Xboxlife forum

Xbox One eller PS4?

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Hvilken konsol vælger du?

Xbox One
368
55%
Playstation 4
179
27%
Begge
92
14%
Ingen af dem
27
4%
 
Afgivne stemmer : 666

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf -S- » 13. jun 2013 18:47

Nogle gange får jeg lyst til at tage en masse screenshots, bare for at lave en kollage og betragte den.
Den skal nok hedde fanboys.
-S-
 


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Bavi » 13. jun 2013 18:50

Major Oblivious skrev:Måske.. Men 71 / 60 til Sonys favør.. På et Xbox site. Det virker en smule foruroligende.


Det er ikke ligefrem verdens mest sandfærdige, videnskabelige eller repræsentative poll, at vurderer udfra... ;)
Bavi
Niveau 4
 
Indlæg: 696
By: Aalborg


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Redman DK » 13. jun 2013 18:51

Morten Skou skrev:Anandtech siger også at opbygningen af PlayStation 4, må betyde at den bliver MEGET varm. Derudover er der jo ikke plads til EN stor køler som det er tilfældet med Xbox One, så den vil nok også larme en del mere, da små ventilatorer skal køre hurtigere for at slippe af med samme mængde varme som en stor ventilator. Det bliver interessant at se, om Sony er på vej ud i noget RROD-problematik, det lader i alle tilfælde til, at Microsoft ikke har taget chancer på den front denne gang :D (det kostede dem også lige et par hundrede kroner sidst).


Helt enig bare kig på PS3 slim, den er også lille og den bliver jo sindssyg varm, og larmer som var det en af de første 360 udgaver.

Eller.... Nå nej.

Angående hvilken konsol jeg har tænkt at anskaffe mig, bliver det nok en PS4. Og det er pga. spillene, alle de andre fancy ting siger mig ikke så meget. Og hvis den også havde samme drm som X1 så havde det nok ændret på så meget, selvom det da er dybt irriterende. Og det er da heller ikke drm der afholder mig fra at købe en X1, for det ville sgu nok ikke ændre så meget i min hverdag alligevel.

Og jeg tror også at antal solgte enheder af PS4 og X1 bliver lige så tæt som PS3 og 360, hvis ikke tættere. Begge ligner fantastiske konsoller med stort spiludvalg, begge har en stor fanbase.
Redman DK
Niveau 4
 
Indlæg: 436


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Thorpedo29 » 13. jun 2013 18:52

-S- skrev:Nogle gange får jeg lyst til at tage en masse screenshots, bare for at lave en kollage og betragte den.
Den skal nok hedde fanboys.


Kunne du ikke nøjes med et spejl?

On-topic:

Jeg hælder stadigt til ps4 men der kommer da flere positive nyheder om Xbox hver dag, så jeg tror ikke ps4 bliver en klar vinder.
Thorpedo29
Niveau 6
 
Indlæg: 1421


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Elgaard » 13. jun 2013 18:57

Morten Skou skrev:Anandtech siger også at opbygningen af PlayStation 4, må betyde at den bliver MEGET varm. Derudover er der jo ikke plads til EN stor køler som det er tilfældet med Xbox One, så den vil nok også larme en del mere, da små ventilatorer skal køre hurtigere for at slippe af med samme mængde varme som en stor ventilator. Det bliver interessant at se, om Sony er på vej ud i noget RROD-problematik, det lader i alle tilfælde til, at Microsoft ikke har taget chancer på den front denne gang :D (det kostede dem også lige et par hundrede kroner sidst).


Set i bakspejlet, så vil jeg påstå man skal være mere end almindelig tumpet hvis man vil påstå at der er større chance for Sony smider en ustabil/larmende konsol på markedet, end Microsoft gør det. :lol:

I det hele taget virker det bare til at folk i Xbone lejren virkelig er taget på fisketur når de kommer til argumenter for at Xbone skulle være PS4 overlejen. Der bliver dæleme halet i land, bare ærgeligt der ikke rigtig er noget der bidder på.
Billede
Elgaard
Niveau 7
 
Indlæg: 2000
By: Randers


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Major Oblivious » 13. jun 2013 19:17

Morten Skou skrev:Jeg gætter på at der kom en del fra PSlife for at stemme, men ja - jeg tror dog nok at Microsoft skal få vendt den, de er bare lidt bagud på points, men jeg synes da at de positive ting er begyndt at komme op til overfladen. Og jo mere jeg læser (og skriver) om Xbox One, jo mere mening begynder det at give de valg som Microsoft har truffet.


Jeg tror begge konsoller bliver store successer.. Jeg håber det virkelig fordi at det vil blive ved med at presse konkurrencen, og værdien for os fremad. Bare se hvor meget Sony har lavet om siden PS3 / Hvor meget MS har været nød til at rette ind efter presset fra brugerne..

Men jeg bryder mig bare ikke om Microsofts attitude overfor folk. At det er deres opgave at trække forbrugerne ind i det næste århundrede, og de accepterer den ballade det giver.
Alt det her med at PS4 er lille, og måske bliver for varm eller larmer mere i forhold til Xbox One.. Det er i mine øje vildt søgt forsøg på at overbevise sig selv om at ens valg er det rette.

Kan altid blive overrasket over, hvor mange følelser der kommer i spil op til en konsol-release :lol:
Major Oblivious
Niveau 7
 
Indlæg: 5221


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Kaptajn Blod » 13. jun 2013 20:28

Jeg siger begge konsoller.
En ting er den store mængde fede eksklusive spil, som gør at jeg helt sikkert ender med at købe begge konsoller, og anvender højst sandsynligt Xbox'en til online gaming. Jeg bryder mig umiddelbart ikke om alle restriktionerne hos MS, men jeg syntes det skal have en chance og er det bare noget der duer tror jeg man har et super kommende media center i stuen.
\,,/_(> <)_\,,/

Lagswitches are like tampons - Every pussy needs one
Kaptajn Blod
Niveau 4
 
Indlæg: 371


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf CaptainKicker » 13. jun 2013 20:54

-S- skrev:Nogle gange får jeg lyst til at tage en masse screenshots, bare for at lave en kollage og betragte den.
Den skal nok hedde fanboys.


Du er helt vild efter at fare efter os, fordi vi glæder os til Xbox One. Det er efterhånden dig der er helt sindsyg efter at få PS4'ern til at virke så fantastisk, at jeg ærlig talt ikke forstår hvorfor du er her.
CaptainKicker
Moderator
 
Indlæg: 10813
By: Silkeborg


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Benja190782 » 13. jun 2013 20:58

Jeg kan stadig ikke finde ud af det - hjælp mig lige...

Fordele ved køb af PS4:

1. Stærkere/hurtigere specs. end Xbox One! (hvilket må betyde pænere grafik)
2. Mulighed for at fravælge PS Eye, hvor Kinect er tvang på Xbox One!
3. Ingen strenge regler om låste spil, bytte osv. ligesom på Xbox One!
4. ?
5. ?


Fordele ved køb af Xbox One:

1. Controlleren ER bare bedre end på en Playstation (selv nogle PS fans indrømmer det)
2. Online-gaming formodes at være mere stabilt end på PS4 (men det koster)
3. Bedre kølning af konsollen i forhold til PS4. (mindre overophedning)
4. ?
5. ?
Spiller lige nu: Project CARS 2, DiRT 4, Need for Speed 2015, GTA V, Assetto Corsa og FIFA 18
Benja190782
Niveau 7
 
Indlæg: 2020
By: Frederikshavn


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf CaptainKicker » 13. jun 2013 21:00

Mjah, bare fordi deter stærkere/hurtigere specs, betyder det ikke grafikken bliver synderligt bedre. Igen, så vi ikke rigtig noget til i Xbox 360 kontra PS3-tiden. Kinect er jo ikke tvang, som I du skal bruge den. Den er bare med i pakken.

Men jeg synes du glemmer et vigtigt punkt... spillene? :)
CaptainKicker
Moderator
 
Indlæg: 10813
By: Silkeborg


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Morten Skou » 13. jun 2013 21:02

Der er jo også nogle bløde værdier omkring at blive på Xbox platformen:
- Man beholder sit gamertag
- Man har allerede mange man kan spille med på vennelisten
- Man har sin gamerscore
- Man kan stadig spille på samme Xbox Live abb. på Xbox 360

Og familie tingen:
- Du kan dele dit spilkatalog med op til 10 venner (og omvendt).

Og det vigtige er vel i virkeligheden spillene? Der synes jeg personligt at Xbox har det fedeste lineup lige nu, men der bliver sikkert annonceret mange flere spil de næste 5 måneder.

I Danmark er der 200 kroners forskel på de to konsoller, til gengæld får man 12 måneders Xbox Live med (så vidt jeg forstår), en Kinect der er optimeret i forhold til Kinect 1, og en konsol der skulle være fuldstændig lydløs :D
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Benja190782 » 13. jun 2013 21:10

Ja det er også rigtig, Morten... Jeg vil virkelig gerne forblive Xbox-bruger, men der er godt nok mange ting der trækker mig over til PS4 efterhånden.

Altså jeg køber en konsol for at spille spil! Så jeg vil have den bedste spille-konsol! Det er jeg ikke sikker på Xbox One bliver i forhold til PS4.

-men jeg elsker virkelig den Xbox-controller, det' helt sygt så go' den er... ;)
Spiller lige nu: Project CARS 2, DiRT 4, Need for Speed 2015, GTA V, Assetto Corsa og FIFA 18
Benja190782
Niveau 7
 
Indlæg: 2020
By: Frederikshavn


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Morten Skou » 13. jun 2013 21:12

Det er lidt sjovt at du siger at du vil have den "bedste spillekonsol", når du har glemt spillene i din for/imod liste :D

Xbox One er en spillekonsol + at den så kan en masse andre super fede ting.
PlayStation 4 er en spillekonsol, som kan det samme som PlayStation 3 - den er bare lidt kraftigere.
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf RazorOne DK » 13. jun 2013 21:13

Morten Skou skrev:Der er jo også nogle bløde værdier omkring at blive på Xbox platformen:
- Man beholder sit gamertag
- Man har allerede mange man kan spille med på vennelisten
- Man har sin gamerscore
- Man kan stadig spille på samme Xbox Live abb. på Xbox 360

Og familie tingen:
- Du kan dele dit spilkatalog med op til 10 venner (og omvendt).


Og det vigtige er vel i virkeligheden spillene? Der synes jeg personligt at Xbox har det fedeste lineup lige nu, men der bliver sikkert annonceret mange flere spil de næste 5 måneder.

I Danmark er der 200 kroners forskel på de to konsoller, til gengæld får man 12 måneders Xbox Live med (så vidt jeg forstår), en Kinect der er optimeret i forhold til Kinect 1, og en konsol der skulle være fuldstændig lydløs :D

Hvis "family sharing", virkelig fungere så man kan tilføje, venner som sin familie, så er det jo et kæmpe es i ærmet ;)
Billede
RazorOne DK
Niveau 4
 
Indlæg: 799


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Morten Skou » 13. jun 2013 21:15

Ja det synes jeg også... jeg har skrevet om det her:
http://www.xboxlife.dk/news/10665/xbox- ... laret.html
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 23 gæster

cron