Xboxlife forum

RL - Rollefordeling

Forum for spiludvikling af Rustica Ludum.

Redaktør: XNA Crew

RL - Rollefordeling

Indlægaf pstudio » 22. jul 2012 22:25

Produktionen af den første prototype ligger lige om hjørnet, så det er nødvendigt at fået fordelt nogle arbejdsopgaver. Meld venligst tilbage hvilke(n) rolle(r) I gerne vil påtage jer. Jeg har brug for at vide, hvem der er disponibel til hvilke opgaver, hvis vi skal kommen nogen veje i dette projekt :)
Og bare lige for at gøre det klart igen, så er der mange opgaver, du ikke behøves at have erfaring med. Så længe du bare er villig til at lære og gøre et hæderligt forsøg er det fint med mig.

Følgende liste er kopieret fra den oprindelige tråd, og viser hvem der har meldt sig interesseret i projektet (man kan godt melde sig uden at være på listen ;)):

  • pstudio - Projektmanager, programmør (skype: p.lehim)
  • Lowlandet - Artist (3D)
  • Spankey103 - QA
  • Marcusnoergaar
  • Loulourgas - Musik
  • Jomuhs
  • Mike.B
  • nielsen94 - Spildesigner
  • Thomas.Madsen Spildesigner(forfatter)
  • loonitunius - Artist?
  • jabu - QA med speciale i korrekturlæsning
  • Vix-blue - Spildesigner(forfatter)
  • CaptainKicker - Spildesigner
  • Viv3ify - Spildesigner, QA
  • Cowrider - QA, (Audio)
  • Jokeri2000 - QA
  • MR eg HALOman - musik
  • nicolaierlakker - QA

Der eksisterer følgende opgaver. Folk bliver tildelt opgave efter først til mølle princippet. Hvis jeg mener, at der er rigeligt med personer til en opgave, vil jeg lukke den for yderligere tilmelding. Jeg håber I er friske på at hjælpe til. :)

  • Programmør
    Tildelt: pstudio, angak
    Der findes mange ting der skal laves her, men da jeg er den eneste meldt til her, er der ingen grund til at udpensle opgaverne. Hvis der er nogen med erfaring indenfor programmering (Vi bruger C#), og I gerne vil prøve kræfter, så bare kontakt mig. Så taler vi om, hvilke opgaver I kan løse.
  • 3D Modellør
    Tildelt: Lowlandet, loonitunius
    Der skal laves 3D modeller til alle figurene og alt andet der skal eksistere i spillet. Figurene skal animeres, mens alt andet formentlig er statiske objekter. Hvilke ting der skal modelleres, vil naturligvis blive defineret senere.
  • 2D Stuff
    Tildelt:
    Hvis du har lidt erfaring med Photoshop eller Gimp er dette en glimrende mulighed for at lave noget grafisk til spillet. Arbejdet kan inkludere, at lave textures til modeller, eller at lave grafik til menuer og HUD og måske endda lave noget Concept Art.
  • Musik - Lukket
    Tildelt: Loulourgas, MR eg HALOman
    Her skal der laves musik til menu, baner osv. Hvad der specifikt skal bruges, vil blive defineret senere.
  • Lyd
    Tildelt:
    Der skal bruges lydeffekter i et spil. Du har til opgave at optage lyde, eller finde dem gratis på nettet. Det er et krav, at du kan dokumentere, at lyde hentet fra nettet høre under en licens, der tillader os at bruge dem i spillet.
  • Spildesigner
    Tildelt: nielsen94
    Der er to primære opgaver i rolle. Den første er at definere, hvilke karakterer der skal være med i spillet? Hvad skal de forskellige fjender kunne? Hvad kan vores helt? Hvilke mekanikker (gå, løbe, hoppe...) er der? Hvilke våben er der med? Alt dette skal defineres nøje, så jeg kan programmere dem, og så artisk afdelingen kan designe dem.
    Den anden opgave kræver Unity-editoren. De forskellige karakterer i spillet vil blive programmeret sådan, at der kan ændres en masse værdier for hvordan de fungerer i editoren (hvor hurtigt kan en person løbe, hoppe osv.). Som spildesigner er det din opgave at lege med disse tal, for at finde en god balance der giver det rette ‘feel’ til spillet.
  • Story writer - Lukket
    Tildelt: Thomas.Madsen, Vix-blue
    Med udgangspunkt i T.Ms pitch, skal der skrives en historie/handlingsforløb for spillet. Der skal skrives en kort beskrivelse om alle karakterer i spillet (som spildesignerne så definerer hvilke funktioner de kan udføre). Hvis der skal være lidt dialog / simple cutscenes, så er det også jeres opgave.
  • Level designer
    Tildelt:
    Her er virkelig en mulighed for at sætte sit præg på spillet. Det kræves at du sætter dig ind i hvordan man placerer objekter i Unity (det er relativt let). Du vil få en generel beskrivelse af hvordan en bane skal forløbe fra story write/spildesigner, og det er så din opgave at lave det om til en interessant bane. Det er ikke lige så let som det kan lyde, men det er en god udfordring for dem, der gerne vil lære noget om, hvordan et spil er bygget op.
  • QA
    Tildelt: Spankey103, jabu, Cowrider, Jokeri2000, nicolaierlakker, marcusnoergaar, Lancheis
    Opgaven er at spille hver eneste prototype igennem. To ting skal testes. Hvordan føles spillet som et spil. Er det et godt spil og hvad kan forbedres? Den anden ting er at teste for bugs. Prøv alt det obskure du kan finde på, og se om du kan fremprovokere fejl. Et godt tip er at have en notesblok ved siden af dig, så du kan notere ned så snart det støder på en fejl eller lignende. Evt. optag spillet mens du spiller.
  • PR
    Tildelt: Lowlandet, nielsen94, marcusnoergaar
    En gang i fremtiden kan der være brug for en til denne opgave. Når spillet er længere henne i udviklingsfasen kan der være brug for fede gameplay clips på youtube, facebook promovering osv.


-----

http://rustica-ludum.wikidot.com
pstudio
Niveau 3
 
Indlæg: 271


Re: RL - Rollefordeling

Indlægaf nielsen94 » 23. jul 2012 12:02

Jeg vil gerne være med til at stå for den første del af spildesigner opgaven, med mindre at der er nogen der vil hjælpe mig med at lære at scripte i Unity, fordi så kan jeg hjælpe med at stå for det.

Hvis det bliver nødvendigt senere i forløbet, vil jeg gerne hjælpe med at promovere spillet og evt. lave den nødvendige analyse til dette.
nielsen94
Niveau 2
 
Indlæg: 164
By: Kolding


Re: RL - Rollefordeling

Indlægaf pstudio » 23. jul 2012 13:53

Der er ikke brug for at kunne scripte, som spildesigner. Alle scripts vil blive skrevet af programmøre. I Unity fungerer scripts og grafik (og meget mere) som byggeklodser. Når man vil lave et spilobjekt som f.eks. hovedpersonen, tager man 'bare' en 'klods' for at tegne vores 3D model og en klods med det script der skal styre personen og sætter sammen. Hver klods indeholder så nogle parameter man kan justere.

http://docs.unity3d.com/Documentation/M ... asics.html
Jeg anbefaler at tjekke dette link ud, hvis man ikke har erfaring med Unity. Det første punkt "Learning the Interface" giver et godt overview om hvordan Unity ser ud.
pstudio
Niveau 3
 
Indlæg: 271


Re: RL - Rollefordeling

Indlægaf nielsen94 » 23. jul 2012 15:48

pstudio skrev:Der er ikke brug for at kunne scripte, som spildesigner. Alle scripts vil blive skrevet af programmøre. I Unity fungerer scripts og grafik (og meget mere) som byggeklodser. Når man vil lave et spilobjekt som f.eks. hovedpersonen, tager man 'bare' en 'klods' for at tegne vores 3D model og en klods med det script der skal styre personen og sætter sammen. Hver klods indeholder så nogle parameter man kan justere.


Så havde jeg bare misforstået det #-o
Men jeg vil gerne skrives på som Spildesigner, og jeg kan godt hjælpe til med PR hvis der ikke er andre der hellere vil det :D
nielsen94
Niveau 2
 
Indlæg: 164
By: Kolding


Re: RL - Rollefordeling

Indlægaf Lowlandet » 23. jul 2012 15:57

nielsen94 skrev:
pstudio skrev:Der er ikke brug for at kunne scripte, som spildesigner. Alle scripts vil blive skrevet af programmøre. I Unity fungerer scripts og grafik (og meget mere) som byggeklodser. Når man vil lave et spilobjekt som f.eks. hovedpersonen, tager man 'bare' en 'klods' for at tegne vores 3D model og en klods med det script der skal styre personen og sætter sammen. Hver klods indeholder så nogle parameter man kan justere.


Så havde jeg bare misforstået det #-o
Men jeg vil gerne skrives på som Spildesigner, og jeg kan godt hjælpe til med PR hvis der ikke er andre der hellere vil det :D


Nielsen og jeg kan lave en super fed trailer for spillet, når vi kommer så langt :D
Billede
Lowlandet
Niveau 7
 
Indlæg: 4582
By: Downtown, Nykøbing Falster


Re: RL - Rollefordeling

Indlægaf Marcusnoergaar » 23. jul 2012 16:48

Hvis det er muligt kunne jeg godt tænke mig at komme på QA og PR :)
Marcusnoergaar
Niveau 3
 
Indlæg: 283


Re: RL - Rollefordeling

Indlægaf Lancheis » 23. jul 2012 16:54

Jeg kunne også godt tænke mig, at blive skrevet på QA.
Lancheis
Niveau 4
 
Indlæg: 409
By: Randers


Re: RL - Rollefordeling

Indlægaf pstudio » 24. jul 2012 00:46

Har opdateret listen med tildelte roller.
Følgende tre positioner ønskes udfyldt:
*En ekstra spildesigner
*2D stuff. Du behøves ikke at være en ørn til photoshop. Bare leg med layerstyles og man kan få gode resultater
*Level artist. Der bliver ikke noget spil uden en level artist. Rent teknisk er det ikke svært. Du skal 'bare' placere 'byggeklodser'. Det er ligesom Lego :) Det kræver dog arbejde at lave en god bane der stiger i sværhedsgrad løbende, men som også er underholdende for spilleren at gennemføre. Selv profesionelle level designere kan ikke bare lave en god bane. Den eneste måde er at prøve sig frem, og se om det fungerer.
pstudio
Niveau 3
 
Indlæg: 271


Re: RL - Rollefordeling

Indlægaf pstudio » 24. jul 2012 20:52

Jeg har oprettet en wiki til projektet. Wikien fungerer som et sted, hvor vi kan samle information og arbejde på de samme dokumenter. Alle der har en rolle tildelt bedes skrive jeres mail (eller pm den hvis I ikke vil dele den offentligt ;)) så jeg kan sende jer en invitation.

Wikien ses her: http://rustica-ludum.wikidot.com

Jeg har også opdateret listen med mit eget skype-navn. Hvis I vil kan I skrive jeres skype-navn så vi kan diskutere noget i chatten, hvis der er brug for det.
pstudio
Niveau 3
 
Indlæg: 271


Re: RL - Rollefordeling

Indlægaf nielsen94 » 25. jul 2012 12:12

Mail: nielsen.94@hotmail.com

Skype: emilerawesome (don't ask me why)
nielsen94
Niveau 2
 
Indlæg: 164
By: Kolding


Re: RL - Rollefordeling

Indlægaf angak » 25. jul 2012 12:37

angak
Niveau 4
 
Indlæg: 704
By: Låsby


Re: RL - Rollefordeling

Indlægaf Lowlandet » 25. jul 2012 12:50

Mail: Lowlandet@gmail.com

Skype: Lowland-Fallstar
Billede
Lowlandet
Niveau 7
 
Indlæg: 4582
By: Downtown, Nykøbing Falster


Re: RL - Rollefordeling

Indlægaf pstudio » 27. jul 2012 22:31

Jeg pointerer endnu engang at vi mangler en level designer. Det er klart den vigtigste rolle der mangler at blive udfyldt :D
pstudio
Niveau 3
 
Indlæg: 271


Re: RL - Rollefordeling

Indlægaf nielsen94 » 28. jul 2012 08:57

Jeg kan godt tage mig af at level designe og jeg har lidt erfaring med Unity.
Men jeg synes det er lidt sløjt at folk ikke deltager mere, nu når der er så mange der havde meldt sig til projektet.

Edit: Ved ikke hvor meget tid jeg kommer til at få, så det vil måske være bedre med en anden til opgaven :)
Senest rettet af nielsen94 28. jul 2012 15:17, rettet i alt 1 gang.
nielsen94
Niveau 2
 
Indlæg: 164
By: Kolding


Re: RL - Rollefordeling

Indlægaf MR eg HALOman » 28. jul 2012 10:49

Det havde nok også hjulpet lidt på det, hvis tråden blev bumped til forsiden, når man skrev i den..
MR eg HALOman
Niveau 5
 
Indlæg: 1131


Næste

Tilbage til Spiludvikling - Rustica Ludum

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 0 gæster

cron