Xboxlife forum

Gavmilde Post DK

Her har du muligheden for at dele dine erfaringer om diverse spil shops!

Gavmilde Post DK

Indlægaf Prozel » 30. mar 2012 21:16

Her for et stykke tid siden solgte jeg to spil. Spillene vejede tilsammen lige 100 gram hvilket er lige på grænsen, så jeg smed 16 kr. porto på. Jeg havde ikke tænkt så langt, at de jo også måler kuverten med, og dermed havde jeg smidt for lidt porto på.

I dag fik jeg så et brev fra dem, og tænkte straks "Årh forhelvede mand", men til min store overraskelse lå der ingen "bøde" i men i stedet beskeden: "Det har vi valgt at se bort fra denne gang"

Jeg var like "WHAT!?", Post DK kan rent faktisk se bort fra en bøde!?

De så skrevet efterfølgende, at de har gemt oplysningen til en anden gang, sikkert så det ikke bliver misbrugt, hvilket er fair nok.

Det er første gang, at jeg modtager sådan et brev, hvilket kunne være grunden til, at de ser bort fra denne fejl, men jeg synes fandme det er i orden. Så thumbs op herfra! Det udligner næsten det, som de gjorde forleden, da de sendte en rykker på 183,- kr. fordi at jeg havde bestilt en pakke fra Hong Kong til 80-85,- kr. :P
Jeg har tænkt på at rykke over på andet mere "modent" sted:-D - Hyggen76
Prozel
Niveau 7
 
Indlæg: 3181
By: Havnen


Re: Gavmilde Post DK

Indlægaf Ketahy » 30. mar 2012 21:22

Det er standard politik hos PostDK. :)
Første gang du ikke betaler nok porto slipper du.
Næste gang falder hammeren, som den self bør.
Ketahy
Niveau 0
 
Indlæg: 49


Re: Gavmilde Post DK

Indlægaf Rotator » 30. mar 2012 21:23

Det sjove er at det er de færreste, der er klar over at hvis man modtager en regning fra PostDK pga. underfrankering, så skal man bare ignorere den.

PostDK har hverken tid eller ressourcer til at gøre et stort nummer ud af få kroners forskel.
Hvis jeg klarer mig bedre end dig, så er du en noob!
Hvis du klarer dig bedre end mig, så har du ikke noget liv!
Hvis alle klarer sig bedre end mig... LAAAG!!!
Rotator
Skribent
 
Indlæg: 7078
By: 3630 Jægerspris


Re: Gavmilde Post DK

Indlægaf Prozel » 30. mar 2012 21:31

Lige et kort spørgsmål angående told pakke, som jeg skrev om til sidst. Sender de bare skidtet retur eller hvorledes efter nogle dage?
Jeg har tænkt på at rykke over på andet mere "modent" sted:-D - Hyggen76
Prozel
Niveau 7
 
Indlæg: 3181
By: Havnen


Re: Gavmilde Post DK

Indlægaf Ketahy » 30. mar 2012 21:36

Prozel skrev:Lige et kort spørgsmål angående told pakke, som jeg skrev om til sidst. Sender de bare skidtet retur eller hvorledes efter nogle dage?

Hvis du ikke henter den inden den dato der står, så ja, så bliver den sendt tilbage.
Ketahy
Niveau 0
 
Indlæg: 49


Re: Gavmilde Post DK

Indlægaf Prozel » 30. mar 2012 21:43

Okay, tak for svaret. :)
Jeg har tænkt på at rykke over på andet mere "modent" sted:-D - Hyggen76
Prozel
Niveau 7
 
Indlæg: 3181
By: Havnen


Re: Gavmilde Post DK

Indlægaf CaptainKicker » 30. mar 2012 21:53

En på posthuset enten mente, eller jokede med at de blev brugt til deres pakkeleg, når de holdte julefrokost. Ved ikke hvorfor jeg stadig har den idé i hovedet, men et eller andet sted, skulle det ikke undre mig.
CaptainKicker
Moderator
 
Indlæg: 10813
By: Silkeborg


Re: Gavmilde Post DK

Indlægaf Descenter 1976 » 31. mar 2012 01:21

CaptainKicker skrev:En på posthuset enten mente, eller jokede med at de blev brugt til deres pakkeleg, når de holdte julefrokost. Ved ikke hvorfor jeg stadig har den idé i hovedet, men et eller andet sted, skulle det ikke undre mig.


Rofl, den skal jeg lige huske den der :lol:

Men ja, at se bort fra førstegangsbøde har vi gjort i nogle år nu.
Kommer af vi er tvunget til mange stigninger på porto da vi er hårdt presset på brev -og pakkemarkedet,
og egentlig kun kan udkonkurrere på kvalitet, dag til dag levering, og at alt bliver leveret til døren hvis man ønsker det.
Pris kan vi ikke hamle op med. og så har vi faktisk kun breve at tjene på, og det er stærkt faldende efter det der internet blev opfundet. :^o

Vores store konkurenter glemmer at betale en del af deres polske ansatte løn, eller stille urimelige krav som at, hvis pakken er beskadiget skal udbringeren selv betale skaden. Og maskiner er en mangelvare og folk laver det værste med håndkræft, bliver nedslidte og udskiftet som affald.

Den alm postdanmark postarbejder arbejder til en skodløn, men vi har det godt!
Descenter 1976
Niveau 5
 
Indlæg: 991


Re: Gavmilde Post DK

Indlægaf Giluc » 31. mar 2012 03:30

Fedt at høre mand. Jeg synes godt nok at toldgebyret er afskyeligt, men ellers er jeg ganske positiv overfor Post Danmark... levering dagen efter, i hele landet, det er sgu fint. Så kører vi!
Billede
Giluc
Niveau 5
 
Indlæg: 1065


Re: Gavmilde Post DK

Indlægaf SmashingBull » 31. mar 2012 11:40

Descenter 1976 skrev:
CaptainKicker skrev:En på posthuset enten mente, eller jokede med at de blev brugt til deres pakkeleg, når de holdte julefrokost. Ved ikke hvorfor jeg stadig har den idé i hovedet, men et eller andet sted, skulle det ikke undre mig.


Rofl, den skal jeg lige huske den der :lol:

Men ja, at se bort fra førstegangsbøde har vi gjort i nogle år nu.
Kommer af vi er tvunget til mange stigninger på porto da vi er hårdt presset på brev -og pakkemarkedet,
og egentlig kun kan udkonkurrere på kvalitet, dag til dag levering, og at alt bliver leveret til døren hvis man ønsker det.
Pris kan vi ikke hamle op med. og så har vi faktisk kun breve at tjene på, og det er stærkt faldende efter det der internet blev opfundet. :^o

Vores store konkurenter glemmer at betale en del af deres polske ansatte løn, eller stille urimelige krav som at, hvis pakken er beskadiget skal udbringeren selv betale skaden. Og maskiner er en mangelvare og folk laver det værste med håndkræft, bliver nedslidte og udskiftet som affald.

Den alm postdanmark postarbejder arbejder til en skodløn, men vi har det godt!


nu er i os "offentlige ansatte" lige som folk i DSB, forsvaret, politiet etc.
og vi offentlige har det godt meget "frihed" kan tillade os meget så længe man bare gør sit arbejde 8)
Billede
SmashingBull
Niveau 4
 
Indlæg: 570



Tilbage til Shoperfaringer

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 9 gæster