Xboxlife forum

Regler for kørsel?

Har du brug for hjælp, så spørg her.

Regler for kørsel?

Indlægaf Meistar » 9. dec 2012 17:31

Hej alle.

Jeg arbejder med et job hvor jeg skal køre rundt i bil.
Nu frarådes det flere steder at man tager ud og kører, men hvad nu når jeg skal arbejde i det kommende uger?

Jeg er selvfølgelig ikke interesseret at risikere noget, men samtidig vil jeg rigtig gerne arbejde.
Ved i om der er nogle regler overfor ens job hvis det virkelig er slemt? Om de kan kræve at man SKAL tage på arbejde?

Tak og god december!
Meistar
Niveau 7
 
Indlæg: 2343
By: Los Angeles


Re: Regler for kørsel?

Indlægaf Lasborg » 9. dec 2012 17:33

Du skal gøre hvad der står i din magt for at møde rettidig på arbejde.
Lasborg
Niveau 5
 
Indlæg: 1294


Re: Regler for kørsel?

Indlægaf Rahbek » 9. dec 2012 17:46

Der er vel ikke andet en at kigge imorgen tidligt og se hvordan landet ligger, og så ellers give et opklad til chefen i tilfælde af at du ikke kan komme ud af indkørslen eller hvad der nu ellers kunne være.
Billede
Rahbek
Niveau 6
 
Indlæg: 1905


Re: Regler for kørsel?

Indlægaf Meistar » 9. dec 2012 17:57

Jeg regner også med at det er noget man aftaler indbyrdes med min chef. Jeg vil gøre alt i min magt for at komme på arbejde, men uden at risikere at miste liv og lemmer.

Det jeg tænker er mere at hvis det skulle blive fuldstændigt umuligt om reglerne er sådan at man betaler selv i form af feriedage eller på anden vis.
Meistar
Niveau 7
 
Indlæg: 2343
By: Los Angeles


Re: Regler for kørsel?

Indlægaf kofoed » 9. dec 2012 18:17

Meistar skrev:Jeg regner også med at det er noget man aftaler indbyrdes med min chef. Jeg vil gøre alt i min magt for at komme på arbejde, men uden at risikere at miste liv og lemmer.

Det jeg tænker er mere at hvis det skulle blive fuldstændigt umuligt om reglerne er sådan at man betaler selv i form af feriedage eller på anden vis.


Det er skam selv betalt hvis man bliver hjemme pga af snevejret, så på den konto kan man ikke få en gratis-fridag, men hvis man ikke mener man kan forsvar og køre, så skal man da blive hjemme :-)
kofoed
Niveau 7
 
Indlæg: 2445


Re: Regler for kørsel?

Indlægaf Meistar » 9. dec 2012 18:36

kofoed skrev:
Meistar skrev:Jeg regner også med at det er noget man aftaler indbyrdes med min chef. Jeg vil gøre alt i min magt for at komme på arbejde, men uden at risikere at miste liv og lemmer.

Det jeg tænker er mere at hvis det skulle blive fuldstændigt umuligt om reglerne er sådan at man betaler selv i form af feriedage eller på anden vis.


Det er skam selv betalt hvis man bliver hjemme pga af snevejret, så på den konto kan man ikke få en gratis-fridag, men hvis man ikke mener man kan forsvar og køre, så skal man da blive hjemme :-)


Hmm ja.
Synes den er tricky, hvis politiet fraråder unødig kørsel, så er det surt at skulle betale med egne optjente feriedage.
Meistar
Niveau 7
 
Indlæg: 2343
By: Los Angeles


Re: Regler for kørsel?

Indlægaf kofoed » 9. dec 2012 18:45

Meistar skrev:
kofoed skrev:
Meistar skrev:Jeg regner også med at det er noget man aftaler indbyrdes med min chef. Jeg vil gøre alt i min magt for at komme på arbejde, men uden at risikere at miste liv og lemmer.

Det jeg tænker er mere at hvis det skulle blive fuldstændigt umuligt om reglerne er sådan at man betaler selv i form af feriedage eller på anden vis.


Det er skam selv betalt hvis man bliver hjemme pga af snevejret, så på den konto kan man ikke få en gratis-fridag, men hvis man ikke mener man kan forsvar og køre, så skal man da blive hjemme :-)


Hmm ja.
Synes den er tricky, hvis politiet fraråder unødig kørsel, så er det surt at skulle betale med egne optjente feriedage.


Men fraråder de dig og køre imorgen? Nu ved jeg jo ikke hvor du bor, men alt hvad jeg har set i nyhederne, der har der været snak om man bare skulle passe på hvis man skulle ud og køre. Synes ikke jeg har set nogen steder hvor de fraråder folk fra at køre på arbejde imorgen. Nu er unødig kørsel jo heller ikke og køre på arbejde, men kørsel som er unødig ;-) Men kommer jo også an på hvor vant du er til at køre når det er glat.
kofoed
Niveau 7
 
Indlæg: 2445


Re: Regler for kørsel?

Indlægaf Zt3pH » 10. dec 2012 12:30

Meistar skrev:
kofoed skrev:
Meistar skrev:Jeg regner også med at det er noget man aftaler indbyrdes med min chef. Jeg vil gøre alt i min magt for at komme på arbejde, men uden at risikere at miste liv og lemmer.

Det jeg tænker er mere at hvis det skulle blive fuldstændigt umuligt om reglerne er sådan at man betaler selv i form af feriedage eller på anden vis.


Det er skam selv betalt hvis man bliver hjemme pga af snevejret, så på den konto kan man ikke få en gratis-fridag, men hvis man ikke mener man kan forsvar og køre, så skal man da blive hjemme :-)


Hmm ja.
Synes den er tricky, hvis politiet fraråder unødig kørsel, så er det surt at skulle betale med egne optjente feriedage.


I sådanne tilfælde sondrer man altid mellem "Unødig udkørsel" og "al udkørsel"
Man skal også passe på man ikke overfortolker disse 2 begreber. Men i sidste ende er det vel noget som er mellem dig og din arbejdsgiver, og du må jo bedst kunne vudere hvad han vil finde acceptabelt.

Hvis du i dette tilfælde betegner "unødig" kørsel som værende din kørsel til at fra dit arbejde, så er det en diskussion omkring arbejdsmoral vi skal give os i kast med i stedet. :)
Winners never quit, Quitters never win...
Zt3pH
Niveau 7
 
Indlæg: 2723



Tilbage til Hjælp

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 10 gæster

cron