Xboxlife forum

Hvad tror du selv?

Her har du muligheden for at dele dine erfaringer om diverse spil shops!

Re: Hvad tror du selv?

Indlægaf CvKM » 2. aug 2012 00:34

Nu var det også bare et eksempel. ;)
"The battle is going very heavily against us. We're being crushed by the enemy weight...We are facing very difficult days, perhaps the most difficult that a man can undergo."
Field Marshal Erwin Rommel - 3rd November 1942
CvKM
Niveau 7
 
Indlæg: 2988
By: Frederikssund.


Re: Hvad tror du selv?

Indlægaf kaizer » 2. aug 2012 15:05

Da Senzai skrev:og bliver tit forundret over, hvad folk regner med at få for deres brugte spil. Det hænder ofte, at det er billigere at købe spillet nyt (online selvfølgelig).



Jeg finder ofte priserne helt hen i vejret. Bliver det solgt er det jo fint. Bliver det ikke solgt er prisen nok for høj. Jeg vil hellere betale 40-50 kr. mere og få et nyt spil i postkassen, end at købe et brugt spil.

Det er derfor jeg (de få gange jeg har solgt spil herinde), har dumpet priserne til ca. halvdelen af hvad spillet ville kunne købes til på nettet. Så kommer man også af med det hurtigere. Jeg overvejede engang at sælge mit RAGE, men glemte alt om det. 2-3 uger senere var det faldet til 100 kr., og så kunne det ikke svare sig at sætte det til salg.
kaizer
Niveau 6
 
Indlæg: 1323


Re: Hvad tror du selv?

Indlægaf allanb » 2. aug 2012 16:42

kaizer skrev:
Da Senzai skrev:og bliver tit forundret over, hvad folk regner med at få for deres brugte spil. Det hænder ofte, at det er billigere at købe spillet nyt (online selvfølgelig).



Jeg finder ofte priserne helt hen i vejret. Bliver det solgt er det jo fint. Bliver det ikke solgt er prisen nok for høj. Jeg vil hellere betale 40-50 kr. mere og få et nyt spil i postkassen, end at købe et brugt spil.

Det er derfor jeg (de få gange jeg har solgt spil herinde), har dumpet priserne til ca. halvdelen af hvad spillet ville kunne købes til på nettet. Så kommer man også af med det hurtigere. Jeg overvejede engang at sælge mit RAGE, men glemte alt om det. 2-3 uger senere var det faldet til 100 kr., og så kunne det ikke svare sig at sætte det til salg.



Altså for lige at forstå det rigtigt, så betaler du gerne 40-50 kr. Bare for at pille noget folie af et spil, for der efter at smide det ud?
Er også aktiv på PSlife.dk med samme bruger navn.
allanb
Niveau 5
 
Indlæg: 1168
By: Slangerup


Re: Hvad tror du selv?

Indlægaf Da Senzai » 2. aug 2012 16:45

Jeg ret sikker på, at det er ideen om at det er nyt, han betaler for. Ikke for folien.
Billede
Da Senzai
Niveau 8
 
Indlæg: 9374
By: København


Re: Hvad tror du selv?

Indlægaf allanb » 2. aug 2012 17:24

Men i 9 ud af 10 tilfælde har nyere brugte spil jo ikke engang en ridse eller noget. Så det man reelt betaler mere, ved at købe et nyt er jo kun for at pille folien af. Men hver sine lyster :D
Er også aktiv på PSlife.dk med samme bruger navn.
allanb
Niveau 5
 
Indlæg: 1168
By: Slangerup


Re: Hvad tror du selv?

Indlægaf Rotator » 2. aug 2012 17:35

Sælger stort set ikke mine spil længere, da folk efterhånden har for lave forventninger til hvad tingene er værd. Jeg er ikke en stor international forhandler, der tjener mine penge på at købe stort ind og derfor kan sælge tingene billigt med profit.

Jeg forventer ikke at tjene penge på at sælge mine spil, men jeg er bare træt af at spillene devalueres så kraftigt og så hurtigt bare fordi de er brugt. Jeg har set spil solgt til mindre herinde end de koster brugt hos Gamestop, ene og alene fordi folk sammenligner private med de store forhandlere. Jeg presser heller ikke sælgere på prisen, hvis jeg er interesseret i deres spil.

Det samme kan f.eks. siges om det LEGO, jeg forsøgte at sælge herinde. Selvom LEGO er notorisk for ikke at falde synderligt i pris (i enkelte tilfælde stiger prisen endog) og jeg underbød en af de billigste forhandlere i Danmark (online), så fik jeg flere henvendelser fra folk, der ville skære mere af prisen. Det kan godt være at jeg selv havde vundet tingene, men det gør jo ikke deres værdi ringere?

Sådan som brugtmarkedet er nu kan man bestille et spil online, få det leveret og alligevel tabe 50-100 kroner selvom man ikke har brudt folien før man sælger det videre...
Hvis jeg klarer mig bedre end dig, så er du en noob!
Hvis du klarer dig bedre end mig, så har du ikke noget liv!
Hvis alle klarer sig bedre end mig... LAAAG!!!
Rotator
Skribent
 
Indlæg: 7078
By: 3630 Jægerspris


Re: Hvad tror du selv?

Indlægaf Major Oblivious » 2. aug 2012 18:01

værdi er kun et spørgsmål om udbud og efterspørgsel, og tænker at mange havde den opfattelse at hvis du bare tjente 100 kr på det, så havde du tjent 100 kr.
Major Oblivious
Niveau 7
 
Indlæg: 5221


Re: Hvad tror du selv?

Indlægaf Da Senzai » 2. aug 2012 18:07

Jeg har set spil solgt til mindre herinde end de koster brugt hos Gamestop, ene og alene fordi folk sammenligner private med de store forhandlere

Kilde: viewtopic.php?f=33&t=83455&start=15#ixzz22PRHaoAO


Grunden til at, at folk køber herinde er jo netop for at spare penge. Hvis prisen koster det samme her, som en [indsæt fysisk spil butik, der i nærheden af, hvor jeg bor], køber jeg den selvfølgelig af butikken og ikke af dig.

Jeg stoler mere på en fysisk butik end en random dude på nettet. Jeg føler mig ihvertfald mere tryg ved, at handle i en butik, hvor jeg kan gå ned og skabe mig åndssvag end ved en tilfældig privatperson på nettet, jeg aldrig nogensinde kommer til at møde.

Sådan som brugtmarkedet er nu kan man bestille et spil online, få det leveret og alligevel tabe 50-100 kroner selvom man ikke har brudt folien før man sælger det videre...

Kilde: viewtopic.php?f=33&t=83455&start=15#ixzz22PSp7b2X


Selvfølgelig. Jeg handler jo ikke med random dudes, for at hjælpe random dudes, men fordi, at jeg gerne vil spare penge på et spil. Det er nemmere og tryggere at handle med en rigtigt butik. Sådan der jeg det ihvertfald. Den eneste fordel ved at handle med privatpersoner er prisen. Resten er ulemper.

----------------------------------

Jeg har selv solgt massere af brugte tegneserier med massivt underskud. Sådan er det. Det er bedre end at smide dem ud eller, at jeg ikke kan være i lejligheden. Jeg har ikke tabt XXXX kroner på mine tegneserier ved at sælge. Formålet med tegneserierne har været ren underholdning. Jeg er bare heldig, at jeg har fået nogle af pengene hjem igen, som jeg så har kunnet bruge på nye tegneserier.
Billede
Da Senzai
Niveau 8
 
Indlæg: 9374
By: København


Re: Hvad tror du selv?

Indlægaf kaizer » 3. aug 2012 02:54

Da Senzai skrev:Jeg ret sikker på, at det er ideen om at det er nyt, han betaler for. Ikke for folien.


Korrekt.

Desuden slipper man for det meste for at skulle vente mere end en dag på sin vare, hvis man køber indenrigs. Risikoen for at aldrig at modtage varen eller at blive snydt i beskrivelsen af varen er også dramatisk reduceret.
kaizer
Niveau 6
 
Indlæg: 1323


Foregående

Tilbage til Shoperfaringer

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster

cron