Xboxlife forum

Xbox One-tråden

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Re: Xbox ONE-tråden

Indlægaf DangerSniper DK » 22. maj 2013 11:54

tue69 skrev:
DangerSniper DK skrev:Det kan vi undgå hvis der er "Nogle" folk som stopper med at købe brugte spil eller pirateri.


Pjat. For hvad angår Online Pass, så ja, men DLC vil altid være der. Profitmaksimering, min ven. Profitmaksimering. Man kan vende den om og sige, at hvis udviklerne droppede deres tendens med at udsende "halvfærdige spil", som senere blev plasket til i DLC, så ville flere betale fuld pris.

Og nu er jeg jo altså ikke kun brugtspil-only. Jeg har min andel af nye titler i rygsækken, og jeg har betalt min andel af DLC og andet gøgl. Så der er skam kastet støttekroner til spilindustrien fra min side.

Men lad os da bare for én gangs skyld slå fast at det er mig, der har/er et problem. Jeg er da fint velvidende om, at det er typer som mig (altså folk der handler på brugtmarkedet), som Microsoft forsøger at stoppe, ligesom Steam også fortsat forsøger at stoppe det (og pirateri). Det er fair nok at de gør det, men jeg søger så bare videre til et andet sted hvor jeg kan "snylte" videre, så længe muligheden er der.

Så kan det være at Sony og Nintendo også lukker ned for brugtspil på et tidspunkt og så er det MIT problem, og den dag kan jeg, som så mange andre, overveje, hvorvidt jeg vil begynde at købe alt fra nyt, eller droppe konsollerne til den tid. Så finder jeg nok på noget andet at lave, og det overlever Microsoft og de andre konsol-drenge også nok.

Det er et valg JEG har taget og det er et valg JEG bliver straffet for nu, og det er Microsoft i deres fulde ret til. Jeg "piver" jo i bund og grund bare fordi, det er noget der rammer mig. Det skal der da ikke herske tvivl om.

Så kan jeg købe en gammel Super Nintendo og leve i min rosenrøde romantiske gamingverden fra den gang, hvor der rent faktisk var udvikling på spilmarkedet, originale titler og ja, et brugtmarked ;)


Ja det er dit problem de lukker det ned.
Senest rettet af DangerSniper DK 15. feb 2014 20:14, rettet i alt 1 gang.
DangerSniper DK
Niveau 3
 
Indlæg: 246


Re: Xbox ONE-tråden

Indlægaf tue69 » 22. maj 2013 11:56

DangerSniper DK skrev:Ja det er dit problem de lukker det ned. Så lad vær med at pive over det og sige dårligt om den nye Xbox.
Tror Sony og Microsoft ved bedre end dig.


Og det er så en ting du aldrig kommer til at være herre over - lidt ligesom om jeg vil købe brugte spil eller biler som aldrig bliver fyldt med benzin.
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Re: Xbox ONE-tråden

Indlægaf Thorpedo29 » 22. maj 2013 11:57

Det er fedt så mange antagelser og diskussioner, der kan komme ud af så lidt info :)
Thorpedo29
Niveau 6
 
Indlæg: 1421


Re: Xbox ONE-tråden

Indlægaf tue69 » 22. maj 2013 11:58

Thorpedo29 skrev:Det er fedt så mange antagelser og diskussioner, der kan komme ud af så lidt info :)


Helt vildt. Vi har manglet konsolkrigen til at sparke lidt gang i forummet :D
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Re: Xbox ONE-tråden

Indlægaf DangerSniper DK » 22. maj 2013 11:58

tue69 skrev:
DangerSniper DK skrev:Ja det er dit problem de lukker det ned. Så lad vær med at pive over det og sige dårligt om den nye Xbox.
Tror Sony og Microsoft ved bedre end dig.


Og det er så en ting du aldrig kommer til at være herre over - lidt ligesom om jeg vil købe brugte spil eller biler som aldrig bliver fyldt med benzin.


Forstår du det ikke eller kan du ikke læse?
Vi lever i 2013, så stop med dig og dit Nostalgi.
DangerSniper DK
Niveau 3
 
Indlæg: 246


Re: Xbox ONE-tråden

Indlægaf tue69 » 22. maj 2013 11:59

DangerSniper DK skrev:
tue69 skrev:
DangerSniper DK skrev:Ja det er dit problem de lukker det ned. Så lad vær med at pive over det og sige dårligt om den nye Xbox.
Tror Sony og Microsoft ved bedre end dig.


Og det er så en ting du aldrig kommer til at være herre over - lidt ligesom om jeg vil købe brugte spil eller biler som aldrig bliver fyldt med benzin.


Forstår du det ikke eller kan du ikke læse?
Vi lever i 2013, så stop med dig og dit Nostalgi.


Ok, lad os bare lade den ligge - at du og jeg ikke bliver enige er der ingen tvivl om.
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Re: Xbox ONE-tråden

Indlægaf prowdD » 22. maj 2013 12:01

DangerSniper DK skrev:
tue69 skrev:
DangerSniper DK skrev:Ja det er dit problem de lukker det ned. Så lad vær med at pive over det og sige dårligt om den nye Xbox.
Tror Sony og Microsoft ved bedre end dig.


Og det er så en ting du aldrig kommer til at være herre over - lidt ligesom om jeg vil købe brugte spil eller biler som aldrig bliver fyldt med benzin.


Forstår du det ikke eller kan du ikke læse?
Vi lever i 2013, så stop med dig og dit Nostalgi.



Du er eddermame et dræn af en helt speciel kaliber. Vil du diskutere, kan du gøre det i en ordentlig tone - ellers kan du lade være med at diskutere.

Tue69 skriver DEN MENING HAN HAR og nævner derfor, at det er ét minus for ham - at Microsoft har valgt at gøre det på følgende måde. Det ville bestemt også være et minus for mig, at jeg skulle betale en "bøde" for at have købt et brugt spil.

Det har så absolut intet at gøre med, at "pive" min fine ven. Det er det rene faktum, at jeg ikke kan se det positive i det. At du så kan det, må være din sag. Ikke min. Så vil du være fanboy, så fred være med det.
Senest rettet af prowdD 22. maj 2013 12:16, rettet i alt 2 gange.
prowdD
Niveau 7
 
Indlæg: 3627


Re: Xbox ONE-tråden

Indlægaf DangerSniper DK » 22. maj 2013 12:03

Bare ikke starte en diskussion uden Argumenter.
Kan ikke se problemet,
Vent til E3
Senest rettet af DangerSniper DK 15. feb 2014 20:13, rettet i alt 2 gange.
DangerSniper DK
Niveau 3
 
Indlæg: 246


Re: Xbox ONE-tråden

Indlægaf fodbod1232 » 22. maj 2013 12:03

Jeg køber helt sikkert en Ovn som jeg kan spille Battlefield 4 med mens jeg varmer pomfritter
fodbod1232
Niveau 6
 
Indlæg: 1537


Re: Xbox ONE-tråden

Indlægaf Stricker » 22. maj 2013 12:06

DangerSniper DK skrev:
tue69 skrev:
DangerSniper DK skrev:Ja det er dit problem de lukker det ned. Så lad vær med at pive over det og sige dårligt om den nye Xbox.
Tror Sony og Microsoft ved bedre end dig.


Og det er så en ting du aldrig kommer til at være herre over - lidt ligesom om jeg vil købe brugte spil eller biler som aldrig bliver fyldt med benzin.


Forstår du det ikke eller kan du ikke læse?
Vi lever i 2013, så stop med dig og dit Nostalgi.


Wow. Din adfære er hvor man kan tyde grænsen fra Xbox bruger til Xbox fanboy.
Stricker
Niveau 6
 
Indlæg: 1300

Brugeravatar

Re: Xbox ONE-tråden

Indlægaf IkkNico » 22. maj 2013 12:07

DangerSniper DK skrev:
tue69 skrev:
DangerSniper DK skrev:Ja det er dit problem de lukker det ned. Så lad vær med at pive over det og sige dårligt om den nye Xbox.
Tror Sony og Microsoft ved bedre end dig.


Og det er så en ting du aldrig kommer til at være herre over - lidt ligesom om jeg vil købe brugte spil eller biler som aldrig bliver fyldt med benzin.


Forstår du det ikke eller kan du ikke læse?
Vi lever i 2013, så stop med dig og dit Nostalgi.

Ja fyhaaaaaa slemme Tue, kan du lade være med at ytre din egen mening. Her hersker udelukkende benhård ensrettelse, hvor alle skal synes Microsoft er fantastiske. Man må absolut ikke være kritisk og/eller stille nogle former for krav, og man må heller ikke mene, at der var engang det hele var lidt bedre, hvor spilproducenter blev straffet, hvis deres produkter havde for mange fejl (det kunne jo ikke bare patches på day 1).

Jeg synes sniper skal stoppe med sit hyleri over dit hyleri ... eller noget. Ved ikke helt om jeg må synes det.
Må jeg det?
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: Xbox ONE-tråden

Indlægaf sjampen » 22. maj 2013 12:07

CaptainKicker skrev:Wauw, selv i den lille lokale debat gruppe på Facebook, bliver jeg nærmest slagtet, for at tone lidt ned på folks had mod Xbox. Nu var jeg der ikke, da Xbox 360 blev annonceret, men jeg havde slet ikke regnet med sådan nogen reaktioner, da jeg spændt i går fulgte showet..


I betragtning af hvor lidt vi stadigvæk ved(Microsoft og Sony har ikke engang givet fulde specs på deres konsoller), så synes jeg også der er forholdsvis meget had. Det meste af hvad jeg læser er noget forbandet vrøvl. Nu er jeg ikke specielt fan hverken Microsoft eller Sony, jeg valgte xbox 360 fordi den var billigere og for mig virkede bedre end PS3, på trods af at jeg have haft både en PS1 og PS2, men jeg ville med afstand vælge min mac og min søsters spritnye Windows computer.

Jeg forstår virkelig ikke at folk er overraskede over at PS4 virker som den " stærkere maskine", for ud fra et teknisk synspunkt er PS3 også stærkere end xbox 360, men de fleste ved godt at i praksis køre xboxen simpelthen bedre. Der er en lille, men mærkbar forskel som jeg tror vi ser i næste generation også. Så vidt jeg kan læse mig til har PS4 flere RAM ja, men deres ram er bedre til at køre grafiske processer hvor Xbox Ones RAM er bedre til CPUens processorer. Umiddelbart virker det på mig som om at PS4 er grafisk indstillet, ligesom PS3en var, men den spredning som der var i starten er jo totalt lukket nu og Xbox 360 og PS3 ser præcis ens ud. Spørgsmålet er så om PS4 er stærkere fordi deres maskine skal være det, fordi det er lettere at kode til Xbox og PC. Woodysgamertag på Youtube har faktisk lavet en video omkring det samme, men nogle gode illustrationer. http://www.youtube.com/watch?v=gJW3mwIPzJc

Som jeg ser det er mit eget problem nu at Xbox One skal være en hjemmemedia maskine mens PS4 først og fremmest er en spillekonsol, hvor jeg som gamer primært er interreseret i gaming delen, specielt fordi alle de lækre features som Xboxen vil tilbyde højes sandsynligt vil være mindre interessante i lille Danmark, desuden er jeg ikke specielt interreseret i Kinect. Jeg savner mere info omkring Xbox One som en spillekonsol og den info kommer nok til E3. Ligenu er jeg lidt skuffet og hælder til en PS4, men det er af den helt simple grund at jeg vil have en spillekonsol, som gerne på fungere som hjemmemediamaskine, og ikke den omvendte.
sjampen
Niveau 2
 
Indlæg: 101


Re: Xbox ONE-tråden

Indlægaf tue69 » 22. maj 2013 12:08

DangerSniper DK skrev:Bare ikke starte en diskussion uden Argumenter.
Kan ikke se problemet, du piver over.

Der er ikke noget at pive over.
Vent til E3


Så var vi jo alligevel enige i noget: vi er alle klogere efter E3. Ingen tvivl om det

Argumenterne er fremført tidligere i denne tråd. Og nej der er ikke noget at pive over FOR DIG, så glæd du dig nu bare over det istedet. Det var blot min mening, og den deler du ikke - det behøver vi ikke tærske langhalm på.
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Re: Xbox ONE-tråden

Indlægaf Zt3pH » 22. maj 2013 12:09

Jeg må sq indrømme at jeg var mere hyped før jeg så showet. Jeg synes egentligt alle de fede ting, var nogle ting hvor man i den sidste ende alligevel sad og tænkte "Det får vi aldrig i Europa alligevel." Og de resterende ting var sådan lidt "hip som hap" dog uden den helt store WOW-effekt som jeg synes Sony var noget mere effektive til at frembringe. Det eneste helt store plus for mig, var at den nye har et Bluray drev. Designet og navnet er sq ikke noget der kan få mig op af stolen.

Det ender jo nok med man køber den alligevel, men er dog ingenlunde imponeret
Winners never quit, Quitters never win...
Zt3pH
Niveau 7
 
Indlæg: 2723


Re: Xbox ONE-tråden

Indlægaf CaptainKicker » 22. maj 2013 12:09

+1 tue og prowD


- jeg håber personligt, at man finder en fornuftig løsning mht. brugtspil. Det bør kunne fungere, hvor vi som forbrugere ikke ender med at blive begrænset ALT for meget.

Men så længe at Harrison kun 'tror' og 'regner med' i hans udtalelser, så vil jeg hellere afvente og se officielle meldinger og løsninger.
CaptainKicker
Moderator
 
Indlæg: 10813
By: Silkeborg


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 19 gæster

cron