Xboxlife forum

Coolshop og ubetalt saldo

Her har du muligheden for at dele dine erfaringer om diverse spil shops!

Coolshop og ubetalt saldo

Indlægaf Dirty Harry » 17. apr 2012 22:00

Hej alle, jeg ville hører om andre har oplevet følgende fra Coolshop;

Jeg modtog i dag to mails fra Coolshop omkring at jeg ikke har betalt for en vare jeg har købt fra dem. Denne vare er 1 stk. Halo Reach Legendary Edition og kostede 1099,00 kr og blev sendt 14. september 2010 til mig.

Ifølge de mails jeg har modtaget fra Coolshop så har min bank afvist at foretage en transaktion og undre mig af helvede til hvorfor der skulle gå 1 år og 8 måneder før jeg får dette at vide.

Jeg kontakter min bank imorgen og vil undersøge om der har været en transaktion eller ej.

Er der andre af jer der har oplevet dette? Hvis en af jer har, så ville jeg godt have noget information omkring forløbet.
Dirty Harry
Niveau 7
 
Indlæg: 2433


Re: Coolshop og ubetalt saldo

Indlægaf Cena » 17. apr 2012 22:10

Jeg har ikke selv oplevet det - men mener at kunne huske der har været en lignende tråd her på forummet før.
Jeg mener at der var et par tilfælde, så vi må håbe på at nogen af dem måske opdager tråden i morgen :)
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 5325
By: You can't see me!


Re: Coolshop og ubetalt saldo

Indlægaf Abildtrup » 17. apr 2012 22:16

Jeg har prøvet at få en regning fra dem to år efter den var betalt.
De må have nogle seriøse problemer en gang imellem i deres bogholderi.

Jeg ringede til dem, hvor de påstod den ikke var betalt. Jeg sagde jo at det var den.
Jeg lod det ligge og hørte aldrig fra dem igen mht, den sag, som jeg jo vidste at jeg havde ret i.
Abildtrup
Niveau 1
 
Indlæg: 88


Re: Coolshop og ubetalt saldo

Indlægaf Morten Skou » 17. apr 2012 22:20

Hvis man f.eks. bruger visa-elektron, så er der noget med at de kun kan reservere beløbet i en bestemt periode før transaktionen "udløber" og de så ikke kan hæve pengene. Dette er så vidt jeg ved eksempelvis et problem med forudbestillinger hvis man har lagt dem flere måneder i forvejen.

At de så er så længe om at finde ud af det og kontakte dig kan jeg ikke forstå :) Du havde ikke forudbestilt noget andet samtidig som så aldrig udkom?
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Re: Coolshop og ubetalt saldo

Indlægaf Dirty Harry » 17. apr 2012 23:07

Morten Skou skrev:Hvis man f.eks. bruger visa-elektron, så er der noget med at de kun kan reservere beløbet i en bestemt periode før transaktionen "udløber" og de så ikke kan hæve pengene. Dette er så vidt jeg ved eksempelvis et problem med forudbestillinger hvis man har lagt dem flere måneder i forvejen.

At de så er så længe om at finde ud af det og kontakte dig kan jeg ikke forstå :) Du havde ikke forudbestilt noget andet samtidig som så aldrig udkom?



I min order havde jeg Mafia 2 og Halo: Reach Legendary Edition. Eftersom jeg modtog Mafia 2 den 25/August/2010 og Halo: Reach den 14/September/2010, så går jeg ud fra at det hele er betalt.

De eneste order jeg har haft hos Coolshop siden 2010 var Harvest Moon Frantic Farming til min gran-kusines fødselsdag og Assassin's Creed Brotherhood Da Vinci Edition på henholdsvis 07/Juni/2011 og 12/August/2011.

Jeg har endda transaktions ID'et, så det kommer meget bag på mig om det næsten er en form for dummebøde eller om de virkelig ikke har styr på deres bogholderi.

Jeg undre mig dog; Ifølge deres hjemmeside så har de sendt den samme pakke hele to gange. Det mistænker jeg kunne være problemet.
Dirty Harry
Niveau 7
 
Indlæg: 2433


Re: Coolshop og ubetalt saldo

Indlægaf Cena » 18. apr 2012 09:26

Du kan vel gå ind på din netbank (såfremt du har det) og se om de har trukket pengene omkring den dato?

Men det kunne godt være det problem du nævner til sidst som er årsagen. Det virker bare vildt at de først opdager så længe efter!
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 5325
By: You can't see me!


Re: Coolshop og ubetalt saldo

Indlægaf XenturionxTc » 18. apr 2012 09:31

Det samme er sjovt nok sket for mig her til morgen, på nøjagtig samme vare.

Det var en del af en del-bestilling, hvor jeg har modtaget og betalt de andre varer.

Efter at have gennemgået mine betalinger for perioden, og til coolshop, kan jeg konstatere, at beløbet aldrig er blevet trukket.

Med hensyn til reaktionstiden fra coolshop, kan man vel godt undre sig lidt, men jeg skylder dem penge må jeg indrømme.
XenturionxTc
Niveau 2
 
Indlæg: 111


Re: Coolshop og ubetalt saldo

Indlægaf lassefar » 18. apr 2012 11:10

Osse her. Havde 5 spil på en bestilling. Og der er kun trukket for det første.
Så jeg skylder osse penge.

De skrev til mig at jeg kunne indbetale rest beløbet bia et link de vedhæftede,
men de skriver overhovedet ikke hvad det er jeg betaler for.

Har planer om at kontakte dem når jeg kommet hjem fra job idag. Vil da egentlig gerne hører om de styr på hvilke spil jeg ikke har betalt for.

Edit: min bestilling er fra oktober sidste år. Hurtige er de sgu ikke.
Men selvfølgelig er det osse dumt af mig,og ikke have opdaget det.
Senest rettet af lassefar 18. apr 2012 11:12, rettet i alt 1 gang.
Billede
lassefar
Niveau 7
 
Indlæg: 2020
By: 9400, Nørresundby :)


Re: Coolshop og ubetalt saldo

Indlægaf Rasmusdc » 18. apr 2012 11:11

der er en forældelses frist, men ved ikke hvor lang den er.. havde en kammerat der også havde noget rod med det, de havde vist brugt en fluesmækker, til hans DK kort.. hans købte en subnote til 17000kr (ja de var dyre dengang) lille X27 mener jeg den hedder.. og pengene blev ikke trukket.

Han ringede så 5 gange til firmaet, og de forsikrede ham om det nok skulle ske... og han holdte så pengene på depot, i 9 mdn, og gad ikke rigtigt rode mere i det, så måtte han jo suge renterne, så sjovt nok en uge efter han havde rigtigt manglet penge og tog et par tusinde fra den saldo, så VUPTI.. så røg der 17000 fra konto´en.... synes på en måde denne reaktions evne er svineri... men okay han viste pengene var reserveret..

men det kan tit være noget rod.. sker også tit hos Tømrer og andre håndværkere, at de ikke får trukket penge før det er for sent, eller alternativt rodet op i regninger til kunder før 8-9 mdn efter...
Rasmusdc
Niveau 5
 
Indlæg: 807


Re: Coolshop og ubetalt saldo

Indlægaf Dirty Harry » 19. apr 2012 22:28

Nå så fik jeg udtrækket fra September 2010, og der er ikke noget der stemmer overens med de 1099kr som Coolshop mener at skulle have til gode.

Nu må jeg så finde ud af hvorfor at banken har afvist transaktionen.
Dirty Harry
Niveau 7
 
Indlæg: 2433


Re: Coolshop og ubetalt saldo

Indlægaf Elgaard » 19. apr 2012 23:41

Rasmusdc skrev:der er en forældelses frist, men ved ikke hvor lang den er..


Forældelesfristen på regninger er 3 år fra den oprindeligt skulle være betalt, i det her tilfælde er det jo så da varen blev afsendt. Altså har Coolshop ret til at kræve sine penge.

Dirty Harry skrev:Nu må jeg så finde ud af hvorfor at banken har afvist transaktionen.


Hvis din bank har afvist en transaktion, så vil jeg mene de giver dig besked om årsagen. Tror nærmere det er Coolshops egen fejl.
Billede
Elgaard
Niveau 7
 
Indlæg: 2000
By: Randers


Re: Coolshop og ubetalt saldo

Indlægaf Dirty Harry » 20. apr 2012 14:59

Okay, jeg har talt med min bank og de har givet mig et udskrift af min saldo fra september 2010, men de har ikke kunne søge på den transaktion jeg har igennem Coolshop, da det åbenbart ligger for langt tilbage i tiden :/

Så må jeg vist skylde Coolshop penge, men det undre mig at i samme ordre der var Mafia 2 også. Så har jeg heller ikke betalt for det? Nå, videre til Coolshop support.
Dirty Harry
Niveau 7
 
Indlæg: 2433


Re: Coolshop og ubetalt saldo

Indlægaf DJan.dk » 20. apr 2012 15:05

Har fået samme besked fra Coolshop ang. 2 spil som jeg fik i oktober. Transaktionen var åbenbart ikke godkendt af banken og det var der egentligt også en god grund til. I oktober mistede jeg mit dankort, men det skete så efter jeg forudbestilte disse to spil. Da de så skulle trække pengene, var kortet selvfølgelig låst. Jeg glemte helt at få det ændret til mit nye dankort, så der er ikke meget andet at gøre end at betale.

Så i mit tilfælde havde Coolshop ret til deres penge. Selvom det er pisse træls at skulle betale for det nu... :)
DJan.dk
Niveau 6
 
Indlæg: 1632



Tilbage til Shoperfaringer

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster

cron