Xboxlife forum

Xbox One eller PS4?

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Hvilken konsol vælger du?

Xbox One
368
55%
Playstation 4
179
27%
Begge
92
14%
Ingen af dem
27
4%
 
Afgivne stemmer : 666

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Elgaard » 13. jun 2013 11:19

Morten Skou skrev:PlayStation 3 var jo også langt kraftigere end Xbox 360, men alligevel var der ikke så voldsom stor forskel på spillene som mange havde frygtet. Koden bliver jo bare optimeret til de platforme som de skal ud på, og ingen udvikler er interesseret i at deres spil ser grimme ud på en platform og flotte på en anden.


Hvor mange gange skal den udmelding skydes i jorden?

PS3en har en langt mere kompliceret arkitektur end X360, mange udviklere brugte ikke tiden på at optimere til den, dermed blev de fleste multiplatformtitler en tand bedre på 360.

PS4 og Xbone er begge baseret på x64, som nok samtlige spiludviklere i verden er mere end godt bekendt med. Den ene maskine står ikke med en arkitekturmæssig fordel over den anden, dermed burde spillenes ydelse blive mere lig hardwarens ydelse i næste generation.
Billede
Elgaard
Niveau 7
 
Indlæg: 2000
By: Randers


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Buktu » 13. jun 2013 11:21

M0nsterM0nkey skrev:
Slimjay DK skrev:Fra Microsoft : Det er Publisher der bestemmer, det er kun DISC BASED games og kun 1 gang ;)

Give your games to friends: Xbox One is designed so game publishers can enable you to give your disc-based games to your friends. There are no fees charged as part of these transfers. There are two requirements: you can only give them to people who have been on your friends list for at least 30 days and each game can only be given once

Det med startskærm må være gået helt forbi mit hoved :) jeg kan ikke huske det er nævnt :mrgreen:


Jeps så spillet kan kun blive GIVET ud én gang, men det burde også kunne være digitalt.
Kan faktisk ikke lige finde noget omkring det der med at skræddersy sit dashboard, så det kan godt være jeg har hørt forkert :P
Men jeg ser stadig X1 som den bedste konsol, ikke fordi jeg er fanboy, men simpelthen fordi det er den bedste konsol til Multiplayer gaming og den er designet til Open World spil, hvoraf jeg er favorit af begge genre.
Ja PS4eren har bedre indmad, men X1 kan hente mange flere kræfter igennem XLive Cloud tjenesten, hvilket gør at nogle oplevelser faktisk bliver en del bedre på X1 når det kommer til store verdener, og hvor det hele skal være dynamisk, realtime, intenst og virkelighedstro.. Så X1 har helt klart fordelen når det kommer til at få federe gameplay oplevelser!


1: Givet eller købt kan for så vidt være lige meget. Pointen er at licensen kan overføres én gang, og så er det lige meget om der er penge involveret eller ej.

2: Cloud delen er i mine øjne pænt overhypet i forhold til hvad det kommer til at få af indflydelse. Men prove me wrong, det vil jeg ikke have det fjerneste imod ;)




Og Elgaard, er helt enig, sammenligningen med PS3 og Xbox360 holder bare overhovedet ikke. PS4 har som udgangspunkt kraftigere hardware PLUS at de er næsten ens arkitekturmæssigt. Så det bliver betydeligt lettere for udviklerne at scale spillene til de ekstra kræfter i PS4'eren.
"Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you!" - Jeremy Clarkson
Buktu
Skribent
 
Indlæg: 5642


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Elgaard » 13. jun 2013 11:21

M0nsterM0nkey skrev:Svar endelig meget gerne på hvorfor DU ikke vælger X1 frem for PS4.


Jeg køber typisk mine spil nye, og sælger den på eBay når de er gennemført. Pengene fra salg går typisk til køb af nye spil. PS4 tillader mig at forsætte med det, Xbone gør ikke. Derfor vælger jeg PS4.
Billede
Elgaard
Niveau 7
 
Indlæg: 2000
By: Randers


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Elgaard » 13. jun 2013 11:24

Buktu skrev:Og Elgaard, er helt enig, sammenligningen med PS3 og Xbox360 holder bare overhovedet ikke. PS4 har som udgangspunkt kraftigere hardware PLUS at de er næsten ens arkitekturmæssigt. Så det bliver betydeligt lettere for udviklerne at scale spillene til de ekstra kræfter i PS4'eren.


Præcis - og at påstå at en udvikler ikke vil have deres spil ser værre ud på en platform end en anden er noget pjat. Et levenende bevis er PS2 / Xbox. Der var så mange spil der så bedre ud på Xbox dengang.
Billede
Elgaard
Niveau 7
 
Indlæg: 2000
By: Randers


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf M60 » 13. jun 2013 11:29

M0nsterM0nkey skrev:Fordi du tydeligvis ikke har forstået noget af deres shows, og kan se mulighederne i X1 som den bedste gaming konsol!
Er det ikke at tænke på sine kunder, når man tænker på udviklerne som netop udvikler spil til kunderne, og derigennem giver kunderne federe spil oplevelser?
Det er jo kun fordi folk tænker med røven, og kun på sig selv. Hvis X1 får et bedre sammenhold med udviklerne kan det jo kun være til vores fordel i sidste ende!?
Så drop nu det der DRM pis, du låner forhelvede heller ikke dine spil til gud og hvermand den dag idag..?

Min kritik af Microsoft er ikke angreb på dig eller andre som foretrækker Xbox One, så lad vær med at gøre det til det.
Microsoft tænker ikke på udviklerne mere end Sony gør. De tilgodeser _udgiverne_ på en måde der er enormt uattraktiv for mig som forbruger. Jeg tror nærmere det er dig der har misforstået den anti-consumer retning Microsoft har taget/er igang med at tage, som ikke nødvendigvis kun kommer til at blive afspejlet i DRM.
Udover en bedre controller så synes jeg ikke at Microsoft tilbyder noget som tyder på at det er "den bedste gaming konsol". Så du har helt ret i at jeg ikke kan se de muligheder - hvis de er til steder så har Microsoft ikke gjort det særligt tydeligt præcis hvad de er.
M60
Niveau 4
 
Indlæg: 682


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf -S- » 13. jun 2013 11:43

Elgaard skrev:
Buktu skrev:Og Elgaard, er helt enig, sammenligningen med PS3 og Xbox360 holder bare overhovedet ikke. PS4 har som udgangspunkt kraftigere hardware PLUS at de er næsten ens arkitekturmæssigt. Så det bliver betydeligt lettere for udviklerne at scale spillene til de ekstra kræfter i PS4'eren.


Præcis - og at påstå at en udvikler ikke vil have deres spil ser værre ud på en platform end en anden er noget pjat. Et levenende bevis er PS2 / Xbox. Der var så mange spil der så bedre ud på Xbox dengang.


Enig, vi så det også med X360 hvordan Call of Duty spillene plus mange andre havde 2x-4x anti-aliasing, hvor PS3 ikke havde noget. Nu står vi med 2 maskiner som har samme arkitektur, men hvor den ene (Xbone) "kun" har tildelt 5GB DDR3 og den anden har tildelt 7GB GDDR5 til GPU. Desuden er eSRAM en hæmsko for udviklere, så fatter ikke hvordan folk stadig kan tro at Xbone kommer i nærheden af PS4.
-S-
 


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Buktu » 13. jun 2013 11:55

...there’s no escaping the fact that Microsoft has given the Xbox One less GPU hardware than Sony gave the PlayStation 4. Note that unlike the Xbox 360 vs. PS3 era, Sony's hardware advantage here won't need any clever developer work to extract - the architectures are near identical, Sony just has more resources available to use.


http://www.anandtech.com/show/6972/xbox ... tation-4/2



Ved ikke hvorfor du kalder ESRAM for en hæmsko? Alt efter hvordan det er implementeret, så kan det være med at udligne forskellene mellem Xbox One og PS4 når det kommer til memory bandwith.
"Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you!" - Jeremy Clarkson
Buktu
Skribent
 
Indlæg: 5642


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf kemokai » 13. jun 2013 11:58

det sjove ved det der med at bytte spil det er ikke noget xbox one og ps4 bestemmer nu er det blevet op til dem som laver spillene der bestemmer om de kan bruge brugt men det glemt ps4 bare lige at fortælle

har en fin artikel fra politiken
http://politiken.dk/tjek/digitalt/spil/ ... eligheden/
kemokai
Niveau 0
 
Indlæg: 1


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf tue69 » 13. jun 2013 12:03

kemokai skrev:det sjove ved det der med at bytte spil det er ikke noget xbox one og ps4 bestemmer nu er det blevet op til dem som laver spillene der bestemmer om de kan bruge brugt men det glemt ps4 bare lige at fortælle

har en fin artikel fra politiken
http://politiken.dk/tjek/digitalt/spil/ ... eligheden/


Nej. Sony har fortalt, at det er op til udviklerne at bestyre, hvordan ONLINEDELEN af spillene bliver. Med andre ord kan der komme en online-pass løsning.

Så det har de ikke "glemt" at fortælle.

(de fortalte det bare fandens sent) :P
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Elgaard » 13. jun 2013 12:04

kemokai skrev:det sjove ved det der med at bytte spil det er ikke noget xbox one og ps4 bestemmer nu er det blevet op til dem som laver spillene der bestemmer om de kan bruge brugt men det glemt ps4 bare lige at fortælle


Glemte at fortælle?
Efter Sonys konference bekræftede en Sony mand at det eneste udviklerne kan ligge på PS4 spil, er de ting vi kender fra nuværende generation - f.eks. online pass. Samtidigt bekræftde Sony at de selv vil stoppe med online pass på alle deres 1. parts titler.

En udvikler kan ikke kræve et f.eks. dagligt onlinecheck på et PS4 spil. De må ikke tilføje DRM der forhindrer spillet i at kunne sælges videre.
Billede
Elgaard
Niveau 7
 
Indlæg: 2000
By: Randers


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf torniel » 13. jun 2013 12:04

Det blev til en forudbestilling på Xbox One efter en grundig afvejning. Jeg ærgrer mig dog lidt over ikke at have forudbestilt PS4 til 3099, for man må aldrig gå ned på grej! :)
torniel
Niveau 2
 
Indlæg: 175


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Buktu » 13. jun 2013 12:05

kemokai skrev:det sjove ved det der med at bytte spil det er ikke noget xbox one og ps4 bestemmer nu er det blevet op til dem som laver spillene der bestemmer om de kan bruge brugt men det glemt ps4 bare lige at fortælle

har en fin artikel fra politiken
http://politiken.dk/tjek/digitalt/spil/ ... eligheden/



Microsoft har besluttet at sådan er det for alle spil. De har trukket de her ting ned over hovedet på folk.

Sony kører præcis samme politik som de har gjort hidtil. De kan selvfølgelig ikke tvinge udgiverne til ikke at komme DRM på deres titler. Men de kan garantere at det ikke kommer til at ske med first-party titler, og det er ikke Sony, men udgiverne, der kommer til at være "the bad guys" hvis der er DRM på nogle spil.
"Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you!" - Jeremy Clarkson
Buktu
Skribent
 
Indlæg: 5642


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf -S- » 13. jun 2013 12:05

Buktu skrev:
...there’s no escaping the fact that Microsoft has given the Xbox One less GPU hardware than Sony gave the PlayStation 4. Note that unlike the Xbox 360 vs. PS3 era, Sony's hardware advantage here won't need any clever developer work to extract - the architectures are near identical, Sony just has more resources available to use.


http://www.anandtech.com/show/6972/xbox ... tation-4/2



Ved ikke hvorfor du kalder ESRAM for en hæmsko? Alt efter hvordan det er implementeret, så kan det være med at udligne forskellene mellem Xbox One og PS4 når det kommer til memory bandwith.


Ligesom med PS3 som havde 256MB GDDR3 på GPUen kunne udviklere benytte sig af at tage CPUen i brug for at kompensere.
Udviklere har lettest ved at tage de rå tal som GPUen kan levere uden at skulle tænke på at tilføje kræfter andetsteds fra - X360 er et godt eksempel på dette område med sin overlegne GPU med 512MB GDDR3.

Desuden er DDR lavet til CPU, hvor GDDR er til GPU, igen scorer Sony..
-S-
 


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf thetof91 » 13. jun 2013 12:06

torniel skrev:Det blev til en forudbestilling på Xbox One efter en grundig afvejning. Jeg ærgrer mig dog lidt over ikke at have forudbestilt PS4 til 3099, for man må aldrig gå ned på grej! :)


Gætter på du mener det med coolshop havde den til det og satte den så op..
Du kan bare bestille den fra amazon.co.uk til 349 pound eller amazon.de til 399 euro.. :)
thetof91
Niveau 5
 
Indlæg: 1225
By: Kolding


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf lucky ba » 13. jun 2013 12:08

Jeg synes det er helt i orden at man ikke kan sælge sine spil videre på den nye xbox, jeg køber altid mine spil nye og det synes jeg personligt alle skulle gøre, da man støtter spiludviklerne
Repens.Ra - Decerto MW3 clan
lucky ba
Niveau 4
 
Indlæg: 541


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 22 gæster

cron