Xboxlife forum

next box - always on kommer 13/ tidlig 14

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Re: next box - always on kommer 13/ tidlig 14

Indlægaf Morten Skou » 4. apr 2013 19:36

Jeg ser ikke det store problem, hvis det ellers virker ordentligt - dvs. ikke som det vi så med Sim City. Jeg tvivler på at der er særlig mange lande, der sælger Xbox-konsoller og hvor de ikke har internet :)

I øvrigt så er der jo kun tale om rygter, så jeg er spændt på om det er sandt eller ej mht. always-on.
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Re: next box - always on kommer 13/ tidlig 14

Indlægaf munckster » 4. apr 2013 19:38

Jeg er ligeglad med lande uden internet... Min xbox har været koblet på nettet siden jeg fik den, så ser ikke noget problem i det..
munckster
Niveau 7
 
Indlæg: 2071


Re: next box - always on kommer 13/ tidlig 14

Indlægaf Anonymous22 » 4. apr 2013 19:46

Morten Skou skrev:Jeg ser ikke det store problem, hvis det ellers virker ordentligt - dvs. ikke som det vi så med Sim City. Jeg tvivler på at der er særlig mange lande, der sælger Xbox-konsoller og hvor de ikke har internet :)


munckster skrev:Jeg er ligeglad med lande uden internet... Min xbox har været koblet på nettet siden jeg fik den, så ser ikke noget problem i det..


Hahaha.. - Come on guys! :lol: Man kan godt fornemme at det er et Xbox-forum ;)

At det endnu engang er nakka der finder et kritik-rygte er heller ikke nogen overraskelse, men lad os nu slå koldt vand i blodet og se hvad Micro$oft annoncerer :)
Anonymous22
 


Re: next box - always on kommer 13/ tidlig 14

Indlægaf Major Oblivious » 4. apr 2013 19:49

Lad os nu se hvad der sker - Men de burde tage og annoncere skidtet, så vi for alvor kan holde dem op mod hinanden, og begynde at tordne mod hinanden..
Major Oblivious
Niveau 7
 
Indlæg: 5221


Re: next box - always on kommer 13/ tidlig 14

Indlægaf Anonymous22 » 4. apr 2013 19:50

Major Oblivious skrev:Lad os nu se hvad der sker - Men de burde tage og annoncere skidtet, så vi for alvor kan holde dem op mod hinanden, og begynde at tordne mod hinanden..


Det blir et episk øjeblik her på Xboxlife :lol:
Anonymous22
 


Re: next box - always on kommer 13/ tidlig 14

Indlægaf Morten Skou » 4. apr 2013 19:53

Stronghold skrev:Hahaha.. - Come on guys! :lol: Man kan godt fornemme at det er et Xbox-forum ;)


Bare fordi at man har en holdning der siger at always-on ikke nødvendigvis er et problem? Det virker fint for mig med Sim City (i dag, men ikke i starten) - så hvis det ellers bare virker ordentligt, så ser jeg ingen problemer. Og så kan det måske være med til at besværliggøre piratkopiering af spil.

Jeg kan ikke huske hvornår jeg sidst har brugt en Xbox der ikke havde et netstik i røven - når min Xbox er tændt, er den altid på nettet. Så for mig er det ikke et problem - men jeg kan da godt se hvorfor det kan være et problem for nogle som ikke har muligheden for always-on, ingen tvivl om det.

Men som du selv siger, så lad os vente og se hvad Microsoft rent faktisk annoncerer, alt indtil nu er rygter.
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Re: next box - always on kommer 13/ tidlig 14

Indlægaf Anonymous22 » 4. apr 2013 20:08

Morten Skou skrev:
Stronghold skrev:Hahaha.. - Come on guys! :lol: Man kan godt fornemme at det er et Xbox-forum ;)


Bare fordi at man har en holdning der siger at always-on ikke nødvendigvis er et problem?


Ja det er et kæmpe punkt i min verden f.eks, og ved at jeg ikke er den eneste.
Det er dybt kritisabelt når en branche begynder at straffe sine brugere, for at begrænse pirateri, men se på alt andet DRM som er blevet skabt igennem tiden og så se hvor lidt godt det har gjort for industrien, så har du et resultat af en masse spildt tid og for lidt sjov, og det må ikke ske i en branche som vil sælge sjov.
Jeg vil have mulighed for at slæbe min konsol med i skoven, hooke den op til nogle batterier og fyre den af - og jeg er langt fra den eneste, så hvis Micro$oft endnu engang laver en "Ballmer", så er jeg ude.

Min fanboisme rækker desværre bare ikke så langt.
Anonymous22
 


Re: next box - always on kommer 13/ tidlig 14

Indlægaf Morten Skou » 4. apr 2013 20:12

Jeg er ikke uenig med dig vedrørende DRM - kunne sagtens forestille mig f.eks. at slæbe en Xbox med i sommerhus hvor der ikke nødvendigvis er net.

Men med det sagt, så tror jeg bare ikke at problemet er så stort som mange gerne vil gøre det til. Men du har helt ret i, at det er trist at (hvis) de straffer forbrugere på den måde, for at komme piratkopiering til livs. Hvis det da er derfor, det ved vi jo ikke endnu :D

Hvis konsollen endelig viser sig at have det her always-on, så tror jeg at Microsoft har tænkt det rigtig godt igennem. Sådan et valg kan virkelig være med til at ødelægge salget af en konsol, hvis det ikke er lavet ordentligt. Så jeg har stadig mine tvivl på at man slet ikke kan spille spil offline.
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Re: next box - always on kommer 13/ tidlig 14

Indlægaf Rotator » 4. apr 2013 20:20

Always-On ville ikke røre mig det store, men hvis Microsoft ville sikre konsollens funktionalitet i offline-situationer, så kunne de evt. bare bruge et cookie-lignende system, der gør det muligt at spille et spil i et givent antal timer offline, efter at spillet sidst har været online.

Så nærmest en online-aktivering af spillene på konsollen, hvorefter offline vil være muligt i en given periode.
Hvis jeg klarer mig bedre end dig, så er du en noob!
Hvis du klarer dig bedre end mig, så har du ikke noget liv!
Hvis alle klarer sig bedre end mig... LAAAG!!!
Rotator
Skribent
 
Indlæg: 7078
By: 3630 Jægerspris


Re: next box - always on kommer 13/ tidlig 14

Indlægaf Anonymous22 » 4. apr 2013 20:24

Morten Skou skrev:Hvis konsollen endelig viser sig at have det her always-on, så tror jeg at Microsoft har tænkt det rigtig godt igennem. Sådan et valg kan virkelig være med til at ødelægge salget af en konsol, hvis det ikke er lavet ordentligt. Så jeg har stadig mine tvivl på at man slet ikke kan spille spil offline.


Der er stadig 1 milliard mennesker i verden som ikke har net-adgang, men mange af dem har mulighed for at få fingre i selve konsollen, og det vil have en kæmpe økonomisk reaktion hvis ikke de må være med, og det tror jeg også godt Micro$oft ved ;)

Det er en løgn indtil andet er er bevist.
Anonymous22
 


Re: next box - always on kommer 13/ tidlig 14

Indlægaf Morten Skou » 4. apr 2013 20:27

Rotator skrev:Always-On ville ikke røre mig det store, men hvis Microsoft ville sikre konsollens funktionalitet i offline-situationer, så kunne de evt. bare bruge et cookie-lignende system, der gør det muligt at spille et spil i et givent antal timer offline, efter at spillet sidst har været online.

Så nærmest en online-aktivering af spillene på konsollen, hvorefter offline vil være muligt i en given periode.


Ikke en dårlig ide, det er jo lidt hen af det som Spotify gør?
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Re: next box - always on kommer 13/ tidlig 14

Indlægaf Too Nizzle » 4. apr 2013 20:31

Jeg kan ikke se hvorfor de skulle gøre det til er krav da de er i konsolbranchen for at tjene penge. Et af de vigtigste succeskriterier for en konsol er udbredelsen og derfor nægter jeg at tro MS bevist vil give afkald på 10-15% af deres konsolsalg.
Too Nizzle
Niveau 5
 
Indlæg: 877
By: Høje Tåstrup


Re: next box - always on kommer 13/ tidlig 14

Indlægaf tue69 » 4. apr 2013 20:36

Er det ikke gamle rygter?

Det ville være en game-changer for mig med always on, uden tvivl!
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Re: next box - always on kommer 13/ tidlig 14

Indlægaf Gajda » 4. apr 2013 20:39

Too Nizzle skrev:Jeg kan ikke se hvorfor de skulle gøre det til er krav da de er i konsolbranchen for at tjene penge. Et af de vigtigste succeskriterier for en konsol er udbredelsen og derfor nægter jeg at tro MS bevist vil give afkald på 10-15% af deres konsolsalg.


Producenterne tjener ikke på salget af konsollerne (oftest taber de faktisk penge), men de henter indtjeningen ind på tilbehør og spil.
Gajda
Niveau 7
 
Indlæg: 4533


Næste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 31 gæster

cron