Xboxlife forum

HD med antennekabel

Har du brug for hjælp, så spørg her.

HD med antennekabel

Indlægaf Juxer » 12. mar 2013 21:48

Hej lifere,

Jeg har en tv-pakke igennem min ejerforening, som jeg er ret sikker på er YouSee. Jeg har ingen deciderede HD-kanaler, men jeg har et HD-ready LG fjernsyn, som får sit TV-signal fra et ganske normalt rundt antennekabel.

Mit spørgsmål til jer er så, om jeg med ovenstående opsætning kan gøre forhåbninger om at opgradere til HD-kvalitet blot ved konfigurering af mit fjernsyn, eller kræver det at jeg skal investere i en eller anden boks?

På forhånd tak
Billede
Juxer
Niveau 8
 
Indlæg: 8376


Re: HD med antennekabel

Indlægaf JohnH » 12. mar 2013 22:03

Hvis dit tv kan modtage MPEG-4 DVB-C , så burde det virke direkte, men mange af de lidt ældre tv, der er kun MPEG2 og det duer ikke, så skal du have en boks.
Yousee kommer snart med en HD box som passer til deres net, med den kan du se alle de kanaler som er med i din pakke.

http://www.recordere.dk/indhold/templat ... 2&zoneid=5

De har også deres Samsung boks, med harddisk i, den kan ikke anbefales, den er utroligt ustabil og menuerne er dræbende langsomme.
JohnH
Niveau 7
 
Indlæg: 5121
By: Eastcoast , Køge


Re: HD med antennekabel

Indlægaf Juxer » 12. mar 2013 22:56

Det er det her fjernsyn jeg har http://www.computeruniverse.net/en/prod ... cd-tv.asp#! så det ligner umiddelbart at det kun er DVB-T tuner. Så er jeg vel screwed? Hvad er min bedste løsning så, hvis det skal være inden for overskuelig fremtid? Er det så at vente på den der boks du linker til?
Billede
Juxer
Niveau 8
 
Indlæg: 8376


Re: HD med antennekabel

Indlægaf Zt3pH » 12. mar 2013 23:05

Du kan allerede nu få sådan en box ved yousee. Jeg kører selv med en sådan, og det koster x antal kr. Måneden. Men så kan du også pause og spole tilbage, og hvis du sætter den til nettet, leje film og starte alle tv programmer forfra.
Winners never quit, Quitters never win...
Zt3pH
Niveau 7
 
Indlæg: 2723


Re: HD med antennekabel

Indlægaf Juxer » 12. mar 2013 23:10

Kan du linke mig til sådan en Zt3pH? Er den driftsikker?
Billede
Juxer
Niveau 8
 
Indlæg: 8376


Re: HD med antennekabel

Indlægaf Cowrider » 13. mar 2013 07:26

Zt3pH skrev:Du kan allerede nu få sådan en box ved yousee. Jeg kører selv med en sådan, og det koster x antal kr. Måneden. Men så kan du også pause og spole tilbage, og hvis du sætter den til nettet, leje film og starte alle tv programmer forfra.


Har du problemer med din boks? jeg har tit problemer med den tit fryser hvis den har stået i standby et stykke tid eller tit ikke kan pause eller spole tilbage...
Cowrider
Niveau 7
 
Indlæg: 4495
By: Frederikssund


Re: HD med antennekabel

Indlægaf BuBubbi » 13. mar 2013 07:38

YouSee's store Samsung boks er noget værre skrammel.
Den er super langsom, og fryser tit.
Vi valgte at droppe den, da den simpelthen ikke er pengene værd.
Heldigvis havde vi valgt at leje den, så vi kunne sige op efter 2 måneder uden problemer.

Den nye lille boks de kommer med, er bare deres YouBio boks, hvor der er åbnet op for TV-tuneren.
Det er desværre også en elendig løsning for mange YouSee kunder.
Nemlig dem der har ekstra pakker hvor de bruger deres TV-kort.
For den nye boks har nemlig ikke nogen kortlæser.

Vi har heldigvis været så fornuftig at købe et TV der alene kan alt det som en boks skal kunne.
En harddisk i røven af TV'et, og så vi kan også pause, spole, optage osv.

Men søger du et alternativ til YouSee's egne bokse, så vil jeg råde dig til at kigge ind på http://forum.recordere.dk/
Billede
BuBubbi
Niveau 7
 
Indlæg: 4968
By: Odense C


Re: HD med antennekabel

Indlægaf Zt3pH » 13. mar 2013 08:27

Det er denne jeg har: http://yousee.dk/Tv/YouSee_Plus/Overbli ... _2013_9-14

Og ja det er korrekt at det var noget værre skrammel før hen. Den er dog blevet opdateret mange gange siden da, og jeg synes det er meget meget sjældent vi oplever problemer med den overhovedet. For ca. et år siden, var vi nød til at tage strømmen fra den jævnligt da den gik ned helt umotiveret. Der har været 2-3 opdateringer siden, og de har tilsyneladende fungeret for vi slukker den nærmest aldrig nu.

Den bliver brugt på daglig bacis og jeg får ikke længere klager fra konen, så alt i alt er jeg meget tilfreds med den.
Det er også fedt at man f.eks kan optage hele serier - rigtig fed funktion hvis man som mig er lidt af en spradebasse til, at huske at serier bliver genoptaget eller i det hele taget vidst.

Men man lejer den igennem Yousee og du kan altid retunere den igen (mener endda de kører nogle rimeligt favorable tilbud ind i mellem) så ligegyldigt hvad, så har du alt at vinde og meget lidt at tabe :)
Winners never quit, Quitters never win...
Zt3pH
Niveau 7
 
Indlæg: 2723


Re: HD med antennekabel

Indlægaf Slimjay DK » 13. mar 2013 09:33

Det er sandt at Samsung boksen er langsom, dog er der sket en del med de updates der er kommet igennem det sidste år. Som allerede nævnt, så "fryser" den ikke ret tit mere. De kan tit købes brugt for en rimelig pris, så slipper man for at leje den :) og den fås både med og uden Harddisk alt efter behov. Med pause, spol tilbage og se forfra, og muligheden for at optage noget imens jeg ser noget andet, så lever jeg med at den til tider kan virker lidt sløv i betrækket, for nu er jeg ikke typen der zapper rundt konstant :)

Der er også den mulighed som bubbibubbi nævner, dog skal man være opmærksom på at når man bruger TV'et sammen med en Harddisk, så kan man kun optage det man ser, og så syntes jeg lidt ideen ryger :) medmindre TV'et har 2 tv tunere, og det syntes jeg ikke jeg har bemærket på nogle af de TV's man kan købe i dag ? Det er ihvertfald ikke en funktion der er i mit tv :)

Så alt i alt handler det om hvilket krav du har :) Hvis du bare skal se HD kanaler, så er samsung's box uden HDD et ok valg, jeg købte en til mit soveværelse brugt på DBA for 400 kr leveret.
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: HD med antennekabel

Indlægaf Juxer » 20. mar 2013 09:38

...så Samsung-boksen kunne godt lyde som noget for mig?

Kan jeg bare leje den uden videre? Det eneste jeg ved er, at jeg får TV igennem min ejerforening, og da jeg har kunne søge en YouSee-prøvekanal frem, så antager jeg at det er den udbyder de bruger. Mit signal kommer fra et helt klassisk antennekabel, så sørger den Samsung-boks så for at lave signalet fra antenne-IN til HDMI-/VGA-/Component-OUT så jeg rent faktisk får HD på fjernsynet?
Billede
Juxer
Niveau 8
 
Indlæg: 8376


Re: HD med antennekabel

Indlægaf Revorge » 20. mar 2013 10:24

Juxer skrev:...så Samsung-boksen kunne godt lyde som noget for mig?

Kan jeg bare leje den uden videre? Det eneste jeg ved er, at jeg får TV igennem min ejerforening, og da jeg har kunne søge en YouSee-prøvekanal frem, så antager jeg at det er den udbyder de bruger. Mit signal kommer fra et helt klassisk antennekabel, så sørger den Samsung-boks så for at lave signalet fra antenne-IN til HDMI-/VGA-/Component-OUT så jeg rent faktisk får HD på fjernsynet?


Korrekt.
Billede
Revorge
Niveau 7
 
Indlæg: 2209
By: Odense


Re: HD med antennekabel

Indlægaf Juxer » 20. mar 2013 13:15

Great succes! Det må jeg bestille næste måned.
Billede
Juxer
Niveau 8
 
Indlæg: 8376


Re: HD med antennekabel

Indlægaf annamic » 20. mar 2013 16:45

Du kan også bare købe sådan en fætter :

http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... ager-dvb-c

Så kan du evt. tilslutte en extern HD hvis du vil optage. Bruger (sikert også) væsentlig mindre strøm end YouSee's Samsung boks ;)
annamic
Niveau 4
 
Indlæg: 560
By: Vallensbæk Strand



Tilbage til Hjælp

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 8 gæster

cron