Xboxlife forum

Xbox One-tråden

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Re: Xbox ONE-tråden

Indlægaf Thorpedo29 » 21. maj 2013 19:49

IX HerakleS XI skrev:Hold da op det var en tam presentation... Vil have en gamingmaskine, ikke en skide multimediebox med en masse features som kun kan bruges hvis man bor i USA...

PS4 I salute you!


Har jeg misset noget i PS præsentationen? Var det ikke det samme multi media gøjl?
Thorpedo29
Niveau 6
 
Indlæg: 1421


Re: Xbox ONE-tråden

Indlægaf Competa » 21. maj 2013 19:51

tue69 skrev:
Competa skrev:Er det rigtig at den ikke er baguds-kompatibel eller er det bare et rygte ?


http://www.engadget.com/2013/05/21/xbox ... n=Engadget

Bekræftet.


Jesus Christ !! Hvorfor !! :evil: :evil: :evil: :evil:
Billede
Competa
Niveau 7
 
Indlæg: 3560
By: Slagelse


Re: Xbox ONE-tråden

Indlægaf nonameneo » 21. maj 2013 19:52

tue69 skrev:
nonameneo skrev:En ting er sikkert - Hvis man skal til at betale for et spil flere gange, blot fordi der er flere familiemedlemmer i husstanden med en Xbox Live account, så er den maskine et klart no go herhjemme (og tror der wordwide vil være mange der har det på samme måde) - Vi er trods alt i 2013, så man bør ganske enkelt kunne komme op med noget smartere.

Derudover synes jeg ikke controlleren ser super fix ud, men kan være billederne snyder lidt - er spændt på at se den i butikkerne, så man kan få et bedre indtryk.


Der er selvfølgelig også et potentiale hvis den der second-hand fee er kr. 100 eller lignende, for så kan du pludseligt give familiemedlemmerne spil til spotpris. Men lur mig om ikke Microsoft har en fiks metode at få mig smidt ud på, hvis mit FIFA 14 pludseligt er delt blandt 800 personer.


Når eks. kæresten og jeg køber et spil som vi begge vil spille, så er det lidt fjollet at vi skal betale fuld pris for et spil, samt dernæst et fee fordi vi er 2 der bruger spillet.
Et andet eksempel er familien med flere børn, som nu skal betale ekstra for at hvert barn kan spille spillet - det er sgu ikke ok. =/
nonameneo
Niveau 4
 
Indlæg: 413


Re: Xbox ONE-tråden

Indlægaf CaptainKicker » 21. maj 2013 19:53

Tjaeh, jeg kan desværre hellere ikke dele mine Steam PC spil med mine venner og familie, men der er ingen som klager ;)

Men det bliver nok ens for begge konsoller med at brugt spil bliver bekæmpet. Det er desværre fremtiden. Ellers må man dele sit gamertag med sin bedre halvdel, børn, osv.
CaptainKicker
Moderator
 
Indlæg: 10813
By: Silkeborg


Re: Xbox ONE-tråden

Indlægaf Tdj89 » 21. maj 2013 19:55

Man kan forudbestille på Komplett til 5k. Hvis den bliver dyre, så får man den stadig til 5k.

Jeg håber og tror, at det er godt dækket ind :D
Stronghold & Meistar: Jeg har ryddet op i tråden da vi ikke gider "mobning" herinde. Kan I ikke følge det, så får I en pause herinde fra. :D
Tdj89
Niveau 6
 
Indlæg: 1936


Re: Xbox ONE-tråden

Indlægaf Akandreasen » 21. maj 2013 19:56

Jeg er godt nok helt solgt. Jeg kan slet ikke vente til d. 10 Juni, hvor vi for mere at vide. og jeg kan da SLET ikke vente til jeg for lov til at lege med Xone hjemme i stuen!
Det der snap-pjat i siden af skærmen tror jeg bliver fedt. Hvis man sidder fast et sted kan man lige have en Walkthrough liggende der. Eller et kort til når man skal fise rundt i AC og finde flag og sådan.
Akandreasen
Niveau 6
 
Indlæg: 1836
By: Vanløse


Re: Xbox ONE-tråden

Indlægaf Tweedy Todd » 21. maj 2013 19:56

Det var da lidt skuffende.

Jeg er ikke interesseret i alt det TV halløj som vi af ligevælg ikke får i Danmark. Og det Kinect ville jeg nok ikke komme til at bruge.

Jeg står og skal vælge mellem PS4 eller Xbox1 og fik desværre ikke de informationer i denne fremvisning til at jeg kan bestemme mig.
Skal vi stadigvæk betale for LIVE? Og vil de kræve at man er på nettet hele tiden for at spille f.eks. singleplayer?

Jeg foretrækker xboxens controller og kan godt lide xboxen, men hvis jeg skal betale for at kunne spille multiplayer eller hvis de har always online DRM så er det helt sikkert at jeg ikke køber maskinen. Håber virkeligt at vi får svaret på det til E3 så.
[img]http://share.xboxlife.dk/file/ztvmzjm0ndnlntdkowm2ogq5mmjkngfhmgnjymuwzgy.jpg[/img]
Tweedy Todd
Niveau 1
 
Indlæg: 79


Re: Xbox ONE-tråden

Indlægaf tue69 » 21. maj 2013 19:59

CaptainKicker skrev:Tjaeh, jeg kan desværre hellere ikke dele mine Steam PC spil med mine venner og familie, men der er ingen som klager ;)

Men det bliver nok ens for begge konsoller med at brugt spil bliver bekæmpet. Det er desværre fremtiden. Ellers må man dele sit gamertag med sin bedre halvdel, børn, osv.


"Nok" er kodeordet her.

Hvis PS4 både har bagudfunktionalitet og ikke-blokering af brugte spil, så tror jeg at Microsoft har dummet sig gevaldigt.

Men lad os nu se, vi bliver alle klogere om et par måneder.
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Re: Xbox ONE-tråden

Indlægaf maagaard90 » 21. maj 2013 20:00

Nogle interessante Hands-On beretninger fra Engadget:

GRAFIK
There's not much we can say about the GPU at this point except that it's designed to work with DirectX 11.1 APIs, which implies that the same graphically tools and techniques that developers currently use for PC games should port across pretty easily to the new console.

We also know that the console will handle 4K output and that it'll also be able to deliver multiple "panes" of 1080p. For example, it could render two panes for a game (one for the environment and one of the HUD), plus a third pane on top for background system tasks (such as a Skype chat).

NOISE
All those watts need to be cooled, but we're told that the new Xbox will be "four times quieter" than its predecessor. This stat is almost impossible to grasp without some math, so let's try it: Anandtech has measured the noise of the Xbox 360 Slim under load at 45dB. As a rough benchmark, subtracting 3dB halves the perceived noise, which means we could be looking at 39 dB for the next generation -- still audible, but only slightly above the likely 35-37 dB noise floor of your living room.

Controlleren (rigtig spændende synes jeg)
The biggest addition was definitely the "impulse triggers" -- essentially, little rumble motors built into each trigger, which allows you to "feel the kick in the trigger", as one of the engineers put it.

Continuing on the rear of the game pad, the battery pack area was shrunken into the controller. The one we saw employed two AAs, like the 360 gamepad, though it's always possible that'll change before it's final. There was a micro USB port at the top of the controller and an "accessories port" in the usual headset port position.

The thumbsticks have seen significant alteration. They're shorter and have a newly designed edging to keep your thumbs from slipping off. <-- VIGTIGT - især når man spiller Ray-Man

Billede
ret sigende billede om den nye konsol. Kan godt li' toppen på konsollen. De har tænkt over varme-problemerne
100% Xbox 360: Battlefield 1943, Brothers, Chime, Dead Space, Dead Space Ignition, Dead Space 2, Deadlight, Fez, Minecraft, Plants vs. Zombies, The Walking Dead Season 1 & 2, WinterBottom.
Fotoblog: Billedstrøm
maagaard90
Niveau 7
 
Indlæg: 2724
By: Aalborg


Re: Xbox ONE-tråden

Indlægaf maagaard90 » 21. maj 2013 20:01

Competa skrev:
tue69 skrev:
Competa skrev:Er det rigtig at den ikke er baguds-kompatibel eller er det bare et rygte ?


http://www.engadget.com/2013/05/21/xbox ... n=Engadget

Bekræftet.


Jesus Christ !! Hvorfor !! :evil: :evil: :evil: :evil:


Fordi udviklingen siger det. Til gengæld bliver det nemmere at udvikle fra PC til Xbox med det nye DirectX 11.
100% Xbox 360: Battlefield 1943, Brothers, Chime, Dead Space, Dead Space Ignition, Dead Space 2, Deadlight, Fez, Minecraft, Plants vs. Zombies, The Walking Dead Season 1 & 2, WinterBottom.
Fotoblog: Billedstrøm
maagaard90
Niveau 7
 
Indlæg: 2724
By: Aalborg


Re: Xbox ONE-tråden

Indlægaf Mysticurse » 21. maj 2013 20:03

andeo1707 skrev:Andre der har pointeret hvor grim den egentlig er?

HØRT!!!
Og kan ikke vende mig til navnet heller... Det er lidt som når man kalder en film "Zero" og den forgår før den første film.... O_o
"Am I classified as human?? - Negative, I am a meat-popsicle"
Det spiller jeg for tiden: No Man's Sky, Subnautica, Diablo 3 RoS, Minecraft, Dead Space, Dead Space 2 og Dead Space 3.
Add mig hvis i har lyst til at spille noget af det, men skriv lige en besked, så jeg ved du/i er herfra ;-)
Mysticurse
Niveau 5
 
Indlæg: 1130
By: Sønderborg


Re: Xbox ONE-tråden

Indlægaf tue69 » 21. maj 2013 20:04

Jeg kan egentligt godt lide designet - det er helt stilrent og klassisk. Det er helt fint.
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Re: Xbox ONE-tråden

Indlægaf SaintRasmus » 21. maj 2013 20:06

http://da.twitch.tv/xbox

Live pressekonference med Major Nelson med panel
SaintRasmus
Niveau 4
 
Indlæg: 668
By: Aalborg C


Re: Xbox ONE-tråden

Indlægaf nonameneo » 21. maj 2013 20:06

CaptainKicker skrev:Tjaeh, jeg kan desværre hellere ikke dele mine Steam PC spil med mine venner og familie, men der er ingen som klager ;)

Men det bliver nok ens for begge konsoller med at brugt spil bliver bekæmpet. Det er desværre fremtiden. Ellers må man dele sit gamertag med sin bedre halvdel, børn, osv.

For Xbox, som har gjort så meget ud af at man har hver sin profil, synes jeg det, fra forbrugerens synspunkt, er et dumt træk, da man netop ikke deler gamertag med hele familien (det kunne man selvfølgelig begynde på, men omvendt er det jo også lidt sjovere at have sine egne achievement o.l.) - Dette synes jeg ikke er et ligeså stort problem på PC, hvor jeg personligt ikke har det store forhold til min Steam profil.

Når jeg samtidig kan købe spillene billigere til en PC, så vil jeg da overveje om dette skal være fremtiden, hvis Microsoft holder fast i denne linie. :)
nonameneo
Niveau 4
 
Indlæg: 413


Re: Xbox ONE-tråden

Indlægaf Slimjay DK » 21. maj 2013 20:07

Jeg må erkende at som det er nu, så er det spillene til E3 der afgøre mit valg. Er man amerikaner, så er der ingen tvivl, så er Xbox one ultimativ, meeen her i lille DK få vi nok ikke glæde af de mange nye features. vi har jo i dag ikke engang mulighed for at styre vores dashboard via voice commands, selvom vi fik lovning på det da Kinect blev udgivet...

Spillene må afgøre lige pt. :)
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 12 gæster

cron