Xboxlife forum

Xbox One eller PS4?

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Hvilken konsol vælger du?

Xbox One
368
55%
Playstation 4
179
27%
Begge
92
14%
Ingen af dem
27
4%
 
Afgivne stemmer : 666

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Jomuhs » 12. jun 2013 20:08

Jeg tror jeg vil være lidt mere åben overfor PS4, for når jeg kommer på gym efter sommerferien så er det nok nærmere vennerne deroppe som bestemmer mit konsolvalg, end det er min stædighed :oops:
"I used to be an adventure like you. Then i took an arrow in the knee
Citat fra skyrim
Jomuhs
Niveau 3
 
Indlæg: 274
By: Kolding


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Luzioz » 12. jun 2013 20:19

iiMSchulerDK skrev:
Luzioz skrev:Der er 2 ting som gør at jeg nok vælger xbox one.
1. TitanFall
2. Halo 5 :D

Hørt Luzioz! :D Den står vist endnu engang på co-op campaign på legendariske og spartan ops i Halo 5? ;)
Samt evt Halo 3, der bliver gratis fra den 1.juli? :)



Jeg er frisk!
Tror da også nielsen er på :D
Luzioz
Niveau 1
 
Indlæg: 80


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Too Nizzle » 12. jun 2013 20:26

nqRr skrev:
TeddyBoyBlue skrev:
Så du er ofte uden internet forbindelse?


Jeg vil ikke sige ofte, men i det værelse hvor jeg gamer er der ikke meget trådløs forbindelse, så der kan godt være perioder hvor der ingen forbindelse er... Dette har ikke været det store problem for mig da jeg som regel kun er til singel player spil.

Så jeg er en af dem, som ikke bruger Xboxen eller Ps3´en til Netflix osv. til dette formål har jeg jo Apple tv, som virke meget mere simpel.

Men udover dette, så syntes jeg ikke det er fair politik de laver, overfor det brugte spil marked... Jeg køber selv størstedelen af mine spil brugte :)


Det var vel heller ikke fair for producenterne, da brugt spils markedet blev introduceret.


Hvordan er det ikke fair at du sælger og køber dine ejendele som du vil nu hvir du ejer dem 100%. Der har altid eksisteret et brugtmarked for spil som der har for alle andre medier. Den eneste forskel er bare at nu er Gamestop hoppet imellem de to i stedet for DBA - men det ser jeg ikke kan gøre en forskel at der nu er en mellemmand som gør dette marked mere tilgængeligt.
Too Nizzle
Niveau 5
 
Indlæg: 877
By: Høje Tåstrup


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Buktu » 12. jun 2013 20:32

"Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you!" - Jeremy Clarkson
Buktu
Skribent
 
Indlæg: 5642


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Tweedy Todd » 12. jun 2013 20:34

For mig bliver det helt klart en PS4 - nok ikke til launch men nok inden for en rimelig tidsperiode (er igang med at spare op).

Jeg kan virkelig ikke se hvorfor Microsoft føler at det er en god idet at begrænse deres kunder.
Jeg har næsten aldrig min xbox koblet til nettet - og jeg tager den ofte med i sommerhus osv. Det vil jeg ikke kunne med x1. Jeg har ikke mange penge, så når jeg spiller nye spil på maskinen er det enten spil jeg har lånt af vennerne eller nogle jeg har byttet mig til eller købt brugt. Og det skal jeg pludselig til at betale ekstra for? Nej tak. Jeg vælger bare en konsol hvor jeg ikke bliver begrænset på denne måde.
[img]http://share.xboxlife.dk/file/ztvmzjm0ndnlntdkowm2ogq5mmjkngfhmgnjymuwzgy.jpg[/img]
Tweedy Todd
Niveau 1
 
Indlæg: 79


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf prowdD » 12. jun 2013 20:57

Åha, jeg syntes godt nok jeg stadig har svært ved at vælge. Men pt. ligger jeg nok 65/35 - til PS4. Meget kan nå og ske endnu, og jeg kommer bestemt til at følge spændt med.
prowdD
Niveau 7
 
Indlæg: 3627


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Twinkling » 12. jun 2013 21:28

Descenter 1976 skrev:Nogen jeg ikke helt kender til er PS4's controlleren... hvad er det vi skal se der er på den lille skærm der? (Det vil jeg gerne se)

Det er ikke en skærm, det er en touchpad.

Buktu skrev:Tjenester som Netflix og Spotify har bevist at let, simpel og fornuftigt prissat indhold langt bliver foretrukket. Folk har ikke noget imod at betale, hvis de får convenience og fordele ved det, og det er præcis det de tjenester tilbyder.

Problemet her er de to tjenester du nævner kører med røde tal lige pt. Så de fornuftigt prissatte ting tjener altså ikke nok hjem til dem der udbyder det. Så en eller anden form for løsning skal der til.

Too Nizzle skrev:Skulle spilkopiering gå hen at blive et seriøst problem om nogle år, så kan Sony altid tilføje noget lignende da det er rent software.
Det er da også fint nok hvis det skal være som PC spil med en CDkey på Xbox - men så må MS da også sælge spillene til en tilsvarende pris(hvilket de stadig kan nå at gøre i princippet selvom jeg tvivler).

Det er noget der vil kunne virke, og jeg syntes en gut fra Naughty Dog nævnte prisen på spil til X1 ville være lavere til Gametrailers - spørgsmålet er om det var en plausibel model han snakkede om, eller fakta. Hvis det er fakta, kunne jeg måske være mere tilbøjelig til at være åben over X1 - men Kinect skal stadig kunne tages fra. Den nuværende Kinect gør at min 360 starter meget langsommere op fordi den lige skal starte Kinecten - det er mit store problem med X1, ikke overvågningen.

TeddyBoyBlue skrev:Men udover dette, så syntes jeg ikke det er fair politik de laver, overfor det brugte spil marked... Jeg køber selv størstedelen af mine spil brugte :)

Jeg kan så høre at du syntes det er i orden at store firmaer som GameStop tjener penge på at købe og videresælge spil de ikke selv har brugt penge på at lave, uden at udviklerne og udgiverne får noget igen?
- Ikke at jeg er for MS DRM politik, jeg er klart på en PS4 som tingene er lige nu.

Too Nizzle skrev:Hvordan er det ikke fair at du sælger og køber dine ejendele som du vil nu hvir du ejer dem 100%. Der har altid eksisteret et brugtmarked for spil som der har for alle andre medier. Den eneste forskel er bare at nu er Gamestop hoppet imellem de to i stedet for DBA - men det ser jeg ikke kan gøre en forskel at der nu er en mellemmand som gør dette marked mere tilgængeligt.

Vi har Accord med musik, men der er vist ikke noget brugtmarked for bøger. DBA er en helt anden boldgade, hvor det desuden er privat til privat salg. Det har jeg intet imod - til gengæld kan jeg se problematikken i at et firma som gamestop tjener så mange penge som de gør, uden at udviklerne får en øre.
Twinkling
Niveau 5
 
Indlæg: 1276
By: Roskilde


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Too Nizzle » 12. jun 2013 22:10

Kan ikke se hvor de store forskelle imellem DBA og Gamestop ligger når det kommer til deres grundlæggende funktion. De har begge den funktion at være en slags facilitator imellem sælger og køber af brugte spil. Gamestop tager en større del af kagen da de i modsætningt til DBA løber en større risiko ved at købet spillet af sælger og ikke bare være bindeleddet. Men jeg mener bestemt de begge grundlæggende lever af at være bindeleddet imellem en som vil sælge sit brugte spil og en evt. køber for dette.

Ford kræver heller ikke en lille sjat penge hvis en brugtvognsforhandler sælger en brugt Fiesta. Det er klart der er en forskel imellem biler og spil - men kan ikke se hvorfor spiludviklere skal have andre vilkår end forfattere, musikere eller designere som heller ikke tjener en krone på brugtsalg.
Too Nizzle
Niveau 5
 
Indlæg: 877
By: Høje Tåstrup


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf kofoed » 12. jun 2013 22:25

Netflix har nu et ganske fint overskud - http://www.flixfilm.dk/netflix-har-stor-global-succes/
kofoed
Niveau 7
 
Indlæg: 2445


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf No Problem 4U » 12. jun 2013 23:00

Privat blir det en PS4 til launch,da jeg personligt synes at Sony har det bedste lineup.

Arbejdsmæssigt blir det 6-8 stk PS4 til den ungdomsklub hvor jeg arbejder.Jeg har det overordnet ansvar for alt vedr gaming,spil,PC,konsoller,ect på min arbejdsplads.Der er meget tid/penge at spare på vedligeholdelse,opdatering ect på vores gaming PCér.

Så vi satser på PS4 fremover.
COD 3 L3GeND!
No Problem 4U
Niveau 1
 
Indlæg: 69


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf maagaard90 » 13. jun 2013 00:06

No Problem 4U skrev:Privat blir det en PS4 til launch,da jeg personligt synes at Sony har det bedste lineup.

Arbejdsmæssigt blir det 6-8 stk PS4 til den ungdomsklub hvor jeg arbejder.Jeg har det overordnet ansvar for alt vedr gaming,spil,PC,konsoller,ect på min arbejdsplads.Der er meget tid/penge at spare på vedligeholdelse,opdatering ect på vores gaming PCér.

Så vi satser på PS4 fremover.


Ellers kunne I lege at klubben var en familie, så I bare skulle købe et spil, som kunne køre på alle Xbox One konsollerne.
100% Xbox 360: Battlefield 1943, Brothers, Chime, Dead Space, Dead Space Ignition, Dead Space 2, Deadlight, Fez, Minecraft, Plants vs. Zombies, The Walking Dead Season 1 & 2, WinterBottom.
Fotoblog: Billedstrøm
maagaard90
Niveau 7
 
Indlæg: 2724
By: Aalborg


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Revorge » 13. jun 2013 00:22

Jeg har stadig ikke besluttet mig, men er såmen enig i en stor del af de fordele, som folk hiver frem omkring PS4.

Dog har jeg det virkeligt svært med PS controlleren, hvorimod Xboxens, efter min personlige mening er den bedste der endnu er lavet... og så var jeg forøvrigt også langt mere imponeret af de eksklusive Xbox One titler. Så det først og fremmest de 2 ting, oppe imod en del gode PS4 argumenter. Synes sgu det røv svært at beslutte mig pt, - så venter mest af alt på, at der på et tidspunkt kommer endnu flere oplysninger på bordet om dem begge.
Billede
Revorge
Niveau 7
 
Indlæg: 2209
By: Odense


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Buktu » 13. jun 2013 00:55

Revorge skrev:Jeg har stadig ikke besluttet mig, men er såmen enig i en stor del af de fordele, som folk hiver frem omkring PS4.

Dog har jeg det virkeligt svært med PS controlleren, hvorimod Xboxens, efter min personlige mening er den bedste der endnu er lavet... og så var jeg forøvrigt også langt mere imponeret af de eksklusive Xbox One titler. Så det først og fremmest de 2 ting, oppe imod en del gode PS4 argumenter. Synes sgu det røv svært at beslutte mig pt, - så venter mest af alt på, at der på et tidspunkt kommer endnu flere oplysninger på bordet om dem begge.



Det er også der jeg er nået til :)
"Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you!" - Jeremy Clarkson
Buktu
Skribent
 
Indlæg: 5642


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf RazorOne DK » 13. jun 2013 01:25

Buktu skrev:
Revorge skrev:Jeg har stadig ikke besluttet mig, men er såmen enig i en stor del af de fordele, som folk hiver frem omkring PS4.

Dog har jeg det virkeligt svært med PS controlleren, hvorimod Xboxens, efter min personlige mening er den bedste der endnu er lavet... og så var jeg forøvrigt også langt mere imponeret af de eksklusive Xbox One titler. Så det først og fremmest de 2 ting, oppe imod en del gode PS4 argumenter. Synes sgu det røv svært at beslutte mig pt, - så venter mest af alt på, at der på et tidspunkt kommer endnu flere oplysninger på bordet om dem begge.



Det er også der jeg er nået til :)

Jep samme her. Det er simpelthen for "mudret" og uklart, til at jeg kan tage en fast beslutning på nuværende tidspunkt.
Udover at Xbox controlleren, er den absolut bedste controller jeg har afprøvet, er jeg også spændt på hvordan det nye rumble føles.
Billede
RazorOne DK
Niveau 4
 
Indlæg: 799


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf p1co9210 » 13. jun 2013 01:25

Venter spændt på at se hvordan det sociale virker på konsollerne, med parties, venner osv. For hvis dette system er ligesom på ps3en, eller tilsvarende, så bliver jeg ikke ejer af en ps4.
Add mig også på Playstationen: P1coDK
p1co9210
Niveau 6
 
Indlæg: 1990
By: Aalborg


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 19 gæster