Xboxlife forum

Skal du have penge tilbage fra SKAT?

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Re: Skal du have penge tilbage fra SKAT?

Indlægaf Rotator » 6. mar 2012 10:17

Rettede lige konens og mit kørselsafdrag, så nu er totalen steget til omkring 13.000 :D
Hvis jeg klarer mig bedre end dig, så er du en noob!
Hvis du klarer dig bedre end mig, så har du ikke noget liv!
Hvis alle klarer sig bedre end mig... LAAAG!!!
Rotator
Skribent
 
Indlæg: 7078
By: 3630 Jægerspris


Re: Skal du have penge tilbage fra SKAT?

Indlægaf Dirty Harry » 6. mar 2012 10:31

Jeg skal have 2510kr tilbage. jeg undre mig til tider over at man får penge tilbage eller skal betale igen, SKAT har vel alle oplysningerne, men det er vel alle de fradrag der giver igen...
Dirty Harry
Niveau 7
 
Indlæg: 2433


Re: Skal du have penge tilbage fra SKAT?

Indlægaf McFarmer » 6. mar 2012 10:37

Dirty Harry skrev:Jeg skal have 2510kr tilbage. jeg undre mig til tider over at man får penge tilbage eller skal betale igen, SKAT har vel alle oplysningerne, men det er vel alle de fradrag der giver igen...


Nej det har de vel egentligt ikke. Såvel fradrag som lønindkomst kan ændre sig i årets løb, og hvis ikke du har registreret den eksakte lønindkomst fra starten, så er der en del af fradragene som ikke kan beregnes.

:)
McFarmer
Niveau 4
 
Indlæg: 490


Re: Skal du have penge tilbage fra SKAT?

Indlægaf Askinas » 6. mar 2012 10:52

for små 30k til i år.
Askinas
Niveau 4
 
Indlæg: 732
By: Gentofte


Re: Skal du have penge tilbage fra SKAT?

Indlægaf Too Nizzle » 6. mar 2012 11:07

3500 får jeg tilbage, men det er pga fradrag fra virksomhed - plejer nemlig at være meget tættere på nul.
Jeg er af den overbevisning at det er skidt at få penge tilbage eller skulle betale. Indrømmet det er dejligt at få penge tilbage fra skat hvis man ikke havde regnet med noget. Men det er jo et tegn på at jeg har beregnet min skat forkert på forskudsopgørelsen og derfor har betalt for mange penge til skattefar - som så har tjent de renteindtægter jeg kunne have haft i den periode.

Hvis man vil låne penge til staten eller gerne selv vil have renteindtægten, så er statsobligationer i mine øjne det bedste alternativ. Indrømmet man bliver ikke millionær af obligationer, men risikoen er til gengæld tæt på 0.
Endnu værre er det hvis man har gæld hvor rente er over 0,5%. Hvis jeg eksempelvis har en kassekredit på -5000 som koster 8%, så vil alt jeg gør med mine penge som giver en renteindtægt på under 8% være en udgift for mig i forhold til hvis pengene blev brugt til at afdrage gælden. Lad os antage at jeg bevist eller ubevist får 1000 kr mindre udbetalt om måneden - så skal jeg betale ca 7,5% af 1000 kr mere end hvis jeg havde beregnet min skat korrekt og havde smidt de 1000 kr ind på kontoen.

Korrekt der er situationer hvor der kan være en rentegevinst ved at afdrage andre lån imod at skylde penge til staten. Dog skal man være opmærksom på at det at skylde penge til staten kan have store konsekvenser, da de kan inddrive pengene bla. ved at tilbageholde en del af ens løn og eller offentlige ydelser...og så hjælper det jo ikke meget hvis man forsøger at afdrage på en anden gæld med højere rente.
Too Nizzle
Niveau 5
 
Indlæg: 877
By: Høje Tåstrup


Re: Skal du have penge tilbage fra SKAT?

Indlægaf iiMSchulerDK » 6. mar 2012 11:24

Regner nok med at sælge både hus og bil nu, da jeg fandt ud af at jeg skal betale til SKAT 11 kr....
iiMSchulerDK
Niveau 4
 
Indlæg: 450


Re: Skal du have penge tilbage fra SKAT?

Indlægaf KevinKes » 6. mar 2012 12:26

Major Oblivious skrev:
DanniSemperfi skrev:24000 tilbage.

Sætter altid min skatte procent op i starten af året.

Har betalt 56 % hele året.

Hvorfor ? Det er 24.000 som på ingen måde har gjort dig nogen gavn?
Der er ingen forretning eller noget på de penge.
Selv bankes pinlige 0.25% er bedre end skatte-opsparing ;)

Generelt set så er den bedste løsning, når årsopgørelsen går i 0
Jeg ser det som en fantastisk måde at spare penge op på! :)
KevinKes
 
Indlæg: 2092


Re: Skal du have penge tilbage fra SKAT?

Indlægaf tue69 » 6. mar 2012 12:37

KevinKes skrev:Jeg ser det som en fantastisk måde at spare penge op på! :)


Jeg må indrømme at jeg gør det samme, men primært fordi at så kommer pengene ud som en opsparing - og hvis ikke de gør det, så har jeg nok brugt dem :D
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Re: Skal du have penge tilbage fra SKAT?

Indlægaf Too Nizzle » 6. mar 2012 13:26

så det afgørende er altså at pengene er utilgængelige i en hvis periode og ikke hvor meget man kan "tjene" på sine penge?
Too Nizzle
Niveau 5
 
Indlæg: 877
By: Høje Tåstrup


Re: Skal du have penge tilbage fra SKAT?

Indlægaf Revorge » 6. mar 2012 13:31

Penge tilbage til både mig og kæreten, - knap 5000kr i alt.... Dejligt.
Billede
Revorge
Niveau 7
 
Indlæg: 2209
By: Odense


Re: Skal du have penge tilbage fra SKAT?

Indlægaf Major Oblivious » 6. mar 2012 15:20

Too Nizzle skrev:3500 får jeg tilbage, men det er pga fradrag fra virksomhed - plejer nemlig at være meget tættere på nul.
Jeg er af den overbevisning at det er skidt at få penge tilbage eller skulle betale. Indrømmet det er dejligt at få penge tilbage fra skat hvis man ikke havde regnet med noget. Men det er jo et tegn på at jeg har beregnet min skat forkert på forskudsopgørelsen og derfor har betalt for mange penge til skattefar - som så har tjent de renteindtægter jeg kunne have haft i den periode.

Hvis man vil låne penge til staten eller gerne selv vil have renteindtægten, så er statsobligationer i mine øjne det bedste alternativ. Indrømmet man bliver ikke millionær af obligationer, men risikoen er til gengæld tæt på 0.
Endnu værre er det hvis man har gæld hvor rente er over 0,5%. Hvis jeg eksempelvis har en kassekredit på -5000 som koster 8%, så vil alt jeg gør med mine penge som giver en renteindtægt på under 8% være en udgift for mig i forhold til hvis pengene blev brugt til at afdrage gælden. Lad os antage at jeg bevist eller ubevist får 1000 kr mindre udbetalt om måneden - så skal jeg betale ca 7,5% af 1000 kr mere end hvis jeg havde beregnet min skat korrekt og havde smidt de 1000 kr ind på kontoen.

Korrekt der er situationer hvor der kan være en rentegevinst ved at afdrage andre lån imod at skylde penge til staten. Dog skal man være opmærksom på at det at skylde penge til staten kan have store konsekvenser, da de kan inddrive pengene bla. ved at tilbageholde en del af ens løn og eller offentlige ydelser...og så hjælper det jo ikke meget hvis man forsøger at afdrage på en anden gæld med højere rente.


Lige præcis.. Det er er grunden til at det som sådan ikke er nogen ideel opsparings-form. Gad bare ikke til at skrive et længere eksempel, men godt nogen gad.. :D

Jeg selv får 2500 tilbage, og de falder bestemt også på et tørt sted!
Major Oblivious
Niveau 7
 
Indlæg: 5221


Re: Skal du have penge tilbage fra SKAT?

Indlægaf DanniSemperfi » 6. mar 2012 17:39

Major Oblivious skrev:
Too Nizzle skrev:3500 får jeg tilbage, men det er pga fradrag fra virksomhed - plejer nemlig at være meget tættere på nul.
Jeg er af den overbevisning at det er skidt at få penge tilbage eller skulle betale. Indrømmet det er dejligt at få penge tilbage fra skat hvis man ikke havde regnet med noget. Men det er jo et tegn på at jeg har beregnet min skat forkert på forskudsopgørelsen og derfor har betalt for mange penge til skattefar - som så har tjent de renteindtægter jeg kunne have haft i den periode.

Hvis man vil låne penge til staten eller gerne selv vil have renteindtægten, så er statsobligationer i mine øjne det bedste alternativ. Indrømmet man bliver ikke millionær af obligationer, men risikoen er til gengæld tæt på 0.
Endnu værre er det hvis man har gæld hvor rente er over 0,5%. Hvis jeg eksempelvis har en kassekredit på -5000 som koster 8%, så vil alt jeg gør med mine penge som giver en renteindtægt på under 8% være en udgift for mig i forhold til hvis pengene blev brugt til at afdrage gælden. Lad os antage at jeg bevist eller ubevist får 1000 kr mindre udbetalt om måneden - så skal jeg betale ca 7,5% af 1000 kr mere end hvis jeg havde beregnet min skat korrekt og havde smidt de 1000 kr ind på kontoen.




Korrekt der er situationer hvor der kan være en rentegevinst ved at afdrage andre lån imod at skylde penge til staten. Dog skal man være opmærksom på at det at skylde penge til staten kan have store konsekvenser, da de kan inddrive pengene bla. ved at tilbageholde en del af ens løn og eller offentlige ydelser...og så hjælper det jo ikke meget hvis man forsøger at afdrage på en anden gæld med højere rente.


Lige præcis.. Det er er grunden til at det som sådan ikke er nogen ideel opsparings-form. Gad bare ikke til at skrive et længere eksempel, men godt nogen gad.. :D

Jeg selv får 2500 tilbage, og de falder bestemt også på et tørt sted!


Så hvis du har et hus eller bil lån, smider du hver en krone efter det? For så kan det ikke betale sig at ha det sjovt eller renovere huset.

Jeg sætter altid min træk % op. For når jeg ikke kan få fingre i dem kan jeg heller ikke bruge dem. Kan som sådan godt spare op, der er bare noget ved at få 20+ smidt i hovedet på en gang. Kæresten og jeg har også lige købt hus, og så er der nok at smide penge i. Ved godt man kan sidde som mr scrooge og være beregnende, men det er mit liv en gang imellem for kort til, ekesempelvis her.

Indlægget er også rettet på Major.

God dag.
DanniSemperfi
Niveau 5
 
Indlæg: 847
By: Viborg


Re: Skal du have penge tilbage fra SKAT?

Indlægaf PonyArne » 6. mar 2012 20:02

Hey. Er der nogen der ved om uddannelseskortet (pendlerkort til studerende) er fradragsbettiget?
Billede
PonyArne
Niveau 7
 
Indlæg: 2080


Re: Skal du have penge tilbage fra SKAT?

Indlægaf Pronality » 6. mar 2012 20:06

1300, w00p w00p.
Billede
Pronality
Niveau 4
 
Indlæg: 429


Re: Skal du have penge tilbage fra SKAT?

Indlægaf Butcher » 6. mar 2012 21:11

Har lige kigget på min årsopgørelse, og der hvorder står "Tast-selv-kode" er der bare 8 stjerner???

Er der nogen som ved hvorfor jeg IKKE kan se min tast selv kode?
Billede
Butcher
Niveau 7
 
Indlæg: 4999


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 23 gæster