Xboxlife forum

Xbox One-tråden

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Slimjay DK » 12. jun 2013 12:50

GrillBillerDK skrev:
malle5 dk skrev:Så hvis min lillebror og jeg har en xbox one hver, kan vi så godt nøjes med, at dele 1 spil FIFA?

Hvordan gør du i dag med din xbox360 eller ps3?
når du kun har en skive og vil spille sammen?


Læs nu tråden :

Up to 10 ‘family members’ (we’re not yet sure what Microsoft means by that term) can play any of the games in your collection on their consoles, but only one of those ten people can play at once. This means that your friends can try out games you’ve bought and you can even play co-op or head-to-head with mates without buying two copies of the game. This is easily the biggest upside of the new system.
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Revorge » 12. jun 2013 12:56

Slimjay DK skrev:Up to 10 ‘family members’ (we’re not yet sure what Microsoft means by that term) can play any of the games in your collection on their consoles, but only one of those ten people can play at once. This means that your friends can try out games you’ve bought and you can even play co-op or head-to-head with mates without buying two copies of the game. This is easily the biggest upside of the new system.


Jeps kunne være super interessant, - hvis det virkeligt bliver muligt... men ville i den grad være rart, med en afklaring fra MS... Synes faktisk selv, at de er ude om den megen negative DRM omtale (som udgangspunkt naturigvis altid dårligt), men det er sgu da sådan noget her, de burde sælge det på, hvis det rent faktisk holder.... Istedet for at lade alle spekualtioner omkring det ræse, - uden man aner om det faktisk er værste skræksceanarie eller "mindste drm onde" der rent faktisk holder..... #-o
Billede
Revorge
Niveau 7
 
Indlæg: 2209
By: Odense


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Slimjay DK » 12. jun 2013 12:59

Revorge skrev:
Slimjay DK skrev:Up to 10 ‘family members’ (we’re not yet sure what Microsoft means by that term) can play any of the games in your collection on their consoles, but only one of those ten people can play at once. This means that your friends can try out games you’ve bought and you can even play co-op or head-to-head with mates without buying two copies of the game. This is easily the biggest upside of the new system.


Jeps kunne være super interessant, - hvis det virkeligt bliver muligt... men ville i den grad være rart, med en afklaring fra MS... Synes faktisk selv, at de er ude om den megen negative DRM omtale (som udgangspunkt naturigvis altid dårligt), men det er sgu da sådan noget her, de burde sælge det på, hvis det rent faktisk holder.... Istedet for at lade alle spekualtioner omkring det ræse, - uden man aner om det faktisk er værste skræksceanarie eller "mindste drm onde" der rent faktisk holder..... #-o



Yes, for passer det, så er der rigtig stor chance for at jeg er tilbage på Xbox vognen :)
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf torniel » 12. jun 2013 13:26

Selvom jeg ægrer mig lidt over at jeg ikke forudbestilte PS4 til 3099 i går, tror jeg nu at jeg køber en Xbox One. Jeg har gjort mig en del overvejelser og er kommet frem til følgende:
- Jeg køber kun få spil og er længe om at gennemføre dem, hvorfor jeg ikke får noget særligt for dem hvis jeg sælger dem igen (økonomi).
- Jeg har længe bitchet over behovet for at kunne skulle skifte skiver hver gang man vil spille et nyt spil (bekvemmelighed).
- Jeg synes Steam er fedt fordi jeg slipper for fysiske medier, så jeg vil nok kun købe fysiske spil hvis der er en stor besparelse (bekvemmelighed/økonomi).
- Jeg har store hænder og kan bedst lide Xbox controlleren (bekvemmelighed)
- Jeg kan leve med kun at skulle betale 200 kr. (priser fra i dag) mere for Xbox One (økonomi).
- Jeg har aldrig taget min Xbox 360 med mig og jeg har internet hjemme, så det skræmmer mig ikke med online kravet (ulemper).
- Kinect kan "slukkes" (og pakkes ind i sølvpapir og bly), så min paranonia er kun moderat udfordret (ulemper).
- Jeg håber at Xbox One kan erstatte min Logitech Harmony eftersom den har en IR-out og samtidig fungere som media hub (bekvemmelighed).
- Jeg kan leve med DRM-modellen så længe den ikke er så stupid som den Ubisoft har på HOMM VI, hvor man bliver smidt af, bare fordi TDC taber sutten i 5 sekunder (ulemper).

Med mit forbrugsmønster, ser jeg ikke nogen store fordele ved PS4. Det kan ændre sig hvis den bliver markant billigere. Men nu skal jeg alligevel først have købt et hus, godt der er et stykke tid til at der skal købes nyt legetøj :D
torniel
Niveau 2
 
Indlæg: 175


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Morten Skou » 12. jun 2013 13:39

Blauwy skrev:Jeg vil rigtig gerne høre, præcis hvilke fordele der er for mig som forbrugeren ved at jeg ikke ejer mine spil længere, og at jeg ikke kan bytte dem væk som jeg lyster, plus at jeg skal sige "Hey MS jeg er hjemme nu" hver 24. time.


I mine øjne, så er DRM et nødvendigt onde for at forhindre piratkopiering - og et (seriøst stort) plus for udgiverne i forbindelse med Xbox One, er at de får MULIGHEDEN for at styre salget af brugtespil bedre. Jeg er enig i, at det ikke er fedt at hvis man køber noget, at man så ikke bare kan sælge det igen som man har lyst - men det er ikke en dealbreaker for mig, man kan heller ikke sælge sine spil fra Steam, eller sit musik fra iTunes når de først er købt.

Det med hver 24 time, synes jeg er langt bedre end skrækscenariet med Sim City hvor man slet ikke kunne spille hvis deres lorteservere var nede, så der har Microsoft da formået at have en tilgang til det som er mere positiv.

Blauwy skrev:Og - hvorfor kan du forstå at de har gjort som de har?


Når man går igang med en ny platform, som skal kunne holde de næste 10 år, så bliver man nød til at være forudseende om hvad fremtiden bringer, og så må man nogle gange sætte nogle krav op som gør at den platform man sender ud kan leve op til de kriterier / ønsker som man har for den.

Egentlig havde jeg troet at Microsoft ville have satset på 100% digitale spil, men de valgte altså ikke at gå all-in. Havde det været 100% digitalt, så ville der slet ikke have været nogen debat om DRM, for så havde det bare virket som det folk kender fra deres PC, iTunes, Netflix, og andre ting hvor man heller ikke ejer de ting man køber.

Blauwy skrev:Det var ikke et problem på X360, så hvorfor er det positivt nu?


Piratkopiering har været et problem på Xbox 360. På Xbox 360 var mange også gået over til at bruge "online passes", det var jo også en slags forsøg på at få en større bid af brugtmarkedet og folk købte spillene alligevel.

Til sidst så tror jeg, at dette DRM på Xbox One måske kan betyde lavere spilpriser til Xbox One end til PlayStation 4, fordi man effektivt får lukket mere af for brugtmarkedet ved at begrænse hvor mange gange en privat person kan sælge et spil. Men det er bare et gæt, eller måske nærmere et håb.

Forestil jer i dag på Xbox 360:

1 person køber Call of Duty Black Ops 2
^--- Sælger det videre til en person mere som spiller det i 2 timer (og dropper det pga Lag)
^------ Sælger det videre til en person mere som spiller det i 7 timer, og sælger det videre
^--------- Fjerde ejer sælger det endeligt i Gamestop eller lader det stå på hylden.

Det vil sige at 1 spil måske i snit bliver solgt brugt en 2-3 gange = 4 personer ender med at spille spillet, selv om Activision kun har fået deres penge 1 gang.

---

Med Xbox One vil man kun kunne sælge et spil brugt EN gang, derefter skal det forbi en butik. Dermed vil flere personer være nødt til at købe spillet fra nyt, hvilket betyder flere penge til Activision.

Min forhåbning er så, at hvis Activision kan se at de kan sælge 3 gange så mange eksemplarer på Xbox One, end de kan på eksempelvis PlayStation 4 - så kan de sænke priserne, så de kan sælge endnu flere, og samtidig tjene endnu mere end med den høje pris.

Hvad er grunden til at PC spil altid er billigere end til konsollerne?
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf prowdD » 12. jun 2013 13:49

Slimjay DK skrev:
Revorge skrev:
Slimjay DK skrev:Up to 10 ‘family members’ (we’re not yet sure what Microsoft means by that term) can play any of the games in your collection on their consoles, but only one of those ten people can play at once. This means that your friends can try out games you’ve bought and you can even play co-op or head-to-head with mates without buying two copies of the game. This is easily the biggest upside of the new system.


Jeps kunne være super interessant, - hvis det virkeligt bliver muligt... men ville i den grad være rart, med en afklaring fra MS... Synes faktisk selv, at de er ude om den megen negative DRM omtale (som udgangspunkt naturigvis altid dårligt), men det er sgu da sådan noget her, de burde sælge det på, hvis det rent faktisk holder.... Istedet for at lade alle spekualtioner omkring det ræse, - uden man aner om det faktisk er værste skræksceanarie eller "mindste drm onde" der rent faktisk holder..... #-o



Yes, for passer det, så er der rigtig stor chance for at jeg er tilbage på Xbox vognen :)



..Nu blev det hele pludselig en smule interessant!
prowdD
Niveau 7
 
Indlæg: 3627


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Morten Skou » 12. jun 2013 13:59

I bliver lige nødt til at se det her show hvis I ikke allerede har set det:

http://video.xboxlife.dk/xbox/2228/xbox-e3-day-1.html

Det er det officielle "under E3" Xbox show, som Major Nelson og Aceybongos holder.
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf BHFanatic » 12. jun 2013 14:04

Coolshop har nedsat prisen til 3899,- kr. Nu har jeg bestilt den defra :D
Xbox 360 Slim 250GB|Xbox One 500GB + 4TB HDD|Xbox One Elite 1TB
BHFanatic
Niveau 4
 
Indlæg: 552
By: Næstved


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Morten Skou » 12. jun 2013 14:05

Hvis I forudbestiller Xbox One eller PS4 fra Coolshop, så husk eventuelt at bruge vores link herinde, så du samtidig støtter os:

http://coolshop.xboxlife.dk
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Zt3pH » 12. jun 2013 14:05

Tak for den video skou og dine rigtige velskrerne argumenter til Blauwys spørgsmål. Den forsvandt min sidste rest af tvivl! Jeg holder fast i min Xbox1 forudbestilling.

Jeg kan sagten følge, men er bare bange for dit ræsonnement omkring billigere spil til Xbox1 er ren utopi :(
Winners never quit, Quitters never win...
Zt3pH
Niveau 7
 
Indlæg: 2723


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Thorpedo29 » 12. jun 2013 14:10

Er det bare mig eller er priserne på xbox one spillene sat lavt for launch priser?
Thorpedo29
Niveau 6
 
Indlæg: 1421


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Stricker » 12. jun 2013 14:32

Morten Skou skrev:Hvad er grunden til at PC spil altid er billigere end til konsollerne?


Mere konkurrence, ingen/få regionsrestriktioner, flere platforme, pirateri, digital distribution, ofte færre udviklingsomkostninger og (typisk) mindre efterspørgsel for samme titel end til konsoller.

Ved ikke om det var et retorisk spørgsmål eller om du ikke kunne komme på nogen grund til hvorfor.
Senest rettet af Stricker 12. jun 2013 14:34, rettet i alt 1 gang.
Stricker
Niveau 6
 
Indlæg: 1300

Brugeravatar

Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Blauwy » 12. jun 2013 14:33

Tak for svaret Skou. Det er rart at jeg nu kan følge dig i hvor du kommer fra og hvad du mener. Jeg er så ikke enig, eller deler samme entusiasme men det skal vi ikke ind på :)

Steam og PC kan slippe afsted med det fordi PC spil er så meget billigere er går oftere på udsalg med en pris på langt under retail pris.
Jeg tror stadig konsol spil kommer til at ligge på 500kr og det er for meget hvis de vil have alle tvivlerne med på vognen.
Jeg tror ikke de tænker, " Hey vi sælger 10 mere ekemplarer i gennemsnit nu. Lad os sætte priserne ned!" - Selvom det kunne være fedt :D

Jeg tror også at en del af det hate MS får er pga det ændrer på det vi kender til. Ad jeg gider ikke ændrig!
Det kan være om 5 år, er det bare sådan det er platforme rundt.
Men lige nu synes jeg det er en dum forretningsplan.
Blauwy
Niveau 7
 
Indlæg: 3402


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Morten Skou » 12. jun 2013 14:39

Blauwy skrev:Jeg tror også at en del af det hate MS får er pga det ændrer på det vi kender til. Ad jeg gider ikke ændrig!
Det kan være om 5 år, er det bare sådan det er platforme rundt.
Men lige nu synes jeg det er en dum forretningsplan.


Nu er jeg jo efterhånden en gammel mand, så jeg har oplevet en del forskellige ændringer efterhånden:

Jeg kan huske da:
- Vi gik fra et Joystick og over til at bruge en mus... wtf, den var umulig at styre
- Vi gik fra DOS til Windows - ingen kunne lide det i starten
- Da vi gik fra det SUPER FEDE Windows 3.11 og op til Windows 95 (som var inde og ude af min computer en 3-4 gange før jeg endelig beholdte det).
- Fra "Papyrus" til Word Perfect og senere til Word
- Da vi gik fra de store disketter til de små, som man pludselig ikke kunne vende om og bruge på begge sider :-)

Alt sammen noget som dengang blev oplevet som noget negativt da man stod i situationen, men som i dag er hverdag og ingen tænker rigtigt over det mere. Mennesker er generelt bange for ændringer tror jeg :)
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Stricker » 12. jun 2013 14:42

Morten Skou skrev:Alt sammen noget som dengang blev oplevet som noget negativt da man stod i situationen, men som i dag er hverdag og ingen tænker rigtigt over det mere. Mennesker er generelt bange for ændringer tror jeg :)


Kan ikke rigtig se hvad der var negativt ved at gå fra DOS til en grafisk brugerflade i forhold til at gå fra at kunne spille sine spiller når det passer en, og nu kun når man har været online hver 24 timer.
Stricker
Niveau 6
 
Indlæg: 1300

Brugeravatar

ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 35 gæster