Xboxlife forum

Xbox One-tråden

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Re: Xbox One-tråden

Indlægaf prowdD » 12. jun 2013 09:42

Du kan ligeså godt lade være med at bekymre dig mere om den xbone, Slimjay DK! ;-).

See you on the darkside!
prowdD
Niveau 7
 
Indlæg: 3627


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Divi » 12. jun 2013 09:45

Slimjay DK skrev:
Divi skrev:
Rimelig mange huller i dine argumenter.

For det første: Hvor mange spil udkommer på alle platformer? EA sports spil er nok de eneste der gør.
For det andet: Hvor mange tror du køber den samme spil til forskellige platformere?
For det trejde: Så har musikeren flere indtjeningsstrømme.
1. De får royalties (gennem flere år)
2. Penge fra radio afspiling
3. Penge fra tjenster som Spotify
4. Penge for at spille koncerter
5. Penge fra salg af CD fysisk og digitalt.

Så igen, se videoen igennem. Så lære du måske noget nyt :)


Skal nok se videoen igennem når jeg har en ledig stund :)

Men hvis det skal være et fair system så skal priserne ned, for som priserne er nu på konsol, så tror jeg bestemt der er taget forbehold for et brugtspils system, udover det tjener de også på DLC, Season pass osv.

Jeg kan gå i biffen og se en film, derefter købe filmen på blu-ray, hvilket tit også inkluderer DVD version og Digital download + flere timers ekstra materiale, og så kan jeg også leje filmen og så har jeg stadig kun betalt 50% af hvad et spil koster, og så kan jeg sælge igen, hvis der ikke er plads på hylden og oven i købet beholde den digitale version, som jeg har downloadet.

Et eksempel : Battlefield 3 købt på release i DK + Premium pakke løber op i ca. 800 kr :shock: Og ved køb af Premium betaler du forud for materiale der kommer inden for 1 år, så de tjener også på at have dine penge stående for noget du ikke har fået endnu.

Hvis Microsoft gøre et forsøg for at hjælpe udviklerne, så burde udviklerne jo boycutte Sony, for Sony er jo ligeglade, ingen DRM og ingen Regionbeskyttelse. Så hvis et brugtmarked skader udviklerne, hvorfor gør udviklerne så ikke noget ved det ?

Og sidst men ikke mindst, hvis det er "uetisk" at videresælge brugte spil, så er det også "Uetisk" at købe spil fra udlandet, da den danske distributør som har rettighederne til spillet i DK, så ikke tjener en skid :mrgreen: Men det er en helt anden snak :lol:

Jeg går gerne med til et DRM system, men så synes jeg at priserne somsagt skal ned og det skal gælde for alle parter ikke kun Microsoft og deres brugere :wink: Det kan jo ikke være rigtigt at vi skal være dårligere stillet og stadig betale det samme [-X

Udover det ser det ikke ud til at det er noget du selv støtter op om, da du i din signature har valgt at linke til "din bytte tråd" :lol:

Jeg er overordnet set enig med dig :)
Jeg mener bare at folk skal kunne se det fra andre synsvinkler og forstå at det ikke bare handler om grådighed.
Men jeg kunne forestille mig at Sony giver udviklerne en del af de penge som de nu kommer til at tjene via. PS Plus.
Divi
Niveau 7
 
Indlæg: 2188


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Slimjay DK » 12. jun 2013 09:49

prowdD skrev:Du kan ligeså godt lade være med at bekymre dig mere om den xbone, Slimjay DK! ;-).

See you on the darkside!


jamen, jamen, jamen. Jeg vil have PS4's hardware og politikker og Xbox One's Exclusive .. Jeg gider ikke mærkelige Indie games og RPG :lol:
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Rasmusdc » 12. jun 2013 09:52

Nåh nu er begge forud bestilt, skal man bestille games, eller tror i ikke prisen bliver tæt på den samme her i lancerings periosen på deres online shop. Regner med forza, killzone, the division, den der hacker ting .

Er egentlig ligeglad med always on, drm halløj... Jeg gider bare ikke alt det her microtransactions, og dlc... Og vi nærmer os et stadie hvor man ikke får et fuldt spil, men skal købe DLC for at fuldføre, det er ligefrem et turn off
Senest rettet af Rasmusdc 12. jun 2013 09:54, rettet i alt 1 gang.
Rasmusdc
Niveau 5
 
Indlæg: 807


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Slimjay DK » 12. jun 2013 09:54

Rasmusdc skrev:Nåh nu er begge forud bestilt, skal man bestille games, eller tror i ikke prisen bliver tæt på den samme her i lancerings periosen på deres online shop. Regner med forza, killzone, the division, den der hacker ting .


Jeg ville vente med spillene :wink:
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Revorge » 12. jun 2013 09:54

Slimjay DK skrev:Specielt taget i betragtning at de nævner at de ikke tjener noget på det ?

In our role as a game publisher, Microsoft Studios will enable you to give your games to friends or trade in your Xbox One games at participating retailers. Third party publishers may opt in or out of supporting game resale and may set up business terms or transfer fees with retailers. Microsoft does not receive any compensation as part of this.

Der er da noget der ikke hænger sammen. :roll:


Enig, - det virker meget underligt, at en del udviklere nu påstår, at det skam ikke er dem der har ønsket / krævet DRM og det er Microsofts helt egen ide... men samtidigt siger MS, at det er op til udviklerne hvordan de vil benytte det og de forøvrigt ikke selv tjener nogen penge på det, hvis en udvikler vælger at sætte restriktioner på.... Det hænger jo ikke rigtigt sammen.... :?

Slimjay DK skrev:
prowdD skrev:Du kan ligeså godt lade være med at bekymre dig mere om den xbone, Slimjay DK! ;-).

See you on the darkside!


jamen, jamen, jamen. Jeg vil have PS4's hardware og politikker og Xbox One's Exclusive .. Jeg gider ikke mærkelige Indie games og RPG :lol:


Samme her, - med den tilføjelse at controlleren naturligvis skal være X1 udgaven :D
Billede
Revorge
Niveau 7
 
Indlæg: 2209
By: Odense


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Gods26 » 12. jun 2013 10:08

Har lige læst at hvis man ikke kan være online hver dag, så anbefaler Microsoft faktisk at kun bruge en xbox 360... hvad siger i??
Gods26
Niveau 0
 
Indlæg: 1
By: 2300


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Pr3dator DK » 12. jun 2013 10:09

Thorpedo29 skrev:
Pr3dator DK skrev:Jeg har ikke helt haft tid at følge med i tråde og læse vildt meget om Xbox One på nettet. Så derfor er jeg lidt i tvivl om hvorvidt den nye box vil være i stand til at klare de mange forskellige tv-løsninger vi har her i Danmark. Har i diskutteret dette i noget nogen tråd, eller findes der nogle artikler om det på nettet. Jeg vil være meget taknemlig hvis nogen af jer kan linke mig videre eller kort fortælle hvad rygterne siger!

Mange tak!
Pr3dator


Der er ikke kommet nogen holdbar info om det endnu, så vidt jeg ved. Det eneste jeg har hørt er at der er pass through hdmi i xboxen så man kan potentielt sætte sin YouSee boks til.

Men jeg tror vi må vente på en udmelding fra YouSee/MS danmark.


Håber ved gud ikke at det kun vil fungere sammen med YouSee, for så vil det komme til at stinke!
On Xbox Live I will hear you Scream
Pr3dator DK
Niveau 6
 
Indlæg: 1819


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Thorpedo29 » 12. jun 2013 10:12

Jeg regner med at det vil virke med andre end YouSee, tog bare udgangspunkt i dem fordi de er de største i DK og dem jeg selv har(og er glad for).

Men der kommer nok nogle DK udmeldinger tættere på release.
Thorpedo29
Niveau 6
 
Indlæg: 1421


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf prowdD » 12. jun 2013 10:14

Slimjay DK skrev:
prowdD skrev:Du kan ligeså godt lade være med at bekymre dig mere om den xbone, Slimjay DK! ;-).

See you on the darkside!


jamen, jamen, jamen. Jeg vil have PS4's hardware og politikker og Xbox One's Exclusive .. Jeg gider ikke mærkelige Indie games og RPG :lol:



Gider ikke diskutere det. Du har meldt dig ind i mit dance-crew. Så du har bare af at stå skoleret!

#JustDance5 - for a better future.. eller noget.
prowdD
Niveau 7
 
Indlæg: 3627


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Slimjay DK » 12. jun 2013 10:21

Gods26 skrev:Har lige læst at hvis man ikke kan være online hver dag, så anbefaler Microsoft faktisk at kun bruge en xbox 360... hvad siger i??


Der er vel ikke noget at sige til det, det passer jo :)
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Morten Skou » 12. jun 2013 10:21

Pr3dator DK skrev:
Thorpedo29 skrev:
Pr3dator DK skrev:Jeg har ikke helt haft tid at følge med i tråde og læse vildt meget om Xbox One på nettet. Så derfor er jeg lidt i tvivl om hvorvidt den nye box vil være i stand til at klare de mange forskellige tv-løsninger vi har her i Danmark. Har i diskutteret dette i noget nogen tråd, eller findes der nogle artikler om det på nettet. Jeg vil være meget taknemlig hvis nogen af jer kan linke mig videre eller kort fortælle hvad rygterne siger!

Mange tak!
Pr3dator


Der er ikke kommet nogen holdbar info om det endnu, så vidt jeg ved. Det eneste jeg har hørt er at der er pass through hdmi i xboxen så man kan potentielt sætte sin YouSee boks til.

Men jeg tror vi må vente på en udmelding fra YouSee/MS danmark.


Håber ved gud ikke at det kun vil fungere sammen med YouSee, for så vil det komme til at stinke!


Det kommer også til at virke i Danmark, via HDMI passthrough tingen og en dongle som man kan købe ved siden af.
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf tue69 » 12. jun 2013 10:21

prowdD skrev:
Slimjay DK skrev:
prowdD skrev:Du kan ligeså godt lade være med at bekymre dig mere om den xbone, Slimjay DK! ;-).

See you on the darkside!


jamen, jamen, jamen. Jeg vil have PS4's hardware og politikker og Xbox One's Exclusive .. Jeg gider ikke mærkelige Indie games og RPG :lol:



Gider ikke diskutere det. Du har meldt dig ind i mit dance-crew. Så du har bare af at stå skoleret!

#JustDance5 - for a better future.. eller noget.


Hvis jeg køber en PS4, så er det udelukkende pga. Move. Det er bare fedt. Kinect, dog med et ringere kamera og en lysende dildo. Party on!
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Slimjay DK » 12. jun 2013 10:22

prowdD skrev:
Slimjay DK skrev:
prowdD skrev:Du kan ligeså godt lade være med at bekymre dig mere om den xbone, Slimjay DK! ;-).

See you on the darkside!


jamen, jamen, jamen. Jeg vil have PS4's hardware og politikker og Xbox One's Exclusive .. Jeg gider ikke mærkelige Indie games og RPG :lol:



Gider ikke diskutere det. Du har meldt dig ind i mit dance-crew. Så du har bare af at stå skoleret!

#JustDance5 - for a better future.. eller noget.


Ja, det er korrekt, men det kommer vel også til denne generation :lol: Og Just dance 5 is better with Kinect :lol:
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf prowdD » 12. jun 2013 10:26

Nu ved jeg ikke med jer - men jeg danser sjældent uden en glowstick i hånden!
prowdD
Niveau 7
 
Indlæg: 3627


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 24 gæster