Xboxlife forum

Toldregler

Her har du muligheden for at dele dine erfaringer om diverse spil shops!

Re: Toldregler

Indlægaf Jibla » 3. maj 2012 18:14

Billede
Jibla
Niveau 7
 
Indlæg: 4856


Re: Toldregler

Indlægaf mainPR0totype » 3. maj 2012 18:16

Jibla skrev:http://www.toldpriser.dk/toldberegner


Jeg siger mange tak, det er fandme smart.
mainPR0totype
Niveau 6
 
Indlæg: 1357


Re: Toldregler

Indlægaf Zt3pH » 3. maj 2012 18:21

mainPR0totype skrev:
Prozel skrev:Porto er ligegyldig. :)

Jeg ved ikke hvordan jeg skal tolke det, er portoen ligegyldig hvis det overstiger 80kr (inkl. porto) og man derfor skal betale moms eller er portoen ligegyldig for regnestykket, og er det kun varens værdi der ikke må overstige 80kr?

Dit svar kan vægte for begge udfald 8)


Portoen har ikke noget med tolden at gøre. Dog skal fragten medregnes i nogle fortoldninger, men det kommer an på hvilken betalingsbetingelser du har aftalt med afsender. Det er simpelthen et spørgsmål om hvem der skal dække hvilke omkostninger. Hvis varen har en værdi under 15,- euro bliver du ikke pålagt told, der skal dog stadig udfærdiges de korrekte formaliteter - det kan der være omkostninger forbundet med.
Winners never quit, Quitters never win...
Zt3pH
Niveau 7
 
Indlæg: 2723


Re: Toldregler

Indlægaf rasmusvn » 3. maj 2012 18:43

Noget helt andet er, at tolderne i øjeblikket har travlt. Det betyder, at "problematiske" forsendelser bliver meget langsomt behandlet på trods af, at de har fået info.

http://www.postdanmark.dk/tracktrace/Tr ... 07678676US

22 dage indtil videre og næsten lige så mange opkald. De nåede også at sende en mail, hvori de oplyste, at pakken var tilbagesendt. Det viste sig efterføgende ikke at være korrekt.

Det værste er nok, at det ikke er muligt at komme til at snakke med dem, der behandler pakken. I stedet kan man tale med dem, der videregiver info til tolderne.
rasmusvn
Niveau 4
 
Indlæg: 626


Re: Toldregler

Indlægaf Clonix » 16. aug 2012 00:51

Det vil sige, at alle hjemmesider med co.uk, ikke kommer told på?

Nu hentyder jeg specielt til amazon.co.uk :D
Clonix
Niveau 4
 
Indlæg: 352


Re: Toldregler

Indlægaf spif2001 » 16. aug 2012 07:17

Clonix skrev:Det vil sige, at alle hjemmesider med co.uk, ikke kommer told på?

Nu hentyder jeg specielt til amazon.co.uk :D

Amazon.co.uk kommer der ikke told på, men det har ikke noget at gøre med hjemmeside endelsen. Det er et spørgsmål om hvor de sender pakkerne fra. Der findes en ø ved navn Jersey i den Engelske Kanal, som ligger udenfor EU, er beskyttet af Storbrittanien, men som har eget økonomi system. Sendes pakkerne derfra kommer der told på, hvis de bliver taget i tolden.

http://en.wikipedia.org/wiki/Jersey
spif2001
Niveau 9
 
Indlæg: 12954
By: Horsens


Re: Toldregler

Indlægaf Snake22 » 2. jan 2014 15:07

kommer der kun told fra non EU lande?
Elsker gode spil:-)
Snake22
Niveau 4
 
Indlæg: 448

Brugeravatar

Re: Toldregler

Indlægaf Major Oblivious » 2. jan 2014 15:19

Hvordan er toldreglerne for vare man selv bringer ind fra et non-EU land?
Ved at jeg må have vare med hjem for en værdi af 3.250, men hvis jeg nu falder over noget vildt, hvad er %-toldsatsen så ?
Major Oblivious
Niveau 7
 
Indlæg: 5221


Re: Toldregler

Indlægaf thetof91 » 2. jan 2014 16:09

Major Oblivious skrev:Hvordan er toldreglerne for vare man selv bringer ind fra et non-EU land?
Ved at jeg må have vare med hjem for en værdi af 3.250, men hvis jeg nu falder over noget vildt, hvad er %-toldsatsen så ?


Står der noget om her inde :)

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1649690
thetof91
Niveau 5
 
Indlæg: 1225
By: Kolding


Re: Toldregler

Indlægaf Zt3pH » 2. jan 2014 16:10

Major Oblivious skrev:Hvordan er toldreglerne for vare man selv bringer ind fra et non-EU land?
Ved at jeg må have vare med hjem for en værdi af 3.250, men hvis jeg nu falder over noget vildt, hvad er %-toldsatsen så ?


Det kommer helt og holdent an på varen og dens beskaffenhed.
Hvis du skriver 1) Hvilke varer der er tale om + 2) hvilket land varerne er produceret samt købt i, så kan jeg oplyse dig den gældende toldsats.
Winners never quit, Quitters never win...
Zt3pH
Niveau 7
 
Indlæg: 2723


Re: Toldregler

Indlægaf Zt3pH » 2. jan 2014 16:11

Snake22 skrev:kommer der kun told fra non EU lande?


Ja - EU er en toldunion = Ingen told mellem medlemslandende.
Winners never quit, Quitters never win...
Zt3pH
Niveau 7
 
Indlæg: 2723


Re: Toldregler

Indlægaf Major Oblivious » 3. jan 2014 02:40

Zt3pH skrev:
Major Oblivious skrev:Hvordan er toldreglerne for vare man selv bringer ind fra et non-EU land?
Ved at jeg må have vare med hjem for en værdi af 3.250, men hvis jeg nu falder over noget vildt, hvad er %-toldsatsen så ?


Det kommer helt og holdent an på varen og dens beskaffenhed.
Hvis du skriver 1) Hvilke varer der er tale om + 2) hvilket land varerne er produceret samt købt i, så kan jeg oplyse dig den gældende toldsats.


Jeg kan sige med sikkerhed at den vil være produceret og købt i Thailand. De har en import-afgift på 60% af varens originalpris herovre, hvilket gør de gængse mærkevarer dyrere end i DK.
Og jeg slæber ikke kopivarer med hjem.

Så ny, produceret og købt i Thailand, og hentet hjem fra Thailand.
Derfor ser det ud, som om at jeg poster midt om natten ;)
Major Oblivious
Niveau 7
 
Indlæg: 5221


Re: Toldregler

Indlægaf Zt3pH » 3. jan 2014 08:54

^

Ok - Produceret og købt i Thailand, Tjek!
Så skal jeg blot vide hvilke varer der er tale om, så skal jeg smide dig den gældende toldsats :)
Winners never quit, Quitters never win...
Zt3pH
Niveau 7
 
Indlæg: 2723


Re: Toldregler

Indlægaf Major Oblivious » 4. jan 2014 03:33

Zt3pH skrev:^

Ok - Produceret og købt i Thailand, Tjek!
Så skal jeg blot vide hvilke varer der er tale om, så skal jeg smide dig den gældende toldsats :)


Arh.. Aner det ikke endnu :?
Det er ikke engang sikkert det bliver aktuelt, da "Made in Thailand" er så rasende billigt hernede, at ingen af os rammer loftet på de. 3.250 kr. ;)
Major Oblivious
Niveau 7
 
Indlæg: 5221


Re: Toldregler

Indlægaf NorthernLiteDK » 5. aug 2014 14:45

Hvad sker der med told med privatkøb når og hvis frihandelsaftalen ml eu og usa bliver underskrevet ?.Syntes det man søger på er meget forsk.
NorthernLiteDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1223
By: Frederikshavn


Foregående

Tilbage til Shoperfaringer

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster

cron