mobilejer, men har hørt at de godt kunne kludre i det. Telia har jeg hørt rygter om at det er svært at komme ud af den dag man endelig skal det.

Hvad synes i? Hvad er jeres erfaring?

TDC på trustpilot: 3.1 af 10
Telia på trustpilot: 4.3 af 10

Hvad jeg ved så er TDC vist opkøbt af telenor og er ikke stor fan af teleor.



Jeg ville 100% vælge bredbånd fra TDC. Den erfaring som jeg har med dem - igennem 10+ år, er at de er SUPER stabile. De er måske lidt dyrere end andre, men det fungerer altså også bare.

Telia derimod... har kun virkelig dårlige erfaringer med dem desværre.
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Re: Pest eller kolera

Indlægaf JugsEater » 18. jun 2013 00:16

Kolera!
Billede
JugsEater
Niveau 2
 
Indlæg: 142


Re: Pest eller kolera

Indlægaf Lasborg » 18. jun 2013 05:15

Jeg har tidligere haft Telia, og der oplevede jeg ikke problemer med at komme ud af det.
Lasborg
Niveau 5
 
Indlæg: 1294


Re: Pest eller kolera

Indlægaf Gajda » 18. jun 2013 07:04

Jeg havde også Telia før der blev gravet Fiber ned her, hvor jeg bor. Alting virkerede upåklageligt med deres produkt.
Gajda
Niveau 7
 
Indlæg: 4533


Re: Pest eller kolera

Indlægaf Rasmusdc » 18. jun 2013 07:07

http://www.trustpilot.dk/review/www.fullrate.dk

har jeg været glad for..

levere fint bredbånd
Rasmusdc
Niveau 5
 
Indlæg: 807


Re: Pest eller kolera

Indlægaf Kh4zy » 18. jun 2013 07:14

Hej alle. Tak for jeres svar :)

Har stadig ikke taget mig en beslutning, men kan være det bliver telia. De er billigere, men har også en del ekstra kanaler jeg lige præcis ønsker med deres favorit pakke som de kalder den. Hvor at hos TDC skal jeg betale 100kr mere og får ikke disse kanaler med, men skal betale merpris for dem.

Hvis der er andre der har erfaring med de 2 selskaber så må i meget gerne skrive :)
- TDC & Telia er min eneste løsning da jeg lejer boligen privat, så kan ikke få stofa og de andre selskaber der ofte høre under en boligforening
Kh4zy
Niveau 3
 
Indlæg: 225


Re: Pest eller kolera

Indlægaf BuBubbi » 18. jun 2013 15:45

Det lyder meget mystisk at du kan få YouSee TV, men ikke internet, da det jo kommer fra samme kabel.
Kan der være en lokal antenneforening i stedet, der evt. kan levere internet gennem antennekablet?

Her hvor jeg bor i Odense, er antenneforeningen NAL-Medienet, og de står selv for internettet, og så har de solgt TV delen til YouSee.
Billede
BuBubbi
Niveau 7
 
Indlæg: 4968
By: Odense C


Re: Pest eller kolera

Indlægaf IkkNico » 18. jun 2013 18:52

Bubbibubbi skrev:Det lyder meget mystisk at du kan få YouSee TV, men ikke internet, da det jo kommer fra samme kabel.
Kan der være en lokal antenneforening i stedet, der evt. kan levere internet gennem antennekablet?


Jeg var ude for noget lignende, hvor vi boede før. Alt for lidt kobber, så virkeig ringe ADSL forbindelser. Fik gennem en ven en VDSL forbindelse hos TDC, som egentlig kørte OK.

Vi flyttede i efteråret, og kunne ikke trække mere end 12/1 på vores kobber. Da TDC ikke kunne levere VDSL på den nye adressem, valgte vi en anden udbyder. Lidt for skæg kontaktede jeg så Yousee, der lige pludselig godt kunne levere en 50/5. Jeg forestiller mg, der er en lokumsaftale mellem de 2 selskaber om ikke at tage kunder fra hinanden (de er jo del af samme koncern)

Der har været en del problemer med den levered router, men den er nu bridged og jeg kører med min egen Dir-615 m dd-wrt firmware, og det kører supergodt. De få gange jeg har haft brug for at kontakte supporten, så kommer man altid igennem på 2 minutter, der er weekend åbent til kl. 20 og kan supporten ikke hjælpe, bliver man sparket videre til 2nd level.
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar


Tilbage til Hjælp

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 12 gæster

cron