Xboxlife forum

netværk mellem sgs3 og Samsung tv og hotspot/wifi forstærker

Har du brug for hjælp, så spørg her.

netværk mellem sgs3 og Samsung tv og hotspot/wifi forstærker

Indlægaf Butcher » 12. aug 2012 16:29

Hej..

Jeg har et problem med at min sgs3 ikke kan streame mine optagede hd film direkte på mit Samsung tv (ue55d6327) fra 2011.
Har læst lidt om at man SKAL have en såkaldt AllCast Dongle, har dog downloadet en app: imedia som kan gøre det direkte, men den gør det jo over wifi, og min Router (D-Link dir-635) kan åbenbart ikke trække det.

Spørgsmålet er om jeg skal investere i en dualband router, så der kommer lidt mere knald på??


Et andet problem jeg har, er at mit wifi ikke kan nå ned i min søns værelse, og han har lid problemer med at game online på sin Xbox. Vil en dualband router hjælpe på det, eller skal jeg købe en dualband n router, og bruge den har nu som hotspot eller accespoint, tættere på hans værelse???

Jeg er totalt blank på dette område, og håber på lidt teknisk viden herinde fra.
Senest rettet af Butcher 14. aug 2012 18:19, rettet i alt 1 gang.
Billede
Butcher
Niveau 7
 
Indlæg: 4999


Re: netværk mellem sgs3 og Samsung tv og hotspot/wifi forstæ

Indlægaf Butcher » 13. aug 2012 19:03

Kom nu netværksnørder.. ;)
Billede
Butcher
Niveau 7
 
Indlæg: 4999


Re: netværk mellem sgs3 og Samsung tv og hotspot/wifi forstæ

Indlægaf Butcher » 16. aug 2012 14:29

Er der virkelig ikke en eneste der kan hjælpe??? Er åben for alle forslag der kan guide mig i den rigtige retning..
Billede
Butcher
Niveau 7
 
Indlæg: 4999


Re: netværk mellem sgs3 og Samsung tv og hotspot/wifi forstæ

Indlægaf BulletEyeDk » 21. aug 2012 08:09

Jeg har desværre ikke et svar til dig mht. streaming til dit TV.

Vedr. dit wifi til knægtens værelse, så er der flere muligheder.

Du kan uden problemer opsætte et accesspoint i nærhed af sønnens værelse, der skal trækkes et kabel fra din router hertil.

Jeg har selv privat en løsning med 2 routere, der begge har trådløst net - denne løsning har jeg valgt fordi jeg pludselig stod og skulle bruge flere kablede forbindelser i den "forkerte" ende af huset, netop til streaming af video og her er en kablet forbindelse for mig det bedste valg. Hvis du vælger en option med 2 routere er det lidt mere avanceret netværksopsætning du er ude i.

EDIT: du kan alternativt også bruge xboxen til streaming, har du overvejet det ?
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum



Tilbage til Hjælp

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster

cron