Xboxlife forum

Xbox ridser spil?

Har du brug for hjælp, så spørg her.

Xbox ridser spil?

Indlægaf Stine76 » 23. nov 2012 18:03

Min søn fik det nye Skylanders sidste uge. Kun jeg har rørt det - og kun for at sætte det i maskinen én gang. I dag stoppede maskinen og gik i sort det samme sted hver gang. Opdagede til min store skræk en ridse hele vejen rundt på disc'en - som havde man sat en passer i og lavet en cirkel. Det må da være maskinen?
har stået med 2 stortudende børn og ved ikke engang, om jeg tør sætte andre spil i?
maskinen er 2 år + 1 måned, så kan ikke engang gå ned med den. kan man gøre noget?
Stine76
Niveau 1
 
Indlæg: 80


Re: Xbox ridser spil?

Indlægaf spif2001 » 23. nov 2012 18:07

Det sker fordi i rykker med / skubber til xboxen, mens CD'en sidder i og kører rundt. Det er derfor man altid skal installere spillene, så det kun er når de starter, at skiven drejer rundt.

Jeg tror desværre ikke, at i kan gøre noget ved det ødelagte spil.
spif2001
Niveau 9
 
Indlæg: 12954
By: Horsens


Re: Xbox ridser spil?

Indlægaf Killerder » 23. nov 2012 18:12

Solution: Installer til HDD >ALTID<
Killerder
Niveau 4
 
Indlæg: 374


Re: Xbox ridser spil?

Indlægaf Erroneus » 23. nov 2012 18:15

1. Man må aldrig rykke på en konsol imens den er tændt og der sidder et spil i, det ødelægger skiven i mange tilfælde
2. Hvis folk hopper rundt i samme rum som konsollen og det har børn jo med at gøre, kan de rystelser faktisk være nok til at skabe problemet. Man skal derfor sikre sig at konsollen står et sted, hvor vibrationer fra gulvet ikke kan forplante sig op.
3. Der findes services som kan lave sådan ridser: http://www.discservice.dk/

Og nu siger du Skylanders. Hvis jeg ikke husker forkert, så sidder den Skylanders portal til Xbox 360 fast med en ledning. Hvis der bliver rykket i den portal, imens der spilles, kan man risikere det giver et ryk i 360'eren også.

Og som andre siger, installere til HDD er en god ide. Det kræver stadig skiven sidder i, men den læser meget lidt fra skiven, så ridser vil ikke rigtigt gøre så meget, hvis spillet er installeret.
Billede
Erroneus
Niveau 6
 
Indlæg: 1683
By: Nyborg


Re: Xbox ridser spil?

Indlægaf Stine76 » 23. nov 2012 18:19

Tak skal I ha :)
Og fremover installerer jeg spillene
Stine76
Niveau 1
 
Indlæg: 80


Re: Xbox ridser spil?

Indlægaf NorthernLiteDK » 28. nov 2012 14:37

Eb games laver det når der opstår ridser,hvis det er ridser har de ikke opstået når maskinen bliver rykket/flyttet der bliver der en rund ring der når hele vejen rundt
NorthernLiteDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1223
By: Frederikshavn


Re: Xbox ridser spil?

Indlægaf Gajda » 28. nov 2012 14:38

NorthernLiteDK skrev:Eb games laver det når der opstår ridser,hvis det er ridser har de ikke opstået når maskinen bliver rykket/flyttet der bliver der en rund ring der når hele vejen rundt


Hmmm... Hvad prøver du lige på at fortælle her?
Gajda
Niveau 7
 
Indlæg: 4533


Re: Xbox ridser spil?

Indlægaf NorthernLiteDK » 28. nov 2012 22:59

At når man skubber eller flytter på en xbox så bliver der ikke alm. ridser i pladen men nærmest en rund ring i pladen

billedet i linket viser den "runde ring" der bliver når man skubber eller flytter en xbox når spillet er i.

http://www.llamma.com/xbox360/news/imag ... %20063.jpg
NorthernLiteDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1223
By: Frederikshavn


Re: Xbox ridser spil?

Indlægaf Michelve » 29. nov 2012 04:04

Har også hørt at det er bedst at xboxen ligger...i sted for at stå på højkant......mmm skal finder ud af om jeg kan installerer Halo 4 et sted.
Michelve
Niveau 6
 
Indlæg: 1534
By: randers


Re: Xbox ridser spil?

Indlægaf Stine76 » 6. dec 2012 21:22

Hurra, spillet blev repareret - og er nu blevet installeret :D . Tak for hjælpen
Stine76
Niveau 1
 
Indlæg: 80



Tilbage til Hjælp

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 8 gæster

cron