Xboxlife forum

Hvad tror du selv?

Her har du muligheden for at dele dine erfaringer om diverse spil shops!

Hvad tror du selv?

Indlægaf Da Senzai » 31. jul 2012 15:47

Jeg sidder engang imellem og kigger på Køb-Salgs-Bytte-trådene herinde, og bliver tit forundret over, hvad folk regner med at få for deres brugte spil. Det hænder ofte, at det er billigere at købe spillet nyt (online selvfølgelig).

Folk må selvfølgelig selv om, hvad de mener deres brugte spil er værd, men når de så bumper deres tråde, kan jeg ikke lade være med tænke... Come On, altså.

Er jeg den eneste, der har det sådan?
Senest rettet af Da Senzai 31. jul 2012 15:50, rettet i alt 1 gang.
Billede
Da Senzai
Niveau 8
 
Indlæg: 9374
By: København


Re: Hvad tror du selv?

Indlægaf livekiller92 » 31. jul 2012 15:48

Når ja men så må man give sig lidt og sige okay jeg kan ikke få det samme som nypris men noget kan jeg jeg da få for det i stedet for at gå i Gamestop og få 100 kr for et spil der er 500 kr værd som eks.
Gaming is only for winners
livekiller92
Niveau 7
 
Indlæg: 2329
By: Havdrup


Re: Hvad tror du selv?

Indlægaf kofoed » 31. jul 2012 17:11

livekiller92 skrev:Når ja men så må man give sig lidt og sige okay jeg kan ikke få det samme som nypris men noget kan jeg jeg da få for det i stedet for at gå i Gamestop og få 100 kr for et spil der er 500 kr værd som eks.


Ingen spil er over 350 kr værd (det som nye spil ca koster hvis man kigger de rigtig steder).
kofoed
Niveau 7
 
Indlæg: 2445


Re: Hvad tror du selv?

Indlægaf Da Senzai » 31. jul 2012 17:15

Derfor det er ekstra lols, når folk sælger ældre brugte spil for 200+ kroner HVOR PORTO SELVFØLGELIG ER PÅ KØBERS REGNING, SELVFØLGELIG.
Billede
Da Senzai
Niveau 8
 
Indlæg: 9374
By: København


Re: Hvad tror du selv?

Indlægaf Miaauw » 31. jul 2012 17:19

Da Senzai skrev:Derfor det er ekstra lols, når folk sælger ældre brugte spil for 200+ kroner HVOR PORTO SELVFØLGELIG ER PÅ KØBERS REGNING, SELVFØLGELIG.

Selvfølgelig! Du går også ned i Gamestop, køber et spil for 300 kroner, og betaler så også 250 kroner for at tage det med hjem!
Miaauw
Niveau 6
 
Indlæg: 1338


Re: Hvad tror du selv?

Indlægaf Meistar » 31. jul 2012 17:33

Hold da op!

Et nyt spil der koster 550 kr kan da sagtens sælges for 200 kr plus porto.

Gamestop sælger selv samme spil for 499 kr brugt.

Så synes det er helt okay hvis et nyere brugt spil bliver solgt for 200+.
Meistar
Niveau 7
 
Indlæg: 2343
By: Los Angeles


Re: Hvad tror du selv?

Indlægaf TerrificFalcon » 31. jul 2012 17:37

Jeg tror egentlig heller ikke at der er mange herinde, som bider på, når GameStop sælger et brugt spil for 499kr.

Generelt set, så kigger jeg egentlig på spillet, og vurderer hvor meget jeg har lyst til at give for det. Der er mange faktorer der spiller ind her, blandt andet kommerciel succes og hvor stor titlen er - jeg gider jo ikke give 200kr for noget, hvis jeg bare lige kan vente et par uger og så købe det for en halvtredser, fordi at det er en kort, men god titel, uden replay value og uden et stort publikum.

Når jeg endelig køber "nye" spil brugt, så går der som regel lige en uge eller to før de er til salg, og så kigger jeg på den britiske pris, og så kan det godt være, at jeg er frisk, hvis der er en pris der er en god sjat lavere end den. Det folk tit glemmer er, at de ikke bare skal konkurrere med den britiske retail-pris, men at der også er britiske privatpersoner som vil af med spillet - og at vi lever i et samfund, hvor deres porto ikke er hulens meget dyrere end vores.
TerrificFalcon
Niveau 7
 
Indlæg: 5741


Re: Hvad tror du selv?

Indlægaf nonameneo » 31. jul 2012 17:45

Jeg må også støtte op om, at folk generelt tror at de ligger inde med en guldgrubbe, når de sælger deres brugte spil.

I dag er nye spil forholdsvis billige (350,- nævnt ovenfor er ikke urealistisk) og falder sindsygt hurtigt i pris - så folk der har givet 500,- for et spil for 1 1/2 måned siden og nu forventer at sælge det for 250 kr. inkl. porto, således det i alt kommer op på lidt over 300,-, ja, de følger desværre bare ikke med.

Det kan godt være, at EB Games så sælger relativt nye, brugte spil for 449,-, men det tror jeg personligt heller ikke de har så stor succes med og folk herinde må jo også selv opleve, at deres spil ikke bliver solgt til den pris.

Paradoksalt nok, så har jeg dog også oplevet, at der findes folk herinde, som ikke gør nok for at få flest muligt penge for deres spil. Jeg har flere gange oplevet, at have en aftale med en bruger om køb af et spil, for et par timer senere at modtage en besked om, at de forresten har solgt spillet til anden side. For det første er det SINDSYGT dårlig stil, men derudover forstår jeg ikke, hvorfor man ikke udnytter, at man åbenbart ligger inde med et spil, som flere ønsker at købe, hvorved de kan byde hinanden op.

Personligt har jeg lidt mistet tiltroen til køb af spil på Xboxlife, for der er desværre langt mellem fornuftige sælgere, som både har styr på hvad varen er værd og som er troværdig når man først tror man har en aftale.
nonameneo
Niveau 4
 
Indlæg: 413


Re: Hvad tror du selv?

Indlægaf tue69 » 31. jul 2012 21:16

nonameneo skrev:Personligt har jeg lidt mistet tiltroen til køb af spil på Xboxlife, for der er desværre langt mellem fornuftige sælgere, som både har styr på hvad varen er værd og som er troværdig når man først tror man har en aftale.


Ah så slemt synes jeg ikke det er. Den er jo heller ikke længere, end at man ikke byder på håbløst overvurderede spil, så fanger sælger den nok selv.

Men ja, det er umanerlig dårlig stil, når folk pludseligt sælger til en anden side. RIGTIG dårlig stil ja.
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Re: Hvad tror du selv?

Indlægaf Prozel » 31. jul 2012 21:38

Jeg synes ikke det er så slemt, men når det er sagt, så handler jeg heller ikke så meget herinde mere.

Og så er sider som DBA og QXL komplet håbløse hvad angår priser.
Jeg har tænkt på at rykke over på andet mere "modent" sted:-D - Hyggen76
Prozel
Niveau 7
 
Indlæg: 3181
By: Havnen


Re: Hvad tror du selv?

Indlægaf SteffaRRRn » 31. jul 2012 22:37

Nej. Brugte spil er, "mint" eller ej, brugte spil, og deres værdi burde også være derefter.
SteffaRRRn
Niveau 6
 
Indlæg: 1576

Brugeravatar

Re: Hvad tror du selv?

Indlægaf Esano » 1. aug 2012 06:41

Man kan også se tingene fra et andet perspektiv. Jeg sælger f.eks. sjældent noget herinde netop fordi folk vil have tingene for en slik!
Man må også tage med i overvejelserne at det ikke er alle der køber deres spil fra england. Hvis en bruger køber et nyt spil til 550 hos gamestop ved release (det er dumt, agreed) så efter en uges spilletid burde det være mere værd end 150 kr. i hans øjne. men folk herinde har travlt med at pege på links/netshops der sælger den for ingen penge fordi de sælger fra jersey området eller whatever de nu bruger til at holde prisen nede.

Man behøver ikke at ødelægge andres handel bare fordi man ikke selv bryder sig om prisen. Hvis en bruger udelukkende handler i GS så kan han i mine øjne godt få 3-350 kr. for sit 1 uges gamle spil for bagefter at gå ned og købe endnu et nyt spil til 550 kr. det er bare de priser han beskæftiger sig med.
Så kan I andre købe et nyt spil ved release fra england til 350 kr. og sælge den for 150. og købe et andet nyt spil til 350.

i begge tilfælde taber brugeren 200-250 kr. på videresalg. slutbeløbene er bare anderledes.

Lad dog folk handle selv bestemme hvor de er mest trygge at handle (om det er webshop eller fysisk butik og priser derefter). Og hvad de synes et spil er værd at købe/sælge for. afviger din pris 50-100 kr. fra sælgerens pris er du velkommen til at byde og forhandle lidt ellers hold dig væk fra tråden! ... bare min mening :)
Esano
Niveau 3
 
Indlæg: 246


Re: Hvad tror du selv?

Indlægaf Major Oblivious » 1. aug 2012 07:56

Jeg kan heller ikke helt lade mig fornærme af det - Jeg kan godt forstå at man forsøger at begrænse sit tab på spillet i et eller andet omfang. Hvis man arbejder til mindstelønnen, så bliver det netto til en pæn klat timer man skal arbejde for at have 550 kr til et spil.
Hvad der dog kan tricke mig lidt er folk som sælger betakoder eller ting de har fået gratis til sky-høje priser.
Det virker bare grådigt.
Major Oblivious
Niveau 7
 
Indlæg: 5221


Re: Hvad tror du selv?

Indlægaf CvKM » 1. aug 2012 11:52

Jeg har såment også set virkeligt grælle eksempler på folk herinde, der sælger spil til tårnhøje priser. Jeg køber sjældent noget herinde længere, synes det er "blevet for dyrt". Men jeg blandet mig aldrig offentligt i en tråd, hvis jeg ser en med et spil sat lidt for højt, så skriver jeg venligt en PM til ham/hende og forklarer at det altså kan fås der og der nyt/brugt for en billigere pris end han/hun har det tilsalg. Hvis han/hun vælger at ignorerer, ja så kan jeg ikke rigtig gøre noget, selvom jeg (hvis sælgeren vælger at aftale i selve tråden med køber) nogle gange har overvejet at skrive til køber at han/hun ikke skal købe denne vare, fordi de bliver taget i r*ven, kort sagt.

Den med gratisting og beta-koder, har jeg også set eksempler på. Det er endnu værre. Men som sagt, så er det meget sjældent jeg blander mig offentligt i salgstråde. Jeg har bare den mening, at vil man protestere, så skriver man det i en PB. Jeg skriver derfor også altid "Prissammenligninger og andet bavl kan diskuteres i en PB" i mine salgstråde.

Og nej, jeg har slet ikke noget imod at købe et spil herinde, der er cirka 2 uger gammelt, til 350kr. med porto. Ja, det kan godt være sælger har købt det i England for 230kr., men hvad så? Han/hun skal vel også tjene lidt på det, og jeg har alligevel ingen chance for at vide hvor det kommer fra medmindre han/hun oplyser det direkte, hvilket de færreste gør. Tag Sniper Elite V2. Det koster stadig 500-550kr. i butikkerne. Og hvis man som mig ikke gider vente nogle gange, så er 300-350kr. herinde en fin pris. Lige p.t. ville jeg dog sige 200-250kr. da det jo er et stykke tid siden det er udkommet.

Og konkurrencer deltager jeg ALDRIG i, medmindre jeg ved at jeg kommer til at bruge det eller vil give det væk som gave. Dem der deltager i en konkurrence, for udelukkende at sælge det bagefter, skulle ha' klask. Jeg synes det er rigtig dårlig stil for dem som ikke har særligt mange penge, men gerne vil ha' en Xbox 360 og derfor deltager i disse konkurrencer men ikke vinder da Mr. Greedy jo snuppede maskinen og nu sælger den inde på en spilside, selvom han udemærket godt ved at der er andre der gerne ville have haft fingrene i den. Og nej, undskyldningen "Jeg manglede penge" hopper jeg ikke på, så må man sgu tjene sine penge andre steder.

Kald mig hvad i vil, det er bare mine meninger her. Kunne sikkert uddybe dem mere, men det gider jeg simpelthen ikke.
"The battle is going very heavily against us. We're being crushed by the enemy weight...We are facing very difficult days, perhaps the most difficult that a man can undergo."
Field Marshal Erwin Rommel - 3rd November 1942
CvKM
Niveau 7
 
Indlæg: 2988
By: Frederikssund.


Re: Hvad tror du selv?

Indlægaf TerrificFalcon » 1. aug 2012 14:41

Mht. Sniper Elite V2, så kan det fås for 250kr for nyt fra England, så jeg vil mene at det er lidt sort at sælge det for 200-250kr herinde, for det burde ikke være det store problem at få et eksemplar for 150kr fra en privatperson i England.

Jeg kan personligt godt se pointen i, at det er fedt, hvis en person der har købt et nyt spil for 550kr får 350kr, så han kan købe et nyt for kun et tab på 200kr, men for mig, så er det bare ikke realistisk. Når jeg køber ting, så gør jeg det jo ikke baseret på hvor meget der er blevet givet for dem, men hvor meget de er værd. Vi forsøger vel alle sammen at køre på et tight budget, når vi køber spil - og derfor, så sigter jeg efter at købe spillene så billigt som muligt.

Uanset hvor meget man har givet for tingen, så er den det samme værd - også selvom at man har fået den gratis. Sådan ser jeg i hvert fald på tingene - ikke desto mindre kan jeg godt følge jer i, at folk sælger visse ting, som kun kan fås gratis, til meget sjove priser. Eksklusive faceplates til 500kr, lysskilte til en bondegård og hvad-ved-jeg.
Har dog aldrig set betakoder til salg herinde, så vidt jeg lige kan huske.
TerrificFalcon
Niveau 7
 
Indlæg: 5741


Næste

Tilbage til Shoperfaringer

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 6 gæster